{{ctrl.notification}}
معرفی جاذبه های گردشگری طرقبه

معرفی جاذبه های گردشگری طرقبه

جاهای دیدنی طرقبه دربین مشهدی ها و غیر مشهدی ها طرفداران زیادی دارد. این شهر خوش آب و هوا تنها به داشتن ییلاقات متعدد و روستاهای گردشگری معروف نیست، بلکه جاذبه های متنوع تفریحی و تاریخی را نیز دربرگرفته است به دلیل نزدیکی و دسترسی آسان به طرقبه وجاده های خوب وراحت جاهای دیدنی طرقبه مشهدی ها و حتی گردشگران داخلی و خارجی از آنجا استقبال زیادی می کنند تنوع جاذبه های طرقبه آن را به یکی از جاذبه های گردشگری کشور تبدیل کرده است. در کمتر از 3دقیقه بلیط هواپیما مشهد را ازسایت آس چارترتهیه کنید.

جاذبه های طرقبه

پارک جنگلی وکیل آباد

پارک جنگلی وکیل آباد با وسعتی بالغ بر 250 متر مربع هم از سمت خیابان وکیل آباد مشهد  وهم ابتدای طرقبه دسترسی دارد. پارک جنگلی وکیل آباد ازموقوفات حاج حسین ملک از رجال سیاسی فرهنگی و ادبی بوده که ازاملاک موقوفه آن نه تنها درجای جای شهر مشهد که در تهران و شهرهای دیگر نیز به چشم میخورد.

جاذبه های طرقبه

قناتی در این پارک وجود دارد که کل پارک را آبیاری می کند که گردشگران می توانند ازاین قنات بازدید کنند، پارک جنگلی تصاویری بسیار زیبا و به واقع بکر و جنگلی را پیش روی گردشگران قرار می دهد و هچنین امکاناتی از قبیل رستوران بوفه آلاچیق فضاسازی برای پیاده روی و نشستن درپارک فراهم شد است پارک جنگلی در بعضی بخش ها کاملا مسطح و دربعضی بخش ها کاملا پلکانی می باشد.

پارک وکیل آباد مشهد

بند گلستان مشهد

رودخانه گلستان از سه شاخه رود که از روستاهای مایان، دهبار وجاغرق می آید تشکیل می شود و به روستایی به نام گلستان میریزد که به ابتدای جاده طرقبه نزدیک تراست این رودخانه که در جلوی آن آب بندی ساخته شده سدی که در جلوی رودخانه گلستان کشیده شده از آثار دوره تیموری است رود خانه ازقسمت های مختلفی از جاده طرقبه در دسترس است ولی برای رفتن به بند گلستان که امکانات قایق سواری اقامت تهیه نوشیدنی و غذا فراهم شده است باید ازکنارخیابان امام زاده ناصریاسر پائین رفت و کمتر از یک دقیقه تابلو مجموعه تفریحی بندگلستان را مشاهده نمود.

جاذبه های طرقبه

جاغرق مشهد

دره جاغرق اززیباترین ومعروف ترین بخش های طرقبه است که به دلیل استقبال مردم از امکانات رفاهی به خصوص رستوران لبریز شده است جاغرق در7کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرارگرفته که آب و هوای مطبوعی دارد این روستا پیش از اسلام نیز مسکونی بوده ورودخانه ای فصلی و تعدادی قنات ویک چشمه وآبشار دارد.

جاذبه های طرقبه

از دیدنی های مهم جاغرق درخت چنار 700ساله ایست که دو متر قطر دارد. قبرستان جاغرق نیز به دوره تیموری برمیگردد و به ثبت ملی رسیده است. این روستا تابستان های بسیار خنکی دارد ولی به دلیل ارتفاع 1500 متری از سطح دریا زمستان هایش سرد و طاقت فرساست.

جاذبه های طرقبه

مجموعه تفریحی چالیدره

رودخانه چالیدره از رودخانه جاغرق تغذیه می کند سد چالیدره به سالل 1376 برمیگردد ولی امکانات تفریحی آن متعلق به دهه 90 است. از امکانات مجموعه گردشگری چالیدره می توان به مرکزماساژ، فیش اسپا رستوران کافی شاپ تله سیژتله کابین غواصی ماهیگیری اسکی روی آب، برج گردان، بانجی جامپینگ، زیپ لاین، ترن و غیره... اشاره کرد.

جاذبه های طرقبه

روستای تاریخی کنگ

کنگ روستایی تاریخی ویکی از جذابترین روستاهای پلکانی درکشور است. بخش های جذابی همچون آبشار و باغستان هایی دارد در آنجا دو اقامت گاه بوم گردی بسیارجذاب و خانه های مردم دراختیار گردشگران قرار میگیرد تا بتوانند شب را در منطقه اقامت داشته باشند.

بلیط هواپیما چارتر خرم آباد مشهد را در سایت آس چارتر رزرو کنید.

روستای کنگ مشهد

روستای نغندر

روستای نغندر در فاصله 10کیلومتری طرقبه قرار گرفته ومنطقه ای سرسبز با چشم اندازهای طبیعی و دل انگیزی است. مسیر دسترسی به نغندر بعداز مسیرچالیدره است نغندر در گذشته نوغان دره نامیده میشده است نغندر از واژه نوغان به معنی ابریشم گرفته شده است و معنی این نامگذاری به دلیل پرورش کرم ابریشم از گذشته تا کنون است علاوه براین محصول درختان توت در نغندر نیز فراوان است. روستای نغندر زمستان هایی سرد و تابستان هایی گرم وخشک دارد. 

جاذبه های طرقبه

روستان مایان

مایان یا مایون یکی دیگر از روستاهای پلکانی بسیار زیبای طرقبه است دره مایان مشتمل بربخش های مایان سفلی، مایان وسطی ومایان علیاست. باغستان های این روستا پراز آلبالو گردو توت و ارغوان است. رودخانه ای که از این روستامی گذرد همان رودی است که از دامنه های کوه بینالود سرچشمه میگیرد واز ازغد و حصار نیز گذشته به بندگلستان می رسد. از دیگر جاذبه های روستای ییلاقی مایان می توان به مزارامامزاده میرزا عرب ،سنگ قبرهای تاریخی ،درختان کهنسال ارس وباز هم طبیعت زیبا و جادویی آن اشاره کرد.

جاذبه های طرقبه

دره ارغوان طرقبه

دره ارغوان ازمناطق ییلاقی خوش آب وهوای طرقبه دردامنه بینالود است که دلیل شهرتش درخت ها با بوته های ارغوان می باشد ارغوان گیاهی به رنگ سرخ آبی و بنفش است که دراوایل اردیبهشت ماه کل دشت را صورتی می کند.

دره ارغوان مشهد

امام زاده یاسر ناصر

یاسرناصر از فرزندان امام موسی کاظم طبیعتا برادران امام رضا می باشند، آرامگاه این دوتا امامزاده در 5کیلومتری غرب مشهد در ابتدای جاده طرقبه قرار گرفته است.

جاذبه های طرقبه

 روستای ازغد

یکی دیگر ازمناطق زیبا و خوش آب و هوای طرقبه است که مناظری زیبا و چشم اندازهایی خیره کننده وبناهای باستانی و باارزش تاریخی دارد.

جاذبه های طرقبه

کمرمقبولا اولین پارک سنگ نگاره های ایران

کمرمقبولا جاذبه های متفاوت در طرقبه است که تمدن تاریخی منطقه را به رخ می کشد. در آنجا دست افزارهایی سنگی درمیان دشت به دست آمده که به دوران پارینه سنگی برمی گردد، در این منطقه حدود 5کیلومترتخته سنگ های آتشفشانی سنگ نوشته ها و... مضامین یکدست در طرح و اندازه های مختلف به چشم می خورد.

جاذبه های طرقبه

این آثار درکل منطقه پراکنده اند ودر دره هایی به نام کمرسیاه، کلاته زیری، چشمه عسل، داغستان، بیلدر، کلاته عبدل، کلاته درخت بید و باغو به چشم می خورند. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما ماهشهر به مشهد از زیبایی های بی نظیر این ییلاقات استفاده کنید.

جاذبه های طرقبه

دره و رودخانه پنج دره مشهد

رودخانه بسیار زیبا پنج دره یکی از مناطق زیبا وییلاقی طرقبه را پدید آورده که از رشته کوه های بینالود ودر امتداد آن از کوه زیبای فلسکه جاری می شود و در طول مسیر از بین دره های پرپیچ و خم ارغوان عبور کرده ودرابتدای باغات پنج دره (پنجدر) به رود دیگری که از روستای کلاته آهن و درامتداد همان کوه جاری است می پیوندد وسپس به رودخانه بار می رسد این رود پس ازسیراب نمودن باغات اطراف به سمت سد گلستان جاری می شود. این رودخانه درطول مسیر خود دره ای زیبا بکروتوریستی ایجاد کرده است که علاوه بر سرسبزی و سرزندگی، ییلاق مشهدی ها به حساب آمده و بسیاری ازمشهدی ها در این جای خوش آب وهوا ویلا دارند.

دره و رودخانه پنج دره  مشهد

سوارکاری ارشاد

باشگاه های سوارکاری ارشاد در طرقبه یکی از مراکز تفریحی بزرگ مشهد وطرقبه محسوب می شود. این باشگاه درابتدای دوراهی بین طرقبه وشاندیزاست.

جاذبه های طرقبه

بازار بعثت طرقبه

بازاربعثت از مهمترین مراکزخرید محسوب می شود که امکانات تفریحی وتجاری را دارا است، بازار بعثت روباز است و تفریحاتی همچون سینمای چند بعدی منوریل... را نیز در برگرفته است. به علاوه امکاناتی همچون نمازخانه رستوران شهربازی و بوفه نیز برای گردشگران ارائه میکند.

جاذبه های طرقبه

 برای رفتن به طرقبه از سایت آس چارتر بلیط ارزان هواپیما مشهد را تهیه کنید وباکمتر از 40 دقیقه از فرودگاه به طرقبه بروید و ازجاذبه های گردشگری این مکان لذت ببرید.

date_range چهارشنبه 03 آذر 1400 remove_red_eye 718 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0