{{ctrl.notification}}
معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول

معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول

استانبول شهری است سرشار از فرهنگ و تاریخ که از آن به عنوان قلب و روح ترکیه یاد می‌کنند و همیشه یکی از بزرگ­ترین و توریستی‌­ترین شهرهای جهان بوده است. به همین خاطر است که جاهای دیدنی استانبول فراوانند و معرفی همه آن‌ها در این متن تقریبا ناشدنی است. اما تا جایی که می­‌توانیم به محبوب­ترین و معروف­ترین آن‌ها اشاره می­‌کنیم. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط چارتر هواپیما خارجی استانبول می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد. استانبول برای ایرانیان یکی از مقاصد گردشگری می باشد که بسیاری از مردم به این شهر مسافرت می کنند و از دیدن جاذبه های زیاد آن لذت می برند.

گردشگری استانبول

اگر می­‌خواهید با معروف‌ترین و معرکه‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول آشنا شوید و در سفر تفریحی خود هیچ یک از آن‌ها را از قلم نیندازید، بهتر است همه جای آن را بشناسید. پس با ما همسفر شوید تا علاوه بر معرفی کامل جاذبه‌های گردشگری استانبول، تصاویر زیبا و با کیفیتی را به همراه آدرس دقیق آن ها در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان چارتری مشهد استانبول همراه باشید.

جاذبه گردشگری استانبول

 مسجد ایاصوفیه استانبول، شاهکاری جذاب از امپراطوری عثمانی‌ها

مسجد ایاصوفیه بنایی بی‌نظیر است که به مدت ۱۰۰۰ سال کلیسای مسیحیت بود و  به‌خاطر معماری بی‌همتا و باشکوه‌ خود شهرت جهانی یافته است. ایاصوفیه یا هاگیا صوفیا بعد از تصرف استانبول توسط ترک‌های عثمانی، به مسجد ایاصوفیه تبدیل و به دستور سلیمان اول با پوشاندن نقاشی‌ها و نگارگری‌های معرف دین مسیحی، اولین نماز جمعه بعد از سه روز در آن اقامه شد. این مسجد در قرن ۶ میلادی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. بعد از تغییر دولت ترکیه به جمهوری، رئیس جمهور وقت مصطفی آتاتورک این مسجد را به موزه‌ای تاریخی تبدیل کرد. این بنا یکی از با‌ارزش‌ترین نمونه‌های به‌جامانده از معماری دوره‌ی بیزانس است. می توانید ارزان ترین بلیط لحظه آخری چارتر تهران استانبول را از آس چارتر تهیه کنید و سفر خود را با ما تجربه کنید.

جاذبه گردشگری استانبول

گنبد بزرگ مسجد، یکی از مهم‌ترین نمادهای استانبول محسوب می‌شود. ارتفاع گنبد بزرگ این مسجد از سطح زمین ۵۵ متر و قطر آن ۳۱ متر است که با کمک ۴۰ پشت‌بند بزرگ و روی چهار ستون اصلی قرار گرفته است. تعدادی از اشیای مذهبی تاریخی، دیوارنگاره‌های قدیمی و سایر اشیای ارزشمند تاریخی نیز در این موزه نگهداری می‌شود. مسجد ایاصوفیه یکی از پربازدیدترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های استانبول است. ساختمان ایاصوفیه در دوره امپراتوری بیزانس در سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور ژوستین یکم ساخته شد. برای بازسازی بنا دو معمار به نام‌های ایسیدوروس (از میلتوس یا سوکلی فعلی) و آنتییوس (از تراللس یا آیدنلی فعلی) انتخاب شدند. بنا با کار ۱۰ هزار کارگر در طول پنج سال و تحت نظر ۱۰۰ استاد تکمیل شد.

جاذبه گردشگری استانبول

 کاخ توپکاپی استانبول، سفری در دل تاریخ

کاخ یا قصر توپکاپی یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول است و حتما باید جزء برنامه سفر شما قرار بگیرد. این قصر باشکوه با معماری نفس گیری که دارد توسط ۵ کیلومتر دیوار سنگی با ۲۷ برج دیدبانی احاطه شده و روایت گر عظمت امپراتوری عثمانی است. این کاخ باشکوه و زیبا در قرن ۱۵ ساخته شده و مشرف به دریای مرمره، تنگه بسفر و شاخ طلایی استانبول است. البته حواستان باشد که کاخ توپکاپی بسیار بزرگ است و شامل قسمت ها و بخش های مختلفی است، بنابراین اگر می خواهید کل مجموعه را ببینید حداقل به ۳-۴ ساعت زمان نیاز دارید. این مجموعه هم در منطقه فاتح قرار دارد و در فاصله نزدیکی از سایر جاذبه های گردشگری استانبول قرار گرفته است.

کاخ توپکاپی استانبول

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

دیدن یک مسجد باشکوه با کاشی‌کاری‌های آبی رنگ و معماری هنرمندانه می‌تواند روح آدم را جلا دهد. مسجد سلطان احمد یکی از باشکوه­ترین دیدنی­‌های استانبول است که آبی بودن کاشی­‌های آن باعث شده، این بنا به عنوان مسجد آبی شناخته شود. گنبدهای این مسجد، آبشاری و شش مناره با معماری بسیار شکیل و هنرمندانه دارد.مسجد آبی به دستور سلطان احمد در قرن هفدهم بنا شده و به همین خاطر به عنوان مسجد سلطان احمد نیز نام گرفته است. در حقیقت هدف سلطان احمد از بنای این مسجد، ساخت مسجدی بوده است که با مسجد معروف ایاصوفیه استانبول رقابت کند و در این امر نیز تا حدودی موفق شده است. سالانه توریست­‌های بسیاری از سراسر نقاط جهان برای تماشای انعکاس رنگ آبی آسمانی بر روی گنبدهای این بنای بی­‌نظیر به استانبول مسافرت می‌کنند و از دیدن عظمت و شکوه آن در کنار دیدار از سایر جاهای دیدنی استانبول لذت می‌­برند.

جاذبه گردشگری استانبول

 بازار بزرگ استانبول، بازار پرزرق و برق

شاید کمتر چیزی مثل خرید کردن و گشت و گذار در یک بازار بزرگ و پر زرق و برق، بتواند یک ایرانی را سر شوق بیاورد. بازار بزرگ یا گرند بازار یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استانبول برای خانم‌هاست. به دلیل سرپوشیده بودن این بازار در زبان ترکی به آن کاپالی چارشی گفته می‌شود که به معنی بازار سرپوشیده است. بازار بزرگ استانبول نیز به دستور سلطان محمد و در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است. برای خرید کردن در این بازار بهتر است قبل از رفتن به آن لیستی از چیزهایی که می­‌خواهید را تهیه کنید، تا در بازاری که وسعت آن ممکن است هر خرید کننده غیرحرفه‌­ای را دچار خستگی و سردرگمی کند، دچار مشکل نشوید. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما خارجی چارتری شیراز استانبول را از آس چارتر تهیه کنید، قیمت بلیط هواپیما خود را بررسی کرده و سفر خود را با ما تجربه کنید.

جاذبه گردشگری استانبول

برج گالاتا استانبول، لذت دیدن غروب آفتاب

برج گالاتا را تقریبا از هرکجای شهر می توان دید و یکی از نمادهای استانبول به حساب می آید. این برج ۶۷ متر ارتفاع دارد و بر فراز تپه ای مشرف به منطقه قدیم و تنگه بسفر قرار گرفته است. زمانی که این برج سنگی در سال ۱۳۴۸ ساخته شد بلندترین بنای شهر محسوب می شد و حتی مدتی به عنوان برج نگهبانی و دیدبانی مورد استفاده قرار می گرفت. برج گالاتا در محله بی اوغلو قرار گرفته و با کمی پیاده روی از پل گالاتا می توانید خود را به این برج برسانید. با استفاده از آسانسور می توانید به بالای این برج بروید و از آن جا چشم اندازی ۳۶۰ درجه از کل شهر استانبول داشته باشید..

برج گالاتا استانبول

موزه باستان‌شناسی استانبول به سبک نئو کلاسیک

اگر علاقه دارید اطلاعات جامع و کاملی از آثار تاریخی و هنری دوران باستان و دوره اسلامی از زمان امپراطوری­‌های عثمانی و شرق باستان به دست آورید، بازدید از موزه باستان‌شناسی استانبول را از دست ندهید. در واقع بازدید از این موزه برای گردشگرانی که فرصت کافی برای دیدار از تمام مکان‌ های گردشگری و جاهای دیدنی استانبول را ندارند، می‌تواند بهترین گزینه ­باشد. 

جاذبه گردشگری استانبول

موزه باستان شناسی استانبول خود به سه بخش یعنی سه موزه تقسیم می­‌شود:

ساختمان اصلی موزه باستان شناسی

موزه هنرهای اسلامی و ترکی

موزه شرق باستان

این موزه در سال 1811 میلادی و توسط عثمان حمدی­بی بنا شده و در سال 1908 مورد بازسازی قرار گرفته است. معمار موزه باستان شناسی استانبول الکساندر والری است که معماری قصر پرا نیز از آثار این معمار بنام او بوده است. این موزه یکی از سازه‌­های برجسته جهانی و در سبک نئوکلاسیک است که در آن بیش از یک میلیون قطعه عتیقه و باارزش نگهداری می‌­شود و هریک تداعی­‌کننده­ تاریخ و تمدن دوره خاصی از دوران‌­های مختلف جهان است. آژانس آس چارتر یکی از بهترین ارائه کننده بلیط هواپیما چارتر می باشد که با خرید بلیط هواپیما ارزان  چارتر از آن می توانید مطمئن سفر کنید.

موزه شرق باستان

کلیسای چورا استانبول، نقاشی های کم نظیر

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول که از نظر توریستی نسبت به سایر جاذبه­‌های گردشگری این شهر زیاد مورد لطف قرار نگرفته است، کلیسای چورای استانبول است. این کلیسا در ابتدا به عنوان کلیسای بیزانسی احداث شده، سپس به مسجد تبدیل شده و هم اکنون هم به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌­گیرد. این کلیسا به لحاظ معماری، کاشی و موزاییک­‌های به کار رفته با نقاشی‌های زندگی حضرت عیسی و مریم مقدس بسیار زیبا در ساخت آن، ارزش رفتن و بازدید را دارد. چون بازدید از طراحی و سبک هنری بیزانس هم لذت خاص خودش را دارد. خرید بلیط چارترهواپیما خارجی مشهد استانبول و خرید بلیط هواپیما چارتری را با آس چارتر تجربه کنید.

جاذبه گردشگری استانبول

میدان هیپودروم یا میدان اسب دوانی استانبول

میدان هیپودرم یا میدان سلطان احمد در قلب منطقه تاریخی استانبول قرار دارد و بسیاری از جاذبه های گردشگری استانبول در نزدیکی و مجاورت این میدان قرار گرفته اند. میدان هیپودروم در دوران امپراتوری روم محل برگزاری مسابقات اسب سواری و ارابه رانی و برنامه های سرگرم کننده بوده است و امروزه تنها بخش های کمی از آن باقی مانده است. یکی از بخش های قابل توجه میدان هیپودروم بنای ستون مانند به ارتفاع ۲۰ متر است که با نقش و نگارهای مصری تزئین شده است. همچنین ستون مار هم که از دلفی به این میدان آورده شده از جمله دیدنی های میدان تاریخی هیپودروم است. مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی و آب انبار باسیلیکا سیسترن در نزدیکی همین میدان قرار دارند. بلیط هواپیما ارزان استانبول خود را می توانید از آس چارتر تهیه کنید.

میدان هیپودروم استانبول

کاخ دلما باغچه، میراث دوره عثمانی

کاخ دلما باغچه با نمای بسیار باشکوه و خیره کننده­‌ای که دارد به جرات می­توان گفت در میان تمام جاهای دیدنی استانبول منحصر به فرد است. این کاخ نمایشی 600 ساله به جا مانده از دوران حکمرانی سلسله عثمانی است؛ چرا که محل زندگی شش پادشاه آخر این سلسله بوده است. کاخ باشکوه دلما باغچه دارای 44 تالار، 285 اتاق، 68 سرویس بهداشتی است. برای تزیین سقف آن ورقه­‌هایی از جنس طلا بالغ بر 14 تن طلا به کار رفته و 131 فرش دستباف ابریشمی کف کاخ را پوشانده است. بزرگ‌­ترین لوستر جهان که آن را ملکه ویکتوریای انگلیس به این کاخ اهدا کرده است، در این کاخ زیبا خودنمایی می­‌کند.

جاذبه گردشگری استانبول

این لوستر بلورین 750 حباب و 4 تن وزن دارد. علاوه‌بر این کادوی بی نظیر ملکه ویکتوریا به کاخ دلما باغچه، پادشاه تزار روسیه نیز فرش­‌هایی از جنس پوست خرس به آن اهدا کرده و سایر افراد بنام و رهبران دنیا نیز کادوهای گران قیمتی را به این کاخ هدیه کرده‌­اند. تمام این وسیله­‌ها و تزیینات لوکس و با ارزش برای تکمیل زیبایی­‌های کاخ دلما باغچه با هم یکپارچه شده­ و یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول را به وجود آورده‌اند. آژانس آس چارتر یکی از بهترین ارائه کننده پرواز چارتری می باشد که با خرید بلیط ارزان چارتر از آن می توانید مطمئن سفر کنید.

 

 

 

منبع:             alibaba          safarzon          kojaro            eligasht         

 

date_range شنبه 05 تیر 1400 remove_red_eye 1800 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0