{{ctrl.notification}}
Greek seafood

غذاهای دریایی یونان

کشور یونان در جنوب شرقی اروپا و در جنوب شبه‌جزیره بالکان قرار دارد، یونان کشور باستانی و شگفت ‌انگیز با طبیعتی بی ‌نظیر، یونان مهد فیلسوفان و دموکراسی، بازی ‌های المپیک، کشوری که سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا را بهم متصل می کند. کشور باستانی یونان دارای مساحت ۱۳۱۹۵۷ کیلومترمربع که در ناحیه ‌ای کوهستانی قرار دارد، هرساله افراد زیادی از مناطق مختلف جهان به کشور یونان سفر می کنند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های گردشگری خوشمزه در یونان بپردازد، این جاذبه گردشگری خوشمزه غذاهای دریایی یونان است که طرفداران بسیاری دارد. با تهیه بلیط هواپیما از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

صدف‌ های یونانی

بسیاری از غذاهای معروف یونان با ذائقه ما ایرانی ها سازگاری دارد، غذاهای معروف یونان دارای طعم ها و رنگ های جذاب لذت بخشی هستند که حداقل یک بار امتحان کردن آن برایتان طعمی به یادگار و لذت بخشی را هدیه می دهد، از معروف ترین غذاهای دریایی یونان صدف‌ها هستند، این نوع غذا بخشی از جریان اصلی فرهنگ غذایی یونان محسوب می شود و در همه رستوران های یونان به شیوه‌ های مختلف طبخ و سرو می شود، صدف از لذیذارین غذاهای یونانی که در بین گردشگران و مردم یونان بسیار محبوب و معروف است، این غذا بیشتر به صورت آبپز و سس گوجه و پنیر پخته می شود. همچنین از روی رنگ صدف ها شما می توانید نر و یا ماده بودن صدف ها را تشخیص دهید، صدف های نر زرد رنگ  و صدف‌های ماده به رنگ نارنجی می باشند.

سوولاکی یونانی

از محبوب ترین غذاهای معروف یونان سوولاکی می باشد، سوولاکی در صدر غذاهای معروف یونان قرار دارد و دارای تاریخچه ای طولانی که قدمت آن به هزاران سال پیش بازمی گردد، سوولاکی یک شاهکار آشپزی به بعنوان یک غذای خیابانی محبوب خیابانی نیز سرو می شود، در طبخ سوولاکی گوشت خوک، مرغ، گاو یا بره استفاده می شود، سوولاکی را به همراه سیب زمینی سرخ کرده و سس تند سرو می کنند.در ضمن این غذا همچنین مدل گیاهی هم دارد که از بادمجان، فلفل و قارچ در آن استفاده می شود که مخصوص گیاه‌ خواران است.

ماهی مرکب یونانی

از خوراک‌ های محبوب یونانی غذای دریایی ماهی مرکب با اسفناج می باشد، این غذای محبوب و پر انرژی دارای مقدار زیادی آهن و پروتئین می باشد، برای طبخ ماهی مرکب با اسفناج از موادی نظیر روغن زیتون ناب یونان، گوجه فرنگی تازه، آب لیمو و برگ‌ های گیاهان خلیج تهیه می شود. ماهی مرکب با اسفناج از طعم بی نظیری برخوردار است.

ماهی کاد یونانی

ماهی کاد یونانی از دیگر غذاهای محبوب یونان که گردشگران و مردم این کشور علاقه ای زیادی به این غذای خوشمزه دارند و بعنوان یک غذای بسیار محبوب در تمام فصول سال در یونان طبخ می شود، برای طبخ این غذا ماهی کاد را را به مدت ۴۸ ساعت در نمک سود شده بماند و بعد طبخ داده می شود و برای سرو آماده است. ماهی کاد یونانی با سس سیر سرو می شود.

ساگانکی یونانی

ساگانکی غذای محبوب یونانی که از میگوی تازه تشکیل شده، میگوی یونانی بعنوان یک وعده غذایی غنی سرو می شود. در طبخ این غذا میگو ها را در ابتدا در روغن زیتون مرغوب  و اوزو  از نوشیدنی های معروف یونان، سس تند گوجه فرنگی و ادویه و گیاهان تازه و پنیر فتای شور ترکیب و آغشته می شود، لازم است بدانید پنیر از اصلی ترین مواد برای تهیه ساگانکی می باشد که میگو را در انواع پنیر های سفت مانند هالومی، گراویرا، کفالوگراویرا یا فتای شیر بز قرار داده و بعد در آرد می غلتانند و در آخر در یک ماهیتابه کوچک دو دسته به نام ساگانی طبخ و در کاسه‌ های سرامیکی و به صورت داغ سرو می شود. در بیشتر رستوران های یونان این غذا به همراه عسل و آجیل سرو می شود.

اختاپوس یونانی

اختاپوس از دیگر غذاهای دریایی که علاقه مندان زیادی دارد، اختاپوس از غذاهای کلاسیک یونانی که از ترکیب اختاپوس آبدار با سس خوش‌ رنگ گوجه‌ فرنگی تازه و پاستا تهیه و طبخ می شود. اختاپوس با پاستا دارای طعم بی نظیری می باشد و به همراه یک سالاد یونانی خوشمزه، نان تازه، و یک لیوان اوزو سرو می شود.

 

کولی سرخ ‌شده یونانی

کولی از ارزا ن ‌ترین ماهی‌های یونان و در عین حال محبوب که ماهی ‌های بسیار خوشمزه و سالمی هستند، ماهی کولی های یونانی یک وعده غذایی مناسب و مفید که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و در کنار اسیدهای چرب امگا ۹ و روغن زیتون سرو می شود و برای کسانی که از مشکلات قلبی رنج می‌ برند بسیار مفید می باشد.

موساکا یونانی

از محبوب‌ ترین غذاهای یونانی موساکا است، موساکا از جمله غذاهای دلچسب یونان که شباهت زیادی به لازانیا دارد، با این تفاوت که از لایه‌های بادمجان به جای پاستا در طبخ آن استفاده می شود. موساکا از ترکیب موادی همچون گوشت بره دارچین و سیر مزه‌ دار و سس بشامل استفاده می شود.

 

پاستای خرچنگ یونانی

خرچنگ از دیگرخوراکی های لذیذ یونان که با هر نوع پاستای تازه‌ ای می توان آن را ترکیب کرد. از دیگر موادی که در پخت این خرچنگ استفاده می شود، سیر، پیاز، رازیانه و گوجه ‌فرنگی تازه می باشد، در طبخ این غذا از خرچنگ ها بسیار تازه ای که از دریای اژه صید شده اند استفاده می شود. در سرو پاستای خرچنگ یونانی از سس مخصوص پاستا استفاده می شود. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران آتن را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

لاوراکی یونانی

لاوراکی یک غذای بسیار محبوب در جزیره سفالونیا می باشد، که نوعی ماهی خاردار است که برای طبخ آن از سیر، ادویه و گیاهان تازه استفاده می شود و  این ماهی را یا بصورت گریل شده و یا در در پوشش های روغنی پیچیده می شود و حرارت می ‌دهند.

 

date_range چهارشنبه 08 فروردین 1403 remove_red_eye 115 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0