{{ctrl.notification}}
پارک کوهستان کرمانشاه

پارک کوهستان کرمانشاه

پارک کوهستان کرمانشاه در بخش شمال شهر کرمانشاه واقع شده است این پارک که جزو زیباترین پارک های کرمانشاه است ، جزو مناطق طبیعی و بکر کرمانشاه می باشد که مردم از ان بازدید زیادی می کنند ، با اس چارتر سامانه برتر خرید بلیط ارزان چارتر همراه باشید تا به طور کامل این پارک را به شما معرفی کنیم.

کرمانشاه

تاریخچه کرمانشاه

استان کرمانشاه در ایران جزو نهمین شهر پر جمعیت و یکی از شهرهای بزرگ ایران است ، طبق اخرین سرشماری کرمانشاه در سال 1395 جمعیت ان برابر با 946،651 بوده کرمانشاه مهم ترین شهر در منطقه مرکزی غرب ایران است و به جز این ها بزرگ ترین شهر کردنشین ایران می باشد. اب و هوای کرمانشاه معتدل کوهستانی است ، محدوده شهر کرمانشاه از شمال به کوه فرخشاد ، از شمال باختری به طاق بستان ، و از جنوب به سفید کوه می رسد ، از راه های ارتباطی خاور و باختر و کهن ترین راه گذر ایران به میان رودان است این شهر بخاطر قرار گرفتن در چهارراه دو محور شمال به جنوب و خاور به باختر و همسایه بودن با کشور عراق و قرار داشتن بر سر شهر های زیارتی کربلا و بغداد اهمیت بسیار بالایی دارد.

آس چارتر سامانه خرید بلیط هواپیما تهران به کرمانشاه را به شما پیشنهاد می دهد.

کرمانشاه

کرمانشاه جزو شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران می باشد که سرگذشت ان به 3500 ق.م باز می گردد ، این شهر در زمان اشکانیان محل سکونت شهری بوده است و در سده چهارم میلادی به عنوان دومین اقامتگاه پادشاهی ساسانیان بوده است ، از ان زمان تا حمله اعراب به ایران به عنوان دومین پایتخت ساسانیان شناخته شده است ، در ان زمان باغ های بزرگی در این شهر که خوش اب و هوا می باشد ساخته شد است و افراد زمان ساسانیان از ان برای تفریح استفاده می کرده اند ، بعد از گذشت سه قرن که حمله اعراب مسلمانان دو حکومت کرد حسنویان و بنی عیاران در کرمانشاه به قدرت رسیدند.

کرمانشاه

دلیل نام گذاری نام کرمانشاه

برای نام گذاری این شهرها دلیل های متفاوتی وجود دارد که برخی از افراد بر این باور هستند ساخت کرمانشاه به دست طهمورث دیوبند پادشاه افسانه ای پیشدادیان بوده است ، اما بعضی از افراد نام کرمانشاه را به بهرام چهارم که در سده سوم و چهارم میلادی پادشاه شهر کرمان بوده است و بعد از تایید شدن کرمانشاه این شهر را به این نام فرا خواندند. در زبان محلی نام این شهر را کرماشان می گویند ، محمد مکری پژوهشگر و زبان شناس نام کرمانشاه را تلفظی اشتباه اما مصطلح از کلمه کرماشان می داند که از کرمانج یا کرمانچ به معنی رعیت گرفته شده است و به باور این شخص شهر رعایا معنی می دهد.

کرمانشاه

تاریخچه پارک کوهستان کرمانشاه

پارک کوهستان در سال های گذشته به دست شهرداری کرمانشاه به منظور ایجاد و بهره برداری به عنوان مرکزی تفریحی برای ساکنین کرمانشاه و گردشگران احداث شد این مجموعه تفریحی به دلیل قرار گرفتن روی طاق بستان نام ان را به کوهستان نسبت دادند ، در طی گذر زمان نام این مجموعه را بام کوهستان یا پارک کوهستان فرا خواندند.

کرمانشاه

معماری پارک کوهستان کرمانشاه

این پارک را در نگاه اول می توان گفت بیشتر شکل یک جنگل می باشد ، فضای باز محوطه ، درختان سر به فلک کشیده ، تمامی این ها باعث شده تا معماری این پارک بی نظیر باشد در این پارک مسیری برای پیاده روی مشخص شده است که توسط درختان زیبا و کهنسال قرار گرفته است وجود الاچیق های متعدد در مسیر پارک باعث شده تا اگر احساس خستگی می کنید بین راه استراحت داشته باشید ، همچنین وجود دو ابشار مصنوعی باعث شده تا فضای دل پذیر تری برای مسافران و گردشگران ایجاد شود این مکان فوق العاده بهترین جا برای پیک نیک به همراه خانواده و یا دوستانتان است ، اگر می خواهید شما هم به این پارک کوهستانی سر بزنید بهتراست بلیط هواپیما کرمانشاه بندرعباس خود را از سایت اس چارتر تهیه نمایید.

کرمانشاه

محوطه طاق بستان

این طاق مجموعه ای از سنگ نگاره ها و سنگ نبشته های دوران ساسانی می باشد که در شمال غربی شهر کرمانشاه واقع شده است ، مجموعه طاق بستان ارزش هنری و تاریخی فراوانی دارد و دارای دو طاق بزرگ و کوچک و چند سنگ نبشته است وجود داشتن کوه و چشمه در طاق بستان باعث شده تا به مکانی گردشگری برای مردم تبدیل شود این مکان از زمان های قبل تا به امروز مورد توجه شاهان و مردم بوده است ، در این منطقه یک درخت تاریخی وجود دارد که طبق گفته های مردم و باور ان این درخت بیش از 600 سال عمر دارد ، این پارک زیبا در ارتفاعات قرار گرفته است شما می توانید بر فراز این کوه ها شهر را تماشا کنید.

کرمانشاه

پارک کوهستان کرمانشاه چه امکاناتی دارد ؟

همانطور که گفتیم به دلیل محیط زیبای این پارک افراد زیادی به این پارک می روند حال بهتر است کمی با امکانات پارک اشنا بشوید تا اگر خواستید سری بزنید اطلاعاتی راجب ان داشته باشید ، از سری امکانات این پارک می توان به زمین بازی که برای کودکان و نوجوانان مناسب است ، بوفه ، رستوران ، غرفه های تنقلات ، سرویس بهداشتی اشاره نمود از انجایی که این پارک پارکینگ اختصاصی دارد نگران جای پارک خود نباشید ، همچنین اگر می خواهید بعد از گشت و گذار به رستوران بروید و غذا بخورید پیشنهاد می کنیم از رستوران این مجموعه که غذای محبوب ان و غذای محبوب کرمانشاه هایی دنده کباب است نوش جان کنید و نهایت لذت را ببرید.

کرمانشاه

چه زمانی از پارک کوهستان کرمانشاه دیدن کنیم ؟

کرمانشاه شهر زیبایی می باشد پس هر فصلی از سال را سفر کنید زیبایی های خاص ان را می توانید مشاهده کنید اما توجه داشته باشید بهترین زمان بازدید از پارک کوهستان کرمانشاه اواخر بهار و فصل تابستان است تا بتوانید سرسبزی درختان تنومند را مشاهده کنید.

کرمانشاه

هزینه ورودی پارک  کوهستان کرمانشاه چقدر است ؟

بازدید از این پارک نیاز به پرداخت هزینه ندارد شما می توانید هر ساعتی از شبانه روز به این پارک بروید و گردش کنید ، بازدید از این مکان حداقل نیاز به دو ساعت یا بیشتر دارد که این بستگی به شما دارد.

کرمانشاه

چه پارک های دیگری کرمانشاه دارد ؟

این شهر پارک های دیگری چون : پارک شاهد، پارک ولی عصر، پارک آزادگان، پارک معلم، پارک لاله، پارک فدک دارد همچنین از دیگر پارک های ان می توان به شهربازی اشاره نمود که در جزیره ای وسط یک استخر بسیار بزرگ احداث شده و دارای وسایل بازی های متنوعی می باشد همچنین به جز این پارک می شود از پارک شیرین که جزو پارک های محبوب کرمانشاه است اشاره نمود این پارک بر روی تپه ای در وسط شهر احداث شده و می توانید از بالای این پارک شهر را در زیرپای خود ببینید.

کرمانشاه

چگونه به پارک کوهستان کرمانشاه برویم ؟

این پارک در بلوار شیرودی و نزدیک به طاق بستان واقع شده است ، شما با استفاده از تاکسی یا اتوبوس می توانید به این پارک بروید زیرا این پارک نزدیک به مرکز شهر قرار دارد.

کرمانشاه

ادرس دقیق پارک کوهستان کرمانشاه کجاست ؟

ایران، استان کرمانشاه، کرمانشاه، بلوار شیرودی، بعد از طاق بستان، میدان کوهنورد

کرمانشاه

چه جاذبه هایی نزدیک به طاق بستان وجود دارد ؟

از مکان های نزدیک به پارک کوهستان کرمانشاه می توانیم به :  پارک غربی ،  امامزاده ابراهیم ، طاق بستان ،  پارک شرقی ،   شکارگاه خسرو پرویز ،   تکیه بیگلربیگی ،   تکیه معاون الملک اشاره کنیم.

کرمانشاه

چه هتل هایی نزدیک پارک کوهستان وجود دارد ؟

شما می توانید برای اقامت به هتل هایی از جمله هتل جمشید ، هتل ازادگان ، هتل پارسیان ، هتل کوروش ، هتل معراج که در نزدیکی هستند مراجعه کنید.

date_range دوشنبه 13 تیر 1401 remove_red_eye 1378 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0