{{ctrl.notification}}
همه چیز در مورد فرودگاه بین المللی امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی یکی از بزرگترین فرودگاه های کشور است که بسیاری از پرواز های بین المللی در آن انجام می شود. فرودگاه امام خمینی در 30 کیلومتر تهران واقع شده است و بیش از 40 ایرلاین داخلی و خارجی همواره در آن فعال می باشند. می توان گفت در هر هفته بیشتر 700 پرواز در این فرودگاه انجام می شود که در واقع آن را به شاهراه اصلی پرواز های بین المللی تبدیل کرده است. با آس چارتر همراه باشید تا فرودگاه بین المللی امام خمینی را بهتر بشناسید.

 

فرودگاه امام خمینی

در بین تمامی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، فرودگاه از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌هاست چراکه سالانه میلیون‌ها مسافر را جابه‌جا می‌کند. از آن جایی‌که فرودگاه‌ها از دروازه‌های اصلی شهرها و کشور‌ها هستند، باید در نوع خود بهترین باشند و بتوانند بهترین خدمات را هم ارائه بدهند. در حقیقت پایتخت هر کشور باید بهترین‌ها را در خود داشته باشد و به همین منظور دو مورد از فرودگاه‌های مهم و اصلی کشورمان در تهران ساخته شده‌اند؛ فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی که نقش مهمی در توسعه و ترویج گردشگری و بازدید گردشگران از جاهای دیدنی تهران برعهده دارند.

فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی تنها پرواز های برون مرزی را تحت پوشش قرار می دهد. با این حال می توانید خرید بلیط هواپیما آس چارتر را به تمام مقاصد برون مرزی داشته باشید. در نظر داشته باشید هیچ یک از پرواز داخلی در فرودگاه امام خمینی انجام نمی شود از این رو بهتر است جهت نقل مکان به دیگر شهر های ایران پس از خرید بلیط چارتر هواپیما، از فرودگاه بین المللی مهر آباد اقدام به مسافرت نمایند.

این فرودگاه یکی از جدیدترین و پر تردد ترین فرودگاه های ایران می باشد .

فرودگاه امام خمینی

ناوگان و هواپیمایی های فعال در فرودگاه بین المللی امام خمینی

هواپیمایی امارات، ایرفرانس، فلای دبی، لوفت هانزا، قطر ایرویز، ترکیش ایرلاینز، تای ایرویز، پگاسوس، آذربایجان ایرلاینز، آسترین ایرلاینز، ایران ایر، زاگرس، ماهان، کیش ایر، آسمان، کاسپین، قشم ایر، معراج، آتا و تابان از جمله فعال ترین ایرلاین های فرودگام امام خمینی هستند که همه روزه به مقاصد مختلف پرواز های متعدد انجام می دهند. ضمنا این فرودگاه  به اکثر مناطق جهان پرواز دارد . وجود پرواز های خارجی فرودگاه امام خمینی به 300 کشور جهان و حمل بار نیز با حدود 99 هزار تن در سال باعث شده این فرودگاه به مهم ترین فرودگاه بین المللی خاورمیانه تبدیل شود. بلیط ارزان هواپیما چارتری خود را می توانید از آس چارتر تهیه کنید.

فرودگاه امام خمینی

ترمینال های فرودگاه امام خمینی

در گذشته تمامی پرواز های ورودی و خروجی این فرودگاه در یک ترمینال انجام می شد که اکنون (بهار 99) یک ترمینال دیگر در حال بهره برداری و ترمینال سوم نیز در دست طراحی و ساخت است.

فرودگاه امام خمینی

ترمینال سلام: این ترمینال در 28 خرداد 98 با همکاری شهر فرودگاهی امام خمینی و بنیاد مستضعفان به صورت رسمی فعال شد. با افتتاح این ترمینال پیش بینی می شود ظرفیت جابجایی مسافران تا 80 درصد افزایش یابد که در صنعت گردشگری ایران تحولات چشمگیری را پدید خواهد آورد. ساختار هایی در این ترمینال می بینید که آن را از دیگر ترمینال ها متمایز نموده است، معماری ایرانی و اسلامی آن است که می توانید آثار هنری زیادی را در این ترمینال مشاهده کنید.

فرودگاه امام خمینی

ترمینال ایران شهر: این ترمینال که ترمینال سوم فرودگاه بین المللی امام خمینی است بعد از اتمام پروژه ترمینال سلام مورد ساخت و طراحی قرار گرفت که طی 5 سال آینده قابل افتتاح است. با بهره برداری از این پروژه 25 میلیون نفر به جابجایی مسافران فرودگاه افزوده خواهد شد.

فرودگاه امام خمینی

امکانات و خدمات رفاهی فرودگاه بین المللی امام خمینی

ممکن است بنا به دلایلی زودتر به فرودگاه برسید یا پرواز دوم شما 1 روز بعد انجام شود از اینرو در فرودگاه بین المللی امام خمینی شرایطی فراهم آمده است تا مسافران بتوانند در امنیت، آسایش و راحتی به سر برند.

فرودگاه امام خمینی

وجود دو هتل بین المللی قطعا برای مسافرانی که فاصله چندین ساعته بین دو پرواز دارند جای خوشحالی خواهد بود تا بدون هیچ خستگی و استرسی ادامه سفر خود را داشته باشند. وجود سالن استراحت به مسافران امکان استراحت در کوتاه مدت را می دهند که با فراهم آمدن کافیشاپ ها این استراحت، لذت بخش تر و دلپذیر تر خواهد شد. با مراجعه به این سالن ها می توانید تا زمان پرواز، تجدید قوا نمایید و گذر زمان را هم کمتر حس کنید.

فرودگاه امام خمینی

استفاده از خدمات سالن تشریفات CIP که می توانید از خود پذیرایی کنید و نوشیدنی و اینترنت رایگان داشته باشید. در صورتی که رزرو خدمات CIP را از قبل داشته اید می تونید از خدماتی همچون ترانسفر از مبدا تا فرودگاه و ترانسفر تا هواپیما و بلعکس داشته باشید. در سالن CIP در کنار همراهانتان می توانید در آرامش کامل باشید و کار های عمومی سوار شدن به هواپیما از زمان تحویل بار و دریافت کارت پرواز را انجام دهید البته دریافت کارت پرواز و تحویل بار بر عهده مسئولان CIP است. اینترنت رایگان را می توانید در باجه های موجود در فرودگاه داشته باشید.

فرودگاه امام خمینی

در صورتی که قصد خرید سوغاتی یا لوازم ضروری را دارید می توانید از کافی نت، فروشگاه های صنایع دستی، سوغاتی های ایرانی، فروشگاه های خشکبار و تنقلات ایرانی و محصولاتی همچون زعفران، خاویار، پسته و غیره استفاده کنید. همچنین دیدن از فروشگاه های عطر و ادکلن، عینک های آفتابی، کیف و کفش چرم، ساعت و دیگر اکسسوری ها خالی از لطف نخواهد بود. خرید بلیط چارتر لحظه آخری خود را در کمتر از 3 دقیقه با آس چارتر انجام دهید.

فرودگاه امام خمینی

اگر نیاز به تهیه خوراکی یا وعده غذایی برای خود یا افراد همراه دارید می توانید غذا و نوشیدنی های لازم را از چندین فروشگاه که نوشیدنی های گرم مانند چای، قهوه، انواع کیک و ساندویچ را ارائه می کنند، تهیه کنید. همچنین برای دسترسی به غذاهای ایرانی و بین المللی می توانید به رستوران های فرودگاه امام خمینی مراجعه کنید که طبخ و سرو با کیفیتی را به شما ارائه خواهند نمود.

فرودگاه امام خمینی

وجود دو صرافی در فرودگاه امام خمینی که در سالن های پرواز ورودی و پرواز خروجی واقع شده اند امکان چینج پول را به شما خواهند داد. در نهایت وجود خدمات درمانی و پزشکی اورژانس به صورت شبانه روزی، مشاوره ایرانیان خارج از کشور، رسیدگی به شکایات، فعالسازی تلفن همراه، استفاده از خدمات پرسنل کمکی برای سالمندان کم توان یا ناتوان با هماهنگی قبلی، دفتر اشیاء گمشده، بانک و خدمات بانکی و غیره کمک خواهند کرد تا هیچ کمبودی را در امکانات فرودگاه امام احساس نکنید و بهترین ها را تا زمان حرکت هواپیما داشته باشید.

فرودگاه امام خمینی

پروازهای فرودگاه امام خمینی تهران

فرودگاه امام خمینی، مهمترین، معروف‌ترین و پرترافیک ترین فرودگاه در لیست فرودگاه‌های بین‌المللی تهران است و روزانه پروازهای بسیاری به مقصدهای متعددی در جهان از این فرودگاه انجام می‌شود. پرواز های ورودی فرودگاه امام، پرواز هایی هستند که روزانه از کشورهای مختلف در تهران به زمین می‌نشینند و پروازهای خروجی، پروازهایی هستند که روزانه تهران را به مقصد کشورهای مختلف ترک می‌کنند.

فرودگاه امام خمینی

در بین پروازهای ورودی پرواز استانبول به تهران- پروازنجف به تهران- پرواز بغدادبه تهران- پرواز آنکارا به تهران- پرواز دبی به تهران- پرواز کوالالامپوربه تهران از پرترددترین مسیرهای پروازی است که روزانه از فرودگاه امام انجام می‌شود. همچنین در لیست پروازهای خروجی از فرودگاه امام خمینی، پرواز تهران به نجف، پرواز تهران بغداد و پرواز تهران استانبول جزو مسیرهای پرتردد پروازی محسوب می‌شود.

فرودگاه امام خمینی

دسترسی های فرودگاه امام خمینی

برای رسیدن به فرودگاه بین المللی امام خمینی وسایل مختلفی در نظر گرفته شده است که با توجه به شرایط و نیاز می توانید یکی را برگزینید. اما قبل از هر چیز آس چارتر توصیه می کند شرایط ترافیک و مسیر ها را بررسی کنید تا حداقل دو ساعت قبل پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید و به در های بسته نخورید. راه های دسترسی متنوع از جمله مترو، تاکسی و اجاره خودرو فراهم خواهد بود و وجود پارکینگ از جمله دسترسی های مهم فرودگاه امام خمینی به شمار می رود که می توانید با توجه به نیاز از پارکینگ اختصاصی استفاده کنید.

اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی

اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی

در صورتی که نیاز دارید تا اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی را به صورت لحظه ای داشته باشید می توانید از طریق لینک موجود لیست پرواز های خروجی و ورودی را در سایت مشاهده کنید. در غیر اینصورت با واحد پشتیبانی و پاسخگویی فرودگاه امام خمینی تماس بگیرید.

اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی

پارکینگ های فرودگاه بین المللی امام خمینی

پارکینگ شماره 1 (زیر ترمینال مسافربری) برای بدرقه و استقبال مسافران در نظر گرفته شده است که خودرو مجاز به توقف های کوتاه مدت است.

پارکینگ 2 (روبروی گمرک شهر فرودگاهی) با ظرفیت 840 خودرو برای خودرو های توقیفی و یا زمان پیک سفر در نظر گرفته شده است که در فاصله دورتر از ترمینال قرار دارد.

پارکینگ های فرودگاه بین المللی امام خمینی

پارکینگ شماره 3و 4 (روبروی برج مراقبت پرواز) برای توقف های چند ساعتی یا شبانه روزی تعبیه شده است که 10 هزار خودرو ظرفیت دارد. برای رسیدن به فرودگاه از این پارکینگ اتوبوس های شاتل رایگان فعالیت می کنند.

پارکینگ های فرودگاه بین المللی امام خمینی

پارکینگ شماره 5 (جنب گمرک و بانک ملی) که ظرفیتی با 1200 خودرو دارد برای مراجعین گمرک قابل استفاده است و در صورت لزوم مسافران هم می توانند از آن استفاده کنند. این پارکینگ در محدوده گمرک فرودگاه واقع شده است.

با توجه به هر آنچه در این مقاله از آس چارتر گفته شد می توانید با استفاده از خدمات رفاهی فرودگاه بین المللی امام خمینی بدون دغدغه خاطر سفر خود را شروع کنید. آس چارتر لحظات خوش و خاطره انگیزی را برایتان آرزو مند است.

پارکینگ های فرودگاه بین المللی امام خمینی

date_range سه شنبه 06 خرداد 1399 remove_red_eye 3491 بازدید favorite_border 0 chat 2
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 2
احمدی :

سلام من از این سایت خیلی بلیط رزرو کردم پاسخگوییشون بینظیره خیلی سریع بلیط رزرو میکنن و قیمتاشون عالیه و به صرفه است

امیرحسین نجاتی :

این فرودگاه بین المللی عالیه و به شدت بزرگه