{{ctrl.notification}}
معرفی بهترین موزه های ایران

معرفی بهترین موزه های ایران

در این مقاله از اس چارتر قصد داریم تا شما را با بهترین موزه های ایران اشنا کنیم تا اشنایی کامل با انها داشته باشید افرادی قصد دارند تا با بهترین موزه ها اشنا شوند اما ممکن است فرصت برای بازدید از ان را نداشته باشند از این رو می توانند با مراجعه به سایت اس چارتر  در کوتاه ترین زمان ممکن اشنایی کامل را پیدا کنند همچنین می توانید بلیط چارتر خود را رزرو نمایید با ما همراه باشید.

موزه ارتباطات تهران

موزه ارتباطات پست و مخابرات در سال 1369 فعالیت خودش را اغاز کرد و در یکی از قدیمی ترین بناهای دولتی ایجاد شد و معماری و ساخت ان مربوط به وزارت صوراسرافیل و نظام الدین حکمت در سال 1307 می باشد و طبق اسناد و مدارک این بنا بر عهده مهندسان و طراحان گرجی، ارمنی، ایرانی بوده است.

موزه ارتباطات تهران

موزه تاریخ طبیعی همدان

این موزه در سال 1351 و به همت استاد جعفر محمد علیزاده در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی همدان بنا شده است این موزه مجموعه ای از گونه های حیوانی ، گیاهی ، طبیعی از ایران و خارج از ایران می باشد نکته جالب در مورد این موزه این است که در سالن کوچک و محدود در گوشه ای از دبیرستان پهلوی فعالیتش را اغاز کرده و در طی گذر زمان پیشرفت کرده است، این موزه دارای 5 سالن اصلی است که نام سالن اول خلیج فارس است و مربوط به حلزون ها، سخت پوستان، مرجان ها، و اسفنج های خلیج فارس می باشد و در سالن دوم انواع حشرات و پروانه های دنیا و ایران را می توانید مشاهده نمایید و در سالن سوم پستانداران و پرندگان و سالن چهارم ابزیان و دوزیستان و سالن پنجم سنگ ها، کانی ها، فسیل ها هستند.

موزه آستان قدس رضوی مشهد

موزه استان قدس رضوی از بزرگ ترین موزه های ایران است که سنگ بنای ساخت این موزه در سال 1316 تاسیس شده و تا 8 سال بعد و در سال 1324 افتتاح شد و در ابتدای ان شامل دو تالار در یک طبقه بود که به مرور زمان توسعه پیدا کرده است و بعد از انقلاب 14 گنجینه اختصاصی به ان اضافه شد و اکنون دارای 4 ساختمان است و ساختمان موزه مرکزی شامل چندین مجموعه به نام های گنجینه حرم رضوی، گنجینه تمبر و اسکناس، گنجینه نجوم و ساعت، گنجینه سلاح های گرم و سرد،  گنجینه ظروف و گنجینه هنرهای تجسمی دارد و ساختمان دوم که نام ان موزه فرش است در سه طبقه به نمایش قالی های نفیس پرداخته است و همچنین ساختمان دیگری به نام ساختمان موزه قرآن و نفایس هم از گنجینه قرآن و نفایس، گنجینه آثار اهدایی آیت الله خامنه ای، آثار اهدایی استاد فرشچیان و تالار مرقعات و ابزار کتابت تشکیل شده و در حمام مهدی قلی بیگ موزه مردم  شناسی تاسیس شده که در ان پوشاک سنتی اقوام مختلف، منسوجات حمام ، ظروف فلزی و تصاویری از مشاغل سنتی و نقاشی های بزرگ روغن به سبک قهوه خانه ای نمایش می دهد.

موزه موسیقی اصفهان

این موزه که خصوصی می باشد در سال 1394 با همت دو موسیقی دان به نام های مهرداد جیحونی و شهریار شکرانی پایه گذاری و تاسیس شد و از جاذبه های دیدنی اصفهان هم به شمار می رود و در این موزه بیش از 300 ساز موسیقی در معرض نمایش قرار گرفته شده است و طرز استفاده از ان هم به بازدید کنندگان نمایش داده می شود، برای بازدید از این موزه کافی است در اولین فرصت بلیط ارزان هواپیما اهواز اصفهان بگیرید و سفر کنید.

موزه موسیقی اصفهان

باغ موزه فین کاشان

باغ فین کاشان و حمامش از سری جاذبه هایی است که برای گردشگران جالب است بدانند زمانی این مکان محل زندگی  شخص یا اشخاصی مهم در تاریخ بوده است این باغ محل زندگی امیر کبیر، صدر اعظم ناصرالدین شاه بوده است و دارای یک باغ بزرگ و سرسبز و حمام است.

موزه عاج رامسر

این موزه برای کسانی مناسب است که دوست دارند اشیای ساخته شده از عاج را ببینند و همچنین اولین موزه تخصصی عاج در ایران و غرب اسیا است که در کاخ ان دو طبقه تاج الملوک پهلوی که به (اتابای )  معروف است و در مجموعه باغ و کاخ رامسر واقع شده است.

موزه عاج رامسر

موزه تخت جمشید شیراز

تخت جمشید از قدیمی ترین بناهای ایران است که به موزه تبدیل شده است و زمانی کاخ حرمسرای خشایار بوده و 2500 سال قدمت دارد و شامل یک ایوان، دو گالری و یک تالار است و طبق شواهد این بنا در سال 1311 توسط شخصی به نام هرتسفلد رئیس وقت هئیت علمی تخت جمشید مورد مرمت قرار گرفته است و محل نگهداری اشیا است و قبل از تاریخ در ان  انواع ظروف و مجسمه های سفالی و ابزار سنگی وجود داشته که از دوران  تیموران، باکون، شقاء و نخودی پاسارگاد بوده است و تالار هخامنشی این موزه اشیا و ابزاری را که دارد از صفه تل تخت جمشید به دست اورده است.

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان اولین اکوموزه در کشور ایران است و فضای ان بسیار متفاوت با دیگر موزه ها است و در زمینی به مساحت 260 هکتار بنا شده است.

موزه زرتشتیان یزد

در این موزه می توانید اداب و رسوم زرتشتیان را مشاهده نمایید و با فرهنگ شان بیشتر اشنا بشوید و موزه مارکار در زیر زمین مجموعه مارکار یزد قرار دارد این موزه در سال 1394 افتتاح شده و بخش های مختلفی دارد و کاربری ان  پرورشگاه، خوابگاه شبانه روزی، دبستان و دبیرستان بوده است و ان را 80 سال قبل شخصی خیر به نام پشوتن جی مارکار تاسیس کرده است و در زمان های گذشته خوابگاهی شبانه روزی برای دانش اموزان همان مدرسه بوده است و نخست در دالان های تو در تو و سنتی این موزه زندگی نامه مارکار قرار داشته است. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط هواپیما کیش یزد در مشهد است.

موزه زرتشتیان یزد

موزه مردم شناسی اردبیل

حمام اقا نقی را شخصی به نام ظهیر الاسلام در دوره ایلخانی احداث کرد و 200 سال بعد قسمت هایی به ان اضافه شد و دوره قاجار شخصی به نام اقا نقی موتمن الرعایا این حمام را خرید و بازسازی کرد و به همین جهت اسم ان را به دو نفر می نامند این ساختمان در اردبیل ابتدای خیابان سعدی میدان عالی قاپو قرار دارد و این اثر در تاریخ 11 مرداد سال 1376 در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسید.

کاخ موزه سعدآباد تهران

از زیباترین و بزرگ ترین کاخ های تهران می توانیم به کاخ موزه سعد اباد اشاره کنیم که این مجموعه فرهنگی و تاریخی در دربند واقع شده است و دربند در شمال تهران واقع شده است و از نظر اقلیم می توان گفت منطقه ای خوش اب و هوا است و مساحت ان چیزی حدود 110 هکتار است این کاخ شامل باغ، گلخانه، جنگل، خیابان، قنات، چشمه سار است، این کاخ در زمان قاجار ها احداث شده است و اغلب در تابستان برای تابستان گذرانی پادشاهان استفاده شده است. اس چارتر این امکان رابه شما می دهد تا در اولین فرصت بلیط چارتری هواپیما گچساران تهران را تهیه کنید و به این موزه سر بزنید.

موزه آب شیراز

موزه اب شیراز یکی از اب انبار های کریم خانی است که در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته است و در ان می توانید  انواع ماکت های سازه های ابی را که به نمایش گذاشته است ببینید، این ماکت ها مربوط به دوره های مختلف تاریخ ایران است.

date_range دوشنبه 03 آبان 1400 remove_red_eye 545 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0