{{ctrl.notification}}
معرفی جذابه های گردشگردی شیراز و نحوه سفر به آن

معرفی شهر شیراز

شیراز در نیمه جنوبی ایران قرار دارد. شیراز، مرکز استان فارس و از زیباترین و کهن‌ ترین شهرهای ایران به شمار می رود که جذابیت‌ های تاریخی و طبیعی زیادی دارد و یکی از مقاصد مشهور در میان گردشگران داخلی و خارجی است. همچنین، شیراز به عنوان سومین شهر ایران از نظر قدمت و پنجمین شهر بزرگ کشور است. نام شیراز در کتاب‌ ها و اسناد تاریخی با نام های مختلفی همانند تیرازیس، شیرازیس و شیراز به ثبت رسیده و در دوران صفاریان، آل بویه و زندیان نیز به عنوان پایتخت ایران بوده است. شیراز و استان فارس محل پایه‌گذاری فرمانروایی‌های هخامنشیان و ساسانیان نیز بوده است. مشاهیر به نامی مانند سعدی، حافظ، فردوسی، شهریار، بابا طاهر، سنایی و بهار از اهالی شیراز بودند.

بهترین زمان برای سفر به شیراز فصل بهار و از ابتدای ماه اردیبهشت تا ابتدای خرداد ماه است. یکی از راحت ترین وسایل نقلیه برای سفر به شیراز هواپیما می باشد. برای تهیه بلیط چارتری هواپیما شیراز می توانید به سایت آس چارتر مراجعه کنید. در این ایام از سال شهر شیراز به اوج زیبایی خود می‌رسد. شکوفه‌های بهار نارنج جوانه می‌زنند و عطرشان در سراسر شهر می‌پیچد. باغ‌های شیراز پر از گل‌های رنگارنگ می‌شوند و فستیوال‌های گل و رنگ در این زمان در شیراز برگزار می‌شوند. به علاوه بین ماه‌های اردیبهشت تا خرداد دیگر خبری از شلوغی نوروز نیست و بنابراین هزینه‌ها نیز تا حدودی کاهش می‌یابد. اما اگر هنگام نوروز به شیراز سفر کنید، به دلیل شلوغی شهر و تعداد بالای مسافران و گردشگران مسلما باید هزینه بیشتری برای خرید بلیط چارتر هواپیما ارزان مشهد شیراز و اقامت در هتل بپردازید.

علاوه بر این، ۱۵ اردیبهشت ماه روز شیراز و از این روز تا ۲۱ اردیبهشت هفته شیراز نامگذاری شده و جشن‌ها و فستیوال‌های بسیاری در جاهای دیدنی شیراز برگزار می‌شود که تا دو هفته به طول می‌انجامند. گذشته از همه این‌ها “نمایشگاه عکس‌های قدیمی شیراز” و “نمایشگاه فرش‌های دستباف ایرانی” در ارگ کریمخان زند و “نمایشگاه خطاطی شعرهای حافظ”، “نمایشگاه مینیاتور” و برنامه‌های خطاطی در حافظیه برگزار می‌شود.

جاذبه های شیراز

جاهای دیدنی و گردشگری شیراز

شیراز دارای جاهای دیدنی و تماشایی زیادی است که در ادامه به توضیح مختصری از هرکدام می پردازیم:
پاسارگاد: : شهر پارسه یا پاسارگاد در ۱۳۶ کیلومتری جاده‌ شیراز-اصفهان قرار دارد و دربردارنده یکی از مشهورترین آثار تاریخی ایران یعنی آرامگاه کوروش بزرگ پایه‌گذار سلسله هخامنشیان است

تخت جمشید: : امکان ندارد به شهر شیراز سفر کنید و از مجموعه تخت جمشید بازدید نداشته باشید؛ بزرگ‌ ترین بنای باستانی ایران که نشان دهنده تاریخ آن شهر است و در ۶۰ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد. این بنا ترکیبی از معماری تمدن‌ های تحت پوشش هخامنشیان بوده است.

حافظیه: آرامگاه شاعر بزرگ ایرانی، حافظ شیرازی در شیراز قرار دارد که در هنگام شب بسیار رویایی بوده و حال و هوای خاصی دارد. این آرامگاه با نورپردازی زیبای خود فضایی فرح‌ بخش و آرام هدیه می دهد.

سعدیه: : این مقبره نیز مربوط به شاعر مشهور کشورمان سعدی است و فاصله زیادی با حافظیه نداشته و در نزدیکی دروازه قرآن قرار دارد و یکی از مکان های دیدنی شیراز به شمار می رود. سعدیه در گذشته خانقاه و محل عبادت سعدی و یارانش بوده و تلفیقی از هنر معماری سنتی و مدرن است.

ارگ کریمخانی: : یکی از بزرگ ترین بناهای تاریخی و آجری شیراز است. بنای بیرونی ۱۲ متر ارتفاع دارد. در این ارگ، برجی کج شده به چشم می خورد. این برج ۳۰ درجه کج شده و به همین دلیل بین اهالی شهرت دارد.

عمارت شاپوری: : یکی از جاهای دیدنی شیراز که در دوره پهلوی اول ساخته شده است. معماری این بنا بسیار دیدنی و منحصر به فرد است و تا سال ۱۳۷۸ به خاندان ثروتمند شاپوری تعلق داشته است.

باغ ایلخانی: : یکی از جذاب‌ ترین جاهای دیدنی شیراز بوده و قدمت آن به دوره قاجار بر می گردد. این باغ زیبا یادگاری از محمدقلی خان ایلخان قشقایی است و در محله سه باغ شیراز واقع شده است. عمارتی در میان این باغ قرار دارد که دارای ایوانی دو ستونی بوده و سالن بزرگ پنج دری و راهروهایی با گوشواره‌ های زیبا دارد.

آرامگاه باباکوهی: : یکی از جذاب‌ ترین جاهای دیدنی این شهر در کوه صبوری شیراز و سمت چپ دروازه قران واقع شده است و قدمت آن به دوره دیلمیان بر می گردد. در این کوه دو غار وجود دارد که در یکی از این غارها، آرامگاهی به نام ابوعبدالله محمد ابن عبدالله واقع شده و به نام باباکوهی شهرت دارد.

باغ جهان نما: : این باغ یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز که روح آدمی را صفا می بخشد و در اطراف آن عمارت‌های زیبایی ساخته شده است. این باغ در نزدیکی حافظیه قرار دارد و جزو باصفاترین باغ های شیراز به شمار می رود. باغ جهان نما همراه با عمارت هشت ضلعی داخل آن بسیار دیدنی است.

باغ جهان نما شیراز

باغ ملی شیراز: : در میان جاهای دیدنی این شهر باغ ملی شیراز یکی از بهترین و دنج ترین جاهای دیدنی محسوب می شود. این باغ در چهارراه حافظیه قرار دارد و یکی از بزرگ‌ ترین و زیباترین پارک‌ های شیراز به شمار می رود. در این باغ درختان سرو کهنسال و کاج‌ های بلند قامتی را خواهید داشت که نشان دهنده قدمت این باغ هستند.

شاهچراغ: : شاهچراغ مکانی زیارتی و مذهبی در شیراز است و آرامگاه احمد بن موسی کاظم پسر ارشد امام هفتم و برادر امام رضا (ع) بوده است. معماری حرم بسیار زیبا و چشم نواز است و دارای گچ بری و آینه کاری ها با نورهایی از گوشه و کنار این حرم است. برای خرید بلیط چارتری لحظه آخری کیش شیراز می توانید به سایت آس چارتر مراجعه کنید.

 آب و هوای شیراز

شیراز در بخش مرکزی استان فارس، و در منطقه‌ی کوهستانی زاگرس قرار گرفته و آب و هوای بسیار دلنشین و معتدلی دارد. این شهر از سمت شمال و غرب، به کوه‌هایی از رشته کوه زاگرس محدود شده‌ است.

تیر ماه، با میانگین دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ماه سال و دی ماه، با میانگین دمای ۵ درجه سانتی‌گراد، سردترین ماه سال در شیراز است.

بهترین زمان برای سفر به شیراز، اردیبهشت است؛ اردیبهشت ماه از شیراز بهشتی کوچک می‌سازد. همچنین، پانزدهم اردیبهشت روز شیراز نام گرفته است.

اگرچه بهترین زمان سفر را اردیبهشت شیراز می‌نامند اما یادتان باشد که در زمستان نیز سفر کردن به این شهر جذاب است چراکه هم خلوت‌ تر بوده و هم کم ‌و بیش مثل سایر شهرهای جنوبی ایران آب و هوای مناسبی دارد و از همه مهم‌تر صرفه‌جویی در قیمت‌ است چراکه هم تور و هم بلیط هواپیما را می‌توان با قیمت مناسب تر تهیه کرد.

آب و هوای شیراز

 اگر تصمیم دارید در این فصل و سایر زمان‌ها به شیراز سفر کنید جالب است بدانید که کجارو علاوه برمعرفی تمامی جاذبه‌ها و راهنمای سفر امکان جستجوی  تور شیراز، از میان ده‌ها آژانس مسافرتی با قیمت‌های ارزان در بازه‌های زمانی مختلف را دارد. شما با مشاهده تنوع قیمت‌ها از آژانس‌های متنوع، بهترین گزینه را انتخاب کنید یا در صورت نیاز به جستجوی بلیط هواپیما با قیمت‌ های بسیار ارزان از میان ده‌ها فروشنده معتبر بپردازید.

 

چطوری بریم شیراز؟

سفر به شیراز با ماشین شخصی

اگر اهل رانندگی در مسیرهای نسبتا طولانی باشید، سفر به شیراز با ماشین شخصی خودتان گزینه بسیار خوبی است. می توانید هر جا که دلتان خواست، توقف کرده؛ نفس تازه کنید و دوباره به راه خود ادامه بدهید. البته اگر یک نفس تا خود شیراز برانید؛ 10 ساعته در مقصد خواهید بود. اما بهتر است از این کار صرف نظر کنید. ضمن اینکه شهرهایی که در راه از آنها گذر خواهید کرد هم ارزش چند دقیقه ای توقف و چرخ زدن را دارند. مثلا اصفهان، کاشان و شهرضا از جمله شهرهایی هستند در مسیر تهران به شیراز قرار دارند.

سفر به شیراز با اتوبوس

کم نیستند کسانی که از بین راه های زمینی سفر به شیراز، اتوبوس را انتخاب می کنند. اتوبوس نسبت به قطار و هواپیما ارزان تر است و همین که قرار نیست ساعت ها پشت فرمان بنشینید، یک امتیاز است. اما خوب سختی های خود را هم دارد. چون دیگر شما نیستید که تصمیم می گیرید، کی و کجا توقف کنید. اگر فکر همه جا را کرده اید، به سراغ بلیط اتوبوس شیراز بروید که در بیشتر شهرهای ایران در دسترس است. برای مثال در تهران، اتوبوس های شیراز در ترمینال جنوب، غرب و بیهقی شما را سوار کرده و بعد از حدود 12 ساعت به مقصد می رسانند.

سفر به شیراز با قطار

خیلی ها هم ترجیح می دهند با قطار به شیراز بروند و از زیبایی های مسیر تا می توانند، لذت ببرند. خبر خوب برای علاقه مندان به سفر با قطار این است که از بیشتر شهرهای مهم ایران مانند تهران، تبریز، اصفهان و مشهد می توان راهی شیراز شد. طول مسیر متفاوت است و انتخاب نوع قطار هم با شماست. اما اگر سوار قطار تهران به شیراز شده اید، باید چیزی نزدیک به 15 ساعت را در راه باشید. اگر دلیل انتخاب قطار برای شما رهایی از یک رانندگی طولانی است، می توانید ماشین شخصی خود را هم سوار قطار کنید تا در مقصد همراه تان باشد.

سفر به شیراز با هواپیما

خرید بلیط چارتری هواپیما شیراز هم یکی دیگر از راه های سفر به این شهر است که در مقایسه با روش های بالا سریع تر و آسان تر و البته گران تر است. می توانید از بیشتر شهرهای ایران با هواپیما به شیراز بروید؛ مثلا از تهران تا این شهر چیزی در حدود 1 ساعت را در راه خواهید بود. ضمن اینکه تنوع ایرلاین های ارائه دهنده پرواز شیراز نیز زیاد است؛ از ایران ایر و ماهان تا کیش ایر و زاگرس. برای تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما مشهد شیراز خود می توانید از طریق سایت آس چارتر اقدام کنید.

پرواز به شیراز از تهران و مشهد و کیش هر روز برقرار است و شما می توانید به راحتی برای تهیه بلیط های داخلی و خارجی خود به سایت آس چارتر مراجعه کنید.

 هواپیما شیراز

date_range دوشنبه 17 خرداد 1400 remove_red_eye 1832 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
KHEIBAR :

شیراز شهر جذابی هست