{{ctrl.notification}}
با شهرستان شاهین شهر اصفهان آشنا شوید

با شهرستان شاهین شهر اصفهان آشنا شوید

شاهین شهر اصفهان که نام کامل ان شاهین شهر و میمه است و در 17 کیلومتری شمال اصفهان و بین اتوبان معلم و ازادگان جاده اصفهان به تهران را به هم وصل میکند.

شاهین شهر در منطقه امیرباد (بختیار دشت و مورچه خورت) ساخته شده است و بخاطر این اینکه شکل نقشه مانند یک شاهین بوده است نام ان را شاهین شهر گذاشته اند. سال 93 شاهین شهر تحصیل کرده ترین شهرستان ایران معرفی شد و دانشگاه های صنعتی مالک اشتر، هواپیما سازی ایران در این شهر است. در این مقاله از اس چارتر قصد داریم شاهین شهر را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به اصفهان را دارید کافی است خرید بلیط چارتری و خرید بلیط چارتر مشهد اصفهان خود را از سایت اس چارتر دریافت نمایید. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه شاهین شهر اصفهان

وقتی که شرکت بل هلیکوپتر را نزدیک اصفهان ساختند برای ساکن شدن خانواده های ارتشیان و امریکا باید محلی در همان نزدیکی ها صورت میگرفت به همین دلیل منطقه ای که زمین بزرگی از کشاورزی بود و متعلق به شخص اقا محمدخان برومند بود را که قبلا برای زمین های زراعی و کشاورزی بود را تبدیل به منطقه ای مسکونی کردند و همانطور که در بالا گفتیم بخاطر شباهت داشتن نقشه به شاهین نام را شاهین شهر گذاشته اند.

 

مردم شاهین شهر

تقریبا نصف بیشتر مردم شاهین شهر اصالت انها از استان خوزستان و بقیه از چهارمحال بختیاری و نصف دیگر از تمامی شهرهای ایران به اینجا مهاجرت کرده اند. جالب است بدانید ارامنه مسیحی از کسانی هستند که در این شهر ساکن بودند.

همچنین شهرستان شاهین شهر سن مردم انها پایین است. شما میتوانید در کمتر از سه دقیقه خرید بلیط چارتری اصفهان خود را از سایت اس چارتر انجام دهید.

 

صنعت شاهین شهر

همانطور که در بالا گفته شده است بخاطر داشتن دانشگاه هواپیما سازی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر، پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان، نیروگاه شهید منتظری، شرکت اسنوا و شهرک صنعتی مورچه خورت و مجتمع های صنعتی دیگری در کنار این شهر قرار دارند. شاهین شهر از عوامل اصلی صنعتی و فنی استان اصفهان و از نظر تولیدات صنعتی شاهین شهر رتبه دوم بعد از اصفهان را کسب کرده است.

 

مناطق شاهین شهر کدام هستند؟

هسا، مالک اشتر، گلدیس، هشت بهشت، میلاد، گرگاب از دیگر مناطق شاهین شهر هستند.

شاهین شهر اصفهان

آب و هوا شاهین شهر

شاهین شهر اب و هوای خشکی دارد و بخاطر قرار گرفتن در کنار پالایشگاه ها و پتروشیمی الودگی دارد.

مساحت فضای شاهین شهر نزدیک به 360 هکتار بوده است و در حال حاضر 13 پارک ساخته شده است.

 

پایانه مسافربری شاهین شهر

شاهین شهر یک پایانه مسافربری در بیرون از شهر دارد. البته یک پروژه  قطارشهری هم  دارد که به اصفهان وصل خواهد شد و با همکاری شرکت چینی نورینکو ساخته می شود.

پایانه شاهین شهر اصفهان

شاهین شهر چه دانشگاه هایی دارد؟

دانشگاه ازاداسلامی، دانشگاه پیام نور، موسسه اموزش عالی بنیان، موسسه اموزش عالی عقیق را دارد.

 

جاذبه های دیدنی شاهین شهر کجاست؟

 

مسجد جامع گزبرخوار

این مسجد یکی از قدیمی ترین مکان های این شهر است که از اجر ساخته شده و قدیمی ترین بنای اجری هم است. اگر می خواهید به این شهر بروید باید از 10 کیلومتری شمال شهراصفهان و در شهر گزبرخوار بروید.

 

فرهنگسرای ادیب برومند

این فرهنگ سرا یکی از خانه هایی است که قدمت ان به دوره ی قاجار است. این خانه تاریخی برای نوه ی ادیب برومند که نام ان همایون برومند نام دارد تعلق دارد. همایون برومند یکی از شاعران و نویسندگان دوره ی قاجار می باشد که اکنون برای استفاده از فرهنگسرا و کتابخانه در اختیار مردم گذاشته اند.

فرهنگسرای ادیب شاهین شهر

کاروان سرای عباسی

طول و عرض این کاروانسرا 90 متر است و در جاده ی تهران – اصفهان قرار گرفته است و تمامی این بنا با کاشی کاری ساخته شده است. در این کاروانسرا 36 اتاق وجود دارد و راهرو هایی برای نگهداری چهارپایان داشته است که از بناهای عجیب دوران صفوی است.

کاروانسرای عباسی شاهین شهر

مورچه خورت یا ارگ تاریخی خشتی

این مکان در زمان های گذشته از دوران صفوی تا قاجار مرکز حیات وحش اصفهان بوده است و حیواناتی چون اهو، گوزن، کرکس، داشته است. در ارگ تاریخی حمام، مسجد، امام زاده وجود داشته و بعد از ارگ بم بزرگ ترین بنای خشتی محسوب می شود. برای دیدن این ارگ می توانید بلیط ارزان چارتری کیش اصفهان گرفته و از این بنای تاریخی لذت ببرید.

برای دیدن این ارگ تاریخی باید در فاصله 50 کیلومتری شمال شهر اصفهان بروید.

مورچه خورت شاهین شهر

کاروان سرای مادر شاه

کاروانسرای مادر شاه که وسعتی به اندازه ی 6500 متر دارد یکی از زیباترین جاذبه های این شهر می باشد این بنا در دوره ی شاه سلیمان صفوی شروع به ساخت کرده است و در زمان شاه عباس صفوی دوم به اتمام رسید. این مکان در مسیر تهران (40 کیلومتری شمال اصفهان و تقاطع ازاد راه کاشان اصفهان ) قرار گرفته است. این کاروانسرا 4 ایوان دارد و در 4 طرف اتاق هایی برای مسافران و گردشگران تدارک دیده اند.

در چهار طرف این اتاق ها که برای استراحت ساخته شده اند پشت انها محل نگهداری حیواناتی چون اسب و شتر است. این کاروانسرا به دلیل اینکه محلی برای اصطبل فیل ها دارد به یکی از زیباترین کاروانسراهای دنیا تبدیل شده است.

کاروانسرای شاه شاهین شهر

روستای جهاد آباد

این روستا در قسمت غرب شاهین شهر که به چاه سیاه معروف است قرار دارد و از اثاری که از این روستا به جا مانده است همین کاروانسرای عباسی است که به کاروانسرای شیخ علی زنگنه معروف است و در ان 1500 نفر بوده اند مانده است.

 

روستای کلهرود

این روستا در زمان صفوی مکان استراحت و تفریح خاندان برومند بوده است. کلهرود در فاصله 90 کیلومتری اصفهان به کاشان واقع شده است. بهترین زمان بازدید برای این روستا بهار و تابستان است.

از دیگر مکان هایی که در نزدیکی کلهرود است می توان به غار اهکی، خانه های تاریخی برومند،  مسجد حاجی و سربیشه اشاره کرد.

 

روستای وزوان

یکی از قدیمی ترین روستاهای شاهین شهر روستای وزوان است که قنات دارد. این قنات برای 2000 سال قبل است. در زیر این قنات اب جمع می شود که برای زراعت زمین ها و ابیاری از ان استفاده می کنند.جالب است بدانید این قنات در سال 2016 در یونسکو به عنوان ثبت جهانی، ثبت شده است. شما با تهیه بلیط هواپیما چارتر می توانید از همه این مناطق دیدنی اصفهان بازدید کنید.

 

date_range سه شنبه 09 شهریور 1400 remove_red_eye 2812 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
طاهره علیزاده کجانی :

باعرض سلام بنده جویای کار هستم کارگر ساده در هر زمینه ای که باشد ممنون میشم خیلی به کار نیاز دارم