{{ctrl.notification}}
فین هرمزگان

فین هرمزگان

هرمزگان یکی از استان های جنوبی کشورکه دارای شهرهای تاریخی بسیار زیادی می باشد، جاذبه های تاریخی و طبیعی که سالانه مسافران زیادی را جذب خود می کند، یکی از شهرهای تاریخی در هرمزگان که قدمت آن به دوره ایلخانی و دوره پیش از اسلام باز می گردد، در این مقاله آس چارتر شما را با این شهر تاریخی آشنا خواهد کرد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما ارزان تهران بندرعباس را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

فین هرمزگان

معرفی فین هرمزگان

فین یکی از شهرهای استان هرمزگان که در فاصله 95 کیلومتری شهر بندرعباس قرار گرفته است، این شهر یکی از زیباترین شهرهای هرمزگان است که به باغ شهر معروف شده است، بخاطر وجود درختان نخل که فضای وسیع و نخلستان های متراکم و سرسبزی را به وجود آورده است و بدون هیچ ساختمانی به یکی از باغ شهرها در ایران معروف گشته است. جالب است بدانید شهرستان فین در گذشته جزو استان فارس بوده که از سال 1308 جزو شهرستان های استان هرمزگان در آمده است.

فین هرمزگان

آب و هوای فین هرمزگان

همانطور که می دانید در قسمت جنوبی کشورمان آب و هوا بسیار گرم و خشک است، و تابستان های گرم و سوزانی دارد، شهرفین نیز بخاطر قرار گیری در بین کوه ها دارای تابستان های داغ و سوزانی می باشد و همچنین از اوایل خرداد تا اواخر تیر ماه نوعی باد خشک و داغ در هوای منطقه را به شدت گرم می کند که به این باد آتش باد و یا تش باد می گویند، و در آخر تابستان نیز به باد های شدید گرمی که می وزد باد آخر می گویند نوعی اصطلاحی است که مردم بومی این منطقه از آن استفاده می کنند، در این منطقه بارندگی های بسیار زیاد همراه با رعد و برق و طوفان های شدید همراه است، گاهی آنقدر شدید که موجب خساراتی به منطقه می شود، در اطراف این شهر کوه های بسیاری قرار دارد که بلندترین آنها قله کوه باز است، که در زمستان ها مقداری برف بر وری آن می نشیند و همین امر باعث شده است زمستان های معتدلی در این منطقه به وجود بیاید.

فین هرمزگان

خانه ها در فین هرمزگان

خانه های و محل سکونت مردم فین در میان نخلستان های سرسبز می باشد، و خانه های آنها به فاصله ای بسیار زیادی از یکدیگر قرار گرفته است، و اهالی فین برای دسترسی به هم راه هایی و مسیرهایی شبیه به مسیرهای یک پارک بزرگ با هم در ارتباط هستند، ساختار خانه های فین در گذشته اغلب گلی و یا از شاخ و برگ درختان نخل، خشت خام ویا سنگ وکلوخ ساخته شده است، امروزه تعداد کمی از خانه های از مصالحی همچون: تیرآهن، بلوک و آجر ساخته شده است. همچنین نوعی خانه کپری بنام گافره است که از شاخ و برگ های درختان نخل بهم بافته شده است و داخل آن با 4 ستون از جنس چوب درخت نخل به سقف متصل شده که تابستان ها در این خانه های کپری استفاده می کنند.

فین هرمزگان

جمعیت فین هرمزگان

فیم شهر کوچکی که شباهت زیادی به باغ دارد و بسیار زیبا و جذاب است این شهر تاریخی در سال های مختلف دارای جمعیت های متفاوتی بوده است، این شهر در سال 1340 عده ای زیادی از اهالی آن از فین بخاطر کسب و کار خود مهاجرت کردند، و بیشتر فین خالی از سکنه شد، اما در سال 1365 جمعیت فین به حدود 1759 نفر رسید، و طبق آخرین سرشماری در سال 1385 جمعیت این شهر به 3976 نفر رسیده است.

فین هرمزگان

بهترین فصل سفر به فین هرمزگان

همانطور که می دانید مناطق جنوبی کشور تابستان های بسیار گرمی را داراست، از این رو یکی از بهتر فصول برای سفر پاییز و زمستان، است. در این فصول آب و هوای معتدل است و هوا بسیار دلپذیر و جذاب می باشد و برای سفر مناسب می باشد.

فین هرمزگان

مسیر دسترسی به فین هرمزگان

برای دسترسی به فین هرمزگان می توانید از جاده اصلی بندرعباس به تهران را بگذرانید و در 36 کیلومتری جاده فرعی است، برای رسیدن به این شهر زیبا باید از میان مزارع سرسبز و خرم سرزه و رضوان عبور کنید، تا به باغ شهر فین برسید. با تهیه بلیط هواپیما ارزان چارتری مشهد بندرعباس در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

فین هرمزگان

آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری فین هرمزگان

شهرستان فین در استان هرمزگان دارای قدمت تاریخی طولانی بسیار زیادی از پیش از اسلام می باشد، که دارای جاذبه های بسیار زیادی است، جاذبه هایی که قدمت و پیشینه ی آنها به زمان ها و دوره های مختلف بازمی گردد، از جمله جاذبه هایی همچون: حمام فین، قلعه فین، مسجد امام حسین، استخر، آبشارمارم، مسجد صاحب الامر، مسجد سید احمد، مسجدرفیع الدینی، غیب، مسجد امیرالمومنین، خواجه خضر، منبر کل خیری، قدمتگاه حضرت، سنگ آسیاب چهار برکه، شاه نعمت‌الله، گردن باریک، برکه گمبرو، قدم‌گاه امام رضا محله پابرکه، حسینیه زین العابدین، بقعه شیخ کمال الدین عباس، بی بی سوره دان و ... می باشد، درادامه با معرفی چند مورد از این جاذبه های گردشگری خواهیم پرداخت.

فین هرمزگان

قلعه فین هرمزگان

یکی از جاذبه های تاریخی و کهن در شهر فین قلعه تاریخی فین می باشد، قدمت این قلعه به قرون میانه اسلامی باز می گردد، این قلعه روی تپه‌ای مرتفع جای گرفته است، این قلعه تاریخی دارای معماری بی نظیری از دوره ایلخانی و تیموریان می باشد، طول این قلعه حدود290 متر و عرضی حدود  180 متر دارد. از این قلعه در گذشته برای حفاظت استفاده می شده است و کاربرد نظامی و حفاظتی داشته است. این قلعه از مصالحی همچون ساروج، خشت‌های مربع و سنگ‌های نامنظم ساخته شده است. قلعه تاریخی فین در سال ۱۳۸۱، با شماره ۷۲۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

فین هرمزگان

حمام فین هرمزگان

حمام فین از دیگر جاذبه های تاریخی و دیدنی در فین که فدمت آن به دوره قاجار می رسد، مساحت اینحمام حدود 70 متر می باشد، جالب است بدانید این حمام به صورت روباز بوده است و در سال 1340 در بازسازی که برروی آن صورت گرفته آن را مسقف کرده اند، این حمام شامل دو بخش گنبد و بینه می باشد، مصالح به کار رفته در ساخت این حمام شامل: سنگ‌های تراشیده با ملات سیمان بوده است. دیواربیرونی این حمام با سیمان سفید پوشیده شده است، درب ورودی حمام در قسمت شمالی آن می باشد و بعد از گذر از چند پله به داخل حمام راه دارد.

فین هرمزگان

کوه های فین هرمزگان

فین دارای کوه های زیادی از جمله: کوه باز، کوه چنگ خروس، کوه آردن، کوه گرکی، کوه مال خان و کوه لاور کوه می باشد، که یکی از مرتفع ترین آنها کوه باز با ارتفاع ۲۴۴۹ متر می باشد، این کوه در شمال فین قرار دارد، دردامنه های جنوبی و شرقی این کوه روستاهای گهره،چلو، دم تنگ، باغستان، دازان، کهتک، کهن بالا، شیاری، منگو، تیزج، علی آباد، تربویه و پشت تنگ قرار دارند. که در در مرکز خط الراس این کوه قرار دارند. پوشش گیاهی این کوه از انواع درختان جنگلی مانند اورز،بنه،بادام کوهی ارچن و انواع بوته ها وگیاهان طبی تشکیل شده است، در این کوه همچنین زیره نیز وجود دارد که بخاطر رشد آن در مسیرهای صعب العبور به سختی می توان آنها را چید.

فین هرمزگان

روستای کهتک فین هرمزگان

یکی از جاذبه های دیدنی در فین روستای زیبای کهتک در فین است، این روستا در پشت کوه آردان قرار دارد، این روستا یکی از روستاهای سرسبز در این منطقه می باشد، که دارای جنگل های زیبای با پوششی از درختان سمیل، زمین های کشاورزی و مزارع سرسبز و همچنین کوه باشکوه باز می باشد، سد خاکی نیز در قسمت شرق این روستا احداث شده است. در سفر به فین از این روستای سرسبز نیز دیدن نمایید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر ارزان در مشهد می باشد.

 

date_range سه شنبه 18 بهمن 1401 remove_red_eye 330 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0