مراکز اقامتی
شاید این پرسش برای شما بارها پیش آمده باشد که اصطلاحاتی که آژانس های مسافرتی درباره مراکز اقامتی و یا هتل ها به کار می برند به چه معنایی میباشند؟تفاوت هتل متل و هتل آپارتمان چیست ؟ تفاوت FB با All در چیست؟ تفاوت تخت Twin با King در چیست؟ Resort به چه معنی میباشد؟ بلیط ارزان هواپیما چارتری خود را می توانید از سات آس چارتر تهیه کنید.
سعی کردیم در این پست به تمامی ابهامات شما پاسخ بدهیم تا با اطلاعات کامل تری نسبت به انتخاب هتل خود اقدام نمایید. با آس چارتر همراه باشید :
انواع مراکز اقامتی
1. متل
متل تلفیقی است از دو واژه Motol و Hotel و اساساً ماهیت بین راهی داشته و معمولاً خارج از شهرها قراردارد . در تعریف متل می توان گفت که هتلی است که در آن مسافران می توانند با خودروی شخصی وارد شوند و حتی خودرو خود را مقابل درب اتاق خود پارک نمایند . یکی از مشخصه های اصلی متل ها عدم وجود لابی در آنهاست چرا که میهمانان به مجرد وارد شدن به متل بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت نموده و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند. ضمنا معمولا متل ها یک طبقه هستند . بلیط هواپیما ارزان چارتر خود را می توانید در کمتر از 3 دقیقه از سایت آس چارتر تهیه کنید.
شاید در اول به نظربرید که متل ها امکانات کمی دارند در صورتی که اشتباه فکر می کنید متل ها هم مانند هتل ها است اما امکانات ساده تری دارند و قیمت مناسب تری دارند. ضمنا متل ها در مسیر جاده ها و خارج از شهر ها قرار دارند. اما یکی از مزیت های آنها این است که از اتاق به راحتی به وسیله نقلیه دسترسی دارید.
2.هتل پانسیون
هتل پانسیون درشهرواقع شده و تعدادی اتاق ، سالن غذاخوری به اندازه ای که بتواند غذای ساکنان اتاقها را تأمین نماید ،کتابخانه و سالن مطالعه و اتاق تلویزیون درآن پیش بینی وآماده شده است.
اتاق های پانسیون معمولا یا هیچ امکاناتی ندارد یا کمترین و اولیه ترین امکانات را دارا می باشد. معمولا در اتاق های پانسیون حمام اختصاصی وجود دارد. پانسیون معمولاً اتاق را به صورت ماهانه و یا سالانه اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد ،بر همین اساس معمولاً سالن غذاخوری پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظرگرفته می شود. در پانسیون ها مقرارت خاصی وجود دارد و مسافران می بایست در ساعات معیّنی برای صرف صبحانه ، نهار و شام سرمیزحاضرشوند وتا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز و سپس بعد از آن تعطیل می شود.
3.هتل آپارتمان
درهتل آپارتمان معمولا وسایل آشپزى وجود دارد و نیازى به رستوران احساس نمى شود . اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد می تواند با هتل تسویه حساب نموده و آنجا را ترک نماید . بر خلاف هتل ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمانها دارای انعطاف پذیری بالائی بوده و انواع بسیار متفاوتی دارند . معمولاً شبیه هتل ها ساخته می شوندو جای اتاق دارای تعداد زیادی آپارتمان می باشند . دوره اقامت در آنها بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغییر است .معمولاً قیمت آنها از هتل های هم ردیف پایین تر است مسافرینی که در آن اقامت می گزینند آنرا به مشابه خانه خود انگاشته که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها به دور است . بنابراین هرآنچه که در خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نیز فراهم باشد . بلیط چارتر لحظه آخری خود را می توانید از طریق سایت آس چارتر تهیه کنید.
3. ریزورت هتل
ریزورت هتل ها یا هتل های مخصوص استراحت ، دارای امکاناتی لوکس هستند که معمولا در کنار ساحل ، چشمه های آبگرم یا جاذبه هایی نظیر پیست اسکی و طبیعت بکر واقع شده اند. تفاوت ریزورت ها و هتل ها در موقعیت آنها ،امکانات ،تفریحات و خدماتی است که ارائه می شود. ریزورت ها معمولا فضای بزرگتری نسبت به هتل ها دارند و تفریحات متنوع تری را در اختیار میهمانان شان قرار می دهند از جمله این تفریحات و امکانات می توان به پارک آبی یا استخر های بزرگ روباز و ..اشاره کرد .
4. هتلهای دو ستاره
اکثر هتل دو ستاره معمولا مخصوص افرادی طراحی می شوند که نگران هزینه های اقامتشان هستند و می خواهند اقامت اقتصادی داشته باشند ،به همین دلیل برخی از امکانات اولیه در این هتل ها محدود می شود تا بتوانند قیمت ها را کاهش دهند اما این خدمات و امکانات با هزینه جداگانه و به درخواست میهمان این هتل ها ارائه می گردد.
هتل های دو ستاره معمولا 2 الی چهار طبقه هستند ،در نزدیکی جاذبه های ارزان قیمت قرار می گیرند و نظافت اتاق ها باید تمیز باشد اما لوکس و گران قیمت نیستند و اولیه ترین امکانات در آنها در نظر گرفته می شود. بیشتر هتل های دو ستاره رستوران ندارند اما معمولا در جایی قرار می گیرند که اطراف آن رستوران هایی با قیمت مناسب پیدا می شود.
5. هتلهای سه ستاره

هتل های سه ستاره معمولا فضای بزرگتر و لابی شیک تر و مجهزتری نسبت به هتل های دو ستاره دارند. در هتل های سه ستاره معمولا شخصی برای حمل کردن چمدان های مسافران وجود ندارد. این هتل ها معمولا فاصله زیادی تا مراکز خرید منطقه یا جاذبه های گردشگری گران قیمت ندارند. رستوران هتل های سه ستاره سطح متوسط است و خیلی بزرگ نیست. در این هتل ها صبحانه به صورت بوفه سرو می گردد و در برخی از هتل های سه ستاره ناهار و شام نیز در هتل سرو می گردد که باید با پرداخت هزینه جداگانه از این امکانات استفاده کرد. خدماتی که در اتاق ها ارائه می گردد متفاوت است ،در برخی هتل های سه ستاره شاید تا زمانیکه نوشته "لطفا اتاق را تمیز کنید" روی در قرار داده نشود کسی برای تمیز کردن اتاقها نیاید. باشگاه ورزشی و استخر از امکاناتی است که برخی از هتل های سه ستاره دارند اما هیچ بایدی در وجود داشتن این امکانات در هتل های سه ستاره وجود ندارد.
6.هتل های چهارستاره
هتل های چهارستاره معمولا فضای بزرگ و رسمی دارند. کارکنان این هتل ها آموزش های بیشتر و سخت تری نسبت به هتل های درجه پایین تر می بینند و تامین راحتی و آسودگی میهمانان هدف اصلی کارکنان آنها می باشد. در این هتل ها فردی برای حمل کردن چمدان های مسافران مشخص شده است و آنها را تا اتاقهایشان همراهی می کند.امکانات اتاق ها از نور اتاق گرفته تا فضا و مبلمان باید از درجه متوسط بالاتر باشند .رستوران هتل ها معمولا خدمات بیشتر و منوهای متنوع تری ارائه می کنند.
خدمات تمیز کردن اتاق ها در هر ساعت از روز که مسافر بخواهد صورت می گیرد ،پارکینگ نیز معمولا در این هتل ها وجود دارد. اغلب هتل های چهار ستاره دارای امکانات ورزشی و یک استخر هستند .لابی هتل های چهار ستاره فضای بزرگتر و مبلمان بیشتری برای نشستن دارد و به طور کلی امکانات آنها برای اقامت خوب می باشند .
7. هتلهای پنج ستاره
هتل های پنج ستاره در ردیف اول قرار دارند و بهترین امکانات را دارند. قوانین واستاندارد مربوط به هتل پنج ستاره و کیفیت آن همواره باید ثابت نگه داشته بشود .هتل های پنج ستاره باید بهترین خدمات و امکانات را داشته باشند.
این هتل ها فضای بزرگی دارند ،اتاق های متنوع با امکانات متفاوتی نیز در آنها موجود می باشد .لابی هتل های پنج ستاره بسیار بزرگ و لوکس طراحی می شود ،موقعیت آنها نیز متغیر است اما هتل های پنج ستاره نامدار معمولا در مرکز شهر قرار دارند تا دسترسی به بسیاری از اماکن دیدنی شهر راحت تر امکان پذیر باشد .اتاق ها دارای باکیفیت ترین مبلمان و تختخواب هستند حتی ملحفه های موجود در اتاق ها نیز در امتیاز ستاره هتل نقش دارند.این هتل ها باید نهایت امکانات را داشته باشند که اغلب شامل وجود VCR ،لوازم بهداشتی با کیفیت ،دستگاه پخش کننده CD و DVD ،مینی بار و سایر امکانات اولیه اتاق ها نظیر حمام مجهز به سشوار ،حوله ،دمپایی ،خط تلفن ،تلویزیون و ... می باشند. خدمات تمیز کردن اتاق ها به صورت 24 ساعته ارائه می شود .هتل های پنج ستاره معمولا باید امکانات ورزشی ،پارکینگ ،خدمات نگهبانی ،استخر داشته باشند و اغلب هتل های پنج ستاره دارای سه رستوران مجزا با غذاهای متنوع می باشند و تعداد اتاق های این هتل ها باید بالای 100 عدد باشد.
رفتار کارکنان در هتل های 5 ستاره:
بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباسهای شیک ،مؤدب وآگاه و کارآمد و روابط عمومی خوب نسبت به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیارعالی سرویس می دهند .همچنین دارای مدیر حرفه ای و متخصص ،سازگاری و هماهنگی سرویس ها ،تداوم نگهدارى وخانه داری بی عیب و نقص اجزاء اصلی و اساسی برای حفظ درجه 5 ستاره می باشند.
SLM MN TOY IN HOTEL EQAMAT DASHTAM ALII BOD MAMNON AZ ASCHARTER