{{ctrl.notification}}
Beghaz Bridge in Istanbul

آشنایی با پل بغاز استانبول

استانبول از شهرهای توریستی روپایی وآسیایی که با جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان گردشگران زیادی سالانه به این شهر سفر می کنند، از معروف ترین جاذبه های دیدنی در استانبول می توان به پل بغاز استانبول یا پل بسفر می باشد. پل بغاز از معروف ترین پل ها و یکی از سه پل معلق در تنگه بسفر است، دو پل دیگر تنگه بسفر پل سلطان محمد فاتح و پل سلطان سلیم یاووز هستند، پل معلق و فولادی بسفر استانبول ۱۱۵۰ متر طول، ۳۹ متر عرض و ۱۰۵ متر ارتفاع و ارتفاع آن تا سطح آب تا زیر پل حدود ۶۴ متر می باشد، ساخت پل بغاز در سال ۱۹۷۰ آغاز و در تاریخ ۳۰ اکتبر ۱۹۷۳ افتتاح گردید، در ساخت پل بغاز حدود 35 مهندس و طراح و 400 کارگر مشغول به کار بودند، از معروف ترین مهندسین این پل می توان به گیلبرت رابرتز، ویلیام براون و مایکل پارسونز اشاره کرد، پل بغاز که قسمت اروپایی ترکیه را به قسمت آسیایی متصل کرده است. با تهیه بلیط هواپیما خارجی از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 نام‌ گذاری پل بغاز استانبول

معروف ترین پل استانبول که تعداد زیادی گردشگر و توریست سالانه از آن بازدید می کنند، دارای نام‌های زیادی می باشد، از نام های این پل می توان به نام های بغاز، پل بسفوروس، پل بسفر، پل ۱۵ جولای و پل اوزون گل اشاره کرد، که از معروف ترین نام آن که مردم بیشتر پل را به این نام می شناسند، پل بغاز است، پل بغاز روی تنگه بسفر قرار گرفته است. یکی از دلایلی که این پل به نام پل شهدای ۱۵ جولای معروف شده گرامی داشت یاد کشته ‌شدگان کودتای سال ۲۰۱۶ می باشد.

جاذبه های نزدیک به پل بسفر استانبول

از دیگر جاذبه های دیدنی و معروف که در اطراف پل بسفر قرار دارند می توان به برج گالاتا، کاخ توپکاپی و بازار بزرگ استانبول اشاره کرد که می توانید بعد از بازدید از تنگه و پل بغاز به بازدید از دیگر جاذبه های اطراف پل بسفر بپردازید، در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه ها می پردازیم.

برج گالاتا استانبول

از مناظر اطراف پل بغاز برج گاتالا می باشد که از قدیمی ترین سازه های ترکیه محسوب می شود، برج گاتالا از جذاب ترین دیدنی های استانبول که قدمت آن به ۷۰۰ سال قبل باز می گردد که به دستور امپراتور وقت روم شرقی ساخته شد. برج گاتالا تا سال 1750 بزرگ ترین سازه در استانبول و نمادهای مهم ترکیه بشمار می رفت، هدف اصلی ساخت برج گالاتا در گذشته دیده بانی بوده که در برابر کشتی های دشمن و حمله آنها مطلع شوند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران استانبول را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

کاخ دولما باغچه استانبول

کاخ دولما باغچه در اواخر قرن هجدهم به دستور سلطان محمود یکم ساخته شد، این کاخ مجلل و زیبا دارای بخش های متفاوتی نظیر آپارتمان های اداری، تشریفات، حرمسرا، اتاق ها، کاخ ولیعهد، خوابگاه خادمان و نگهبانان، اقامتگاه رئیس خواجه‌ها، آشپزخانه امپراتوری، اسطبل‌ها، مرغدانی، گلخانه، آسیاب، کارگاه فرش هرکه، ریخته‌گری، داروخانه اشاره کرد، جالب است بدانید حدود ۱۴ تن طلا در تزیین سقف کاخ دولما باغچه بکار رفته است، برای بازدید از کاخ دولما باغچه می توانید همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر به آنجا مراجعه نمایید.

کاخ توپکاپی استانبول

از کاخ های زیبا و سلطنتی دیگر استانبول که در نزدیکی پل بسفر قرار دارد، کاخ توپکاپی می باشد، که در شرق منطقه فاتح در بخش اروپایی در محله سلطان محمد قرار دارد. این کاخ مجلل و زیبای تاریخی در قرن ۱۵ میلادی به دستور سلطان محمد دوم ساخته شد، کاخ توپکاپی دارای معماری بی نظیر و زیبایی می باشد که در ساخت آن از جواهرات بسیاری استفاده شده است، کاخ توپکاپی  شامل سه بخش، کاخ بیرونی، کاخ درونی و حرم ‌سرا می باشد، کاخ توپکاپی در تاریخ سوم آوریل ۱۹۲۴ در فهرست آثار ملی کشور ترکیه به ثبت رسید.

برج دختر استانبول

برج دختر از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه  و از نمادهای معروف دیگر استانبول که در نزدیکی پل بغاز در بخش آسیایی قرار دارد، برج دختر در جزیره ای کوچک میان آب های دریای سیاه و مرمره واقع شده، برج دختر استانبول دارای چشم انداز فوق العاده زیبا و منحصربفرد رو به دریا و منظره شهر زیبای استانبول دارد، برای بازدید از برج دختر در اسکله گالاتا می توانید از کشتی‌ها و قایق‌ های مخصوص استفاده نمایید.

مسجد ایاصوفیه استانبول

از بناهای معروف دیگر در نزدیکی پل بسفر می توان به مسجد ایاصوفیه استانبول اشاره کرد، مسجد ایاصوفیه به دستور جاستین اول در زمان امپراطور بیزانس در سال ۵۳۲ ساخته شد و تا چندین سال به عنوان کلیسای کاتولیک رومی فعالیت داشت، اما بعدها در سال ۱۴۵۳ به دستور محمد دوم به مسجد تغییر کاربری داد.

مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی از مساجد تاریخی استانبول که دارای قدمتی طولانی می باشد، این مسجد به دستور سلطان عبدالمجید اول بنا شده است. این مسجد تاریخی دقیقا در نزدیکی تنگه بسفر قرار گرفته است و از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود، مسجد اورتاکوی دارای معماری زیبا و بی نظیری می باشد که توریست های بسیاری به خود جذب کرده است.

مسیر دسترسی به پل بغاز استانبول

برای دسترسی به پل بغاز استانبول می توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا وسیله‌ نقلیه شخصی استفاده نمایید، اگر از وسایل نقلیه همچون اتوبوس و یا مترو استفاده می کنید می توانید در ایستگاه های متعددی که در اطراف این پل قرار دارد پیاده شده و به پل بغاز بروید.

بهترین زمان بازدید از پل بغاز

سفر به استانبول و بازدید از پل بغاز در هرفصلی امکان پذیر می باشد، در هر فصل و زمانی پل بسفر با بغاز جذابیت خاص خود را دارد، پل بغاز دارای منظره ای اعجاب انگیز و رویایی می باشد که ساعات ها شما را محو خود می کند که می توانید ساعت ها ازدیدن آن لذت ببرید و به عکاسی بپردازید، برای بازدید از پل بغار بهترین زمان که پل خلوت تر است صبح‌ ها از ساعت ۶ صبح تا ۹ صبح و ۶ عصر تا ۹ شب می باشد، و همچنین بهترین فصل برای بازدید، فصل بهار می باشد.

 

 

date_range یکشنبه 05 فروردین 1403 remove_red_eye 1862 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0