{{ctrl.notification}}
همه چیز در مورد فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد

اگر می خواهید به فرودگاه مهرآباد بروید باید به جنوب غربی تهران رفته و حوالی میدان آزادی در خیابان معراج سراغ فرودگاه را بگیرید. نام فرودگاه مهرآباد از روستایی گرفته شده که در آن محل واقع شده که البته اکنون اثری از این روستا نیست اما نامش با فرودگاه مهرآباد همچنان برقرار مانده است. قبل از اینکه فرودگاه بین المللی امام خمینی شروع به کار کند فرودگاه مهرآباد کلیه پرواز های داخلی و خارجی را تحت پوشش داشت، اما پس از افتتاح فرودگاه امام خمینی چه تغییراتی در مهرآباد صورت گرفت؟! پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه آس چارتر بمانید تا اطلاعات بیشتر را دریافت کنید.

فرودگاه مهرآباد

ترمینال های فرودگاه مهرآباد

در گذشته فرودگاه مهرآباد تنها با دو ترمینال تمامی پرواز ها را انجام میداد که امروزه این تعداد به 6 ترمینال رسیده است که ترمینال 4 به پرواز های خروجی و ترمینال 6 به پرواز های ورودی تخصیص داده شده است. اما برای پرواز به مقصد مورد نظر باید به کدام ترمینال مراجعه کرد؟ اگر به استقبال بخواهیم برویم از کجا باید فهمید به کدام ترمینال مراجعه کنیم؟ کافی است اطلاعات پرواز بلیط را چک کنید تا به راحتی ترمینال مورد نظر را بیابید. بلیط هواپیما چارتر لحظه آخری خود را می توانید در کمتر از 3 دقیقه از آس جارتر تهیه کنید.

فرودگاه مهرآباد

پروازهای فرودگاه مهرآباد تهران

مهرآباد به فرودگاه پروازهای داخلی تهران معروف است؛ اگرچه به واسطه سفرهای هوایی حج، این فرودگاه هم در لیست فرودگاه‌های بین‌المللی تهران قرار می‌گیرد. روزانه پروازهای مختلفی به صورت رفت و برگشت از به فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شود. پرترددترین مسیرهای پروازی داخلی که به فرودگاه مهرآباد تهران انجام می‌شوند عبارتند از: پرواز قشم به تهران-  پرواز عسلویه به تهران- پرواز اصفهان به تهران- پرواز بندرعباس به تهران- چپرواز تبریزبه تهران- پروازشیراز به تهران- پرواز کیش به تهران- پرواز مشهد به تهران و ده‌ها مسیر پروازی دیگر

فرودگاه مهرآباد

پرواز های ورودی و خروجی فرودگاه مهرآباد در چند ترمینال انجام می شود که هر یک مختص ایرلاین هایی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم (اطلاعات فرودگاه مهرآباد در خرداد 1399):

پرواز های ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد

پرواز های خروجی ایرلاین های کیش ایر، زاگرس و وارش در ترمینال 1 انجام می شود.

فرودگاه مهرآبادپ

پرواز های ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد

پرواز های ورودی هواپیمایی های کیش ایر، زاگرس و وارش همچنین ورودی و خروجی پرواز هواپیمایی های ایران ایر، آتا، کارون، ایران ایرتور، قشم ایر و معراج از ترمینال 2 انجام می شود. این ترمینال یکی از پر رفت و آمد ترین و شلوغ ترین ترمینال های فرودگاه مهرآباد به شمار می رود.

فرودگاه مهرآباد

پرواز های ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد

اگر برای بدرقه مسافران خود می خواهید بروید و یا مسافر یکی از ایرلاین های ماهان، کاسپین، تابان، اترک، آسمان، پویا، ساها و سپهران هستید باید به سراغ ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد بروید.

پرواز های ترمینال 3 و 5 فرودگاه مهرآباد

در صورتی که قصد تشرف به حج تمتع یا عمره را داشته باشید باید به ترمینال 3 و 5 مراجعه کنید، زیرا تنها سفر خارجی که از فرودگاه مهرآباد انجام می شود در این ترمینال صورت می گیرد.

فرودگاه

 

پرواز های ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد

مسافرانی که با ایرلاین های ماهان،کاسپین، آسمان، تابان، اترک، ساها، سپهران و پویا قصد ورود به تهران را دارند در ترمینال 6 فرود خواهند آمد. پس با خاطری آسوده به استقبال میهمانان و عزیزان خود به ترمینال 6 بروید. آس چارتر یکی از بهترین مراجع ارائه کننده بلیط ارزان هواپیما چارتری می باشد.

 فرودگاه مهرآباد

 

در فرودگاه مهرآباد سالانه 13 میلیون مسافر جابجا می شود که این آمار آن را به یکی از پر تردد ترین فرودگاه های داخلی تبدیل کرده است. به طور کلی هواپیمایی های ایران ایر تور، هما، ماهان، کیش ایر، شرکت هواپیمایی نفت، قشم ایر، زاگرس، اترک، تابان، سهند، کاسپین، آتا، سپاهان، معراج و شاهین در فرودگاه مهرآباد فعال هستند.

فر.دگاه تهران

پارکینگ فرودگاه مهرآباد

هنگامی که به فرودگاه مهرآباد رسیدید می توانید با توجه به ترمینال مورد نظر، به پارکینگ مربوطه مراجعه کنید. دو پارکینگ طبقاتی یک پارکینگ کوچک در حوالی فرودگاه مهرآباد آماده پذیرش خودرو های شما هستند. در صورتی که قصد دارید به ترمینال های 1 یا 2 بروید می توانید از پارکینگ با ظرفیت 3000 خودرو استفاده کنید. پارکینگ دوم برای مسافران یا همراهانی است که با ترمینال 4 یا 6 بیشتر سر و کار دارند که ظرفیت آن 1200 خودرو است و نسبت به پارکینگ اول به طبع کوچکتر است. و اما پارکینگی با ظرفیت 750 خودرو نیز برای ترمینال 5 و حجاج در نظر گرفته شده است تا بهترین و راحت ترین دسترسی ها فراهم شود.

فرودگاه مهرآابد

خدمات و امکانات رفاهی فرودگاه مهرآباد

امکانات رفاهی ترمینال 1: در صورتی که وقت کافی داشته باشید یا زودتر از زمان مقرر به فرودگاه برسید قبل از پرواز می توانید از خدمات و امکانات رستوران، کافیشاپ،سالن عمومی، نمازخانه و کتابخاانه ترمینال 1 بهره مند شوید و لحظات خوشی را برای خود بسازید.

امکانات و خدمات ترمینال 2: همانطور که گفته شد ترمینال 2 از شلوغ ترین ترمینال های فرودگاه مهرآباد است که تدارک امکانات با کیفیت از قبیل رستوران، کافی شاپ، فروش ساندویچ های سرد و گرم، نمازخانه، سالن عمومی، سالن ترانزیت و غیره امری طبیعی است.

 فرودگاه مهرآباد

امکانات و خدمات رفاهی ترمینال 4: اگر مسافر پرواز های ورودی یا خروجی ترمینال 4 هستید زیاد نگران گرسنگی یا چگونگی رفع خستگی نباشید زیرا ترمینال 4 با ارائه خدمات سالن ترانزیت، بوفه سرد و گرم، ساندویچ، رستوان و کافی شاپ خیالتان را از هر جهت راحت خواهد کرد. حتی اگر پروازی با تاخیر انجام شود مسافران می توانند از امکانات و خدمات جایگاه پذیرایی در زمان انتظار استفاده نمایند که باعث می شود گذر زمان را حس نکنید و آنچه را که شایسته است دریافت کنید و پذیرایی شوید.

 فرودگاه مهرآباد

از دیگر امکانات فرودگاه مهرآباد می توان به فروشگاه های آن اشاره کرد. قبل پرواز می توانید از آن ها بازدید کنید، حتما محصولات و تولیدات زیبا و دوست داشتنی خواهید یافت که برای خرید سوغات مناسب هستند. اتاق مادر و کودک، خودپرداز های بانکی، غرفه کتاب و غیره نیز از دیگر خدمات فرودگاه مهرآباد هستند.

 فرودگاه مهرآباد

دسترسی های فرودگاه مهرآباد

خوشبختانه راه های دسترسی به فرودگاه مهرآباد به وسیله تاکسی، مترو و اتوبوس فراهم شده است. در صورتی که قصد شروع مسافرت از فرودگاه مهرآباد را دارید، بهتر است با توجه به زمان پرواز و سرعت حرکت هر یک از وسایل حمل و نقل عمومی، بهترین زمان(طی مسیر تا فرودگاه) را پیش بینی و اقدام نمایید.از این جهت حتی دو ایستگاه مترو برای فرودگاه فراهم شده تا دسترسی سریع از نقاط مختلف شهر تهران برای مسافران فراهم باشد. همچنین از میدان آزادی کافی است تاکسی خطی بگیرید تا شما را به فرودگاه برسانند. اگر می خواهید دسترسی سریع، بدون ترافیک، امن و ارزان قیمت به فرودگاه داشته باشید می توانید از 4 خط مترو یا خط زرد استفاده کنید. خط کلاهدوز به اکباتان را سوار شوید و در ایستگاه بیمه پیاده شوید از این محل می توانید با توجه به ترمینال مورد نظر، مسیر بعدی را مشخص کنید. همچنین اگر مسافر پرواز های ورودی فرودگاه مهرآباد هستید می توانید از تاکسی های ویژه فرودگاه استفاده کنید که از سالن خروجی باید فیش کرایه تاکسی را تهیه کنید.

 فرودگاه مهرآباد

برج مراقبت فرودگاه مهرآباد

در حال حاضر فرودگاه مهرآباد تهران که بزرگ‌ ترین فرودگاه ایران برای پروازهای داخلی است یکی از شلوغ ‌ترین و پر رفت‌ وآمد ترین فرودگاه‌های کشور است. این فرودگاه که بیشتر برای پروازهای داخلی شناخته می‌شود، در سال بیش از 13 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. برج مراقبت فرودگاه مهرآباد، ساختمانی 10 طبقه است که در حدود 30 متر ارتفاع دارد و در ساخت آن از گرانیت و شیشه استفاده شده‌ است.

 فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد تهران معروف‌ ترین فرودگاه ایران است که در میان پروازهای داخلی رکوردار بیشترین آمار پرواز است. این فرودگاه در سال 1317 در بخش غربی تهران ساخته شده‌ است و نام خود را از از روستایی به همین نام گرفته‌ است. جنوب غربی پایتخت، نزدیک میدان آزادی درست در خیابان معراج، مکانی است که فرودگاه مهرآباد در آن واقع شده است.

 فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد تهران در ابتدا کار خود را با 20 فروند هواپیما آغاز کرد و امروز به نسبت افزایش مقصدهای پروازی و تعداد بالای مسافر، تعداد این هواپیماها که برای شرکت های هواپیمایی مختلف است، افزایش یافته است.

 فرودگاه مهرآباد

قوانین و مقررات فرودگاه مهرآباد

آس چارتر توصیه می کند 1 ساعت قبل پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید، زیرا 20 دقیقه قبل پرواز، ماموران گیت از پذیرش مسافران معذورند. میزان بار مجاز در تمامی پرواز های داخلی کلاس های اکونومی تا 20 کیلوگرم است و در کلاس های پروازی فرست و تجاری میزان بار مجاز هر مسافر 30 کیلوگرم است. همچنین اگر قصد دارید کیف دستی، کوله پشتی یا باری را با خود به داخل کابین مسافران ببرید این میزان بار نباید از 7 کیلو گرم بیشتر باشد. خانم های باردار با ارائه گواهی پزشکی می توانند سوار هواپیما شوند. سیگار کشیدن در همه پرواز های فرودگاه مهرآباد و البته دیگر فرودگاه های کشور غیر مجاز است. در صورتی که بیماری خاصی دارید، بهتر است مسئولین پرواز را در جریان بگذارید تا در صورت نیاز فوریت های پزشکی و اقدامات لازم به سرعت انجام شود.

 فرودگاه مهرآباد

آس چارتر به شما همراهان و مسافران عزیز توصیه می کند در صورتی که قصد سفر دارید بهتر است قبل از هر چیز، شرایط، قوانین، امکانات و خدمات فرودگاه مورد نظر را مطالعه کنید تا با آگاهی و اطلاعات بیشتر از کلیه تجهیزات و امکانات بهره مند شوید. آس چارتر در بخش پشتیبانی و خرید بلیط چارتر هواپیما همواره در کنار شما است تا بهترین ها را در شروع سفر خود داشته باشید. شما عزیزان می توانید رزرو بلیط های خود را از طریق خرید آنلاین یا از طریق تماس با پشتیبانی آس چارتر رزرو کنید.

date_range یکشنبه 11 خرداد 1399 remove_red_eye 4099 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
مونا عزیزی :

اس چارتر بهترینههههه من تمام بلیط های سفر از اس چارتر خریداری میکنم