{{ctrl.notification}}
چشمه های آب گرم سرعین

چشمه های آب گرم سرعین

سرعین شهری کوچک و دارای آب و هوای خنک کوهستانی می باشد. این شهر در ارتفاعات استان اردبیل و 30 کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است. سرعین دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی می باشد از این رو بهترین فصل برای سفر به این شهر، اواخر بهار و تابستان می باشد. اگرچه عده ی زیادی نیز برای لذت بردن از مناظر برفی و پیست های اسکی در فصل زمستان و فصول سرد نیز به این منطقه سفر می کنند. ناگفته نماند که وجود چشمه های آب گرم در سرعین این شهر را تبدیل به گزینه ی خوبی برای سفر حتی در فصل زمستان کرده است.

 

چشمه های آب گرم سرعین

معرفی چشمه های آب گرم سرعین

سرعین به شهر چشمه های آب گرم معروف می باشد به طوری که چشمه های آب گرم آن شهرت جهانی دارد و همه ساله تعداد زیادی از تمامی شهرهای ایران و حتی خارج از ایران به این شهر سفر می کنند. اگرچه که سرعین دارای فرودگاه اختصاصی نمی باشد اما کسانی که قصد سفر هوایی به این استان را دارند ابتدا به شهر اردبیل سفر می کنند و سپس با اتوبوس یا وسیله شخصی خود را به سرعین می رسانند. اگر شما هم قصد دارید آب تنی در آب های گرم سرعین را تجربه کنید، بلیط هواپیما اردبیل خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید. سرعین دارای حدودا 118 چشمه آب گرم می باشد.

چشمه های آب گرم سرعین

نام برخی از معروف ترین چشمه های آن: آبگرم هتل رویال پارک، آبگرم قهوه سویی سرعین، آبگرم پهنلو، آبگرم سبلان، آبگرم پنج خواهران، آبگرم گوزسویی، چشمه آب گرم گاومیش گلی می باشد. در ادامه می خواهیم شما را با برخی از چشمه های آب گرم سرعین آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

چشمه های آب گرم سرعین

آب گرم قهوه سویی

"چشمه قهوه خانه همت" یا آب گرم قهوه سویی یکی از چشمه های آب گرم سرعین می باشد که از چشمه ای به همین نام نشأت می گیرد. این مجموعه در شمال سرعین قرار گرفته است. دمای این آب گرم معمولا به 45 درجه می رسد و دارای خواص فراوان درمانی می باشد. آب گرم این مجموعه 2.7 لیتر بر ثانیه آبدهی دارد و مزه فلز آهن می دهد. یکی از مزیت های این مجموعه قرار گرفتن در کنار اقامتگاه می باشد که اقامات گردشگران را بسیار راحت کرده است. ساختمان این مجموعه دارای بخش های مربوط به خانم ها و آقایان و همینطور کودکان می باشد که استفاده را برای خانواده هایی که کودک همراه خود دارند بسیار راحت کرده است. این چشمه خانه همینطور دارای حوضچه های آب گرم طبیعی، جکوزی، سونا و دوش های انفرادی می باشد.

چشمه های آب گرم سرعین

آب این چشمه خانه دارای ترکیبات شیمیایی مانند بیکربنات سدیم، کلروره کلسیک آهن دار، انیدریک کربنیک می باشد که خواص درمانی زیادی مثل رفع انسداد عروق، درمان بیماری‌ های مربوط‌ به روده، درمان دردهای مفصلی، دردهای روماتیسمی، افزایش تعریق و کنترل نبض دفع سنگ کلیه و نفخ  و.. دارد. آس چارتر بهترین ارائه کننده بلیط ارزان هواپیما تهران اردبیل می باشد. بخش دیگر این مجموعه، آب چشم آن می باشد که برای چشم ها بسیار مفید می باشد که خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز دارد. آب گرم قهوه سویی امکانات دیگری نیز مثل پارکینگ سرپوشیده و سرباز، سالن غذاخوری، آسانسور، کافی شاپ، شامپو سر و بدن، سرویس بهداشتی، رختکن، کافه، صندوق امانات دارد. یک واحد وی آی پی 12 نفره نیز در این مجموعه وجود دارد که بزرگترین واحد وی آی پی در سرعین می باشد.

آدرس: شهرستان سرعین، چهارراه قهوه سویی، خیابان طالقانی، مجتمع آب درمانی قهوه سویی

آب گرم قهوه سویی سرعین اردبیل

آب گرم سبلان

آب گرم سبلان با مساحتی بالغ بر 7000 متر مربع بزرگترین مجموعه آب درمانی خاورمیانه می باشد که دارای 2 سالن مجزا برای خانم ها و آقایان می باشد. سالن آقایان با ظرفیتی 400 نفری و سالن خانم ها با ظرفیتی 200 نفری در هر سانس همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب پذیرای مسافرین می باشد. این مجموعه دارای استخرهای سرپوشیده آب گرم، حوضچه‌های جکوزی، وان های تک نفره،  سونای خشک و بخار، دوش‌ های انفرادی، حوضچه‌ های آب سرد و رستوران و بوفه می باشد. آب گرم سبلان همچنین امکانات درمانی پزشکی مثل سالن پزشکی و دستگاه فیزیو‌تراپی نیز را دارا می باشد که برای افرادی که دچار اختلالات عصبی، ماهیچه‌ای، اسکلتی می باشند گزینه بسیار مناسبی است.

چشمه های آب گرم سرعین

 آب گرم این مجموعه از دل زمین می جوشد و دمای بسیار مطلوب و مناسبی نیز دارد. این آب با داشتن میزان بالای سیلیس به درمان استرس و رفع آن کمک می کند و آرامش زیادی را برای فرد ایجاد می کند. آب این مجموعه همچنین دارای کلروبیکروبناته، کلسیک گازدار نیز می باشد که به درمان بیماری‌ های پوستی، روماتیسم و اسپاسم‌ های عضلانی بسیار کمک می کند.

آدرس: سرعین، خیابان دانش، رو‌ به‌ روی هتل بین‌ المللی لاله، مجتمع آب‌ درمانی سبلان

آب گرم سبلان سرعین اردبیل

چشمه آب گرم گوزسویی

آب مجموعه گوزسویی از چشمه ای به همین نام نشأت می گیرد. آب این مجموعه در مقایسه با دیگر چشمه های سرعین از دمای کمتری برخوردار می باشد و معمولا دارای دمایی 21 درجه ای می باشد. آب مجموعه گوزسویی به علت خاصیت کربنیک زیادی که دارد، برای بیماری های چشمی بسیار مفید می باشد و آنها را درمان می کند. از همین رو نام این چشمه را گوزسویی گذاشته اند چرا که در زبان ترکی "گوز به معنایی چشم" و "سویی به معنای آب" می باشد. از ویژگی های این آب بی بو بودن و طعم ترش آن می باشد و آبدهی آن نیز پایین می باشد.

آدرس: سرعین، جنب قهوه خانه ممتاز

ساعت کاری: 8 صبح تا 18 عصر می باشد.

چشمه های آب گرم سرعین

آب گرم ژنرال

آب این مجموعه از چشمه ای به همین نام تامین می شود. آب این چشمه از گرم ترین آب گرم های سرعین می باشد. این مجموعه در نزدیکی هتل سپید سرعین قرار گرفته است. آب این چشمه ترش و بی  رنگ می باشد. برای رزرو بلیط هواپیما مشهد اردبیل به سایت آس چارتر مراجعه کنید. علت نام گذاری این چشمه به ژنرال، این است که یکی از فرماندهان روس که در زمان جنگ جهانی اول  به آذربایجان آمده بود، جراحات و زخم های پای خود را در آب این چشمه درمان کرد و بعد از آن این چشمه به نام چشمه ژنرال معروف شد.

چشمه های آب گرم سرعین

از امکانات این مجموعه می توان به رختکن با سنگ مرمر سفید، سرویس بهداشتی، دوش، استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، بوفه، کمد لباس، شامپو سر و... اشاره کرد. آب گرم ژنرال به علت دارا بودن نیون‌های بی ‌کربنات، کلرور، سولفات و کاتیونهای سدیم، کلسیم، پتاسیم، منیزیم در درمان بیماری های دردهای عضلانی، دردهای مفصلی و روماتیسمی می شود و آب تنی در آب های آن موجب آرامش اعصاب و روان نیز می شود.

آدرس: سرعین، بلوار شریعتی، مجتمع آب درمانی سپید (ژنرال)

آب گرم ژنرال سرعین اردبیل

آبگرم پهنلو

آبگرم مجموعه پهنلو که در هتل ارشاد قرار دارد از چشمه ای به همین نام نشأت گرفته است. آبگرم پهنلو در شرقی ترین قسمت سرعین قرار دارد و آبی ترش مزه و مایل به رنگ سبز دارد. دمای آب این مجموعه نیز معمولا 43 درجه می باشد. آبگرم پهنلو فقط مختص آقایان می باشد و سالنی مختص برای خانم ها ندارد. از امکانات آن می توان به حمام انفرادی، دوش های آب سرد، استخر مخصوص کودکان، ماساژ، سونای خشک و بخار، جکوزی، آبشار آب داغ، حمام ترکی، بوفه و اتاق تعویض لباس اشاره کرد. آب این چشمه دارای خواص درمانی زیادی از جمله درمان دردهای مفاصل، تسکین اعصاب، کاهش استرس می باشد. آب پهنلو برای درمان بیماری های پوستی نیز موثر می باشد.

آدرس: سرعین، خیابان ولیعصر، مجتمع هتل و آبدرمانی ارشاد

آبگرم پهنلو سرعین اردبیل

آبگرم پنج خواهران

یکی دیگر از آبگرم های سرعین به نام باجیلار یا پنج خواهران می باشد که در هر ثانیه 13 لیتر آب گرم در آن رفت و امد می کند. دمای آب این مجموعه تا 37 درجه نیز می رسد. آب گرم این مجموعه از یک چشمه تامین نمی شود بلکه از ترکیب 5 چشمه تشکیل می شود. آب این چشمه ترش مزه و کمی  کدر رنگ می باشد.  وقتی وارد آبگرم پنج خواهران شویم، کمی بو را نیز احساس می کنیم که طبیعی می باشد. آبگرم پنج خواهران دارای امکاناتی همچون استخر سرپوشیده، سونای خشک و بخار، جکوزی، دوش‌ های تک نفره، خدمات پزشکی، درمانی و پارکینگ می باشد. آب این چشمه به درمان بیماری های عمومی، کاهش دردهای عضلانی و مفصلی بسیار کمک می کند. همچنین برای تسکین اعصاب نیز تاثیرگذار است.

آدرس: سرعین، بلوار شهریاری، آبگرم بش باجیلار(پنج خواهران) سرعین

چشمه های آب گرم سرعین

چشمه آب گرم گاومیش گلی

آب گرم گاومیش گلی، بزرگترین، قدیمی ترین و گرم ترین چشمه آب گرم سرعین می باشد. دمای آب این چشمه تا 46 درجه نیز می رسد. این مجموعه به علت قدیمی بودن از امکانات رفاهی زیادی برخوردار نمی باشد به همین جهت تنها دارای استخر مخصوص خانم ها و آقایان، بوفه و دوش آب و گرم می باشد.

چشمه های آب گرم سرعین

آب این چشمه ترش مزه و بی رنگ می باشد. آب گرم گاومیش گلی دارای آنیون‌های کربنات، بیکربنات، کلروره، سولفات و کاتیونهای کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم می باشد که به درمان بیماری هایی همچون انسدادهای قلبی و عروقی، بیماری‌ های زنانه، تسکین دردهای روماتیسمی و خنازیر، از‌بین بردن خستگی و تنش‌های روحی، کاهش درد‌های مفصلی، رفع درد‌های عضلانی کمک می کند. عمق استخر این مجموعه با 132 متر عمق، عمیق ترین استخر رو باز آب گرم در خاورمیانه می باشد. شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری به سایت آس چارتر مراجعه فرمایید.

آدرس: سرعین، خیابان دانش، چشمه آب گرم گاومیش گلی

چشمه های آب گرم سرعین

date_range شنبه 06 آذر 1400 remove_red_eye 468 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0