{{ctrl.notification}}

مراکز اقامتی

شاید این پرسش برای شما بارها پیش آمده باشد که اصطلاحاتی که آژانس های مسافرتی درباره مراکز اقامتی و یا هتل ها به کار می برند به چه ‏معنایی میباشند؟تفاوت هتل متل و هتل آپارتمان چیست ؟ تفاوت‎ FB ‎با‎ All ‎در چیست؟ تفاوت تخت‎ Twin ‎با‎ King ‎در چیست؟‎ Resort ‎به چه معنی میباشد؟

سعی کردیم در ‏این پست به تمامی ابهامات شما پاسخ بدهیم تا با اطلاعات کامل تری نسبت به انتخاب هتل خود اقدام نمایید. با آس چارتر همراه باشید‎ :‎‏‏ 

هتل آنتالیا

رزرو هتل از طریق آس چارتربهترین و سریع ترین راه برای شما است.

انواع مراکز اقامتی

1. متل

مرکز اقامتی متل

‏‏‏‏ متل تلفیقی است از دو واژه Motol و ‏Hotel‏ و اساساً ماهیت بین راهی داشته و معمولاً خارج از شهرها قراردارد . در تعریف ‏متل می توان گفت که هتلی است که در آن مسافران می توانند با خودروی شخصی وارد شوند و حتی خودرو خود را مقابل درب اتاق ‏خود پارک نمایند . یکی از مشخصه های اصلی متل ها عدم وجود لابی در آنهاست چرا که میهمانان به مجرد وارد شدن به متل ‏بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت نموده و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند.‏‏‏‏ ‏‏ضمنا معمولا متل ها یک طبقه هستند .

2.هتل پانسیون

مرکز اقامتی پانسیون

هتل پانسیون درشهرواقع شده و تعدادی اتاق ، سالن غذاخوری به اندازه ای که بتواند غذای ساکنان اتاقها را تأمین نماید ،کتابخانه و سالن ‏مطالعه و اتاق تلویزیون درآن پیش بینی وآماده شده است.

اتاق های پانسیون معمولا یا هیچ امکاناتی ندارد یا کمترین و اولیه ترین ‏امکانات را دارا می باشد. معمولا در اتاق های پانسیون حمام اختصاصی وجود دارد. پانسیون معمولاً اتاق را به صورت ماهانه و ‏یا سالانه اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد ،بر همین اساس معمولاً سالن غذاخوری ‏پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظرگرفته می شود .

در پانسیون ها مقرارت خاصی وجود دارد و مسافران می بایست در ‏ساعات معیّنی برای صرف صبحانه ، نهار و شام سرمیزحاضرشوند وتا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز و سپس بعد از آن تعطیل می شود.‏ ‏ ‏ ‏

3.هتل آپارتمان

هتل آپارتمان

درهتل آپارتمان  معمولا وسایل آشپزى وجود دارد و نیازى به رستوران احساس نمى شود . اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه ‏به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد می تواند با هتل تسویه حساب ‏نموده و آنجا را ترک نماید . بر خلاف هتل ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمانها دارای انعطاف پذیری بالائی بوده و ‏انواع بسیار متفاوتی دارند . معمولاً شبیه هتل ها ساخته می شوندو جای اتاق دارای تعداد زیادی آپارتمان می باشند . دوره اقامت در آنها ‏بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغییر است .معمولاً قیمت آنها از هتل های هم ردیف پایین تر است مسافرینی که در ‏آن اقامت می گزینند آنرا به مشابه خانه خود انگاشته که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها به دور است . بنابراین هرآنچه که در ‏خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نیز فراهم باشد ‏‏.

3. ریزورت هتل

ریزورت هتل

ریزورت هتل ها یا هتل های مخصوص استراحت ، دارای امکاناتی لوکس هستند که معمولا در کنار ساحل ، چشمه های آبگرم یا ‏جاذبه هایی نظیر پیست اسکی و طبیعت بکر واقع شده اند. تفاوت ریزورت ها و هتل ها در موقعیت آنها ،امکانات ،تفریحات و ‏خدماتی است که ارائه می شود. ریزورت ها معمولا فضای بزرگتری نسبت به هتل ها دارند و تفریحات متنوع تری را در اختیار ‏میهمانان شان قرار می دهند از جمله این تفریحات و امکانات می توان به پارک آبی یا استخر های بزرگ روباز ‏و ..اشاره کرد .

4. هتلهای دو ستاره

هتلهای دو ستاره

اکثر هتل دو ستاره معمولا مخصوص افرادی طراحی می شوند که نگران هزینه های اقامتشان هستند و می خواهند اقامت اقتصادی داشته باشند ،به همین دلیل برخی از ‏امکانات اولیه در این هتل ها محدود می شود تا بتوانند قیمت ها را کاهش دهند اما این خدمات و امکانات با هزینه جداگانه و به ‏درخواست میهمان این هتل ها ارائه می گردد.‏

هتل های دو ستاره معمولا 2 الی چهار طبقه هستند ،در نزدیکی جاذبه های ارزان قیمت قرار می گیرند و نظافت اتاق ها ‏باید تمیز باشد اما لوکس و گران قیمت نیستند و اولیه ترین امکانات در آنها در نظر گرفته می شود. بیشتر هتل های دو ستاره ‏رستوران ندارند اما معمولا در جایی قرار می گیرند که اطراف آن رستوران هایی با قیمت مناسب پیدا می شود.‏

5. هتلهای سه ستاره

‏ ‏ ‏هتل سه ستاره

هتل های سه ستاره معمولا فضای بزرگتر و لابی شیک تر و مجهزتری نسبت به هتل های دو ستاره دارند. در هتل های سه ستاره معمولا ‏شخصی برای حمل کردن چمدان های مسافران وجود ندارد. این هتل ها معمولا فاصله زیادی تا مراکز خرید منطقه یا جاذبه های ‏گردشگری گران قیمت ندارند. رستوران هتل های سه ستاره سطح متوسط است و خیلی بزرگ نیست. در این هتل ها صبحانه به ‏صورت بوفه سرو می گردد و در برخی از هتل های سه ستاره ناهار و شام نیز در هتل سرو می گردد که باید با پرداخت هزینه ‏جداگانه از این امکانات استفاده کرد. خدماتی که در اتاق ها ارائه می گردد متفاوت است ،در برخی هتل های سه ستاره شاید تا ‏زمانیکه نوشته "لطفا اتاق را تمیز کنید" روی در قرار داده نشود کسی برای تمیز کردن اتاقها نیاید. باشگاه ورزشی و استخر از امکاناتی است که برخی از هتل های سه ستاره دارند اما هیچ بایدی در وجود داشتن این امکانات در هتل های سه ستاره وجود ندارد.‏

6.هتل های چهارستاره

هتلهای چهارستاره

هتل های چهارستاره معمولا فضای بزرگ و رسمی دارند. کارکنان این هتل ها آموزش های بیشتر و سخت تری نسبت به هتل ‏های درجه پایین تر می بینند و تامین راحتی و آسودگی میهمانان هدف اصلی کارکنان آنها می باشد. در این هتل ها فردی برای ‏حمل کردن چمدان های مسافران مشخص شده است و آنها را تا اتاقهایشان همراهی می کند.امکانات اتاق ها از نور اتاق گرفته تا ‏فضا و مبلمان باید از درجه متوسط بالاتر باشند .رستوران هتل ها معمولا خدمات بیشتر و منوهای متنوع تری ارائه می ‏کنند.

خدمات تمیز کردن اتاق ها در هر ساعت از روز که مسافر بخواهد صورت می گیرد ،پارکینگ نیز معمولا در این هتل ها ‏وجود دارد. اغلب هتل های چهار ستاره دارای امکانات ورزشی و یک استخر هستند .لابی هتل های چهار ستاره فضای بزرگتر و ‏مبلمان بیشتری برای نشستن دارد و به طور کلی امکانات آنها برای اقامت خوب می باشند . ‏‏‏ ‏ ‏

7. هتلهای پنج ستاره

هتلهای پنج ستاره

هتل های پنج ستاره در ردیف اول قرار دارند و بهترین امکانات را دارند. قوانین واستاندارد مربوط به هتل پنج ستاره و کیفیت آن همواره باید ثابت نگه داشته ‏بشود .هتل های پنج ستاره باید بهترین خدمات و امکانات را داشته باشند.

این هتل ها فضای بزرگی دارند ،اتاق های متنوع با ‏امکانات متفاوتی نیز در آنها موجود می باشد .لابی هتل های پنج ستاره بسیار بزرگ و لوکس طراحی می شود ،موقعیت آنها نیز ‏متغیر است اما هتل های پنج ستاره نامدار معمولا در مرکز شهر قرار دارند تا دسترسی به بسیاری از اماکن دیدنی شهر راحت تر ‏امکان پذیر باشد .اتاق ها دارای باکیفیت ترین مبلمان و تختخواب هستند حتی ملحفه های موجود در اتاق ها نیز در امتیاز ستاره ‏هتل نقش دارند.این هتل ها باید نهایت امکانات را داشته باشند که اغلب شامل وجود ‏VCR‏ ،لوازم بهداشتی با کیفیت ،دستگاه ‏پخش کننده ‏CD‏ و ‏DVD‏ ،مینی بار و سایر امکانات اولیه اتاق ها نظیر حمام مجهز به سشوار ،حوله ،دمپایی ،خط تلفن ،‏تلویزیون و ... می باشند.

خدمات تمیز کردن اتاق ها به صورت 24 ساعته ارائه می شود .هتل های پنج ستاره معمولا باید امکانات ‏ورزشی ،پارکینگ ،خدمات نگهبانی ،استخر داشته باشند و اغلب هتل های پنج ستاره دارای سه رستوران مجزا با غذاهای متنوع ‏می باشند و تعداد اتاق های این هتل ها باید بالای 100 عدد باشد. ‏

رفتار کارکنان در هتل های 5 ستاره:

بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباسهای شیک ،مؤدب وآگاه و کارآمد و روابط عمومی خوب نسبت ‏به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیارعالی سرویس می دهند .همچنین دارای مدیر حرفه ای و متخصص ،سازگاری و هماهنگی ‏سرویس ها ،تداوم نگهدارى وخانه داری بی عیب و نقص اجزاء اصلی و اساسی برای حفظ درجه 5 ستاره می باشند.

date_range پنجشنبه 21 اسفند 1399 remove_red_eye 31 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
05138516996-8
پرواز خارجی
09300091160
05138516996-8
اتوبوس
09300091160
05138516996-8
هتل داخلی
09300091160
05138516996-8
هتل خارجی
09300091160
05138516996-8
تور داخلی
09300091160
05138516996-8
تور خارجی
09300091160
05138516996-8
بیمه مسافرتی
09300091160
05138516996-8
ویزا
09300091160
05138516996-8
ثبت نظر
chat 0