{{ctrl.notification}}
معرفی بهترین و اصیل ترین سوغات یزد

سوغات یزد را از کجا بخریم؟

خوب تا به اینجا به صورت مختصر در مورد برخی از معروف‌ترین سوغات شهر یزد گفتیم. از سوغاتی‌های خوراکی تا صنایع دستی که هر کدام، طرفداران و دوستداران خاص خود را دارد. اما اگر به دنبال خرید خوب در لیست سوغاتی های یزد هستید، مثلا باقلوای یزد که اصلی‌ترین و معروف‌ترین سوغات خوراکی یزد است، پیشنهاد می‌کنیم، قبل از هر فروشگاه یا مغازه‌ای، به «فروشگاه حاج خلیفه رهبر»، سر بزنید. جالب است بدانید در شهر یزد، حاج خلیفه علی رهبر، از سال 1295 به پخت باقلوا در این شهر پرداخته و تا به امروز یکی از معروف‌ترین قطاب‌های یزدی را تولید می‌کند. این فروشگاه به قدری معروف است، که معمولا در روزهای تعطیل به‌ویژه ایام نوروز در مقابل آن صفی طولانی از مشتریان ایجاد می‌شود. علاوه بر قطاب، می‌توانید باقلوا، حلوا ارده، سوهان، پشمک، شیرینی حاجی بادامی و نان برنجی باکیفیت را هم از این فروشگاه تهیه کنید. حاج خلیفه رهبر در میدان امیرچخماق، نزدیک بازار و در مجاورت هتل یزد، خانه تاریخی یزد و نبش چهارراه شهدا قرار دارد. همچنین دو شعبه دیگر این فروشگاه در بلوار جمهوری اسلامی، جنب امام‌زاده سید جعفرمحمد (ع) و در صفاییه، بلوار دانشگاه روبه‌روی پارک پهلوان یزدی فعال است و می‌توانید برای خرید به آن‌ها هم مراجعه کنید. برخی دیگر از معروف‌ترین فروشگاه‌های عرضه‌کننده سوغات خوراکی یزد: در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان چارتری یزد همراه باشید.

شیرینی بهشت یزد: واقع در میدان فرهنگ، ابتدای بلوار خاتمی و نرسیده به میدان طبی

شیرینی سنتی یزد با دو شعبه: شعبه اول در بلوار جمهوری، مقابل سرپرستی بانک ملت و شعبه دو در ولیعصر، پس از مسجد بلال، نرسیده به پارک وی، حد فاصل خیابان مهری و خیابان افق، پاساژ ایران

شیرینی عروس کویر یزد: بلوار دهه فجر، اول بلوار علامه جعفری، جنب فروشگاه عقیق

دارایی بافی، پارچه ای ابریشمی و سوغات یزد

یکی از هنرهای اصیل یزدی ها که به جرات می توان گفت که امروزه به دست فراموشی سپرده شده است، دارایی بافی است. ماحصل دارایی بافی نوعی پارچه است که از ابریشم و رنگ طبیعی تهیه می شود. این پارچه که ساخت آن از ۸۰۰ سال پیش مرسوم بوده، قبل ترها تنها مختص خانواده های اعیان و اشراف بوده و بیشتر برای رولحافی، آستری و استفاده هایی از این دست مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه از این پارچه برای رومیزی های سنتی و روتختی ها استفاده می گردد. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری هواپیما تهران یزد آس چارتر می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

کیک یزدی

کیکی یزدی یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های مختص استان یزد است که البته امروزه در ویترین بیشتر شیرینی فروشی‌های کشور یافت می‌شود، اما اگر می‌خواهید نوع اصل آن را میل کنید حتماً باید به یزد سفر کنید. این کیک از ترکیب آرد، روغن مایع، شکر، گلاب ، پودر هل و تخم‌مرغ تهیه می‌شود.

قطاب یزد

قطاب که شیرینی لذیذ می باشد از دو بخش لایه بیرونی و داخلی تشکیل می شود که برای پخت آن لایه بیرونی را از ترکیب آرد گندم ، شیر یا ماست و زرده تخم مرغ به دست می آورند وسپس در روغن زیاد سرخ می کنند و لایه داخلی را با پودر بادام، پودر قند و هل طعم می دهند و در نهایت این شیرینی معروف یزد پخته می شود. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط  پرواز چارتر مشهد یزد و بلیط هواپیما چارتری می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد.

 

پشمک یزدی

شیرینی محبوب پشمک یکی دیگر از شیرینی‌های اصیل یزدی است که طرفداران زیادی به خصوص در میان بچه‌ها دارد. پشمک در واقع نوعی شیرینی حجیم است که از شکر تهیه می‌شود. گاهی به شکر مورد استفاده در فرآیند تولید پشمک، مواد دیگری مانند اسانس‌های میوه‌ها، قهوه، کاکائو و زعفران اضافه می‌کنند.

باقوا سوغات یزد

باقلوای یزد که با سایر باقلواهای شهرهای دیگر کاملا متفاوت است از طعم و مزه ویژه ای برخوردار است که در اشکال لوزی، مربع و لوله ای و در طعم های مختلف پسته ای، نارگیلی و بادامی به بازار ارائه داده می شود. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما چارتری یزد را از آس چارتر تهیه کنید.

حلوا ارده اردکان

حلوا ارده‌ای که در استان یزد به خصوص در شهرستان اردکان تولید می‌شود به دلیل اینکه فاقد هر گونه افزودنی شیمیایی است و هنوز به روش سنتی و تا حدودی دستی تولید می‌شود، طعم و مزه‌ای طبیعی دارد و نسبت به حلوا ارده‌ای که به روش صنعتی تولید می‌شود طرفداران بیشتری دارد.

 

نان پنجره ای سوغاتی از یزد

این شیرینی محبوب که به دو نوع ساده و زعفرانی پخته می شود از طعم لذیذی برخوردار است و یکی از پر طرفدار ترین ها در استان یزد به شمار می رود.

 

سفال و سرامیک های سنتی یزد

یکی از شاخص ترین های سوغات یزد که بسیار معروف هم هست، وسایلی ساخته شده از سفال و سرامیک است که مرکز اصلی ساخت ان ها در میبد یزد قرار گرفته است. ظروف سفالی که در این خطه ساخته می شوند، معمولا در طرح های سفالی ساخت یزد از نقوش خورشیدی، ماهی و مرغ استفاده می شود و این طرح ها بر روی ظرف های لعاب دار، ساده و کاشی و سرامیک اجرا می شوند.

لوز سوغاتی یزد

لوزها که در انواع بادام و نارگیل پخته می شود از طعم دل انگیز و ظاهر زیبایی برخوردار است و به شکل لوزی به بازار ارائه داده می شود.

ترمه، پارچه ای اصیل و کاملا یزدی

ترمه نوعی پارچه منقش شده به طرح های بته جقه، شاخ گوزنی و شاه عباسی است که از نخ، ابریشم، کرک الوان تار و پودش به هم بافته می شود. ترمه های اولیه همه با دست بافته می شدند اما بعدها درست کردن این پارچه صنعتی و نیمه صنعتی شد. قبل ترها مردم و مخصوصا زرتشتیان، پارچه ترمه ای ها را در مراسم های خاص استفاده می کردند اما امروزه این پارچه ی نفیس در خانه های بسیاری از مردم مورد استفاده است. انواع ترمه های مختلف را می توانید تحت نام شال رضایی، شال یزدی، شال چارقدی و بسیاری از شال های دیگر در یزد بیابید. آس چارتر ارائه کننده بلیط لحظه آخری چارتر انتخابی مناسب برای سفر شما می باشد.

 

شعربافی استان یزد

این هنر زیبا که زمانی توسط بانوان این شهر انجام می شد زمانی پرطرفدارترین هنرهای استان یزد به شمار می رفت که اکنون به دست فراموشی سپرده شده است.

 

زیلو، زیرانداری مستحکم و خنک!

قدمت زیلوسازی در بین سوغات یزد به قبل از ورود اسلام به ایران باز می گردد. مرکز زیلوبافی هم میبد یزد است و محبوبیت آن به این خاطر است که زیراندازی خنک است و به خاطر همین ویژیگیش، در دوره روزهای گرم تابستان بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. محبوبیت زیلو به قدری زیاد بود که به آن به چشم یک کالای صادراتی نیز نگاه می کرده اند. قدیمی ترین زیلوی جهان هم اکنون در مسجد جامع شهر میبد قرار گرفته است. در بافت زیلو از پنبه استفاده می شود و برای رنگ کردن آن از رنگ های طبیعی مثل روناس، پوست گردو، لاجورد و برخی از دیگر رنگ های گیاهی استفاده می شود. با خرید بلیط چارتری یزد از آژانس آس چارتر می توانید به راحتی سفر کنید.

شیرینی حاج بادومی یا حاجی بادام

این شیرینی یکی از شیرینی‌های سنتی ایران است که در استان‌های مختلف ایران به ویژه در یزد تولید می‌شود. در تهیه‌ی این شیرینی از موادی چون  مغز بادام، پودر قند، روغن جامد آب ‌کرده، آرد، پودر هل سبز و پودر پسته استفاده می‌کنند.

انواع لوز

لوز یکی از شیرینی‌های سنتی ایران است که در شهرها و استان‌های مختلف با مواد متفاوتی تهیه می‌شود. یزد نیز یکی از شهرهایی است که انواع لوز را به عنوان سوغات عرضه می‌کند. از میان مشهورترین و محبوب‌ترین لوزهای یزدی، لوز بیدمشک، لوز بادامی و لوز نارگیل را می‌توان نام برد. بلیط چارتری ارزان خود را می توانید از آس چارتر تهیه کنید.

 

لوز بادام (بیدمشک)

در تهیه‌ی این لوز از پودر بادام، شکر، سفیده‌ی تخم‌مرغ، عرق بیدمشک و پودر پسته برای تزیین استفاده می‌شود. این لوز به دلیل وجود عرق بیدمشک در ترکیباتش بسیار معطر است.

 

لوز نارگیل

اصلی‌ترین ماده‌ی به کار رفته در این نوع شیرینی پودر نارگیل است است. تهیه‌ی این شیرینی در منزل هم بسیار ساده است و نیازی به فر ندارد. طرز تهیه‌ی این شیرینی درست مثل لوز بادام است با این تفاوت که به جای بادام، پودر نارگیل جایگزین می‌شود. لوز پسته نیز با افزودن پودر پسته به جای پودر بادام به همین شیوه تهیه می‌شود.

 

پرفروش ترین صنایع دستی یزد را از کجا بخریم؟

صنایع دستی یزد نه تنها شهرت و محبوبیت فراوانی در بین مردم ایران، بلکه در سراسر جهان دارد. همانطور که می‌دانید، یکی از بهترین و معروف‌ترین صنایع دستی یزد که در لیست سوغاتی های یزد هم قرار دارد، ترمه بی‌نظیر و فوق‌العاده آن است. اگر به دنبال خرید این صنایع دستی هستید، پیشنهاد می‌کنیم به بازار خان سری بزنید. در این بازار «فروشگاه ترمه رضایی»، نسبت به سایرین از شهرت بیشتری برخوردار است. علاوه بر این، در بازار خان می‌توانید، مس، نقره و برخی دیگر از صنایع دستی یزد را خریداری کنید. در خیابان امام خمینی (ره)، «فروشگاه ترمه حسینی»، هم در بین خریداران شناخته شده است. اگر به هر دلیلی نتوانستید به این فروشگاه‌ها بروید، جای نگرانی نیست. چرا که در نزدیکی باغ ملی و میدان آزادی می‌توانید با مراجعه به «ترمه شایسته»، خرید مطمئنی را داشته باشید. خرید بلیط چارتری هواپیما و خرید بلیط ارزان چارتری یزد را با آس چارتر تجربه کنید.

date_range سه شنبه 22 تیر 1400 remove_red_eye 2018 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
قاسم بیل بایه :

ممنون از مدیریت و برسنل محترم اس جارتر موفق ترین باشید ????????❤️

مدیر سایت :

ممنونم از شما دوست عزیز. انشااله بتونیم در سفر های بعدی تون بهترین قیمت بلیط چارتر رو به شما ارایه بدیم.