{{ctrl.notification}}
جنگل فندقلو

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو یکی از اماکن طبیعی دیدنی استان اردبیل می‌باشد که در نزدیکی شهر نمین قرار دارد. که سالانه مسافران و گردشگران بسیار زیادی از این جنگل زیبا دیدن می کنند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد با شما به جنگل های زیبای فندقلو سفر کند و شما را با این جنگل سرسبز و جذاب آشنا کند که در سفر به اردبیل به بازدید این جمپل بروید و از دیدن آن لذت ببرید، تا پایان مقاله همراه ما باشید. برای سفر به اردبیل شما می توانید از سایت آس چارتر بلیط هواپیما مشهد اردبیل خود را به راحتی تهیه نمایید.

جنگل فندقلو

معرفی جنگل فندقلو

جنگل فندقلو جزء جنگل های وسیع هیرکانی به شمار می ‌آید و حدود ۲۵ کیلومتر وسعت دارد. قدمت این جنگل ها به حدود 50 میلیون سال پیش باز می گردد. وسعت این منطقه ۱۶ هکتار می‌باشد که یک چهارم آن جنگلی و مابقی مراتع می باشد. فاصله آن تا سطح دریا ۱۵۰۰ تا ۱۸۵۰ می ‌باشد. تا جایی که چشم کار می کند درخت فندق در این جنگل وجود دارد. به همین دلیل نام این جنگل از درختان فندق آن گرفته شده است،  می توان گفت حدود یک چهارم از درختان این جنگل، درخت فندق است،

جنگل فندقلو

پوشش گیاهی جنگل فندقلو

همانطور که در بالا گفتیم نام این جنگل دارای درختان فتدق زیادی می باشد که حدود یک چهارم جنگل را پوشش داده است، جنگل فندقلو ۱۹ گونه جنگلی شناسایی شده‌اند، علاوه بر درختان فندق این جنگل دارای پوشش گیاهی متنوعی از درختان راش، بیدمشک، تمشک، بلوط، ازگیل، فندق، ممرز، بلند مازو و همچنین گیاهان خودرو زیبا ودرمانی نظیر: سوسن چلچراغ، بنفشه وحشی، بومادران، خاس و گل گاوزبان و همچنین بیشتر سطح جنگل پوشیده شده از گل‌های بابونه که چشم انداز زیبا و منحصر به فردی به جنگل بخشیده است.

جنگل فندقلو

پوشش جانوری جنگل فندقلو

انواع و اقسام حیوانات را نیز می توان در جنگل فندقلو پیدا کنیم، حیواناتی مانند: سنجاب های کوچولوی زیبا، خرگوش، سمور و خرس قهوه‌ای، گوزن‌های وحشی، مارال، روباه، گرگ، قرقاول، عقاب، کبک، مار در این جنگل زندگی می ‌کنند. همچنین پرندگانی مانند هدهد، بلبل و سهره، عقاب طلایی، چکاوک و کلاغ ابلق  نیز در این جنگل وجود دارد. شما می توانید گوزن ها را از پشت حصارها در منطقه حفاظت شده مشاهد نمایید.

جنگل فندقلو

جاذبه های تفریحی و دیدنی در جنگل فندقلو

این جنگل زیبا و فوق العاده دارای جاذبه های دیدنی و تفریحات زیادی می باشد، که شما می توانید در کنار بازدید از این جنگل زیبا و دل انگیز از تفریحات جذاب این جنگل نیز بهره مند شوید، این جنگل به قدری شما را با طبیعت بکر و سرسبزش محو خود خواهد کرد که دوست ندارید از این همه جذابیت چشم بردارید، اما در میان این جنگل رویایی و با صفا جاذبه های دیدنی زیادی مانند: دریاچه سوها، درختان فندق، آبگرم مشه سویی، دشت گل‌های بابونه و ... نیز وجود دارد، همچنین از امکانات تفریحی این جنگل می ‌توان به زیپ‌لاین، سورتمه و پیست کارتینگ اشاره کرد، که از دیدن آنها شگفت زده خواهید شد.

جنگل فندقلو

آبگرم مشه سویی

یکی دیگر از جاذبه های جالب در جنگل فندگلو که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، آبگرم مشه سوئی است. این آبگرم در 8 کیلومتری فندقلو بین روستاهای آلادیزگه و گیلده در میان جنگل و در ارتفاع 630 متری قرار دارد و دارای خواص درمانی فراوانی دارد،  که از مهمترین آنها می توان به درمان کمردرد و پا درد اشاره کرد. برای دسترسی به این آبگرم زیبا در عمق جنگل نیاز است کمی پیاده روی و جنگل گردی کنید تا بتوانید به این چشمه شفا بخش برسید.

جنگل فندقلو

دریاچه سوها

یکی دیگر از جاذبه های جنگل فندقلو دریاچه ای زیبا به نام سوها است. این دریاچه یکی از مقاصد بکر و کمتر شناخته شده استان اردبیل، مقصدی رویایی برای طبیعت گردان، عکاسان و علاقه مندان به ورزش های آبی است. این جنگل در نزدیکی دریاچه سوها قرار دارد و گردشگرانی که به اینجا سفر می کنند نیز می توانند از اینجا دیدن کنند و ساعت خوشی را در کنار آن تجربه کنند.

جنگل فندقلو

تله کابین فندقلو

یکی از هیجان انگیزترین و پرطرفدارترین تفریحات لذت بخش در منطقه جنگلی فندقلو تله کابین است. این تله کابین با استاندارد بالا بازدیدکنندگان را در مسیری به طول 1752 متر با 30 کابین معمولی و 3 کابین VIP شامل صندلی‌های چرمی، سیستم موسیقی، یخچال با تجهیزات پذیرایی و شیشه‌های دودی، از میان جنگل‌ها، مراتع و مناظر دیدنی  شما را به ارتفاعات بالاتر می برد و شما می توانید از فراز آسمان جنگل زیبای فندقلو و جاده زیبای گردنه حیران را مشاهده کنید و به عکاسی بپردازید.

جنگل فندقلو

پیست اسکی روی چمن

از دیگر تفریحاتی که گردشگران در سفر به جنگل فندقلو می‌توانند از آن بهره ببرند پیست اسکی روی چمن می ‌باشد. این پیست که در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا و با استانداردهای لازم ایجاد شده است در فصل بهار و تابستان یکی از امکانات مهم تفریحی توریستی جنگل فندقلو به شمار می‌ رود.

دشت گل های بابونه

دشت ها و مراتع فندقلو در فصل بهار مملو از گل های بابونه معطر زیبا می شود و منظره ای خارق العاده و شگفت انگیز را ایجاد می کند، هر ساله در پایان ماه ژوئن جشنواره بابونه در این منطقه برگزار می شود و گردشگران داخلی و خارجی زیادی در این زمان از جنگل فندقلو دیدن می کنند، این جشنواره در مراتعی با وسعت چند صد هکتار بابونه، به همت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل برگزار می ‌شود. همچنین علاوه بر بابونه، گل های دیگری مانند زنبق، گل نارنج، پامچال، خاص، بنفشه نیز در این منطقه وجود دارد.

جنگل فندقلو

ارتفاعات باغرو

این جنگل ها در بخشی از کوه های باغرو نیز وجود دارند، ارتفاع این کوه حدود سه هزار متر است و رودخانه های مختلفی در آن جاری است، دلیل اصلی تشکیل مه در این منطقه این است که هوای فشرده از دریای خزر به سمت بالا حرکت می کند و با رسیدن به کوه باغرو به مه تبدیل می شود،  این منطقه زیبا دارای  پوشش گیاهی خاصی می باشد که از آن جمله می توان به گل نباتی، زعفران وحشی، پونه کوهی، خشخاش، لاله واژگون و... اشاره کرد.

جنگل فندقلو

آب و هوای جنگل فندقلو

جنگل فندقلو نقطه تقابل بین هوای خشک و سرد منطقه اردبیل و هوای گرم و مرطوب گیلان است؛ بنابراین هوای جنگل در بیشتر فصول سال حتی در گرم ترین روزهای تابستان مه آلود است. جنگل فندقلو جزء جنگل های محدود است که دو بهار دارد، جریان ابرها در ارتفاع کم و در مجموع این منطقه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات دارای آب و هوای معتدل و خنک است.

جنگل فندقلو

اقامت در جنگل فندقلو

برای اقامت در جنگل فندقلو مجموعه اقامتی کوچکی شامل تعدادی آلاچیق و سوئیت برای گردشگران تدارک دیده شده است که امکان اقامت شبانه ‌روزی هم در آن مهیا است. در این سوئیت ها آب و تختخواب در نظر گرفته شده است و در کنار آن ها سرویس بهداشتی و پارکینگ هم وجود دارد. همین طور برای خرید مواد غذایی هم می توانید به سوپرمارکت مراجعه کنید. اگر می خواهید داخل جنگل کمپ بزنید و شبی را  در چادر به سر ببرید و از شب های جنگل لذت ببرید، می توانید در نزدیکی آلاچیق ها و سوئیت ها چادر بزنید، و زیاد به عمق جنگل نروید که به هیچ گونه امکاناتی دسترسی نخواهید داشت.

جنگل فندقلو

بهترین فصل سفر به جنگل فندقلو

جنگل فندقلو به‌علت قرار گرفتن در ارتفاعات، دارای تابستانی بسیار خنک و مطبوع و زمستانی سرد و مرطوب است. این جنگل جزو مناطق سردسیر استان اردبیل محسوب می ‌شود. بهترین زمان سفر به این جنگل از اوایل بهار تا اواخر تابستان می باشد.  آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط لحظه آخری تهران اردبیل خود را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

مسیرهای دسترسی به جنگل فندقلو

جنگل فندقلو در ۳۹ کیلومتری اردبیل، ۶۷ کیلومتری آستارا و ۶۲۶ کیلومتری تهران واقع شده است و مسیرهای مختلفی برای دسترسی به آن وجود دارد. شما می توانید از مسیر جاده آستارا به سمت اردبیل حرکت کنید یا از سه راهی جاده اردبیل به آستارا و در نزدیکی شهر نمین قبل از رسیدن به نمین  از یک جاده فرعی به سمت روستای دودران بروید و پس از طی نمودن ۴ کیلومتر بعد از روستای آرپاتپه به جنگل فندقلو خواهید رسید.

آدرس جنگل فندقلو: ایران، استان اردبیل، جنوب نمین

date_range سه شنبه 12 مهر 1401 remove_red_eye 400 بازدید favorite_border 0 chat 11
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 11
MINA RAD :

MAMNON AZ ASCHARTER V PISHNAHAD JAZABESHON0000

مینا تجلی زاده :

وااااای ی تیکه از بهشت بود

پ :

عذر میخوام بلیت تهران اردبیل چطور میتونم ببینم و رزرو کنم؟

بریوش مختاری :

سلام روز بخیر جسارتا من چطور میتونم بلیت تهران اردبیل رو ببینم؟

ازیتا سماواتی :

وای من تو بیجتون دیدم و چون عاشق طبیعت هستم از خودتون مشهد چارتر بلیت تهیه کردم و رفتم وااااااااااااقعااااااااااا عااااالی و تماشایی بود

زاله اصغری :

بسیار چشم نواز ممنون از اس چارتر

ارام جفرنزاد :

تشکر از معرفی های شما. حتما در اولین فرصت از سایت خوب شما خرید خواهم کرد

اکبر فرهادی :

به شدت منظره ها زیبا و فراموش نشدنی بودن .بیشهاد میکنم حتما ی سفر داشته باشید

جعفر زاده :

به به چه زیبا و دلپذیر

پروانه :

ممنون از سایتتون عالیه من تمام بلیط های سفر از اس چارتر خریداری میکنم

حنا دختری در مزرعه :

منم دلم میخواد برم اینجاااااااخیلی خوشگله.....