{{ctrl.notification}}
معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول 4

روستای کانلیکا، نمای زیبایی از استانبول قدیم

روستای کانلیکا، یکی از محله‌های قدیمی شهر استانبول است که هنوز همان رنگ و بوی قدیمی خود را حفظ کرده است و با استانبول قرن ۲۱ یک رنگ نشده. همین هم هست که این محله را که بالاتر از دومین پل بسفر قرار دارد جذاب‌تر می‌کند. می‌توانید عصری دلنشین را به قدم زدم در کوچه پس کوچه‌های این محله قدیمی با خانه‌های چوبی‌اش اختصاص دهید. در خیابان‌ها، مردمی را ببینید که درست مثل قدیم در مغازه‌های کوچک خواروبارفروشی، سلمانی‌ها و سبزی‌فروشی‌هایشان به کار مشغولند. بعد هم به کافه‌های ساحلی در این روستا بروید و از خوردن دسر مخصوصشان لذت ببرید. لبنیات این منطقه از خوشمزگی معروف است و بسیاری از گشدشگران ماست‌های خوشمزه کانلیکا را از این روستا برای سوغات می‌برند. در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان چارتری تهران استانبول و بلیط هواپیما همراه باشید.

جنگل بلگراد، یکی از بهترین مکان های دیدنی استانبول برای طبیعت‌گردی

بعد از دیدن این همه جاذبه‌های هنری و تاریخی، شاید وقت آن رسیده باشد که کمی هم به طبیعتگردی فکر کنید. درست در ۱۵ کیلومتری شمال غرب استانبول، جنگلی فوق‌العاده و زیبا با درختانی کهن وجود دارد که منظره‌های دل‌نوازش هوش از سرتان می‌برد. جنگل بلگراد با درختان بلوط، شاه بلوط، ممرز و توس شرقی که از دوران باستان به یادگار مانده‌اند، صحنه‌هایی بی‌بدیل از زیبایی‌های طبیعی به وجود می‌آورد. در این جنگل که بیش از پنج هزار هکتار وسعت دارد، می‌توانید گونه‌های جانوری نظیر گراز وحشی، مار، راسو و انواع کم‌نظیری از پرندگان را مشاهده کنید. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری هواپیما مشهد استانبول و رزرو بلیط هواپیما آس چارتر می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

جاذبه های استانبول

جنگل بلگراد یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول در فصل پاییز است چرا که برگریزان پاییزی چهره‌ای رنگارنگ به این هدیه بزرگ خداوند می‌دهند. تابستان‌ها هم، می‌توانید از گرمای کلافه‌کننده استانبول به سایه‌های خنک درختان این جنگل پناه بیاورید. در میان جنگل بلگراد باغ گیاه‌شناسی آتاتورک قرار دارد که با بیش از دو هزار گونه گیاهی فوق‌العاده‌ای که در خود دارد بسیار دیدنی است. در جنگل، برای برپایی پیک‌نیک، محل‌هایی را درست کرده‌اند که می‌توانید از آن استفاده کنید همین طور مسیر پیاده‌روی و وسایل ورزشی در جنگل بلگراد برای اهالی ورزش مناسب است. رانندگی در این جنگل روح‌نواز را نیز نباید از قلم بیندازید. 

معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول

پارک مینیاتور، همه جاهای دیدنی استانبول در یک جا

حتما دلتان می‌خواهد همه جاهای دیدنی استانبول را ببینید ولی هر جور که حساب می‌کنید برای این کار هفته‌ها زمان لازم است. ناراحت نباشید. ترک‌ها کارتان را راحت کرده‌اند. در پارک مینیاتورک، شما می‌توانید ۵۸ تا از جاذبه‌های دیدنی شهر استانبول را یکحا ببینید. امکان ندارد؟ چرا. در این پارک ماکت‌های بسیار زیبایی که ۲۵ برابر کوچک شده‌اند از آثار دیدنی شهر ساخته شده است. این ماکت‌ها از جنس فایبرگلاس مقاومند و در ساختشان به ریزترین جزئیات آثار تاریخی توجه شده است تا با دیدن هر یک احساس کنید جاذبه اصلی را دیده‌اید. به جز جاذبه‌های استانبول، بسیاری از جاذبه‌های آناتولی و امپراطوری عثمانی که این روزها دیگر جزو قلمرو ترکیه نیست، نیز در این پارک قابل مشاهده است. تعداد این ماکت‌ها به بیش از ۱۲۰ اثر می‌رسد و تعدادشان زیادتر هم خواهد شد. پس می‌توانید در فضای سبز پارک مینیاتورک قدم بزنید، جاذبه‌های دلخواهتان را ببینید، در رستوران‌های خوب پارک غذایی خوشمزه نوش جان کنید، به شهربازی بروید و خلاصه از امکانات درجه یک پارک نهایت لذت را ببرید. خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز استانبول و بلیط لحظه آخری چارتر را با آس چارتر تجربه کنید.

کاخ بیلربی، میزبان اشرافی چون ملکه فرانسه

یکی دیگر از کاخ‌های سلطنتی استانبول، کاخ بیلبربی است که، به دستور سلطان عبدالعزیز، بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ ساخته شده است. این کاخ اشرافی در دو طبقه، نمایی بسیار زیبا دارد و به سبک معماری امپراطوری دوم ساخته شده است. در ابتدا از این کاخ باشکوه برای برگزاری مراسمات ویژه و میزبانی از میهمانان خارجی استفاده می‌شده است و سپس به اقامتگاه تابستانه اشراف عثمانی بدل شده. درون کاخ با تزئینات بسیار چشم‌نوازی که تلفیقی از هنر ترکی و اروپایی است زیباتر شده است و گلدان‌های سرامیکی، لوسترهای مجلل و چینی‌های دیدنی به زرق و برق کاخ می‌افزایند. این روزها، کاخ بیلربی به کاخ موزه‌ تبدیل شده است که یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شود. کاخ اشراف خوبی به تنگه آبی بسفر نیز دارد. رستوران و کافی‌شاپ کاخ بیلبربی هم می‌تواند عصر دل‌انگیزتان را خوشمزه‌تر کند. 

جاذبه های استانبول

موزه معصومیت، اولین موزه بر اساس رمان

برای عاشقان ادبیات و آثار اورهان پاموک چه بهشتی دیدنی‌تر از موزه‌ی معصومیت! موزه‌ معصومیت استانبول اولین موزه در جهان است که بر اساس یک رمان ساخته شده است. موزه معصومیت یا موزه بی‌گناهی موزه‌ای در قلب استانبول است و شرحی کامل از رفتاری وسواس‌گونه برای جمع‌آوری اشیا دارد.  کسانی که خواننده‌ی آثار اروهان پاموک به ویژه رمان معصومیت باشند به‌خوبی درک کاملی از این موزه دارند و با هر بخش و اشیایی که در آن نگه‌داری می‌شود ارتباط برقرار می‌کنند. این موزه توسط شخص پاموک برپا شد.او توانست رویای نوجوانی خود را که سال‌ها در ذهنش پرورش داده بود و در ابتدا رمان از آن صحبت کرده است، به واقعیت تبدیل کند. در این موزه اشیا روزمره مربوط‌به نیمه دوم قرن بیستم با دقتی ویژه در ویترین‌ها و جعبه‌ها به‌نمایش درآمده است. علاوه بر اینها، پاموک بخش‌های مختلفی از استانبول در زمان‌های متفاوت را هم با نمایش اشیا در موزه، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. 

جاذبه های استانبول

 پارک امیرگان، معروف‌ترین پارک استانبول

معروف‌ترین پارک استانبول پارک امیرگان است. پارکی که سرشار از آرامش و طبیعتی مثا‌لزدنی است و در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. گل‌گاری‌ها و درختان زیبای این پارک باعث شده تا در بین جاهای دیدنی استانبول محبوبیت زیادی کسب کند. پارک امیرگان در زمان‌های مختلف محل برگزاری جشن‌‌ها و جشنواره‌های مختلف است که در آن تاریخ‌ها بسیار دیدنی و زیباست. آژانس آس چارتر یکی از بهترین ارائه کننده بلیط هواپیما چارتر می باشد که با خرید بلیط چارتر از آن می توانید مطمئن سفر کنید.

جاذبه های استانبول

 محله بالات،‌ پیاده‌روی در قلب تاریخ

در منطقه‌ی فاتیح یکی از محلههای قدیمی استانبول وجود دارد. این محله به‌خاطر ساختمان‌ها زیبا و رنگین‌اش حسابی معروف شده است. محله‌ی بالات در محدوده‌ی شهر قدیم و در ساحل غربی شاخ طلایی استانبول واقع شده. زمانی این محله محل سکونت یونانی‌ها و یهودی‌های ساکن ترکیه بوده است. قدم‌زدن در خیابان‌ها و کوچه‌های نمگ و باریک که مملو از رنگ و زیبایی‌اند شما را برای مدتی از لحظه‌ی اکنون جدا می‌کند و به دل تاریخ می‌برد. زندگی در این محله هنوز رنگ‌وبوی گذشته‌ی خود را دارد و طراوات و شادابی‌اش درست به‌اندازه‌ی همان روزها تازه و ملموس است. 

جاذبه های استانبول

باسیلیکا سیسترن

آب انبار باسیلیکا سیسترن فضایی جادویی و هم برانگیز درست در قلب منطقه تاریخی استانبول است. تنها کافیست چند قدم از مسجد سلطان احمد دور شوید و از پله ها پایین بروید تا به سرزمینی از گذشته وارد بشوید. این آب انبار در قرن ۶ و به دستور امپراتور ژوستین یکم برای تامین آب مورد نیاز اهلی استانبول ساخته شده است. این آب انبار با ستون های باشکوه و زیبایی که دارد از لحاظ معماری در نوع خود بی نظیر است و نشان دهنده پیشرفت های معماری دوران بیزانس دارد. ۳۳۶ ستون در ۱۲ ردیف این آب انبار بی نظیر را تشکیل می دهند، اما یکی از مشهورترین بخش های آب انبار، پایه های ستونی است که به نام سنگ های مدوسا شهرت پیدا کرده اند و شبیه به مدوسای افسانه ای تراشیده شده اند.

جاذبه های استانبول

کاخ و پارک ییلدیز

یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های استانبول، پارک ییلدیز به شمار می‌آید. این پارک که در منطقه‌ بشیکتاش شهر استانبول قرار دارد، زمانی اصلی‌ترین شکارگاه سلطان سلیمان بوده است. پس از گذشت مدتی، کاخ ییلدیز به دستور سلطان عبدالحمید دوم در اواخر قرن ۱۹ میلادی در این مکان بنا می‌شود. این کاخ درواقع بنایی کوچک درون پارک بود که سلطان عبدالحمید آن را بازسازی کرد. 

جاذبه های استانبول

تفریحگاه مودا

اگر می‌خواهید استانبول را از زاویه‌ی دیگری ببینید، به بخش آسیایی آن بروید. تفریحگاه مودا جایی است که می‌توانید روی صخره‌های ساحلی بنشینید و بخش اروپایی استانبول را تماشا کنید. مودا قطعا یکی از بهترین محله‌های کادیکوی محسوب می‌شود؛ بنابراین وقتی گشت و گذارتان در ساحل تمام شد، راهتان را به سمت این محله و به‌خصوص مودا کااسی ادامه دهید. بعد از میان تمام کافه‌های بی‌نظیر، رستوران‌ها،‌ گالری‌ها و بوتیک‌هایی که مودا عرضه می‌کند، یکی را انتخاب کنید. می توانید ارزان ترین بلیط لحظه آخری چارتر استانبول را از آس چارتر تهیه کنید و سفر خود را با ما تجربه کنید.

date_range دوشنبه 07 تیر 1400 remove_red_eye 1829 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
حنانه مقدم :

استانبول واقعا خیلی جذابه . امیدوارم قسمت بشه برم