{{ctrl.notification}}
معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول 3

حمام خرم سلطان؛ یادگار ملکه عثمانی

حمام خرم سلطان، دیگر جاذبه معروف و باشکوه استانبول است. اگر از افرادی که تا به حال به این شهر سفر کرده‌اند، درباره جاهای دیدنی استانبول بپرسید، قطعا یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که نام می‌برند، حمام زیبای خرم سلطان است. این حمام تاریخی و دیدنی، در ایاصوفیه استانبول و در منطقه پر گردشگر فاتح قرار دارد. قدمت حمام تاریخی خرم سلطان به قرن شانزدهم و زمان حکومت سلطان سلیمان، پادشاه عثمانی باز می‌گردد. جریان ساخت حمام به آنجا می‌رسد که خرم سلطان، ملکه پادشاه عثمانی، دستور می‌دهد تا برای مردم مذهبی شهر و در نزدیکی مسجد معروف استانبول، حمامی بسازند و به این صورت، پس از ساخت حمام، نام خرم سلطان را بر روی آن می‌گذارند .خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط ارزان چارتری استانبول و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما تبریز استانبول را با آس چارتر تجربه کنید.

حمام تاریخی استانبول در میان دو مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی ساخته شد و کار معماری آن را، معمار سنان، هنرمند معروف به عهده گرفت. سبک معماری سنتی اوایل دوره عثمانی به خوبی در این حمام دیده می‌شود و نکته جالب‌تر درباره معماری آن، ظرافت و خلاقیت هنرمندانه و جدیدی است که به دست معمار سنان در آنجا صورت گرفته. از جالب‌ترین سبک‌های خلاق در ساخت حمام، شکل آیینه‌ای و قرینه قسمت زنانه و مردانه است که تا آن زمان، چندان رایج نبوده است.

حمام تاریخی استانبول

در این حمام، علاوه‌بر تماشای زیبایی‌ها و معماری بی‌نظیر و باشکوه آن، امکان این را دارید که در آنجا به سبک سنتی ترک‌ها استحمام کنید. بخش‌های مختلف حمام زیبای خرم سلطان شامل سالن سرد، سالن داغ و سالن گرم است. در هر قسمت از این حمام، خدمات متفاوتی از جمله ماساژ و پک‌های استحمام شامل شامپو، صابون روغن زیتون، لوسیون بدن، حالت‌دهنده مو، دمپایی و… ارائه می‌شود. وجود کافه رستوران در محل حمام نیز، پس از استحمام و ماساژ، می‌تواند جایی مناسب برای استراحت و نوش جان کردن غذاها و انواع خوراکی‌های ترکی باشد. این تجربه جدید، به ماندنی‌ترین خاطره‌تان از گردش در استانبول و بازدید از حمام خرم سلطان تبدیل می‌شود. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری هواپیما و رزرو بلیط هواپیما آس چارتر می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول

مسجد اورتاکوی؛ نگین درخشان تنگه بسفر

مسجد زیبا و شکوهمند اورتاکوی، با معماری خاص و قدمت چندین ساله‌اش، یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که طرفداران زیادی دارد. وجود این مسجد بی‌نظیر در ناحیه بشکیتاش و در سمت کرانه غربی تنگه بسفر و زیبایی اطراف آن، جذابیت مضاعفی را به آن بخشیده است. این جذابیت و زیبایی تا حدی است که بسیاری از افراد، از آنجا با نام بهشتی برای عکاسی یاد می‌کنند. قدمت مسجد اورتاکوی به سال‌های ۱۸۵۴ تا ۱۸۵۶ باز می‌گردد که در ابتدا آن را به خاطر سلطان عبدالمجید یکم، مسجد بزرگ سلطان عبدالمجید نام نهادند. آخرین بازسازی و مرمت این مسجد در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت و نکته جالب درباره آن، هم‌جواری این مسجد سنتی و پل مدرن بسفر است که تقابلی از سنت و مدرنیته را به وجود آورده. 

معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول

نمای بیرونی مسجد با سنگ‌های مرمر مزین شده و طرح برجسته های روی آن، زیبایی چشم‌نوازی را به مسجد باشکوه اورتاکوی بخشیده است. پنجره‌های بلند و سرتاسری در این مسجد، منبع تامین نور فضای داخلی هستند. گنبد بزرگ اورتاکوی و دو مناره زیبای مرمرین آن، تصویری زیبا و جذاب را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. داخل مسجد نیز شکوه و زیبایی خاصی دارد. ردیف‌های برپایی نماز برای نمازگزاران جایگاه معینی است که بخش زنانه آن دقیقا رو به روی چشم‌انداز تنگه قرار می‌گیرد. لوسترهای زیبا و بزرگ، خطاطی‌های نستعلیق و نوشته‌های ظریف و هنرمندانه، فضای داخلی مسجد را باشکوه‌تر کرده است. خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران استانبول و بلیط لحظه آخری چارتر را با آس چارتر تجربه کنید.

استانبول مال؛ تجربه یک خرید جذاب و متفاوت

از جمله جاهای دیدنی‌ استانبول ، می‌توان به مال‌ها و پاساژهایی اشاره کرد که در آن وجود دارد. استانبول مال یکی از مراکز خرید بزرگ این شهر است که در محله محمود بی استانبول واقع شده و تا کنون مورد استقبال جمع زیادی از گردشگران قرار گرفته است. نام دیگر استانبول مال، موی است که بیشتر مردم محلی آنجا را به این نام می‌شناسند. در این مرکز خرید می‌توانید بزرگترین شعب فروشگاه‌ها را ببینید و خرید راحت و دلپذیری را در آنجا تجربه کنید. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما چارتری استانبول را از آس چارتر تهیه کنید، قیمت بلیط هواپیما خود را بررسی کرده و سفر خود را با ما تجربه کنید.

معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول

از مهم‌ترین ویژگی‌های استانبول مال این است که هر ساله در اواخر فصل بهار و آغاز تابستان، جشنواره‌هایی را در فروشگاه‌ها برگزار می‌کنند. در این جشنواره‌ها با ارائه تخفیف‌های شگفت‌انگیز به مشتریان، امکان خریدی ارزان و رضایت‌بخش ایجاد می‌شود که مورد علاقه افراد است. این مرکز خرید چهار طبقه، مجموعه بزرگی از انواع مغازه‌ها را همچون لباس و پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه، کیف و کفش، لوازم جانبی،  عینک‌های مارک‌دار، زیورآلات و طلا، بدلیجات و انواع و اقسام لوازم خانگی در بر می‌گیرد. علاوه‌بر مغازه و فروشگاه، فودکورت و رستوران‌های متنوعی در استانبول مال وجود دارد که محل مناسبی برای امتحان کردن انواع و اقسام غذاهای خوشمزه هستند. وجود کافه در این مرکز خرید نیز مورد علاقه و استقبال گردشگران است. همچنین سالن‌های سینما و بزرگترین شهربازی سرپوشیده ترکیه، در این مکان قرار دارد. اینترنت نامحدود، پارکینگ رایگان، مرکز اورژانس و … از دیگر امکانات استانبول مال است.

موزه مولوی خانه گالاتا؛ سماع خانه

شاید بتوان گفت جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین مکان، در میان جاهای دیدنی استانبول ، موزه مولوی خانه گالاتا است. اگر تا به حال چیزی درباره رقص سماع دراویش شنیده‌اید و برای دیدن این رقص و مراسم جذاب آن، ذوق‌زده هستید، باید به موزه مولوی خانه گالاتا یا همان سماع خانه، در استانبول بروید. عصرهای یکشنبه در ساعت ۱۷ عصر، می‌توانید مراسم سماع دراویش را از نزدیک تماشا کنید و از این زیبایی و شکوه شگفت‌زده شوید. ساختمان این موزه خانه، در دو بخش بنا شده است که یک بخش شامل سالن اجرای رقص سما و دیگری شامل سالن موزه می‌شود. در موزه تماشایی مولوی خانه گالاتا، می‌توانید از انواع ادوات موسیقی و لوازم دراویش دیدن کنید که بازدید از  آن‌ها بسیار جذاب است. علاوه‌بر تمامی این جاذبه‌ها، در گوشه‌ای از محوطه صومعه، گورستان فرقه مولویه قرار گرفته که شکل سنگ‌های قبر و اشعار حکاکی فارسی بر روی آن بسیار دیدنی و جالب توجه است. 

معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول

تپه پیر لوتی استانبول؛ چند دقیقه آرامش بر بالای شهر

اگر در سفر به ترکیه، به دنبال مکانی دنج، بکر و با چشم‌اندازی جذاب می‌گردید، تپه پیر لوتی از بهترین مکان های دیدنی استانبول برای شما به حساب می‌رود. این تپه، در قسمت اروپایی ترکیه قرار گرفته و جزو مرتفع‌ترین مناطق ترکیه حساب می‌شود. آژانس آس چارتر یکی از بهترین ارائه کننده بلیط هواپیما چارتر استانبول می باشد که با خرید بلیط هواپیما خارجی چارتر از آن می توانید مطمئن سفر کنید.

معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول

تپه پیر لوتی از جمله جاهای دیدنی استانبول است که به دلیل هوای خوب و مناظر زیبا مورد استقبال و علاقه گردشگران قرار گرفته. بر بالای این تپه، سفره‌خانه‌ای وجود دارد که نشستن در آنجا، نوشیدن یک فنجان چای و تماشای مناظر شگفت انگیز از طبیعت زیبای استانبول، لذت‌بخش‌ترین گردش و خاطره را برایتان به ارمغان می‌آورد. جالب است بدانید که تله‌کابین استانبول نیز در این تپه قرار دارد. می‌توانید سوار بر تله‌کابین، از منظره پیش رویتان لذت ببرید و درخشش نور طلایی رنگ خورشید بر روی خلیج شاخ طلایی و تنگه بسفر، دیدنی‌ترین منظره را پیش رویتان تصویر کند. آرامشی که در تپه پیر لوتی استانبول تجربه خواهید کرد، گوش سپردن به صدای پرندگان و استفاده از هوای خنک و سالم این منطقه، دلیل کافی را برای رفتن به آنجا در اختیارتان می‌گذارد. خرید بلیط چارتر و خرید بلیط هواپیما مشهد استانبول را با آس چارتر تجربه کنید.

معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول

موزه هنرهای ترکی و اسلامی، گنجینه‌ای عظیم از هنر ترکی

یکی از جذاب‌ترین موزه‌ها در کل کشور ترکیه برای ما ایرانی‌ها، موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول است. موزه‌ای کم‌نظیر از آثار هنری تمام دوره‌های اسلامی از جمله دوره امویان، عباسیان، سلجوقیان، عثمانیان و ….. آثار گران‌بها و ویژه‌ای در این موزه نگهداری می‌شود. در این موزه می‌توانید دست‌نوشته‌ها و آثار خوشنویسی و کتابت، آثار سنگی، فلزی، نقره‌ای، چوبی و … که هر کدام برای خود نمادی پرارزش از هنر ترکیه‌ است را تماشا کنید. قرآن‌های نفیس، کلید کعبه، لباس‌های سلاطین عثمانی، تاج‌های سلطنتی و … از اشیایی است که برای بسیاری از افراد جذابیت ویژه‌ای دارد. از همه این‌ها که بگذریم، خود ساختمان موزه نیز بسیار پراهمیت است. این ساختمان کاخ یکی از قدرتمندترین وزرای دربار عثمانی بوده است که در سال ۱۵۲۴ ساخته شد. این کاخ وسیع و باشکوه، خود می‌تواند به تنهایی یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول باشد. پس وقت را تلف نکنید و حتما در سفر به استانبول سری به این موزه دیدنی بزنید.

محله ببک، نگینی در کنار تنگه بسفر

یکی از زیباترین مناطق استانبول که می‌توانید از آن تنگه بسفر را ساعت‌ها تماشا کنید، محله ببک است. این محله یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول است و قدمت آن به قرن‌ها پیش باز می گردد. ببک یکی از جاهای دیدنی استانبول است که می‌توانید یک روز کامل را وقف تماشایش کنید و باز هم خسته نشوید. نه تنها گردشگران، بلکه خود مردم استانبول هم این محله را برای تفریح انتخاب می‌کنند. شما هم می‌توانید صبحانه‌تان را در کافه‌ای رو به دریا، در محله ببک صرف کنید، در کنار دریا قدم بزنید و از ساختمان‌های زیبا و خیابان‌های دیدنی این شهر بازدید کنید. یکی از زیباترین پارک‌های استانبول نیز در این محله قرار دارد که با انواع گیاهان زینتی و پیاده‌راه‌های زیبایش، لحظاتی ناب برایتان می‌سازد. در محله ببک می‌توانید ساختمان زیبای کنسولکری مصر را که متعلق به سال‌های ابتدایی قرن بیستم است تماشا کنید. محله ببک بهترین جایی است که می‌توانید تنگه بسفر را در زیباترین حالت خود تماشا کنید. پس فرصت را از دست ندهید و حداقل یکی از وعده‌های غذایی‌تان را در استانبول، در رستوران‌های درجه یک این محله نوش جان کنید. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط چارتر هواپیما و بلیط چارتر هواپیما خارجی استانبول می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد.

معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول

میدان هیپودرم، خانه ستون‌های تاریخی استانبول

میدان هیپودرم، آت میدانی یا میدان سلطان احمد یکی از باستانی‌ترین جاهای دیدنی استانبول است. این میدان که در زمان امپراطوری بیزانس برای مسابقات اسب‌دوانی و ارابه‌رانی استفاده می‌شد، این روزها هم هنوز آثاری از دوران باشکوه خود را حفظ کرده است. در نزدیکی مسجد ایاصوفیه، میدان هیپودرم را خواهید دید که با سه ستون که هر کدام داستان‌های جاابی از دل تاریخ را از سر گذرانده‌اند جلب توجه می‌کند. در این میدان علاوه بر مسابقات ورزشی و نبرد گلادیاتورها، مراسم مذهبی و سیاسی هم برگزار می‌شده است. یکی از ستون‌های موجود در میدان هیپودرم ستون مارپیچ است که در قرن پنج میلادی به شکل سه مار به هم پیچیده ساخته شده بود اما امروزه چیزی از سر این ستون باقی نمانده است. یکی دیگر از ستون‌ها که قدمت آن به حدود سه هزار و ۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد و با خط هیروگلیف بر روی آن چیزهایی نوشته شده است، ستونی چهارگووش به ارتفاع ۲۰ متر است که نوکی هرمی دارد. دیدن این ستون خارق‌العاده و باستانی کلاه از سرتان می‌اندازد. سومین ستون هم که روبروی ستون مصری است، در قرن دهم میلادی ساخته شده است. بقایای میدان هیپودرم بسیار دیدنی است. خوب است وقتی به بازدید از مسجد ایاصوفیه می‌روید، سری هم به ایمن میدان بزنید.

date_range دوشنبه 07 تیر 1400 remove_red_eye 1831 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
محمد محمدی :

سلام . میتونم تایم پرواز رو تغییر بدم؟