{{ctrl.notification}}
دشت هویج

دشت هویج

تهران مرکز کشور ایران با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد یکی از شهرهای توریستی و تفریحی در ایران می باشد، جاذبه های طبیعی تهران یکی از بهترین جاها و مکان هایی است که طرفداران بسیاری دارد برای آخر هفته ها و فرار از آلودگی هوای تهران و سرو صدا و دود بهترین گزینه برای مردم طبعیت بکر و زیبای اطراف تهران می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های طبیعی تهران بنام دشت هویج بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما ارزان چارتری شیراز تهران را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

دشت هویج

معرفی دشت هویج

دشت هویج یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی در تهران در روستای افجه و در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا قرار دارد. این دشت یکی از تفرجگاه های قدیمی در تهران است که از دیرباز مورد توجه و تفریح شاهان صفوی نیز بوده است که دراین دشت به شکار می پرداختند.

نام دشت هویج

این منطقه گردشگری یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی برای تهرانی ها می باشد، یکی از دلایلی که این دشت بنام دشت هویج معروف شده این است که در سرتاسر این دشت هویج کاشته شده است، و دشت را به رنگ نارنجی درآورده است، به همین دلیل این دشت به این نام معروف گشته است.

دشت هویج

جاذبه های دشت هویج

دشت هویج با طبیعت بی نظیر و شگفت انگیز خود یکی از جذاب ترین مناطق تفریحی دیدنی با دشت وسیع سرسبز، باغ‌های میوه و جوی‌های آب در تهران می باشد، که بهترین جا برای یک آخر هفته ی عالی می باشد در اطراف این جاذبه ی دیدنی جاها و مناظر زیبای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه برایتان معرفی خواهیم کرد.

دشت هویج

آبشارهای دشت هویج

آبشار زیبای پسچوبک  با ارتفاعی حدود 15 متر با پوشش گیاهی بی نظیر در مسیر 1.5 کیلومتری یال کوه که مشرف به دشت هویج قرار دارد، همچنین آبشار دیگری در این منطقه بنام آبشار موآب قرار دارد که از قله ساکا سرازیر می ‌شود که از زیباترین جاذبه های دیدنی و جذاب در این منطقه می باشد، و برای یه گشت و گذار برای آخر هفته ها بهترین و جذاب ترین مکان برای تفریح و خوش گذارنی می باشد.

دشت هویج

دره شمالی افج

این منطقه دارای جاذبه های بکر و دیدنی بسیاری می باشد که می توان به دره افجه اشاره کرد، این دره سرسبز و زیبا دارای منظره های بکری می باشد که مقصد مناسبی برای گردشگران خصوصا کوهنوردان  می باشد، بیشتر کوهنورادن برای صعود به قله هایی همچون آتشکده، ساکا، یخچال و مهرچال از این دره گذر استفاده می کنند.

دشت هویج

حمام صفوی

یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی در این منطقه حمام صفوی می باشد، همانطور که از نامش پیداست این حمام متعلق به دوره صفوی می باشد، و دارای معماری سنتی و شبیه به دیگر حمام های تاریخی است، حمام صفوی دارای دو بخش زنانه و مردانه و طاق، گنبدهای عرقچین و قوس‌های جناغی است. این حمام هم اکنون هم در حال استفاده مردم آن منطقه می باشد. با تهیه بلیط هواپیما لحظه آخری کیش تهران در سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردادر شوید.

دشت هویج

سقاخانه

ازدیگر دیدنی های زیارتی و مذهبی در این منطقه سقاخانه حضرت ابالفضل ع می باشد که یکی از محبوب ترین زیارتگاه های روستاهای اطراف و گردشگران می باشد، این سقاخانه در روستای افجه قرار دارد و در نزدیکی این سقاخانه درخت کهنسالی وجود دارد که قدمت و عمر آن به 500 سال پیش باز می گردد.

دشت هویج

غار موزه دکتر وزیری

غار موزه دکتر وزیری از دیگر جاذبه های شگفت انگیزو منحصربفرد در نزدیکی این دشت می باشد، این غار زیبای دستکند توسط استاد مجسمه‌ ساز ناصر هوشمند وزیری ایجاد شده است، غار موزه در مسیر روستای کندعلیا و در کناره دیواره رشته‌ کوه‌های البرزقرار گرفته است، این غار دارای منظره ی بی نظیر کوهستانی می باشد، در ورودی این غار یک شیر سنگی وجود دارد، و در داخل آن مجسمه‌های چوبی، گچی، سیمانی، سنگی و فلزی وجود دارد که بعنوان موزه مورد بازدید قرار گرفته است، همچنین در این غارموزه تندیس هایی از شخصیت‌های برجسته و اسطوره‌ ای ایران نیز وجود دارد که همگی با دست استاد ساخته شده‌اند.

دشت هویج

دشت سبوستان

دشتی زیبا و سرسبز با درختان میوه مثل آلو، گیلاس و گردو که زیبایی این دشت را در کنار آبشار زیبای چرند دو چندان کرده است، آبشار چرند ارتفاعی حدود 50 متردارد، این دشت سبوستان نام دارد و در غرب قله آتشگاه قرار گرفته است.

قلعه ساکا

یکی از تاریخی ترین بناهای نزدیک به دشت هویج قلعه تاریخی ساکا می باشد که در قله سربند و در ارتفاعات امامه قرار گرفته است، قدمت این قصر قدیمی به قرن دوم و سوم هجری زمان صفویه باز می گردد، این قصر که در گذشته دارای عظمت و شکوه زیادی بوده است از مصالحی همچون ملات آجر، خشت و گل و ساروج ساخته شده و با سفال های لعاب دار به رنگ های سبز و آبی تزیین شده است.

دشت هویج

قصر ناصری

قصری متعلق به ناصرالدین شاه که در شمال افجه قرار دارد، این قصر قدیمی توسط اعتمادالدوله ساخته شده است، این قصر که امروزه به حالت بنای مخروبه ای درآمده است مشرف به باغ های میوه روستای افجه قرار گرفته است.

دشت هویج

بهترین فصل سفر و بازدید از دشت هویج تهران

دشت هویج جاذبه ای دیدنی با آب و هوای عالی و معتدل که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، بهترین فصل برای سفر و بازدید از این دشت بهار می باشد، که هوای تازه بهاری هوش از سرتان می برد، در فصول سر پاییز و زمستان نیز این منطقه دارای حال و هوای خوبی می باشد در صورتی که علاقه مند به سفر در فصول سر می باشید می توانید به بازدید از این دشت بپردازید.

دشت هویج

امکانات رفاهی دشت هویج

دشت هویج بخاطر داشتن طرفداران بسیار زیاد دارای امکانات رفاهی مناسبی می باشد، این امکانات رفاهی نظیر رستوران، فروشگاه و سرویس بهداشتی را می توانید در روستای افجه استفاده کنید.

آب و هوای دشت هویج

این دشت بی نظیر در تمام فصول بسیار دیدنی و جذاب می باشد، این منطقه دارای آب و هوای بسیار دل انگیزی است، این دشت در تابستان ها گرم می باشد ولی در ارتفاعات کمی هوا خنک تر است، هوای عالی و بهاری این دشت در فصل بهار دارای هوای بسیار لذت بخشی می باشد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط هواپیما ارزان چارتر در مشهد می باشد.

دشت هویج

اقامت در دشت هویج تهران

یکی از دغدقه های مسافران و گردشران اقامت در دشت هویج می باشد، مناظر بکر و دیدنی جذاب در این منطقه ممکن است شما را وادار به شبی اقامت و ماند بیشتر در این منطقه و در این هوای تازه کند از این رو می توانید در واحدهای اجاره‌ای نظیر ویلا و سوئیت در منطقه لواسان استفاده کنید و یا شبی را در اقامتگاه های بوم گردی دشت هویج بگذرانید و یا اگر علاقه مند به کمپینگ هستید می توانید در دشت هویج چادر بزنید و شبی را در هوای آزاد دشت بگذرانید و لذت ببرید.

دشت هویج

مسیر دسترسی به دشت هویج

 برای تفریح و گردش در دشت هویج تهران ابتدا باید خود را به لشگرک برسانید و از قوچک و لواسان بگذرید و به افجه بروید، این دشت زیبا در بالای روستای افجه قرار گرفته است، این دشت در فاصله 22 کیلومتری تهران و 5 کیلومتری لواسان قرار گرفته است. این دشت یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی و گردشگری برای آخر هفته ها می باشد. کسانی که در شمال و شرق تهران ساکن هستند فاصله کمی تا دشت هویج دارند و می توانند به راحتی از اتوبان شهید بابایی به سمت جاده لشگرک بروند و یا از اتوبان ارتش به سمت سوهانک عبور کنند و به سمت لشگرک بروند.

آدرس دشت هویج: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر لواسان، روستای افجه

نویسنده: شادی شادکام

date_range دوشنبه 08 اسفند 1401 remove_red_eye 187 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0