{{ctrl.notification}}
نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو دبی

اکسپو یک نمایشگاه جهانی می باشد، این نمایشگاه جهانی قدیمی ترین رویداد نمایشگاهی در جهان است که تقریبا 170 سال از اولین دوره آن در پاریس می گذرد و همچنان به مدت 6 ماه متوالی هر 5 سال یکبار برگزار می شود، این نمایشگاه با هدف به نمایش گذاشتن نوآوری های ارائه شده توسط کشورهای مختلف جهان، تبادل نظر و ارتقای توسعه فناوری در زمینه های مختلف برگزار می شود. در این مقاله آس چارتر به معرفی نمایشگاه اکسپو دبی خواهد پرداخت تا پایان مقاله همراه ما باشید، آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط لحظه آخری مشهد دبی خود را تهیه نمایید.

نمایشگاه اکسپو دبی

تاریخچه نمایشگاه اکسپو دبی

اکسپو در لغت به معنای رویدادی در مقیاس بزرگ برای نمایش محصولات خاص در بخش صنعتی است، این نمایشگاه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین رویدادهای جهان است که مدت زمان طولانی تری دارد، تاریخچه اکسپو به حدود 3500 سال پیش برمی گردد، اولین نمایشگاه غیر رسمی اکسپو در سال 1844 در پاریس به نام نمایشگاه صنعت فرانسه برگزار شد. پس از آن هر ۵ سال یکبار، میزبانی آن به عهده کشورهای مختلف دنیا قرار گرفت.

نمایشگاه اکسپو دبی

معرفی نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه فناوری اکسپو همزمان با ظهور آثار و دستاوردهای انقلاب صنعتی اواسط قرن هجدهم آغاز به کار کرد، البته به مرور زمان نمایشگاه تحت تاثیر رویدادهای مهم بین المللی نیز قرار گرفته است، به عنوان مثال، در دوران استعمار، بخش‌هایی از غرفه‌های کشورهای استعمارگر به اطلاع‌ رسانی در مورد فرهنگ و نحوه زندگی مردم مستعمره خود و یا نابودی جهان پس از جنگ جهانی دوم و نتایج مخرب استفاده از فناوری و روابط بین‌الملل از جمله تغییرات، تمرکز نمایشگاه‌های اکسپو بر تامین نورهایی است که به زندگی انسان کمک می ‌کند و در سال‌های اخیر با توجه به اهمیت کشف مسائل زیست‌محیطی، سازگاری فناوری با محیط زیست بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه جهانی این شرایط را برای همه اقوام و اقوام فراهم می کند تا فرهنگ ها و خرده فرهنگ های خود را به سایر اقوام ارائه کنند و در زمینه های مختلف اجتماعی، آداب و رسوم و هنر و همچنین باورها و فرهنگ های جوامع مختلف شیوه زندگی و طرز تفکر آنها را برای شما به نمایش می گذارد، اکسپو دبی یک پلت فرم جهانی منحصر به فرد برای جذب سرمایه گذاری، امضای قراردادها و ارتقای همکاری های بین المللی در تمام زمینه های فعالیت تجاری و اقتصادی، استارت آپ های جهانی و تاسیس شرکت های چند ملیتی است. از سال 2000 نمایشگاه اکسپو نقش مهمی در افزایش آگاهی در مورد بحث توسعه پایدار و پرداختن به چالش‌های مهم دنیای پیش رو داشت. اکنون این نمایشگاه جهانی، موفق شده است تا فضای منحصر به فردی را برای مشارکت و همکاری جهانی ایجاد کند.

نمایشگاه اکسپو دبی

در این نمایشگاه به مسائل مهم زیادی از جمله: محیط زیست، انرژی، آموزش، فناوری و… پرداخته می ‌شود. این نمایشگاه به معنای رونمایی از آخرین دستاوردهای هر کشور است، بر این اساس که کشورهایی از سراسر جهان محصولات خود را در غرفه های خود به نمایش می گذارند که برای توصیف دنیای آینده است، این نمایشگاه تنها به بازدید از غرفه ها محدود نمی شود، همچنین می توانید از اجلاس ها و رویدادهای مهم جهانی که در آنجا برگزار می شود نیز بازدید کنید. تقریبا بیش از ۱۹۰ کشور شرکت‌ کننده در اکسپو دبی حضور دارند. فقط کشور افغانستان بخاطر حاکمیت جدید طالبان در این نمایشگاه حضور ندارد.

نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو دبی دارای سه بخش می باشد که عبارتند از:

بخش Sustainability به معنای پایداری است، در این بخش می توانید پیشرفته ترین تکنولوژی دنیا را ببینید و بفهمید کشورها برای حمایت از پایداری منابع جهان چگونه عمل می کنند. در این بخش مشاهده می کنید که چگونه انسان ها از زندگی هماهنگ طبیعت با فناوری های بالا لذت می برند.

 بخش Mobility به معنای پویایی است و شما شاهد ارتباطات ایجاد شده برای پیشبرد جهان خواهید بود، این ارتباطات شکاف بین دنیای فیزیکی و دیجیتال را پر می کند و یک جامعه جهانی هماهنگ را ایجاد می کند که در آن اطلاعات، ایده ها و کالاها سریعتر از همیشه رد و بدل می شوند.

بخش Opportunity فرصت هایی برای شما هستند تا توانایی های خود را نشان دهید، در اینجا با افرادی از سراسر جهان آشنا خواهید شد که رویاها و آرزوهای خود را به واقعیت فردا تبدیل کرده اند و سرمایه گذار یک ایده هستند.

نمایشگاه اکسپو دبی

پاویون ایران در اکسپو دبی

در اکسپو دبی، هر کشور و هر منطقه نمایشگاهی دارد و فرصتی برای به نمایش گذاشتن فرهنگ، سنت ها، فناوری و هر چیز دیگری که داردرا به نمایش می گذارد، ایران نیز در اکسپو پاویون دارد که در بخش موبایل قرار دارد، در این غرفه ایران به عنوان تمدنی کهن و پایدار، ملتی مهمان نواز تعریف شده است، در این بخش از نمایشگاه، ایران باید اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگ خود را در قالب تمدن و سنت‌ها، آیین‌ها و مردم کهن ایران به نمایش بگذارد و همزیستی مسالمت‌آمیز را به نمایش در بیاورد، پاویون ایرانیان از نظر معماری و ساختار در بین 8 غرفه نمایشگاه اکسپو دبی قرار دارد و تلاش زیادی برای آن شده است. یکی از جذاب ترین قسمت های پاویون ایران این است که می توانید بافت فرش دستبافت ایرانی را امتحان کنید و از این تجربه بی نظیر لذت ببرید.  

نمایشگاه اکسپو دبی

تاریخ برگزاری نمایشگاه اکسپو

اکسپو دبی در ابتدا قرار بود در سال 2020 برگزار شود، اما این رویداد یک سال به تعویق افتاد، در حال حاضر، دبی از 20 اکتبر میزبان کشورهای سراسر جهان در نمایشگاه اکسپو خواهد بود، این نمایشگاه تا پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات یعنی 10 آوریل ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه اکسپو دبی

امکانات و تفریحات دیدنی و جذاب نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو دبی در زمینه های مختلف از جمله هنر، فناوری، فرهنگ، پزشکی فعال خواهد بود و هر کشور دستاوردهای خود را در غرفه های ویژه در ساختمان های مختلف به نمایش می گذارد. از آنجایی که اکسپو در عرصه های مختلف ورزشی فعال بوده و کنسرت های بزرگی برگزار می کند، این نمایشگاه میزبان افراد مشهوری از سراسر جهان خواهد بود. به عنوان مثال: لیونل مسی بازیکن معروف فوتبال در این نمایشگاه حضور خواهد داشت و برای دوستداران فوتبال درس خواهد داشت.

نمایشگاه اکسپو دبی

از مهم ترین رویدادها و سرگرمی های این نمایشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد: اولین اپرای زنده در دبی با بیش از 100 نوازنده بین المللی، میزبان بزرگترین اپرای دو زبانه در جهان، بیش از 60 نمایش زنده و کنسرت هر روز در پاویون، کافه های متنوع، رستوران و شهربازی، نمایش ربات های خدماتی و سرگری، باغ خورشیدی، سالن تئاتر، موزه ها و به ویژه نمایشگاه های دیدنی در اکسپو دبی، موزه لوور و بزرگترین مجسمه سه بعدی میکل آنژ، آبشار موزیکال زیبا و عرشه، جنگل و درخت خورشیدی، باغ های عمودی و سازه های سبز، از بزرگترین گنبد دیجیتال 360 درجه جهان، بزرگ ترین آسانسور دنیا با ظرفیت 160 نفر، پرواز پهپادها و صحبت با روبات های هوشمند به عبارت دیگر در این نمایشگاه همه چیز ارزش دیدن دارد و هر کجا که بروید، مناظری را خواهید دید که تا به حال تجربه نکرده اید.

نمایشگاه اکسپو دبی

توجه داشته باشید که این نمایشگاه تنها برای تجار مناسب نیست و افراد معمولی نیز از تفریحات ویژه‌ای که در آن وجود دارد بیشترین لذت را از آن خود خواهند کرد. این نمایشگاه به روزترین و جدیدترین اطلاعات را درباره تکنولوژی‌های پیشرفته جهانی در اختیارتان قرار می ‌دهد و می‌ توانید در قالب کوچکتر جهان روبه رو را تصور کنید.

هزینه بلیط  بازدید از اکسپو دبی

ورود برای افراد ۶ تا ۱۷ سال حدود ۹۵ درهم و افراد ۶۰ سال به بالا و معلولان رایگان است.

نمایشگاه اکسپو دبی

مسیر دسترسی به نمایشگاه اکسپو دبی

شما می‌توانید برای دسترسی، از متروی دبی استفاده کنید. اکسپو دبی ایستگاه اختصاصی در سیستم متروی شهری دبی دارد که اجازه می ‌دهد افراد به راحتی از هر منطقه‌ای خودشان را به وسیله مترو به محل برگزاری برسانند. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط خارجی تهران دبی در شهر مشهد می باشد.

نمایشگاه اکسپو دبی

آدرس نمایشگاه اکسپو دبی

منطقه دبی جنوبی، نزدیک به فرودگاه بین المللی آل مکتوم

date_range چهارشنبه 06 مهر 1401 remove_red_eye 199 بازدید favorite_border 0 chat 2
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 2
سونیا :

دبی بهترینه برعکس خیلی از افراد که معتقدن عرب ها ادم های کثیفی هستن اما در دبی اصلاااا اینطور نیست حتما به این شهر سفر کنید ممنون از اس چارتر و مقالات مثبتشون....

مهدی :

سلام الان بلیط هواپیما تهران دبی نرخ هاش از چند شروع میشه راهنمایی میکنید