{{ctrl.notification}}
معرفی برج میلاد تهران

معرفی برج  میلاد تهران (ششمین برج بلند دنیا)

برج میلاد تهران ششمین برج بلند دنیاست که با نام برج تهران هم از آن یاد می شود. آسمان های تهران زیر سلطه یک برج زیبا ونمادی از تهران است که در غرب تهران قرارگرفته و ازتمام جاهای تهران قابل مشاهده است. برج میلاد تهران برجی چندمنظوره است که امروز عنوان ششمین برج بلند دنیاوهفدهمین سازه بلند ومستقل دردنیا را دراختیار دارد. ارتفاع برج میلاد با آنتنی که بالای آن نصب شده به 435متر می رسد ارتفاع این برج در حدود نصف برج خلیفه است جالب است بدانید ارتفاع برج خلیفه به  828 می رسد.

گردش در برج میلاد

معماری و الگوی برج میلاد بسیار شبیه برج منارادر کوالالامپورمالزی است. بیشترین قطر برج میلاد مربوط به ساختمان راس آن است که در ارتفاع 280متری زمین قرارگرفته و قطر آن 60 متر است این برج نه تنها عملکردهای مخابراتی و تلویزیونی درتهران تقویت کرده بلکه کاربردهای تفریحی، فرهنگی و هنری ،تجاری و خدماتی بسیاری دارد. شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما تهران از سایت آس چارتر از تخفیفات زیادی بهره مند شوید. سکوی دید باز، گنبد آسمان، موزه سکه ومشاهیر، فود کورت، رستوران های بسیارخوب سالن همایش... از جمله مکان هایی است که در داخل یا محوطه کناری این برج زیباقرارگرفته. با آس چارترهمراه باشید تا نگاهی دقیق تر به امکانات تفریحی و جذاب برج میلاد بیندازیم.

برج میلاد تهران

تاریخچه برج میلاد

بلندترین برج تهران داستان طولانی ای دارد مردم تهران بیش ازیک دهه شاهد ساخت این برج بودند کلنگ برج میلاد که در ابتدا برج یادمان بود درسال 1376زمین خورد و11سال طول کشید تا این برج خاص در شمال غربی تهران افتتاح شود محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران نقش مهمی در اتمام این پروژه ایفا کرد او با نصب یک روزشمار دیجیتالی زمانی برای افتتاح این برج تعیین کرد و توانست درمدت 30ماه 60 درصد پروژه ساخت را طی کند و کار را به اتمام برساند. این برج سرانجام در مهرماه 1387افتتاح شد و حالا تبدیل به یکی ازهیجان انگیزترین ولوکس ترین مقاصد گردشگری درتهران شده است.

گردش در برج میلاد

معماری برج میلاد

برج میلاد  تهران به عنوان یکی از جذاب ترین سازه های ایران از معماری منحصربه فرد ودقت ساخت بسیاربالایی برخورداراست هربلاک بتنی بکار رفته در این ساختمان وهرجوش انجام شده شناسنامه مخصوص خود را دارد. وزن این سازه درحدود150هزارتن است و 17هزارمترمکعب شیشه دراستفاده ازآن بکار رفته است. این برج در برابر جریان های هوا تا سرعت 140کیلومتردر ساعت و تندبادهای لحظه ای تا سرعت 220کیلومتردر ساعت مقاوم است. شما می توانید با رزرو بلیط هواپیما چارتر از آس چارتر تخفیف های بیشتری برخوردار شوید.

گردش در برج میلاد

معماری و شکل برج میلاد طوری است که ازسه ساختمان اصلی تشکیل شده ساختمان پای برج که به اسم لابی هم معروف است شفت یا بدنه های اصلی که با آسانسورهای پرسرعتی داخل آن نصب شده ارتباط به بالای برج را برقرار میکند و بالاخره ساختمان بالای برج که به راس معروف است و جذابیت اصلی برج میلاد به بودن در این ساختمان خلاصه می شود در ادامه از آس چارتر قصد داریم که به طور مفصل شمارا با این سه ساختمان آشنا کنیم:

برج میلاد تهران

ساختمان پای برج میلاد لابی

این ساختمان در قسمت پایینی برج میلاد قرار گرفته و 6طبقه دارد. وسعت این ساختمان در حدود 17هزار مترمربع است طبقه اول و دوم و زیرطبقه همکف متعلق به امکانات تاسیساتی ومرکز داده های برج است مرکز خرید برج میلاد دراین قسمت قرارگرفته و83 واحد تجاری را درخود جا داده در طبقات بعدی این رستوران کافه تریا و یک نمایشگاه هم قرارگرفته.

گردش در برج میلاد

بدنه اصلی برج میلاد

بدنه اصلی برج میلاد که به شفت هم معروف است فقط برای عبورتاسیسات و آسانسورهای پرسرعت طراحی شده 6 آسانسور در این ساختمان تعبیه شده که ساختمان لابی را به ساختمان راس وصل می کند. سنسوراندازه گیری آلودگی هوا ودوربین های کنترل ترافیک هم دراین قسمت نصب شده است.

گردش در برج میلاد

ساختمان بالای برج راس برج میلاد

سازه 210تنی وبالای برج میلاد که مهمترین بخش برج هم به حساب می آید این ساختمان لقب بزرگترین سازه راس دربین همه برج های مخابراتی دنیارا باخود یدک می کشد. ساختمان راس برج از 12 طبقه تشکیل شده که 12 هزارمترمربع هم وسعت دارد. بیشتر قطر برج میلاد 60متر است که در این ساختمان ودرارتفاع 284متری واقع شده است این سازه ازدوقسمت اصلی تشکیل شد که سبد فلزی وسازه فوقانی نام دارند.

سالن لیزریوم

ارتفاع برج میلاد

این برج از 12 طبقه تشکیل شده و ارتفاع برح 435 متر است و از همه جای تهران قابل مشاهده است.

گردش در برج میلاد

گردش در برج میلاد

برج میلاد تهران بعنوان اصلی ترین نماد تهران از امکانات تفریحی بسیارخوبی برخوردار است به همین دلیل گردش در  برج سالهاست که به یکی از گزینه های تفریح درتهران تبدیل شده امکانات بسیار خوبی در این برج برای تفریح تدارک دیده شده؛ گنبدآسمان، سکوی دیدباز، سکوی دید بسته، مرکزهمایش های بین المللی برج میلاد، موزه سکه وموزه مشاهیراز جمله امکانات جذاب گردشی این برج هستند که در ادامه قصد معرفی آن راداریم . رزرو بلیط لحظه آخری مشهد تهران در سایت آس چارتر میسر می باشد.

گردش در برج میلاد

گنبد آسمان برج میلاد

تراز 301متری برج میلاد یکی ازهیجان انگیزترین بخش های برج است. گنبد آسمان در آخرین طبقه آسمان راس برج که دسترسی آن برای عموم آزاد است قرارگرفته، این گنبد13متری با دیواره های شیشه ای نه فقط یکی از خاص ترین نماهای تهران را به نمایش میگذارد بلکه با داشتن محیط دلنشین نمایشگرتاریخ چندین هزارساله ایران است. تمام نقاشی ها وهنرهایی که در گنبد آسمان مشاهده می کنیددرحقیقت مجموعه از نمادهای تاریخ کهن ایران است مسیرجذاب تکامل وهنرایرانی ازدوران ایران باستان تادوران اسلام را می توانید روی دیواره های گنبد آسمان مشاهده کنید.

گنبد آسمان برج میلاد تهران

سکوی دید باز و سکوی دید بسته برج میلاد

تماشای تهران از بلندای برج میلاد بخصوص دریک هوای پاک وتمیزویا شب های زیبای تهران لذت خاص خودش را دارد. سکوی دیدباز برج میلاد در طبقه هفتم ساختمان بالای برج ودر ارتفاع 285متری خودنمایی میکند که شما می توانید از کافه تریا برج لذت ببرید ودر محوطه بازاین طبقه قدم بزنید و ازچشم اندازهای ناب تهران لذت ببرید در سکوی دیدباز دوربین هایی نصب شده تا ازتصاویری واضح ترو نزدیک تر از تهران را مشاهده کنید. سکوی دید بسته برای کسانی طراحی شده که کمی ترس ازارتفاع دارندپس با خیال راحت به محیط سربسته سکوی دید بسته بروید وبه تماشای تهران بنشینید.

سالن لیزریوم

مرکز همایش های بین المللی برج میلاد

مرکز همایش های برج میلاد با داشتن 6تالار یکی از منحصر به فرد ترین مراکز در ایران و تهران است سالن اصلی این مرکز که سالن حافظ نام داردبا داشتن 1600نفرظرفیت میزبان همایش های مهم کشورو کنسرت ها بوده سالن حافظ در دوطبقه ساخته شده و دارای بروزترین سیستم های صوتی و سینمایی است .مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران با برخورداری از امکانات منحصربه فرد و منابع انسانی متخصص ومجرب به منظور رویدادهای فرهنگی هنری و اجتماعی شامل :کنفرانس ها، نمایش ها، سمینارها، همایش ها، کنسرت ها، جشنواره ها، کارگاه های آموزشی ونمایشگاه ها راه اندازی شده است.

گردش در برج میلاد

سینما 6 بعدی برج میلاد

یکی ازپیشرفته ترین سینماهای ایران که از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره مند است. دراین سینما 8صندلی متحرک با امکان چرخش درجهات مختلف وجود دارد پخش فیلم ها حدودا از 7تا 15دقیقه است سینمای 6بعدی برج میلاد با تلفیق نمایش سه بعدی فیلم ها وسیستم حرکتی پیشرفته صندلی ها ،افکت های آب، باد ،رعدو برق و... بیننده راغرق درفضای شبیه سازی شده می کند.

 گردش در برج میلاد

پینت بال برج میلاد

پینت بال ورزشی نو و پرهیجان است برپایه دومیدانی بسیار نزدیک به تیراندازی و ازآنجا که به تفکر استراتژیک نیاز دارد به آن شطرنج زنده هم می گویند. در این سالن سه سانس مخصوص بانوان ،آقایان و سانس خانوادگی با ارائه مدرک شناسایی وجود دارد.

سالن لیزریوم

سالن لیزریوم برج میلاد

این سالن درضلع غربی برج میلاد قرار گرفته است در این قسمت می توان نمایش های خارق العاده ای از موسیقی رنگ و نوررا مشاهده کرد درنمایش های این سالن از صدای دالبی وتکنولوژی لیزر استفاده میکنند.

موزه سکه

کافه تریا برج میلاد

درطبقه چهارم راس برج در ارتفاع 266متری برج میلاد کافه تریا قراردارد که همزمان با تماشای تهران بزرگ می توان ازانواع خوراکی های صرف شده در آن لذت برد.

موزه سکه

موزه سکه برج میلاد

موزه سکه های باستانی ایران درارتفاع260متری ازسطح زمین قرار گرفته است این موزه شامل

16سکه مربوط به دوران باستان هخامنشیان، ساسانیان و اشکانیان و شامل: درهم، دینار، فلوس، پول

قران، شاهی و... است؛ علاوه بر سکه ها در این موزه می توان اشیاء قدیمی دیگر را مشاهده کرد.

موزه سکه برج میلاد تهران

موزه مشاهیر برج میلاد

این موزه در طبقه پنجم در فاصله 271متری از سطح زمین قرار گرفته است و شامل مجسمه ها و تندیس های ساخته شده از شخصیت های مهم ادبی، سیاسی، مفاخرو دانشمندان ایرانی است.

سالن لیزریوم

سکوی برج میلاد برج

درطبقه هفتم برج که درفاصله 270متری ازسطح زمین قراردارد ودر روی قطر راس برج قرارگرفته است سکویی بازیربنای 3000مترمربع واقع شده درطبقه هفتم بجز سکو جاذبه های فرهنگی دیگری مانند: موزه شهرداری تهران و هنرمندانی در حال نقاشی، قلم زنی و... هستند را می توانید مشاهده کنید.

سالن لیزریوم

رستوران ویژه برج میلاد

این رستوران در طبقه دهم راس برج درارتفاع 292متری قراردارد ظرفیت این رستوران تنها 60نفراست وامکان وارد شدن به محیط باز را نیز فراهم می کند.

سالن لیزریوم

رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد تهران را باید بزرگترین رستوران گردان جهان دانست که در ارتفاع 276متری غذای های لذیذ ایرانی و فرنگی با مناظری دیدنی ازتهران در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

سالن لیزریوم

دلفیناریوم برج میلاد

 یکی ازهیجان انگیزترین گردش های شهری برای علاقه مندان تماشای بازی دلفین های باهوش و گرفتن سلفی با آنهارا فراهم کرده است، دلفیناریوم برج میلاد تهران نخستین وتنها دلفیناریوم غیر ساحلی ایران بوده است که هرروزپذیرای زیادی ازعلاقه مندان به این حیوان دوسداشتنی و باهوش است. شما می توانید با خرید بلیط چارتر از سایت آس چارتر از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

سالن لیزریوم

 لابی برج میلاد

لابی برج شامل 6طبقه است که در طبقات اول تا سوم آن رستوران های بین المللی، تریا، واحدهای تجاری و نمایشگاه وجود دارد لابی محل ورود بازدیدکنندگان برج است ومعماری منحصر به فردی دارد، در این مکان بانک و خودپردازر،محل پذیرش میهمان وبخش های اداری برج قرار گرفته است.

سالن لیزریوم

اتاق فرارانیگما برج میلاد اتاقی ترسناک  اما دوست داشتنی اسکیپ روم یک بازی 3تا5 نفر است که به محض ورود به اتاق در اتاق پشت سرتان قفل می شود اتاق فرار یک بازی گروهی است و کار گروهی و همبستگی درآن از اهمیت بالایی برخورداراست هرچقدر هم زمان ببرد فقط با فکر واستدلال است که می  توانید از این اتاق بیرون بیایید بنابرین سعی کنید کمی خلاق باشید. اتاق فرار یکی از بازی های پرهیجانی است که چند سال است طرفدارن خاص خود را پیدا کرده است .

سالن لیزریوم

شهربازی برج میلاد کاربازیا

اگر با کودکان برای بازدید از برج میلاد میروید برای اینکه به آنها هم خوش بگذرد و بازدید دلچسب تری داشته باشید کودکان دلبندتان را برای چندساعتی به شهرمشاغل کاربازیا در طبقه منفی یک برج میلاد بسپارید.

سالن لیزریوم

کافی شاپ برج میلاد

کافه ویونا یکی از معروفترین کافه های تهران است که دارای چندین شعبه مختلف دراین شهراست این کافه درفضای 266 متری برج میلاد قرارگرفته است و فضای دلنشین وآرام دارد پذیرایی درآسمان را با رفتن به کافه ویونادر برج میلاد تجربه کنید.

سالن لیزریوم

برج میلاد در شب

برج میلاد منظره خیره کننده ای خصوصا شب ها دارد؛ کافی ست یک بار به پایتخت سفر کرده باشید تا با خاطره چراغ های چشمک زن این برج در زمانی که هوا تاریک می شود و یا حتی در سوسوی شب برای همیشه در ذهن داشته باشید. برای رفتن به این برج زیبا در قلب تهران میتوانید با مراجعه به سایت  آس چارتر بلیط هواپیما اردبیل تهران را تهیه کنید و به تهران سفرکنید و از زیبایی ها و تفریحات  این برج لذت ببرید.   

برج میلاد در شب

date_range چهارشنبه 26 آبان 1400 remove_red_eye 1637 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0