{{ctrl.notification}}
طریقه اقامت گرفتن ترکیه

طریقه اقامت گرفتن ترکیه

ترکیه کشوری فراقاره ای است که بخشی از آن در آسیا و بخش کوچکی نیز در اروپا قرار دارد. ترکیه را گذرگاه اروپا و آسیا می دانند چرا که برای گذر از آسیا و رسیدن به اروپا باید از کشور ترکیه  عبور کنیم. همین موقعیت جغرافیایی ترکیه این کشور را حائض اهمیت کرده است. جمعیت مردم ترکیه را اکثرا ترک ها تشکیل می دهند و درصد کمی کرد و درصد کمی نیز سایر اقوام باشنده در ترکیه زندگی می کنند. علیرغم سکولار بودن حکومت، بیشتر مردم به دین اسلام پایبند هستند و اعیاد و مراسم اسلامی را اجرا می کنند.  آب و هوای ترکیه بسیار مطلوب و معتدل می باشد. هم مرز بودن ترکیه با دریای مدیترانه، باعث شده تا آب و هوای این کشور در اکثر اوقات، بارانی و مدیترانه ای باشد. آب و هوای معتدل در کنار باران های همیشگی، ترکیه را به کشوری سرسبز و زیبا بدل کرده است.

ویزای ترکیه

یکی از منابع اقتصادی ترکیه برای اداره کردن کشور، صنعت توریسم آن می باشد و دولت ترکیه نیز در 2 دهه اخیر، تلاش های زیادی برای جذب توریست به داخل کشورش کرده است. از همین رو ترکیه یکی از مقاصد جذاب برای توریستان می باشد و سالانه افراد زیادی برای دریافت اقامت و ویزای این کشور اقدام می کنند. ترکیه برای جذب بیشتر توریسم به داخل کشور، راه های دریافت اقامت و ویزای کشورش را افزایش داده و بسیار راحت کرده است. در این مطلب از آس چارتر قصد داریم شما را با راه های گرفتن اقامت ترکیه آشنا کنیم. اگر شما نیز علاقه مند سفر به ترکیه می باشید می توانید بلیط هواپیما تهران استانبول خود را از آس چارتر تهیه کنید.

استانبول ترکیه آس چارتر بلیط هواپیما پرواز

تعریف اقامت و شهروندی ترکیه

کیملیک در زبان ترکی به معنای هویت و در اصطلاح به معنای کارت اقامتی خوانده می شود. اقامت و شهروندی یک کشور 2 تعریف جداگانه دارد. اقامت یعنی زمانی که شما به عنوان یک فرد خارجی در کشوری دیگر به مدت زیادی اقامت داشته باشید. این افراد باید سالانه اقامت خود را در کشور مقیم تمدید کنند. شهروندی یک کشور به معنای تابعیت آن کشور می باشد. یعنی فرد می تواند دارای شناسنامه و پاسپورت آن کشور شود و نیازی به تمدید سالانه اقامت نمی باشد. تابعیت داشتن مزایا و معایبی به همراه خواهد داشت.

ویزای ترکیه

در ادامه می خواهیم شما را با گرفتن اقامت و شهروندی ترکیه آشنا کنیم؛

ترکیه به جهت سیاست تقویت توریسم، راه های گرفتن اقامت و ویزا را افزایش داده است. اقامت ترکیه دو نوع کوتاه و بلند مدت دارد.  برخی از روش های اقامت گرفتن کوتاه مدت ترکیه که از 6 ماه تا یک سال می باشد عبارت است از؛

از طریق خرید ملک

از طریق اجاره ملک

از طرق تحصیلات

از طریق ازدواج و تولد

از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه

اقامت توریستی

از طریق پناهندگی

استانبول ترکیه آس چارتر هواپیما بلیط پرواز ازمیر آنکارا چارتر چارتری

 اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

دولت ترکیه به افرادی که در کشور ترکیه ملکی بخرند، اقامت موقت ترکیه را اعطا می کند و تا زمانی که ملک در تملک، فرد باشد، اقامت او نیز تمدید می شود. معمولا بعد از 5 سال تمدید اقامت، افراد می توانند برای اقامت دائم درخواست بدهند. محدودیتی در ارزش ملک خریداری شده برای گرفتن اقامت وجود ندارد اما خود فرد باید حداقل قیمت ملک را در نظر بگیرد و با خرید هر خانه ای در هر منطقه ای از ترکیه نیز می توان اقامت ترکیه را اخذ کرد. بدیهی است که بنا به محدوده و منطقه خانه و امکانات آن قیمت و ارزش ملک بالا و پایین می شود. خریدار نیز باید حداقل سرمایه برای خرید ملک را در نظر بگیرد. حداقل قیمت خرید ملک برای هر متر در حدود 3 هزار لیر می باشد. اگر شما نیز قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، آس چارتر همراه شما در خرید بلیط هواپیما مشهد آنکارا می باشد.

ویزای ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک

اگر شما قصد گرفتن اقامت ترکیه را دارید و هزینه خرید ملک را ندارید، راه آسان تری برای شما وجود دارد و آن اجاره خانه می باشد. از طریق اجاره ملک نیز می توان در ترکیه اقامت اخذ کرد. این روش اخذ اقامتی به این صورت می باشد که؛ بعد از ورود به ترکیه، به املاکی های این کشور مراجعه می کنیم و درمورد قیمت و انواع املاک پرس و جو می کنیم.

ویزای ترکیه

اجاره بها خانه های ترکیه از 700 تا 7000 هزار لیر می باشد. متقاضی اقامت بعد از عقد قرارداد اجاره ملک، باید اجاره نامه را به دفترخانه رسمی ترکیه ارسال کند تا تایید شود. بعد از تایید در دفترخانه رسمی، باید مدارک فرد ترجمه شود.

ویزای ترکیه

فرد متقاضی باید به عنوان تبعه خارجی هزینه ای را نیز سالانه به دولت ترکیه پرداخت کند که بین 80 تا 89 لیر می باشد. در این مرحله نیز باید اعضای خانواده خود را بیمه کنند که هزینه ی آن سالانه بین 200 تا 900 لیر می باشد. سپس در مرحله آخر تمامی مدارک، به خصوص اجاره نامه برای تایید به دفتر اسناد رسمی، ارسال می شود و بعد از تایید فرد می تواند اقامت ترکیه را اخذ کند. برای تایید اجاره نامه باید به تعداد اعضای خانواده کپی از اجاره نامه داشته باشید. به تایید کردن اجاره نامه توسط دفتر اسناد رسمی"نوتر کردن" می گویند.

ویزای ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیلات

تحصیل در ترکیه، یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین راه های دریافت اقامت ترکیه می باشد. اقامت گرفتن از راه های تحصیلی به دو نوع تقسیم می شود. راه اول همان پذیرش از دانشگاه های ترکیه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشد. راه دوم نیز ثبت نام در آموزشگاه های رسمی زبان ترکیه می باشد. معمولا این کار را فقط برای تمدید اقامت خود انجام می دهند. ارزان ترین بلیط هواپیما خارجی را می توانید از سایت آس چارتر رزرو کنید. دانشجویان خارجی پس از فارغ التحصیلی، باید چندین سال در ترکیه کار کنند و مالیات بپردازند سپس می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

ویزای ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج و تولد

اقامت دائم ترکیه از طریق ازدواج با فردی ترکی امکان پذیر می باشد به این شرط که متقاضی بالای 18 سال سن داشته باشد و 3 سال از ازدواجشان گذشته باشد. البته باید اثبات کنند که 3 سال از زندگی شان گذشته و تمکن مالی داشته و مسکنی برای اقامت نیز داشته باشند. فرد می تواند بعد از 5 سال زندگی مشترک برای پاسپورت و شهروندی ترکیه درخواست بدهد. قوانین ترکیه برای اقامت فرد متولد شده در ترکیه پیرو اصل خون می باشد یعنی صرف تولد در این کشور، لازمه اخذ اقامت نیست و حتما باید یکی از والدین ترک باشد.

ویزای ترکیه

در صورت تولد طفلی از والدین غیر ترکی، دولت ترکیه به نوزاد و والدین اقامت 6 ماهه ای اعطا می کند که در این فرصت پدر و مادر می توانند از طرق دیگر برای اقامت خود اقدام کنند. این نوزاد تا قبل از 18 سالگی نمی تواند برای تابعیت و شهروندی درخواست بدهد و از ترکیه نیز نمی تواند خارج شود. در صورت قبول فرزندخواندگی چنین فرزندی قبل از 18 سالگی از سوی زن و مردی ترک که تمکن مالی دارند، می توان برای او درخواست تابعیت و شهروندی داد.

استانبول آنکارا ازمیر ترکیه  آس چارتر پرواز بلیط هواپیما چارتر چارتری لحظه آخری

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه

از طریق ثبت شرکت در ترکیه و سپرده گذاری در بانک های ترکیه می توان اقامت موقت ترکیه را دریافت کرد. بعد از ثبت شرکت و گرفتن اجازه کار در ترکیه، می توان اقامت 6 ماه را دریافت کرد و بعد از 1 سال، هر دو سال یکبار اقامت تمدید می شود. بعد از گذشت 5 سال نیز، فرد می تواند برای درخواست دائم اقدام کند. آس چارتر بهترین ارائه کننده بلیط ارزان هواپیما شیراز استانبول می باشد.

ویزای ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق اقامت توریستی

در حال حاضر اتباع ایرانی می توانند به مدت 3 ماه بدون ویزا به ترکیه سفر کنند و اقامتشان را اقامت توریستی می گویند. بسیاری از این فرصت استفاده می کنند و در این سه ماه فرصت های زندگی دائم در این کشور را ارزیابی می کنند و اگر از پس شرایط برآیند اقامتشان را در این کشور ادامه می دهند و اگر هم نظرشان عوض شود به کشور بازمی گردند. بهترین گزینه برای سفر به این کشور در حال حاضر همین ویزای توریستی ترکیه برای ایرانیان می باشد.

ویزای ترکیه

اقامت ترکیه از طریق پناهندگی

پناهندگی به معنای این است؛ فردی که در کشور مبدا و زادگاه خود به علت عقاید، دیدگاه سیاسی و نژاد و .. جانش در خطر باشد به کشور دیگری پناهنده می شود. معمولا این روش اقامت دادن برای دولت ها هزینه بر می باشد بنابراین به راحتی کسی شامل این گروه نمی شود. البته که این روش برای خود متقاضی نیز همراه مشقت می باشد چرا که باید در کمپ های پناهندگی اقامت داشته باشند و اجازه خروج ندارند و تا سالهای زیادی نیز نمی توانند به کشور مبدأ خود بازگردند. آس چارتر ارائه کننده بلیط ارزان هواپیما تهران ازمیر می باشد.

ویزای ترکیه

مدارک لازم برای اخذ اقامت در ترکیه:

چهار قطعه عکس پرسنلی

کپی تمام صفحات پاسپورت به همراه اصل آن

بیمه نامه یک ساله

اجاره نامه نوتر شده

تکمیل فرم های درخواستی برای تقاضای اقامت

ارائه پیشنهاد شغلی در صورت مهاجرت از طریق کار

مدارک اثبات تمکن مالی

پرداخت هزینه برای صدور کارت اقامت

ارائه رضایت نامه پدر/مادر یا قیم برای افراد زیر 18 سال

ویزای ترکیه

date_range پنجشنبه 11 آذر 1400 remove_red_eye 506 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0