{{ctrl.notification}}
لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

استان زیبا و سرسبز گیلان در شمال کشورمان قرار دارد، استان گیلان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار ایران است، که دارای آب و هوایی بی نظیر، طبیعت بکر و دیدنی و جاذبه‌های متعدد می باشد، لنگرود نیز یکی از شهرهای زیبا و سرسبز گردشگری استان گیلان است. شهر زیبای لنگرود  دارای دیدنی های بسیاری است، لنگرود همچنین علاوه بر جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی یکی از مناطق مهم ایران به‌عنوان پایگاه دریایی و کارخانه کشتی ‌سازی از عهد قاجار محسوب می شود، آس چارتر در این مقاله به معرفی شهر زیبای لنگرود و جاذبه های دیدنی آن می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتر مشهد رشت را به راحتی تهیه نمایید.

 

لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

معرفی لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

شهر لنگرود یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران که قدمت آن به سال 512 هجری قمری بازمی گردد، لنگرود به واسطه همجواری با دریای بی کران خزر دارای از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است، شهر لنگرود در دوران حکومت شاه‌عباس اول یکی از مهم ترین مراکز تجارت بوده است، لنگرود همچنین به عنوان یک شهر مهم در زمینه کشاورزی بویژه کشت شاهدانه و در زمینه صنایع فلزی مانند تفنگ سازی و در حال حاضر به شهر ابریشم و برنج شهرت پیدا کرده است و بیشترین اقتصاد مردم منطقه از صیادی نیز می باشد. شهر لنگرود همچنین به لطف جاهای دیدنی فراوان سابقه درخشانی در صنعت گردشگری دارد، لنگرود حدود 900 کیلومتر مربع مساحت دارد، نام لنگرود از دو واژه  لنگر و رود تشکیل شده است و به معنی وقار، سکون و آرامش می باشد. این نام در سال 512 هجری قمری توسط سلطان محمد پسر ملک شاه آلب ارسلان برای نخستین بار در تاریخ بر روی این شهر گذاشته شد.

لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

جاذبه های دیدنی و گردشگری لنگرود

لنگرود یکی از پرجاذبه ترین مقاصد گردشگری برای گردشگران می باشد، این شهر زیبا بر روی جلگه ای سرسبز در فاصله نزدیکی از دریای خزر قرار گرفته است، لنگرود از پرجاذبه ترین و گردشگر پذیرترین شهرهای شمالی کشور می باشد. جاذبه های گردشگری این شهر شامل: پل خشتی لنگرود، خانه منجم‌ باشی، خانه دریابیگی، تالاب کیاکلایه، تالاب چاف، چمخاله، بازار محلی و چهارشنبه بازار لنگرود، مسجد جامع لنگرود، مسجد آقا سید حسین، آبشار ماهی مشو، قلعه دیزبن، بام لنگرود، پارک جنگلی خرما، لیلا کوه می باشد که در ادامه با این جاذبه های دیدنی آشنا خواهید شد.

لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

تالاب کیاکلایه

یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری و تفریحی در لنگرود تالاب کیاکلایه است، این تالاب یکی از غنی ترین تالاب‌های استان گیلان است که گونه‌های حیاتی متنوعی را در خود جای داده است، این تالاب دارای وسعت بسیار زیادی در گذشته بوده است، اما به دلایل مختلف ریختن زباله در این تالاب امروزه حدود 100 هکتار مساحت از این تالاب مانده است. تالاب کیاکلایه در طول زمستان زیستگاه پرندگان مهاجر می باشد.  پوشش گیاهی که در این منطقه دیده می شود شامل درخت توسکا و نی می باشند. در این تالاب گل های نیلوفر آبی زیادی وجود دارد، متاسفانه در سال های اخیر نیز علاوه بر آلودگی محیط زیست و ریختن زباله در این تالاب همچنین احداث کمربندی جدید، پیست موتور سواری، و پروژه ساخت بوستان و بازار لنگرود باعث ایجاد آلودگی های صوتی برای پرندگان شده است. از امکانات رفاهی این منطقه می توان به  شهربازی، استخر مصنوعی و… اشاره کرد. تالاب کیاکلایه هرساله میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر ایران می باشد.

لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

لیلا کوه

لیلا کوه از زیباترین جاذبه های دیدنی که در طبیعت بی نظیر لنگرود جلوه گری می کند، در زبان محلی به این کوه،  لیله کوه می ‌گویند. ارتفاعات و بلندی‌های لیلاکوه منظره بسیار زیبایی را به شهر لنگرود بخشیده است، لیلا کوه منطقه ای ییلاقی است و طبیعت بی نظیرش گردشگران و کوهنوردان و طبیعت گردان زیادی را به سوی خود کشانده است، در اطراف این کوه زیبا امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برای گردشگران همچون: چایخانه های سنتی و قلیان سراهای متعدد، سرویس بهداشتی، غرفه های خوراکی و... می باشد.

لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

خانه دریا بیگی

یکی از خانه های تاریخی و زیبای لنگرود که از جاذبه های گردشگری لنگرود به شمار می رود خانه دریا بیگی است، قدمت این خانه تاریخی به دوره قاجاریه باز می گردد. این خانه دارای معماری بسیار زیبا و جذابی می باشد، این خانه متعلق به یکی از افراد مشهور و نامدار گیلانی بوده است. خانه دریا بیگی دو طبقه و دارای بخش های اندرونی، بیرونی، تالار شاه نشین و محل خدمتکاران بوده است، از تزئینات این خانه می توان به گچبری ها، آینه کاری ها و مقرنس کاری های زیبا و ایوان چوبی بسیار جذاب آن و اورسی های چوبی مشبک، نقاشی گل و بوته و پرندگانی، آینه هایی قدیمی و... آن اشاره کرد. این خانه تاریخی به عنوان یکی از آثار تاریخی کشور در سال 1390 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. با تهیه بلیط چارتر ارزان تهران رشت در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

شلمان رود

یکی از جاذبه های دیدنی لنگرود رودخانه ای زیبا به نام شلمان رود می باشد، این رودخانه زیبا از کوه های البرز ناتشکوه سرچشمه و از مناطق کوهستانی و جلگه ای و شهر شلمان عبور می کند و به دریای خزر می ریزد، شلمان رود از میان شهر شلمان می گذرد به همین دلیل این شهر به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است. شلمان رود حدود 3 کیلومتر پایین تر از شلمان با یک رود دیگر بنام کیارود ترکیب می شود، روزانه تعداد زیادی ماهیگیر و صیاد از این رودخانه زیبا روزی خود را در می آورند و امرار معاش می کنند.

لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

خانه منجم باشی

از خانه های تاریخی و قدیمی که از جاذبه های دیدنی لنگرود است، خانه منجم باشی می باشد. قدمت خانه منجم باشی به دوران قاجار بازمی گردد و دارای معماری به سبک معماری ایرانی اسلامی است. خانه قدیمی منجم باشی از مصالحی نظیر سفال و چوب ساخته شده است. خانه تاریخی منجم باشی دارای دو طبقه و از بخش هایی نظیری همچون: اندرونی، بیرونی، خلوت خانه، مسجد، حمام و… تشکیل شده است. تزئینات خانه منجم باشی نیز شامل: گچبری های زیبای مهتابی، نقوش گل و بوته برروی دیوارهای خانه و… می باشد. خانه تاریخی منجم باشی در تاریخ 25 اسفند سال 1379 با شماره 3370 به ثبت ملی رسیده است.

 

پل خشتی لنگرود

از دیگر دیدنی های جذاب و تاریخی در شهر لنگرود که یکی از مهم‌ترین نمادهای این شهر است، پل خشتی که در دوره صفویه ساخته شده است. این پل بر روی رودخانه ای که از میان شهر لنگرود عبور می کند دارد، در گذشته لنگرود بافتی باتلاقی داشته است که حاصل پسروی دریای خزر بوده است. بعدها اولین محله‌ها در زمین‌های خشک کنار رودخانه ساخته شد و این منطقه به مرکز شهر تبدیل گشت. این پل خشتی حدود ۳۷ متر می باشد و در زمان‌های دور تنها راه ارتباطی در مردم در دو سوی رودخانه بوده است.

لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

قلعه دیزین

قلعه دیزین یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و دیدنی  شهر لنگرود که برروی سنگ های کوهستانی بنا شده است، قدمت این قلعه به صدها سال قبل بازمی گردد، قلعه دیزین به عنوان پناهگاهی برای محافظت در برابر راهزنان و به عنوان محلی برای محافظان پادشاهان لاهیجان در مسیر لاهیجان به لنگرود ساخته شده بود. در گذشته این قلعه به عنوان محل دزدان به دزدبن یا دیزبن معروف بوده که به معنای دز یا دژ می باشد.

 

بام لنگرود

شهر لنگرود دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری زیادی می باشد از جمله جاذبه های دیدنی این شهر بام لنگرود است، بام لنگرود دارای چشم انداز بسیار از جمله لنگرود، کومله، باغات چای، روستاهای زیبا و همچنان شهرهای شلمان و چمخاله می باشد. بام لنگرود دارای آب و هوای بسیار تمیز و پاکی می باشد. بام لنگرود دارای امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری می باشد. تفریح مهیج سورتمه سواری در ارتفاعات در طبیعای بکر و جذاب که روحتان را نوازش می کند یکی از بهترین جاذبه های دیدنی در لنگرود می باشد. بام لنگرود در حدود 1 کیلومتری بعد از چهارراه کومله به سمت شهر اطاقور قرار دارد.

لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

بهترین زمان سفر به لنگرود

همانطور که می دانید شهرهای شمالی در استان گیلان دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و دلنشینی می باشند. شهر لنگرود نیز دارای آب و هوای بسیار دلپذیری می باشد، بهترین زمان برای سفر به لنگرود فصل بهار و فصل پاییز است، زیرا تابستان های این شهر بخاطر گرما و شرجی بودن هوا ممکن است اذیتتان کند، زمستان های این شهر نیز بسیار پر بارش است و بارندگی بسیار زیادی دارد، بنابراین اگر می خواهید سفری خاطره انگیز و جذابی را تجربه کنید در فصل های پاییز و بهار به این شهر سفر کنید.

 

مسیر دسترسی به لنگرود

لنگرود یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین شهرهای شمالی کشور است که در استان گیلان قرار دارد، برای سفر به شهر لنگرود باید از سمت تهران باید از تهران وارد اتوبان کرج قزوین حرکت کنید تا به اتوبان قزوین  رشت برسید و در نهایت به جاده سیاهکل سنگر و وارد خیابان سراوان، سنگر شوید. در انتها وارد بزرگراه رشت لاهیجان شده و از طریق بزرگراه توحید شرقی وارد جاده لاهیجان لنگرود شده و سرانجام به شهر زیبای لنگرود خود را برسانید، از تهران تا شهر زیبا و جذاب لنگرود حدود 5 ساعت مدت زمان نیاز است.

لنگرود و جاذبه های دیدنی آن

اقامت در شهر لنگرود

شهر لنگرود جذاب ترین و زیباترین جاذبه ها را در خود جای داده است و در یک روز سفر نمی توانید از همه ی آنها بازدید نمایید، بنابراین نیاز به چند روز اقامت دارید، از این رو می توانید از اقامتگاه ها از سوئیت های اقتصادی، ویلاهای لوکس و گران قیمت و هتل های زیبا برای اقامت خود استفاده نمایید که انتخاب اقامتگاه بستگی به بودجه شما دارد. یکی از پر طرفدارترین نوع اقامتگاه ها در شهر لنگرود ویلاها می باشند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما در مشهد می باشد.

 

 

نویسنده: شادی شادکام

 

date_range سه شنبه 30 خرداد 1402 remove_red_eye 5973 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
حمیده محمدی :

بسیار زیبا و مفید بود.ممنونم از وبلاگ خوبتون

از بهترین جاذبه های دیدنی لنگرود کدامند؟

بهترین جاهای دیدنی لنگرود شامل: پل خشتی لنگرود، آبشار دهجان، غار لیاروی، دریاچه لنگرود، بوستان فجر و تله کابین لنگرود می باشد که از جذاب ترین جاهای دیدنی لنگرود می باشند.

تالاب‌های معروف لنگرود کدامند؟

تالاب‌های معروف لنگرود تالاب کیاکلایه و تالاب چاف می باشد که بسیار دیدنی و جذاب هستند.