{{ctrl.notification}}
متل قو و جاذبه های آن

متل قو و جاذبه های آن

متل قو یکی از دیدنی ترین جاذبه های پرطرفدار در شمال کشور است و در سلمانشهر در عباس آباد استان مازندران در حاشیه دریای خزر قرار دارد، متل قو یکی از محبوب ترین و بهترین جاذبه های گردشگری و تفریحی که سالانه گردشگران و مسافران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب کرده است و از شلوغ ترین مناطق تفریحی کشور محسوب می شود. در ادامه آس چارتر قصد دارد درباره شهر توریستی متل قو و جاذبه های دیدنی و تفریحی آن مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما چارتر اهواز ساری را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

متل قو و جاذبه های آن

 

جاذبه های دیدنی در اطراف متل قو

سلمان شهر که متل قو در آن واقع شده است، دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیاز زیادی می باشد، که سالانه گردشگران ومسافران زیادی را به سوی خود می کشاند. در ادامه به معرفی این جاذبه های دیدنی خواهیم پرداخت تا در سفر به این شهر اطلاعات خوبی را داشته باشید و از این جاذبه ها به راحتی دیدن نمایید.

 

متل قو و جاذبه های آن

غار آبی دانیال متل قو

غار دانیال قله یکی از جاذبه های دیدنی در مازندران و یکی از منحصر به فردترین و جذاب ترین جاهای دیدنی متل قو می باشد. غار دانیال در میان جنگلی سرسبزو زیبا در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد، غار دانیال دومین غار بلند آبی ایران  وتنها غار رودخانه‌ای و آبی ایران که طولی حدود 2000 متر و عرضی برابر با 1 ونیم متر را دارد، غار دانیال از بخش های مختلفی همچون دهانه غار، دالان های بزرگ و کوچک و حوضچه هایی از آویزه های آهکی، تالار خفاش، تالار ریزان، سرچشمه آب و با پیچ و خم های بسیار تشکیل شده است، فضای غار را سنگ های آهکی تشکیل داده است و دارای اشکال و ساختارهای جالب می باشد. همچنین در طی پیمودن مسیر غار رود زیبایی به عمق یک متر از میان آن می گذرد که زیبایی این غار را دو چندان کرده است. همچنین یکی از غارهای مورد علاقه صخره نوردان و غارنوردان است زیرا در انتهای این غار بخشی وجود دارد، که به صخره سیفون شهرت دارد، که برای غارنوردان و صخره نوردان تفریحی جذاب به شمار می رود.

آدرس غار دانیال: استان مازندران، شهرستان سلمانشهر، روستای دانیال

 

متل قو و جاذبه های آن

ساحل متل قو

ساحل متل قو یکی از بهترین جاهای دیدنی این شهر است. ساحل ماسه‌ ای یکی از بهترین سواحل جذاب این شهر می باشد، در این ساحل  پلاژها، کافه‌های و رستوران‌های متعددی وجود دارد، در این ساحل انواع تفریحات آبی و ساحلی همچون: جت اسکی، قایق ‌سواری، موج ‌سواری، پاراسل، فوتبال و والیبال ساحلی و ... وجود دارد. ساحل متل قو فاصله بسیار نزدیکی به دریا و دامنه جنگلی کوه‌های البرز دارد، ساحلی آرام و جذاب که می توانید ساعت ها در کنار دریا بنشینید و امواج خروشان و صدای دلنواز موج ها را گوش کنید و از منظره لذت ببرید و یا کمی قدم بزنید و حال خوبی را به خود هدیه کنید.

آدرس ساحل متل قو: مازندران، عباس آباد، سلمان شهر

 

متل قو و جاذبه های آن

برج های دوقلو متل قو

معروف ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی در متل قو برج های دوقلو متل قو می باشد، برج های دوقلو متل قو 25 طبقه است و با جدیدترین متدهای مهندسی ساخته شده است، این برج های دوقلو دارای بخش ها و امکانات متنوعی دارد، از بخش های این برج ها می توان به مجتمع مسکونی قو، مجتمع تجاری قوی الماس خاورمیانه، مجتمع ورزشی الماس، هتل 5 ستاره دولوکس و… اشاره کرد. برج سومی که در کنار این برج های دو قلو قرار دارد به الماس خاورمیانه شهرت دارد. برج های متل قو در سال 1387 ساخته شده اند، برج های متل قو دارای طبقات تجاری و مسکونی است و در طبقات بالا چندین پنت هاوس بی نظیر با چشم انداز شهر، دریا و جنگل دارد و در طبقات پایین نیز مرکز خریدی لوکس و بزرگ، سالن های چند منظوره تفریحی و ورزشی وجود دارد. همچنین این برج های زیبا دارای ساحل اختصاصی می باشند که در این ساحل تفریحات جذاب و مهیج ساحلی و آبی و امکانات متعددی همچون آلاچیق، صندلی های ساحلی، کافه های لوکس و رستوران های شیک وجود دارد. شب ها این برج ها بسیار دیدنی و جذاب تر می شوند دارای نورپردازی بسیار زیبایی می باشند.

آدرس برج دوقولو متل قو: مازندران، شهرستان عباس آباد، شهر سلمانشهر

 

متل قو و جاذبه های آن

جنگل تیلاکنار متل قو

از دیگر جاذبه های متل قو جنگل تیلاکنار است، جنگل تیلاکناردر نزدیکی روستای تیلاکنار قرار دارد. این جنگل بسیار سرسبز و دارای درختان و پوشش گیاهی متنوعی می باشد، اگر از ساحل و دریا خسته شدید می توانید لحظات و ساعاتی را در این جنگل زیبا و ارام به تفریح و گردش بپردازید و  بساط یک چای دغالی را برپا کنید و در فضای دل انگیز این جنگل قدم بزنید و لذت ببرید. نام جنگل تیلاکنار از دو کلمه تیلا که به معنای چنگک یا چوب بلند است و تیلا که به معنای شاد و مدرن است تشکیل شده است.

آدرس جنگل تیلاکنار: مازندران، متل قو، در مجاورت روستای تیلاکنار

 

روستای اسب ‌چین متل قو

روستای اسب چین یکی از جاذبه های دیدنی در شهر سلمان شهر است، روستای اسب چین یکی از قدیمی ترین روستاهای دیدنی است که دارای طبیعتی بکر و دست نخورده ای می باشد، از جاذبه های دیدنی این روستا می توان به پل تاریخی، دو امامزاده به نام‌های امامزاده سیدعلی و امامزاده آقا سید محمد، رشته کوه البرز اشاره کرد، این روستا در شهرستان عباس آباد قرار دارد و به روستاهای تازه‌آباد، سلامت‌سرا، خشکلا، تالش خیل و کرکاس نزدیک است.  رودخانه ی زیبای گوشیر نیز از کیان این روستا می گذرد و روستای اسب چین دارا یپوشش گیاهی متنوعی نیز می باشد.

آدرس روستای اسب چین: مازندران، بین شهرهای متل قو و عباس آباد، روستای اسب‌ چین

 

متل قو و جاذبه های آن

رودخانه گوشیر متل قو

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی در نزدیکی متل قو رودخانه گوشیر است، آب این رودخانه شیری رمگ است، و در آن ماهی های زیادی از جمله ماهی سفید می باشد، از اب این رودخانه همچنین برای تامین آب زمین های کشاورزی روستای اسب چین استفاده می شود. گردشگران و مسافرانی که برای تفریح و گردش به کنار این رودخانه می روند می توانند از ماهی های این رودخانه صید کنند. با تهیه بلیط لحظه آخری چارتر کیش ساری از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

متل قو و جاذبه های آن

قلعه مارکوه متل قو

از جاذبه های دیدنی و تاریخی در نزدیکی متل قو که در روستای کتالم در بالای تپه ‌ی تکالم قرار دارد، قدمت قلعه مارکوه به دوره حسن صباح باز می‌گردد که بعنوان برج دیدبانی و محافظت از منطقه از آن استفاده می شده است، در این قلعه تاریخی در پی حفاری هایی که انجام شده است، اشیا و ابزارهایی مثل یراق اسب و نیزه کشف شده است، ارتفاع این قلعه از سطح دریا  حدود 500 متر است، ارتفاع این تپه حدود ۲۲۰ متر و برای رسیدن به این قلعه باید حدود 20 دقیقه پیاده روی کنید و حدود 340 پله را بالا بروید. در آن بالا علاوه بر بازدید از قلعه مارکوه، تمام شهر رامسر در زیر پای شماست که می توانید آن را مشاهده و از منظره منحصربفرد برج های زیبای متل قو در کنار ساحل و دریا لذت ببرید.

 

خیابان دریاگوشه متل قو

یکی از جاهای دیدنی در متل قو خیابان دریاگوشه است، که یکی از جاذبه های دیدنی معروف ‌ترین و قدیمی‌ترین وزیباترین و البته پرترددترین خیابان ها در این منطقه می باشد، در این خیابان لوکس ترین ویلاهای سلمانشهر و مراکز تجاری باشکوه، فروشگته های متعدد با برندهای معروف و رستوران های شیک قرار گرفته است، این خیابان دارای بیش از ۶۷ خیابان فرعی است. این خیابان در انتها به غار آبی دانیال منتهی می شود.

آدرس خیابان دریاگوشه: مازندران، متل قو، میدان اصلی متل قو، خیابان دریاگوشه

 

متل قو و جاذبه های آن

مراکز خرید متل قو

متل قو دارای بازارها و مراکز خرید متنوع و متعددی است، بازارهای لوکس و گران قیمت . بازارهای ارزان قیمت و سنتی که از جاذبه های پرطرفدار این شهر کوچک توریستی می باشد، در سفر به شمال کشور جاذبه های تفریحی بسیار زیادی همچون جنگل، دریا، ساحل و تفریحات متعدد آبی را تجربه خواهید کرد از دیگر جاذبه ها برای مسافران گشت زنی در بازارها می باشد بازارهای سنتی و مدرن که یکی از جذابترین تفریح برای مسافران و گردشگران می باشد. از لوکس ترین مراکز خرید در متل قو می توان به مرکز خرید قو الماس خاورمیانه اشاره کرد که در میان 38 طبقه برج های دو قلو عظیم زاده 3 طبقه را به خود اختصاص داده است و دارای 500 فروشگاه وجود دارد که در این فروشگاه ها انواع تنوع کالایی از لوازم خانگی، الکترونیکی، پوشاک، آرایشی و بهداشتی و ... وجود دارد. از بازارهای سنتی نیز می توان به بازرارچه سنتی ترکمن ها اشاره کرد، این  بازارچه سنتی در خیابان نوای صفوی متل قو قرار دارد، د راین بازراچه می توانید انواع پوشاک با قیمت های بسیار مناسب و همچنین میوه و تره بار، ماهی و صنایع دستی و ... وجود دارد.

 

متل قو و جاذبه های آن

تفریحات ساحلی متل قو

متل قو با تمام جاذبه های دیدنی متعدد همچنین دارای امکانات تفریحی متعدد و مهیجی نیز می باشد، از انواع تفریحات و ورزش‌های ساحلی در پلاژ ساحل متل قو می توان به شنا، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، اسکی روی آب، جت اسکی، قایق‌های تندرو، پاراسلینگ، شاتل دریایی، پاراسل و هاورکرافت و موتورهای چهار چرخ اشاره کرد وامکاناتی نظیر دوش های ساحلی، فروشگاه مخصوص لوازم شنا و کافه ها اشاره کرد که در کنار این تفریحات برای آسایش و آرامش گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

 

متل قو و جاذبه های آن

بهترین زمان برای رفتن به متل قو

بهترین زمان برای سفر و رفتن به متل قو وسط هفته می باشد، زیرا آخر هفته ها باید شلوغی و ترافیک جاده را تحمل کنید، اما در دیگر روزهای هفته جاده نسبتا آرام می باشد، بهترین زمان برای سفر و تفریح در متل قو از ابتدای اردیبهشت تا پایان شهریور است. زیرا در فصل های زمستان و پاییز هوا بارانی و سرد  و دریا طوفانی می باشد و اگر به تفریحات ابی علاقه مند هستید این فصل ها مناسب برای سفر نمی باشد. در تابستان می توانید از تفریحات ساحلی و آبی متل قو، آفتاب گرفتن و شنا در کنار دریا استفاده و لذت ببرید.

 

متل قو و جاذبه های آن

آب وهوای متل قو

آب و هوای این شهر توریستی ساحلی معتدل است و با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان، هوای فوق العاده سردی را آغاز خواهیم کرد و اغلب در فصل سرد سال تعداد گردشگران کمتری نسبت به فصل بهار و تابستان دارد، که در فصل تابستان به اوج خود می رسد و بیشترین گردشگر و مسافر را دارد. در این فصل آب و هوای سلمانشهر بسیار عالی است که می توانید از هوای بی نظیر و سرسبزی و طراوت این شهر لذت ببرید.

 

متل قو و جاذبه های آن

مسیر دسترسی به متل قو

متل قو در فاصله 194 کیلومتری از ساری قرار گرفته است، برای دسترسی به متل قو بهترین و نزدیک ترین مسیر دسترسی جاده چالوس است، شمامی توانید با عبور از جاده چالوس به سلمانشهر خود را برسانید، همچنین می توانید از اتوبان قزوین رشت خود را به متل قو برسانید، اگر از اتوبان تهران به رشت به سمت متل قو می روید، اگر به ترافیک نخورید می توانید 4 ساعت بعد به متل قو برسید، جاده هراز نیز به متل قو دسترسی دارد ولی بیشتر مواقع شلوغ و پر ترافیک است. همچنین می توانید با استفاده از وسایل نقلیه مانند قطار، هواپیما، اتوبوس و یا تاکسی عمومی به راحتی خود را به متل قو برسانید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در شهر مشهد می باشد.

 

متل قو و جاذبه های آن

نام اصلی متل قو چیست؟

متل قو یکی از مشهورترین شهرهای کوچک مازندران است که در گذشته بنام ساقی کلایه و سلمان‌ شهر معروف بوده است.

متل قو در کجا واقع شده است؟

متل قو یا همان سلمانشهر یکی از شهرهای استان مازندران و جزو شهرستان عباس آباد است که به عنوان یکی از مقاصد گردشگری جذاب برای مسافران شناخته می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی متل قو کدامند؟

بهترین جاهای دیدنی و جاذبه های محبوب متل قو شامل جنگل تیلاکنار، برج های دوقلوی متل قو، غار آبی دانیال، ساحل متل قو، روستای اسبچین، جنگل متل قو، خیابان دریاگوشه، بازارچه سنتی ترکمن ها‌ و پلاژهای ساحلی و قلعه مارکوه است.

 

بهترین جاهای تاریخی متل قو کجاست؟

بهترین جاهای تاریخی و دیدنی متل قو قلعه مارکوه است. این قلعه بر فراز تپه‌ای بلند ساخته شده و دیدی ۳۶۰ درجه دارد.

 

بهترین زمان برای سفر به متل قو چه موقعی است؟

بهترین زمان برای سفر به متل قو بهار و تابستان می باشد که هوا خیلی خیلی خوب است. پاییز و زمستان سرد و رویایی است و کمی خلوت ‌تر است.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range شنبه 30 اردیبهشت 1402 remove_red_eye 412 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0