{{ctrl.notification}}
Loh Golestan waterfall

آبشار لوه گلستان

استان گلستان از استان های سرسبز و زیبای کشور که دارای جاذبه های طبیعی بی نظیری از جمله جنگل های سرسبز و دریا می باشد، از جاذبه های دیدنی و جذاب در استان گلستان آبشار زیبای لوه می باشد که جز زیباترین آبشارهای این استان محسوب می شود همچنین این استان به‌ خاطر وجود آبشارهای زیبا و چشمه‌های فراوان لقب سرزمین آبشاران ایران را به خود اختصاص داده، از جمله آبشارهای این استان که از جاذبه های گردشگری گلستان محسوب می شود، می توان به آبشارهای کبودوال، گلستان، شیر آباد، آبشار رنگو، باران کوه، آلامن و جوزک اشاره کرد، که معروف ‌ترین آنها آبشار لوه گلستان است، آبشاری باشکوه و منحصربفرد که در ادامه آس چارتر به معرفی این جاذبه ی طبیعی زیبا می پردازیم همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

 

معرفی آبشار لوه گلستان

استان شمالی گلستان دارای آبشارهای كوچک و بزرگ زیبا و جذاب فراوانی می باشد، که از رشته كوه‌های البرز سرچشمه گرفته و به رودهای فراوانی می ریزد. آبشار لوه گلستان یک آبشار پلکانی که در در ۲۰ کیلومتری شهر گالیکش و ۱۴ کیلومتری پارک ملی گلستان و در دل جنگل های انبوهی از درختان ممرز، افرا و توسکا واقع شده است، آبشار لوه گلستان دارای آب‌ و هوای دلپذیر و مطبوعی می باشد و دسترسی به آن بسیار آسان است، آبشار پلکانی لوه از زیباترین آبشارهای گلستان که به شکل صخره های طبقه ای پایین آمده است، آب این آبشار از بالاترین طبقه آن حدود 15 متر است به طبقات پایین تر فرو می ریزد، و در پایین هر طبقه حوضچه های به دلیل برخورد آب به صخره ها به وجود آمده است، ارتفاع مجموعه  این آبشار زیبا حدود ۷۰ متر می باشد.

پوشش گیاهی آبشار لوه گلستان

آبشار اوه گلستان در میان جنگلی انبوه از درختان سرسبز هیرکانی بسیار زیادی قرار گرفته است، اطراف این آبشار زیبا تنوع گیاهی زیادی وجود دارد، که از پوشش گیاهی آن می توان به درختان ممرز، افرا، توسکا، بلوط و کاج، درختچه‌ های گلابی وحشی، زرشک، زالزالک و آلوچه ، گیاهان علفی، گندم مرد، گزنه، پیچک و شبدر و سرخس‌ های گزنه‌ ای، عنکبوتی و مردابی اشاره کرد.

 

پوشش جانوری آبشار لوه گلستان

از پوشش جانوری موجود در اطراف آبشار لو گلستان می توان به جانورانی نظیر خرس قهوه‌ ای، پلنگ، گرگ، روباه، شغال، عقاب، شاهین، کبک، تیهو، قرقاول، کبوتر، کلاغ، جغد، دارکوب، سار، افعی، لاک ‌پشت، مار، زنبور، مورچه، ملخ، پروانه، پشه، کرم، قورباغه و سمندر اشاره کرد.

امکانات رفاهی آبشار لوه گلستان

آبشار لوه گلستان از جاذبه هایی که گردشگران زیادی را به سالانه به سوی خود می کشاند از این رو امکانات رفاهی متعددی برای گردشگران در نظر گرفته شده است، از این امکانات می توان به ه پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق، فروشگاه و… اشاره کرد.

وسایل مورد نیاز برای بازدید از آبشار لوه گلستان

آبشار گردشگری لوه با وجود داشتن گردشگران بسیار زیادی که سالانه از آن دیدن می نمایند فاقد هر گونه امکانات رفاهی می باشد از این رو برای بازدید از آبشار زیبای لو لازم لوازم و وسایلی مورد نیاز خود، نظیر: لباس مناسب، کفش پیاده روی مناسب، کمک های اولیه، آب آشامیدنی، کیسه زباله، دفترچه بیمه، تلفن همراه، دوربین، دارو های ضروری، کارت شناسایی، پاور بانک، میان وعده، کوله پشتی، وعده های غذایی، مقداری پول نقد و کارت های اعتباری  به همراه داشته باشید.

 

جاذبه‌ های دیدنی در اطراف آبشار لوه گلستان

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی در اطراف آبشار لوه قرار دارد که می توان به جاذبه هایی نظیر: غار کیارام، آبشار گلستان، چشمه اشکان، غار سید رشید، روستای تاریخی پادل، موزه حیات وحش میرزا بایلو پارک ملی گلستان، قلعه بی‌ بی حلیمه شاره کرد، در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه ها می پردازیم. با تهیه بلیط هواپیما تهران گرگان در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

جنگل گلستان

از قدیمی ‌ترین و ارزشمند ترین جنگل‌ های هیرکانی در شما ایران که در استان گلستان قرار دارد، جنگل گلستان می باشد، جنگل گلستان از معروف ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در گلستان می باشد که در فاصله ۱۴ کیلومتری آبشار لوه قرار دارد، جنگل گلستان دارای تنوع زیستی و اکوسیستمی بسیار غنی می باشد و دارای پوشش گیاهی و جانوری متعددی نظیر خرس قهوه‌ ای، گرگ، پلنگ، قوچ و میش و… می باشد.

 

قلعه بی ‌بی حلیمه گلستان

از آثار تاریخی مهم در استان گلستان می توان به قلعه بی ‌بی حلیمه اشاره کرد، این قلعه تاریخی در روستای کوهساران از توابع شهرستان گالیکش و ۱۵ کیلومتری آبشار لوه قرار دارد، قدمت قلعه بی بی حلیمه به دوره ساسانیان بازمی ‌گردد و دارای معماری بی نظیر و مستحکمی می باشد.

اقامت در آبشار لوه در گلستان

آبشارهای استان گلستان به قدری زیبا و جذاب می باشد که بازدید از آنها در میان انبوهی از درخت در دل جنگل بسیار رویایی ست که شما را ساعت ها محو خود می کند، در بازدید از آبشار لوه گلستان اگر نیاز به اقامت داشتید، باید بدانید که هیچ گونه امکانات رفاهی و اقامتی در نزدیکی آبشار وجود ندارد و برای اقامت می توانید در هتل‌ های گرگان، علی ‌آباد، کردکوی و مینودشت یا اقامت ‌گاه‌ های بوم‌ گردی روستاهای اطراف استفاده نمایید، اگر هم علاقه مند به چادر زدن و کمپ کردن در اطراف آبشار دارید می توانید با داشتن تجهیزات کافی همچون چادر، کیسه خواب و لباس گرم در محیطی مناسب چادر بزنید.

بهترین زمان سفر به آبشار لوه در گلستان

استان گلستان از زیباترین استان های ایران که دارای شهر های گردشگری پر از جاذبه های طبیعی و تاریخی می باشد، آبشار لوه گلستان نیز از این جاذبه های دوست داشتنی و پرطرفدار که گردشگران زیادی از آن بازدید می نمایند، برای داشتن یک سفر خوب و جذاب خاطره انگیز دانستن شرایط آب و هوایی آن منطقه بسیار حائزاهمیت است، بنابراین برای بازدید از آبشار لوه گلستان بهتر است در فصل بهار، تابستان و پاییز ازاین آبشار دیدن نمایید، که طبعیت بکر آبشار لوه دارای جلوه زیباتر و آب و هوای مطلوب تری می باشد.

date_range سه شنبه 07 فروردین 1403 remove_red_eye 503 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0