{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری آفریقا

جاذبه های گردشگری آفریقا

آفریقا یکی از مقاصد گردشگری در جهان است، طبیعت تماشایی، مناظری حیرت انگیز و حیات وحش بی نظیر از شگفتی های این قاره سیاه می باشد، این طبیعت حیرت انگیز از محبوب ترین جاذبه های گردشگری برای گردشگران می باشد، طبیعت بی نظیر این قاره صنعت گردشگری را ارتقاء داده است و این قاره به سرعت در حال رشد است، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی آفریقا و جاذبه های آن بپردازد، همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی را به راحتی تهیه نمایید.

 

 

آشنایی با آفریقا

قاره آفریقا از 61 کشور مختلف تشکیل شده است که مهم ترین کشورهای این قاره که دارای ارزش بالایی از لحاظ صنعت گردشگری در این قاره را دارند، کشورهای کنیا، تانزانیا، مصر و آفریقای جنوبی می باشند که یک عصر جدید در صنعت توریسم این قاره رقم زده اند. قاره آفریقا، دومین قاره پهناور جهان با جاذبه های دیدنی فراوان متنوع و شگفت‌انگیز که علاوه بر جاذبه های دیدنی اش از نظر فرهنگی نیز بسیار متفاوت می باشد، قاره آفریقا حدود یک هفتم از جمعیت کنونی جهان را در خود جای داده است و بیش از 1.330.000.000 جمعیت دارد، این قاره از نظر قدمت نیز دارای قدمت طولانی می باشد، که صحرای اتیوپی در جنوب آفریقا به بیش از دو هزار سال قبل بازمی‌گردد که نشان دهنده قدمت این سرزمین می باشد که قدیمی‌ ترین قاره‌ای است که بشر در آن زندگی می کردند. قاره آفریقا از نظر جغرافیایی در دو سوی خط استوا قرار گرفته است و از شمال به دریای مدیترانه، از شمال شرق به کانال سوئز و دریای سرخ، از شرق به خلیج عدن، از جنوب شرق به اقیانوس هند، و از غرب به اقیانوس اطلس متصل می شود.

 

 

آب و هوای آفریقا

قاره آفریقا از لحاظ آب و هوایی دارای نواحی اقلیمی مختلفی می باشد، دارای منطقه معتدله شمالی و منطقه معتدله جنوبی می باشد، در نزدیکی خط استوا در مرکز آفریقا هوا گرم و مرطوب است و نیمی از سال بارانی می‌باشد، در این منطقه به دلیل داشتن این نوع آب و هوا جنگل‌های زیبایی به وجود می آید که حدود 1 ونیم سال بیشتر عمر ندارند، به این دلیل است که در نیمه دوم سال هوا گرم و خشک است به گونه ای که هیچ جانوری طاقت گرمایی سخت و طاقت فرسا را ندارد و گرمای زیاد باعث از بین رفتن جنگل‌ها و تبدل آنها به  بیابانی خشک و بی آب و علف می شود.

 

جاذبه های گردشگری آفریقا

جاذبه های طبیعی و گردشگری در قاره آفریقا

قاره ی پهناور و وسیع آفریقا یکی از مقاصد گردشگری در جهان می باشد، سفر به آفریقا می تواند برای شما تجربه ای جدیدی باشد، در سفر به این قاره شما می توانید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم در مناطق مختلف آن آشنا شوید می توانید در آفریقا با جاذبه های بیشماری برای گردش و کاوش روبرو شوید که دارای زیبایی و تنوع خاص خود می باشد. در ادامه برترین جاذبه های محبوب گردشگری آفریقا را برایتان معرفی خواهیم کرد،

 

پارک ملی سرنگتی، تانزانیا

در شمال شرقی کشور تانزانیا در آفریقا پارک ملی سرنگتی قرار دارد، پارک ملی سرنگتی یکی از مناطق تماشایی و شگفت انگیز و بزرگترین منطقه حفاظت شده در آفریقا می باشد، پارک ملی سرنگتی دروازه مناطق حیاط وحش در شمال تانزانیا است و از شمال با کشور کنیا نیز هم مرز است، این پارک در مناطق مارا و سیمیو واقع شده است و حدود 15 هزار هکتار می باشد. پارک ملی سرنگتی زیستگاه بیش از یک میلیون حیوان وحشی می باشد. گونه های متعددی از حیوانات نظیر شیر، پلنگ ها، زرافه ها، گاومیش ها، غزال ها، کرگدن، گاو وحشی، گورخر، غزال، ایمپالا و چیتا یوزپلنگ بومی آفریقا و آسیای خاوری در این پارک زیست می کنند. همچنین در رودخانه گرومتی در این پارک زیستگاه گروکودیل های نیل است و در اطراف آن جانورانی همچون: میمون های کلوبوس، کرگدن ها و عقاب ها زندگی می کنند، سالانه حدود 200 هزار گورخر و بیش از 1.5 میلیون گاو وحشی افریقایی و بزرگترین جمعیت شیر به این منطقه حفاظت شده مهاجرت می کنند. گردشگران زیادی سالانه از این منطقه حفاظت شده دیدن می نمایند، برای بازدید از این حیات وحش می توانید با استفاده ازتورهای گردشگری سافاری و یا بالون به بازدید از حیوانات وحشی در این منطقه بپردازید و از این مناظر طبیعی عکاسی نمایید و لحظات شاد و دل انگیزی را برای خود رقم بزنید.

 



جاذبه های گردشگری آفریقا

پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی

پارک ملی کروگر یکی از محبوب ترین پارک های کشور آفریقای جنوبی می باشد، از جاذبه های منحصربفرد این پارک ملی می توان به دهکده ای باستانی ماسورینی که قدمت آن به عصر آهن باز می گردد، رود کروکودیل ها، سافاری و تورهای گردشگری و بازدید از حیوانات بزرگ این پارک ملی نظیر شیر، بوفالو آفریقایی، کرگدن، فیل های آفریقایی و پلنگ اشاره کرد، برای بازدید از این پارک ملی باید هزینه ای را بعنوان ورودی پرداخت نمایید. این پارک ملی به‌ عنوان نخستین پارک ملی آفریقای جنوبی به ثبت رسیده است.

 

جاذبه های گردشگری آفریقا

آبشارهای ویکتوریا، زامبیا و زیمبابوه

آبشار ویکتوریا در بخش غربی زیمبابوه در بین مرز زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. آبشار ویکتوریا بزرگ ‌ترین آبشار جهان است که عریض ‌تر از آبشار استنیاگاراو بلندتر ازایگوازو می باشد و بعنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان بشمار می رود. آبشار ویکتوریا حدود ۱۰۸ متر ارتفاع ۱۷۰۰ متر عرض می باشد، عرض این آبشار یک و نیم برابر عریض تر و بلندتر از آبشار نیاگاراست، آبشار ویکتوریا در سال ۱۸۵۵ میلادی توسط کاشف مشهور اسکاتلندی بنام دیوید لیوینگستن کشف شد. نام این آبشار نیز به افتخار ملکه ویکتوریا توسط دیوید بر روی این آبشار گذاشته شد، ویکتوریا عریض‌ترین آبشار جهان دارای مناظر حیرت‌انگیزی است که شگفت‌زده خواهید شد. بخاطر وجود گردشگران بسیار زیاد در این منطقه امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری نیز نظیر: رفتینگ در آب‌های سفید، تاب خوردن در تنگه، بانجی جامپینگ، تور جزیره لیوینگ استون، رستوران، سافاری‌های شبانه در طبیعت و رودخانه زامبزی و همچنین بازدید از پرورش کروکودیل می باشد.

 

 

جاذبه های گردشگری آفریقا

کوهستان تیبل

از دیگر جاذبه های دیدنی در قاره آفریقا کوهستان تیبل یا میز است، این کوهستان باشکوه و باعظمت در دماغه امید نیک در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا در کنار تپه سیگنال واقع شده است. این کوهستان بی نظیر از جذاب ترین جاذبه های تماشایی خارق العاده و منحصربفرد در آفریقا است. کوهستان تیبل همچنین در مقابل شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی نزدیک قرار دارد.

 

کیپ تاون، آفریقای جنوبی

شهری تاریخی و شگفت انگیز که پایتخت آفریقای جنوبی است، کیپ تاون می باشد. این شهر محبوب ترین مقاصد گردشگری در آفریقا و دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی و دارای خانه ‌های رنگارنگ و زیبا، این شهر دارای جاذبه های تاریخی و دیدنی بسیاری نظیر پارک ملی کوه تیبل که از مشهور ترین و طبیعی ترین پارک‌ های ملی آفریقای جنوبی می باشد. این شهر دارای مناظری شگفت انگیزی می باشد که سالانه میلیون ها توریست از سراسر جهان به این شهر سفر می کنند.با تهیه بلیط چارتر خارجی ارزان تهران کیپ تاون در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

 

جاذبه های گردشگری آفریقا

مراکش

یکی از مهم ترین و محبوب ترین شهرهای آفریقا شهر زیبای مراکش می باشد، مراکش سومین شهر بزرگ آفریقا که دارای پیشینه ی تاریخی، معماری شگفت انگیز و جذابیت های فراوان می باشد. از قدیمی ترین مکان های تاریخی در این شهر می توان به میدان جامع الفناء که مهم ترین میدان شهر بشمار می رود و بخش قدیمی شهر مدینه اشاره کرد، از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر می توان به سوق ها، بازارهایی در فضای باز، باغ های معروف ماژورل، قصر باهیا، مسجد معروف قطوبیه و حمام محلی یا در چشمه ی آب گرم اشاره کرد.

 

اهرام سه گانه مصر

اهرام سه گانه مصر از دیگر جاذبه های تاریخی و شگفت انگیز در آفریقا می باشد، قاره آفریقا علاوه بر طبیعت خارق العاده و شگفت انگیزی که دارد، اهرام سه گانه مصر نیز در کنار این همه زیبایی همچون الماسی می درخشد، این هرم های باشکوه با ارزش و تاریخی عظمت مصر باستان را به نمایش گذاشته اند و از مشهورترین جاذبه گردشگری قاره آفریقا و یکی از عجایب دنیای باستان بشمار می رود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. اهرام سه گانه مصر از آثار گرانبهایی است که سالیان سال توسط هزاران هزار کارگر ساخته شده است. این اهرام محل دفن فراعنه بزرگ مصر می باشند که در خارج از شهر قاهره قرار دارند. این اهرام سالانه میزبان هزاران گردشگر وتوریست از سراسر جهان می باشند.

 

جاذبه های گردشگری آفریقا

شهر جنه

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در قاره آفریقا شهر جنه می باشد، این شهر عجیب و منحصربفرد و بی نظیر دارای صدها ساختمان و بنای خشتی می باشد که آفتاب سوزان آفریقا این بناها را کاملا سفت و خشک کرده است. شهر جنه قدمتی چند صد هزار ساله دارد و به به قرن ۳ میلادی و یا شاید قبل از آن برمی گردد. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی نیز می باشد و جزو زیباترین دیدنی ها و جاذبه های آفریقا است و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، از جمله جاذبه های این شهر تاریخی می توان به مسجد جامع جنه اشاره کرد که توسط مقامات فرانسوی در سال ۱۹۰۷ از خشت ساخته شد.

 

پارک ملی ماسای مارا، کنیا

از دیگر جاذبه های دیدنی در آفریقا منطقه ی حفاظت شده جنوب غربی کنیا بنام پارک ملی ماسای مارا می باشد، این منطقه حفاظت شده دارای حیات وحش بکر و منحصر به فرد و مناظر دیدنی می باشد، که سالانه هزاران گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب کرده است، در این پارک ملی تنوع زیستی زیادی وجود دارد، این حیات وحش تماشایی شامل حیوانات وحشی نظیر: شیر، پلنگ، یوزپلنگ، توانید بوفالو، فیل، زرافه، گوش خفاش، کفتار خالدار و شغال پشت سیاه می باشد که برای تماشای این حیات وحش می توانید با سوار شدن با لندرور به این حیوانات نزدیک شوید و از آنها عکس بگیرید، در نزدیکی این پارک ملی یک روستای محلی قرار دارد که فرهنگ و زندگی متنوع و جالبی دارند و می توانید سبک های آشپزی، سنت ها و پوشش های آنها را ببنید و آشنا شوید.

 

جاذبه های گردشگری آفریقا

سیدی بوسعید دهکده ای زیبا در آفریقا

یکی از زیباترین دیدنی های آفریقا در کناره دریای مدیترانه قرار دارد سیدی بوسعید است که از مناطق مشهور توریستی تونس می باشد، سیدی بوسعید دهکده ای زیبا در آفریقا که دارای معماری زیبا با دیوارهای سپید و در و پنجره های چوبی آبی حکاکی شده ای می باشد. این دهکده ای زیبا توسط بارون رادولف درلانژه هنرمند فرانسوی طراحی شده است که از مشهورترین دهکده های توریستی و گردشگری در آفریقا محسوب می شود که معماری آن شما را یاد سانتورینی در یونان می اندازد. این دهکده مدت ها تحت استعمار فرانسه بوده است در آن زمان نویسندگان و هنرمندان فرانسوی نظیر آندره ژید و سیمون دوبوار برای خلق آثارشان مدتی اقامت کرده اند.

 

جاذبه های گردشگری آفریقا

پارک ملی کشور اوگاندا

آفریقا دارای پارک ملی ها و مناطق حفاظت شده بسیاری می باشد، یکی دیگر از این مناطق حفاظت شده که در جنوب غربی اوگاندا در داخل کوه های جنگلی قرار دارد پارک ملی بویندی می باشد، پارک ملی بویندی دارای گونه‌ های بیشمار و در معرض انقراض زیادی است، در اطراف این پارک ملی دشت‌ ها و جنگل ‌های کوهستانی قرار دارد، مناطق کوهنوردی بوهوما تا نکورینگو، دریاچه های با عظمت از جاذبه هیا زیبای این منطقه است، پارک ملی بویندی  حیات وحش نادر و کمیاب زمین در جهان محسوب می شود که این طبیعت بکر در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، پارک ملی غیر قابل نفوذ بویندی محل زندگی حیوانات وحشی و نادری است که از تماشای آنها لذت خواهید برد سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این حیوانات به اوگاندا سفر می کنند در این پارک ملی بویندی می توانید سفری ماجراجویانه و پرهیجانی را تجربه کنید با کایاک سواری و یا تورهای گردشگری بازدید از گوریل های کوهستانی، شامپانزه و میمون کولوبوس در زیستگاه طبیعی آنها که از مهم ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری اوگاندا به شمار می رود، بپردازید و همچنین با فرهنگ مردمان بومی آن مناطق آشنا شوید.

 

 

جاذبه های گردشگری آفریقا

منطقه حفاظت شده انگورونگورو، تانزانیا

تانزانیا یکی از کشورها در قاره آفریقا است، در این کشور یکی از مناطق حفاظت شده محبوب و معروف بنام انگورونگورو قرار دارد، این منطقه ی حفاظت شده در دهانه ی آتشفشانی و گردنه ی پرشیب دره اولدوای قرار دارد، این منطقه یکی از مناطق نادر در جهان می باشد، این منطقه محافظت شده دارای جاذبه های طبیعی بیشماری است و از معروف ترین مقاصد گردشگری در آفریقا بشمار می رود. در این منطقه حیواناتی همچون گاومیش آفریقایی، کرگدن های سیاه، اسب های آبی، کل یالدار آبی ‌رنگ و یوزپلنگ تانزانیایی زندگی می کنند. منطقه انگورونگورو از جاذبه های برتر طبیعی کشور آفریقا که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

 

نویسنده: شادی شادکام

 

 

date_range یکشنبه 08 مرداد 1402 remove_red_eye 11442 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

آبشار ویکتوریا کجاست؟

آبشار ویکتوریا در مرزلیوینگستون، زامبیا و نزدیک بوتسوانا قرار دارد.

چند مورد از پارک های ملی آفریقا را نام ببرید؟

آفریقا دارای پارک ملی های زیادی می باشد از مهم ترین و معروف ترین آنها می توان به منطقه حفاظت شده انگورونگورو و پارک ملی سرنگتی در تانزانیا، پارک ملی کشور اوگاندا، پارک ملی ماسای مارا در کنیا و پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی اشاره کرد.