{{ctrl.notification}}
معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

ایران ایرتور در سال 1351، تحت نظر و پوشش شرکت هواپیمایی ملی ایران تأسیس شد و هدف از تأسیس آن توسعه‌ی گردشگری، به خصوص سفرهای زیارتی و برگزاری تورهای داخلی و خارجی بود. در سال 1361 ایران ایرتور تورهای منظمی را به مشهد مقدس آغاز کرد؛ استقبال فراتر از انتظار از این تورهای زیارتی، این شرکت را بر آن داشت تا مسیر تورهای خود را گسترش دهد، دو سال بعد این شرکت مسیر تورهای خود را به ورای مرزهای کشور گسترش داد و در مسیرهای جدیدی چون شارجه، چین، هند، کوآلالامپور، سنگاپور و دبی تور برگزار کرد. در کنار برگزاری این تورها، ایران ایرتور به توسعه‌ی گردشگری نیز توجه ویژه‌ای داشت، همین توجه و اهمیت بی‌نظیر به رشد و توسعه‌ی صنعت گردشگری بود که این شرکت را بر آن داشت تا سمینارها و کنفرانس‌هایی در زمینه‌ی توسعه‌ی صنعت توریسم با حضور مدیران شرکت‌های بزرگ گردشگری برگزار کند. ایران ایرتور در راستای همین سمینارها و فعالیت‌هایش در توسعه‌ی صنعت گردشگری، موفق به کسب جوایز بین‌المللی فراوانی شد. در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان هواپیما چارتری و بلیط هواپیما همراه باشید. از سال 1371 نخستین فعالیت پروازی ایران ایر تور آغاز شد. شهر مقدس مشهد به‌عنوان مرکز فعالیت‌های این شرکت در نظر گرفته شد و با آغاز به کار خطوط پروازی ایران ایرتور، مسیر ارتباط هوایی شهر مشهد با سیزده مرکز استان کشور برقرار شد. در کنار پروازهای داخلی با تمرکز بر شهر مشهد، ایران ایرتور مسئولیت برگزاری پنجاه و پنج درصد از پروازهای حج عمره و حج تمتع را نیز برعهده گرفت. در کنار این پروازها، این ایرلاین با بیست و شش فروند هواپیمای مسافربری، پروازهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به مقصد شهرها و کشورهایی چون دمشق، استکهلم، مسکو، عشق آباد و تاشکند را نیز برگزار می‌کرد.در اواخر دهه‌ی هشتاد خورشیدی، ایران ایر تور هم مانند شرکت‌های دولتی دیگر، طبق اصل خصوصی سازی، از زیرنظر دولت جمهوری اسلامی درآمد و به بخش خصوصی واگذار شد. در سال 1390 ایران ایرتور تحت مالکیت شرکت هسایار از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع درآمد، اما پس از 4 سال و در پی برگشت خوردن چهار چک پرداختی این شرکت، مالکیتش بر ایران ایرتور لغو و مزایده‌ی دیگری در سال 1394 برگزار شد. از سال 1394 تا به حال ایران ایرتور با هشت فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود، تحت نظارت و مدیریت بخش خصوصی است و کماکان به کار خود ادامه می‌دهد. شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اکنون عضو انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یا همان یاتا است و مجوز آموزش هوانوردی دارد، این شرکت اکنون با هشت فروند هواپیما در بیست و چهار مسیر پروازی فعال است. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری هواپیما و رزرو بلیط هواپیما آس چارتر می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

هواپیمایی ایران ایرتور

 ناوگان ایران ایرتور

هواپیمایی ایران ایرتور اکنون با هشت فروند هواپیما در خطوط هوایی داخلی و خارجی در حال فعالیت است. در این قسمت با هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی این ایرلاین بیشتر آشنا می‌شویم.


1-  ایرباس A300 :

این هواپیما یک جت دوموتوره‌ی پهن است که نخستین بار در سال 1969 معرفی و در سال 1972 نخستین پرواز خود را انجام داد. ایرباس A300 نخستین سری از هواپیماهای جت تجاری بود که توسط سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان غربی طراحی و ساخته شد. این هواپیما نخستین بار در 1974 توسط نخستین مشتری‌اش، ایرفرانس خریداری شد و در ناوگان هوایی این ایرلاین فرانسوی به کار گرفته شد. این مدل ایرباس در سال 2007 تولیدش متوقف شد. در حال حاضر دو فروند ایرباس A300 در ناوگان هوایی ایران ایرتور موجود است که با ظرفیت 280 مسافر در دو کلاس پروازی مشغول خدمت‌رسانی هستند. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط ارزان چارتری و بلیط هواپیما ارزان چارتری می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد.

 

2- ایرباس A320 :

این مدل هواپیما از دسته‌ی هواپیماهای لاغراندام شرکت ایرباس است که در سال 1984 معرفی شد. از بدو معرفی این مدل ایرباس و به خدمت گرفتنش در ایرلاین ایرفرانس، شرکت‌های مسافرتی و ایرلاین‌های بی‌شماری خواهان این هواپیما شدند. از این مدل هواپیما یک فروند با ظرفیت 173 نفر در ناوگان هوایی ایران ایرتور موجود است. خرید اینترنتی بلیط ارزان هواپیما و بلیط لحظه آخری چارتر را با آس چارتر تجربه کنید.

 

3- مک دانل داگلاس MD-82 :

هواپیما یک هواپیمای دو موتوره ساخت شرکت آمریکایی مک دانل داگلاس است که برای نخستین بار در 1979 معرفی و بهره برداری شد. این مدل از مک دانل داگلاس، یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های این شرکت هواپیمایی بوده است. در حال حاضر چهار فروند از این مدل هواپیما با ظرفیت 158 تا 161 مسافر در ناوگان هوایی ایران ایرتور به خدمت گرفته شده‌اند.

هواپیمتیی ایران ایرتور

4- مک دانل داگلاس MD-83 :

این مدل هواپیما درست شبیه مک دانل داگلاس MD-82 است با این تفاوت که در این مدل ظرفیت سوخت و ظرفیت حمل بار بیشتر است. در حال حاضر یک فروند از این هواپیما با ظرفیت 163 مسافر در ناوگان هوایی ایران ایرتور مشغول به خدمت است. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما چارتری را از آس چارتر تهیه کنید، قیمت بلیط لحظه آخری هواپیما خود را بررسی کرده و سفر خود را با ما تجربه کنید.

 

 قوانین و مقررات ایرلاین ایران ایرتور

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور نیز مانند دیگر هواپیمایی‌های مجاز و فعال در ناوگان هوایی کشور، قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. در این بخش قوانین و مقررات این شرکت هواپیمایی را بررسی می‌کنیم، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی قوانین و مقررات این ایرلاین، به صفحه قوانین و مقررات ایران ایرتور در سایت این شرکت مراجعه کنید.

 

 قوانین و مقررات عمومی ایران ایرتور

شرکت ایران ایرتور درباره‌ی قوانین عمومی‌اش چنین عنوان کرده است: بلیطی که برای مسافر صادر می‌شود، اعم از کاغذی یا الکترونیکی، به معنای قرارداد میان مسافر و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور است. خرید بلیط توسط مسافر به منزله‌ی قبول کردن تمامی قوانین و مقررات شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از طرف خریدار است. این بلیط از تاریخ صدور فقط برای 6 ماه اعتبار دارد در واقع در صورتی که بلیط مثلا ابطال شود شما تنها از تاریخ صدور 6 ماه مهلت دارید که آنرا پیگیری کنید و بعد از آن از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

 

شرایط و قوانین حمل بار در شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

در آیین‌نامه‌ی این شرکت در قسمت قوانین حمل بار، حمل بار مجاز برای مسافر به این گونه شرح داده شده است: «مسافر مجاز به حمل بار همراه و غیر همراه، به مقدار درج شده بر روی بلیط است و حمل هر گونه بار با وزن اضافه بر وزن مقرر توسط شرکت هواپیمایی، در صورت امکان حمل بار مازاد به تشخیص شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، با پرداخت هزینهی اضافه بار (70،000 ریال معادل 7000 تومان) به ازای هر کیلوگرم، در تمامی مسیرهای داخلی و هزینه‌ی (400،000 ریال معادل 40000 تومان) به ازای هرکیلوگرم از تمامی فرودگاه‌های ایران به مقصد فرودگاه‌های ترکیه و در مسیرهای برعکس (5 € یورو) محاسبه می‌شود، این قانون فقط شامل حال بارهای غیر همراه می‌شود و طبق شرایط و قوانین مقرر شده توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با آن برخورد می‌شود.

ایران ایرتور

 شرایط و قوانین خسارات وارد شده به بار و بارهای مفقود شده‌ی مسافران

به این خاطر که شرکت هواپیمایی ایران ایرتور هیچگونه اطلاع و مسئولیتی نسبت به محتویات و ارزش بار تحویل داده شده از طرف مسافر ندارد، ادعای مسافر مبنی بر فقدان یا خسارت وارد شده بر بار مذکور وارد نیست و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، در صورت برقرار بودن شرایط قانونی، تنها بر مبنای وزن بار تحویل داده شده و مطابق قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی حمل و نقل هوایی برخورد می‌کند. در صورتی که هرگونه خسارت به بار مسافر وارد و یا باری از مسافران گم شود، مسافری که برچسب الصاقی بار تحویل شده به شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به نام او صادر شده است، باید قبل از خروج از سالن تحویل بار، فرم اظهار مفقودی یا خسارت بار را تکمیل و امضاء کند و به نمایندهی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تحویل دهد؛ مسافر باید متعاقباً در مهلت قانونی به شرح مقرر در کنوانسیون ورشو و پروتکل الحاقی لاهه، نسبت به طرح شکایت به صورت مکتوب در دبیرخانهی شرکت هواپیمایی اقدام کند. فرم اظهار مفقودی یا خسارت بار، صرفاً بنا بر اظهار صریح مسافر برای عملیات پیگیریِ ادعای مطرح شده توسط مسافر تنظیم می‌شود و هیچگونه قابلیت استنادی ندارد و شکایتی علیه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تلقی نمی‌شود. مسافر متعهد می‌شود از تحویل هر گونه بار حاوی کالاهای ممنوعه و یا خطرناک (مطابق قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی هوانوردی) و هرگونه باری که ایمنی و امنیت پرواز، هواپیما، مسافران و خدمه‌ی پرواز و یا اموال موجود در هواپیما را به مخاطره می‌اندازد، مؤکداً خودداری کند. علاوه بر مواردی که در بالا برشمرده شد، شرکت هواپیمایی ایران ایرتور حق دارد از پذیرش هر گونه بار و کالایی که به تشخیص این شرکت غیر استاندارد و یا مخاطره‌آمیز باشد، خودداری کند. شرایط حمل و نقل و سایر خدمات مرتبط و مسئولیت شرکت هواپیمایی ایران ایرتور و محدودیت های آن، تابع قوانین و مقررات قابل اعمال حمل و نقل هوایی است

 

 شرایط و قوانینی که مسافران ملزم به رعایت آن هستند

مسافران باید توجه داشته باشند که حداقل 2 ساعت پیش از پروازهای داخلی و 4 ساعت پیش از پروازهای بین‌المللی حضور در فرودگاه الزامی است.

در صورتی که مسافری بخواهد بلیط دو پرواز متوالی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را تهیه کند، باید برای تمامی پروازهای داخلی باید حداقل 3 ساعت و برای پروازهای بین‌المللی حداقل 8 ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله‌ی زمانی در نظر بگیرد.

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور مجاز است از فروش بلیط و ارائه‌ی خدمات به مسافری که سوء رفتار اثبات شده در پروازهای قبلی این شرکت و یا سایر شرکت‌های حمل و نقل هوایی دارد، خودداری کند.

دارندهی بلیط با آگاهی از شرایط و ضوابط درج شده بر روی بلیط، حق هر گونه ادعایی را بیش از آنچه در حدود مسئولیت‌های قراردادی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تبیین شده، تحت هر عنوان را از خود سلب می‌کند.

تأخير بيش از دو ساعت و يا ابطال پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

اگر بيش از 2 ساعت تأخير رخ داد و يا پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور باطل شد، (توجه داشته باشید که در این صورت، مراتب از طریق پیام کوتاه (SMS) اطلاع رسانی خواهد شد)، در صورت درخواست و انصراف مسافر از پرواز، خریدار باید از قسمت استرداد در وب سایت اقدام به درخواست استرداد بدون جریمه کند. بعد از بررسی درخواست توسط واحد مربوطه، وجه بلیط کاملاً به مسافر عودت داده خواهد شد.

توجه داشته باشید که:

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور از قرارداد میان ایرلاین‌ها خارج شده است و مسئولیتی در قبال تأخیر و یا کنسلی سایر شرکت‌های هواپیمایی ندارد. شرکت هواپیمایی ایران ایرتور می‌تواند بدون اطلاع، اقدام به جایگزینی هواپیما با سایر خطوط هوایی و تغییر نوع هواپیما کند. این شرکت می‌تواند در صورت لزوم، بنا به تشخیص خود، نقاط توقف درج شده در بلیط‌های اتصالی تغییر دهد و یا حذف کند.

 

 اصلاح اطلاعات مسافر و تغییر تاریخ

اگر خریدار در وارد کردن اطلاعات مسافر اشتباه کند، می‌تواند در قسمت (درخواست‌های ویژه >> اصلاح اطلاعات) اطلاعات مسافر را به صورت آنلاین اصلاح کند. اصلاح کد ملی و اضافه یا کم کردن پسوند و پیشوند به نام یا نام خانوادگی بدون جریمه است؛ اما اصلاح در حروف نام و نام خانوادگی به شرط عدم تغییر کلی با جریمه‌ی 20% قابل اعمال است. برای تغییر تاریخ بلیط و یا تغییر نام کلی، باید بلیط خریداری شده با کسر جریمه استرداد و سپس بلیط جدید با قیمت جدید صادر شود.

ایرلاین ایران ایرتور

 شرایط و قوانین خرید بلیط ایران ایرتور

1. مشخصات مسافر: هنگام رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی و فارسی و کد ملی (یا شماره‌ی گذرنامه برای مسافرین خارجی) به صورت کامل وارد شود، در صورت مغایرت نام درج شده‌ی مسافر بر روی بلیط با مدرک شناسایی، از پرواز مسافر ممانعت خواهد شد. تنها راه ارتباطی با مسافران برای اطلاع رسانی از طریق تلفن تماس درج شده در زمان خرید است. در صورت درج شماره‌ی اشتباه و یا عدم پاسخگویی به تماس، مسئولیت با خریدار خواهد بود.

 توجه

تمامی آژانس‌های مسافرتی آنلاین و آفلاین باید اطلاعات تماس مسافران را درج کنند، در غیر اینصورت ساین شرکت خاطی در تمامی سیستم‌های فروش شرکت ایران ایرتور بسته و به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع داده می‌شوند.

2. انتخاب رده سنی: در خرید بلیط از شرکت هواپیمایی ایران ایرتور باید به سن مسافر توجه کنید. در سازمان هوایی کشور سه تایپ سن برای مسافران با سه نرخ مختلف در نظر گرفته شده است:الف. نوزاد: مسافر دارای سن بین 7 روز تا 2 سال تمام. این مسافران بدون صندلی یا "NO SEAT" هستند و در هواپیما به آنان صندلی تعلق نمی‌گیرد. ب. کودک: مسافر دارای بین 2 تا 12سال سن تمام. ج. بزرگسال: مسافر دارای بیش از 12 سال سن. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل می‌آید. نرخ بلیط کودک، معادل 75% درصد نرخ خالص بزرگسال و نرخ نوزاد معادل 10% درصد نرخ خالص بزرگسال است.

توجه: بلیط نوزاد حتماً باید به همراه بلیط بزرگسال صادر شود و در صورتی که یک مسافر بزرگسال قصد همراهی دو مسافر نوزاد را داشته باشد، بر اساس ضوابط شرکت هواپیمایی ایران ایرتور یکی از دو نوزاد با حق رزرو جا کودک تلقی شده و می‌بایست 75% درصد نرخ خالص بزرگسال را برایش پرداخت کرد.

توجه: مسافرت کودک بدون همراه (مسافران بین 7 تا 12 سال سن تمام)، فقط با شرط تکمیل فرم کودک بدون همراه در فرودگاه و امضای آن توسط ولی و قیّم قانونی کودک و با ارائه‌ی وکالتنامه‌ی رسمی از طرف ولی یا قیّم به شخص ثالث انجام خواهد شد. در صورتیکه مسیر پروازی کودک رفت و برگشتی باشد، به دلیل احتمال عدم حضور ولی در مقصد، تکمیل فرم مربوط جهت برگشت کودک در فرودگاه مبدأ و درج مهر شرکت ایران ایرتور و نام کارمند مهر کننده الزامی است

3.  پرداخت هزینهی بلیط: خرید بلیت در وب سایت فروش پروازهای سیستمی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تنها با کارت‌های بانکی عضو شبکه‌ی شتاب امکان پذیر است. پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط از طریق پیام کوتاه (SMS) و یا پست الکترونیکی(Email) به خریدار ارسال می‌شود. توجه: کلاس تجاری در پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، فقط شامل صندلی بیزینسی است و از نظر کترینگ تفاوتی با کلاس اقتصادی ندارد.

4. مدارک شناسایی مسافر: کد ملی مسافر هنگام رزرو باید به صورت صحیح وارد شود. در پروازهای خارجی گذرنامه‌ی مسافرین باید از شروع سفر دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد. مسئولیت صحت اطلاعات و اعتبار مدرک ویزا و گذرنامه در پروازهای خارجی به عهده‌ی مسافر است. همراه داشتن مدارک احراز هویت از جمله کارت ملی (پروازهای داخلی)، گذرنامه (در پروازهای خارجی) و روادید (در صورت نیاز) برای صدور کارت پرواز الزامی است.

5. رزرو بلیطهای متوالی در پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور: در صورتی که مسافری بخواهد بلیط دو پرواز متوالی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور را تهیه کند، باید برای تمامی پروازهای داخلی باید حداقل 3 ساعت و برای پروازهای بین‌المللی حداقل 8 ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله‌ی زمانی در نظر بگیرد. در صورت عدم رعایت این فاصلهی زمانی در هنگام خرید آنلاین، مسئولیت هرگونه خسارت به عهده‌ی شخص مسافر خواهد بود.

منبع:     faranegar

date_range پنجشنبه 03 تیر 1400 remove_red_eye 2110 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0