{{ctrl.notification}}
معرفی شرکت هواپیمایی آسمان

معرفی شرکت هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان یکی از شرکت های هواپیمایی فعال در زمینه ی حمل و نقل هوایی کشور است که بیش30 سال سابقه خدمت رسانی به مردم ایران را دارد. این شرکت همیشه سعی بر آن داشته است که از لحاظ بحث کمی و کیفی چه در توسعه ی ناوگان هوایی خود و چه در زمینه ی افزایش پروازها و مقاصد پروازی خود را در سطح بالایی قرار دهد و یکی از شرکت های فعال کشور در زمینه ی حمل و نقل هوایی می باشد که بلیط های این شرکت به صورت بلیط سیستمی و بلیط چارتری عرضه می گردد..

ما در این مطلب می خواهیم تا به صورت مختصر و مفید، پیشینه و تاریخچه ی شرکت هواپیمایی آسمان ، قطب های پروازی، ناوگان هوایی، کترینگ این شرکت، قوانین این شرکت در زمینه ی حمل بار و مسافرین و همچنین اقلام غیر مجاز در این شرکت را برای شما بررسی و تفسیر نماییم..

به هر حال برای هر کسی که با هواپیما سفر می کند، این امر هم واجب و هم جالب است که از مقررات و قوانین و همچنین شرکتی که بلیط چارتر را از آن خرید کرده است ، مطلع شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا با معرفی ایرلاین آسمان بپردازیم .

شرکت هواپیمایی آسمان

تاریخچه هواپیمایی آسمان

 شرکت هواپیمایی آسمان با کد فرودگاهی یاتا EP در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار ایرلاین ایرتاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شد و با تاکید بر پرواز به مناطق محروم فعالیتش را شروع کرد. سیاست کاری این ایرلاین بر استفاده از هواپیماهای مسافربری کوچک متمرکز بوده و بخش اعظم ناوگان هوایی آسمان را هواپیماهای فوکر ۱۰۰ تشکیل داده است . شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۸۱ به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شد.

از آن زمان روند رشد و توسعه ایرلاین آسمان  سرعت گرفت و در سه سال اخیرهواپیماهای بوئینگ ۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ را به ناوگان هوایی خود اضافه کرده است. در حال حاضر شرکت هواپیمایی آسمان ۳۳ فروند هواپیما دارد که به ۴۰ مقصد داخلی و ۱۳ مقصد خارجی پرواز مستقیم دارد

شرکت هواپیمایی آسمان

امضای توافقنامه خرید بویینگ شرکت هواپیمایی آسمان

یکی از اتفاقات لازم به ذکری که برای ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان افتاده و در این مطلب نیاز به ذکر آن است؛ توافق این شرکت با شرکت بوئینگ است. پس از برجام و لغو تحریم های هوایی ایرلاین های داخلی درصدد خرید هواپیماهای نو و جایگزین کردن آن ها با هواپیماهای قدیمی خود برآمد تا ناوگان هوایی بهتری داشته باشد . شرکت هواپیمایی آسمان نیز به منظور گسترش و توسعه ناوگان هوایی خود در فروردین ۱۳۹۶ سفارش حداقل ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را به شرکت بوئینگ داد.

قطب های ایرلاین آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان از آن دسته ایرلاین هایی است که علاوه بر این که چند فرودگاه به عنوان مقصد اصلی در خود دارد، فرودگاه هایی را نیز به عنوان قطب دوم خوددر کشور را برگزیده است که در این زیر برای شما آن ها را به تفکیک قطب ها مشخص می نماییم.

قطب اول

 فرودگاه مهرآباد

فرودگاه بین المللی امام خمینی

فرودگاه بین المللی شیراز

 

قطب دوم

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه سردار جنگل رشت

فرودگاه سنندج

شرکت هواپیمایی آسمان

کترینگ ایرلاین آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان همواره نهایت تلاش خود را جهت رفاه و آسایش مسافران انجام می دهد. در همین راستا کیترینگ این ایرلاین دارای بهترین تجهیزات و بالاترین کیفیت می باشد .  کیترینگ شرکت هواپیمایی آسمان موفق به اخذ کلیه استانداردهای لازم که سازمان بهداشت جهانی، تجارت جهانی و اتحادیه اروپا برای تضمین کیفیت کیترینگ ها وضع کرده اند شده است. کیترینگ این ایرلاین در حال حاضر تصمیم دارد انواع غذاهای رژیمی و منوی غذای کودک و انتخاب غذا توسط مسافر را نیز به لیست خدماتش اضافه کند تا جایگاه ویژه ای نزد مسافرین پیدا کند .

کترینگ ایرلاین آسمان در بلیط سیستمی و بلیط چارتری در  منو غذایی فرقی نمی کند .

هواپیمایی آسمان

قوانین شرکت هواپیمایی آسمان

مسافرانی که از شرکت هواپیمایی آسمان بلیط چارتری یا بلیط سیستمی تهیه کرده اند ،  در پروازهای داخلی ۲ ساعت و در پروازهای خارجی ۳ ساعت زودتر از زمان پرواز باید در فرودگاه حضور داشته باشند. گیت های پرواز  آسمان  چهل و پنج دقیقه قبل از پرواز خارجی و سی دقیقه قبل از پرواز داخلی بسته خواهد شد. افرادی که دارای بیماری های خاص هستند و یا افرادی که  در حال سفر پزشکی هستند و در کل، افرادی که به دلیل وضعیت سلامتی شان نیاز به همراه دارند می بایست برای انجام سفر هوایی مجوز پزشکی از فرودگاه و پزشک مربوطه دریافت کنند.

مقررات حمل بار

ایرلاین آسمان نیز مثل سایر ایرلاین های معتبر قوانین مشخصی برای حمل بار دارد. هر مسافر مجاز است یک ساک دستی به وزن حداکثر ۵ کیلوگرم (پرواز عادی) با خود به داخل کابین هواپیما ببرد و بیشتر از این ووزن ر ا مجاز به حمل به داخل کابین پرواز نمی باشد . حداکثر ابعاد برای ساک ۶۵ سانتیمتر طول، ۴۵ سانتیمتر عرض و ۲۵ سانتیمتر ارتفاع می باشد . تنها وسایل و لوازم شخصی مثل کیف پول، مدارک و اشیاء باارزش را می توان با خود به داخل کابین برد و مابقی موارد باید تحویل قسمت بار شود .

ورود اشیاء تیز و برنده مثل چاقو، قیچی، تیغ و … به داخل کابین ممنوع می باشد و این قانون برای بلیط چارتری یا بلیط سیستمی یکسان می باشد . همچنین در مورد مایعات و محصولاتی که در داخل تیوب قرار دارند نیز محدودیت هایی وجود دارد که باید با قسمت بار حتما هماهنگ شود . حجم این گونه محصولات نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی لیتر باشد و برای حجم های بیشتر از این مقدار محدودیت وجود دارد . ورود مواد غذایی اسیدی مثل سرکه و آبلیمو، مواد غذایی یخ زده، مواد غذایی چسبنده مثل عسل، مربا و خرما به داخل کابین هواپیما ممنوعمی باشد .

شرکت هواپیمایی آسمان

اقلام غیر مجاز در پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان

حمل کالاهایی که خطرآفرین هستند و احتمال آسیب زدن به جان و مال مسافران را دارند به داخل کابین هواپیما ممنوع می باشد. در صورتی که چنین وسایلی با خود دارید لازم است طبق دستورالعمل سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) و انجمن شرکت های هواپیمایی (یاتا) رفتار کنید و ترجیحا از جابجا کردن این اقلام  خودداری فرمایید . براساس بخشنامه ایرلاین آسمان اقلام و کالاهای غیرمجاز عبارتند از: مواد اسیدی مثل سرکه و آبلیمو، مواد رادیواکتیو، کبریت و فندک، مواد منفجره و ادوات آتش بازی، گاز بوتان، نفت و بنزین، آهن آلات، مواد شیمیمایی سمی و.. ممنوع میباشد .

در صورتی که کالای شکستنی با خود حمل می کنید لازم هنگام تحویل بار به مسئول کانتر اطلاع دهید تا برچسب مناسب اشیاء شکستنی روی بار نصب شود تا از خسارت های احتمالی جلوگیری شود . در غیر اینصورت شرکت هواپیمایی آسمان مسئولیتی در قبال آسیب های احتمالی به عهده نخواهد داشت. ایرلاین آسمان برای حفظ امنیت جان و مال مسافران توصیه می کند به هیچ وجه ،  بار و چمدان سایر مسافران را قبول نکنند. در این صورت، مسئولیت آن بار با شخص پذیرنده خواهد بود و عواقب احتمالی آن برعهده شرکت هواپیمایی آسمان نخواهد بود .

 

 

 

date_range چهارشنبه 06 مرداد 1400 remove_red_eye 2359 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0