{{ctrl.notification}}
لیست وسایل مجاز و غیرمجاز در کابین و قسمت بار هواپیما

لیست وسایل مجاز و غیرمجاز در کابین و  قسمت بار هواپیما

شما به عنوان یک مسافر هواپیما به هر جایی که می خواهید سفر کنید، برای ورود وسایل و لوازم خود به داخل کابین هواپیما یا قسمت بار هواپیما محدودیت هایی دارید که معمولا به دلایل امنیت پرواز وضع شده اند. برای من همیشه این موضوع که چه وسایلی اجازه‌ی ورود به قسمت بار هواپیما را دارند و کدام ها ندارند، یک معما بود. امروز تصمیم گرفتم یک بار و برای همیشه این معما را برای خودم و شما حل کنم. با توجه به تغییرات و بعضی حساسیت های قوانین حمل بار هواپیمایی، گاهی مجبور می‌شویم چمدان ها را باز کرده و وسایل‌ را برای بررسی امنیتی بیرون بریزید. حالا فرض کنید که بخاطر ترافیک دیر به فرودگاه رسیده باشید و این زمان هر چند کوتاه سرنوشت پرواز شما را تعیین کند! آن بطری آب یا اتوی مو می شود گران ترین بطری آب یا وسیله آرایشی که تا به حال برایتان هزینه برداشته است. در ادامه با آس چارتر همراه باشید تا از لیست وسایل مجاز و غیرمجاز در کابین و  قسمت بار هواپیما اطلاع پیدا کنید

پس بهترین کار این است:

زمان بستن چمدان موارد زیر را در نظر بگیرید که چه وسایلی هیچ حساسیتی ندارند و چه وسایلی را نمی توان به قسمت کابین برد یا به قسمت بار هواپیما فرستاد. حجم هر چمدان چقدر باید باشد و حداکثر بار مجاز هواپیما برای هر شرکت هواپیمایی در سال 2020 چقدر تعیین شده است. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری ارزان هواپیما و رزرو هتل آژانس مسافرتی آس چاتر می توانید از اهمیت سفر کردن و تاثیری که بر سلامت روان فرد می گذارد آگاه شوید.

لیست وسایل مجاز و غیر مجاز در پرواز

وسایل مجاز داخل کابین هواپیما

در ابتدا می خواهیم در مورد وسایل مجاز داخل هواپیما صحبت کنیم:

خوراکی و مایعات

در مورد خوراکی‌ها و مایعات ممنوعیتی در کابین هواپیما وجود نخواهد داشت. شما می‌توانید خوراکی هایی نظیر کلوچه، کیک، بیسکوییت، ساندویچ و از این دست خوراکی‌ها داخل ساک دستی خود به داخل کابین هواپیما ببرید. اما اگر خوراکی شما به شکل مایع یا ژله باشد، ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد کند و باید یک سری قوانین خاص را در مورد آن ها رعایت کنید.

وسایل مجاز داخل کابین هواپیما

بر اساس قوانین هواپیمایی، حجم اقلامی که به شکل مایع هستند، نباید بیش از ۱۰۰ میلی لیتر (نیم لیوان) باشد. این اقلام شامل مواردی مانند شیر خشک، شیر مادر، مربا، ژله، سس، روغن، سرکه، تمام دارو‌های مایع از قبیل قطره چشم، قطره بینی یا سرم می باشد. اگر بیش از این میزان است باید به قسمت بار هواپیما بفرستید.

همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی همانند ریمل، شامپو، عطر و ادکلن نیز باید در ظروف کمتر از ۱۰۰ میلی لیتر بسته بندی شوند. بنابراین باید این لوازم را در یک کیسه یک کیلوگرمی زیپ‌کیپ قرار دهید تا نشت نکنند. خوشبختانه این وسایل جز دسته ی وسایل غیر مجاز در بار هواپیما نیستند و می‌توانید این موارد را به قسمت بار هواپیما تحویل دهید. هیچ ممنوعیتی در قرار گرفتن این وسایل در بخش بار وجود نخواهد داشت.

بنابراین اگر قصد دارید وسایل ذکر شده را همراه خود به سفر ببرید، حتما آنها را در چمدان های خود و در بخش بار قرار دهید تا دچار مشکل نشوید. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط ارزان چارتری می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد.

وسایل مجاز داخل کابین هواپیما

وسایل برقی

در مورد وسایل برقی نیز ممنوعیت خاصی وجود ندارد. شما می‌توانید تمامی وسایل برقی از قبیل لپ تاپ، موزیک پلیر، تبلت، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، موبایل و هر نوع وسیله برقی را همراه خود به داخل کابین هواپیما ببرید. بنابراین لوازم برقی جزء وسایل غیرمجاز در هواپیما محسوب نمی شوند. البته در هنگام پرواز بهتر است وسایلی همانند تلفن همراه و تبلت را در حالت پرواز قرار دهید. امواج بی‌سیم ممکن است روی عملکرد دستگاه‌های برقی هواپیما تاثیر داشته باشد. تا حد امکان از استفاده از این دستگاه ها خودداری کنید مخصوصا در هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما از استفاده از  این وسایل تا حد امکان خودداری کنید.

وسایل مجاز داخل کابین هواپیما

وسایل شخصی مانند لباس، شانه

لباس نیز جزو موارد غیر ممنوع به حساب می آید. شما می توانید در ساک دستی خود چندین دست لباس نیز قرار دهید. ورود لباس در کابین هواپیما جزء وسایل غیرمجاز در هواپیما به شمار نمی رود.

حمل وسایل شخصی که اگر تیز و برنده باشند، و یا به وسیله آن ها بتوان به کسی آسیب رساند، اجازه ورود به کابین هواپیما را نخواهند داشت. البته این در صورتی است که ابعاد آن غیرمعمول باشد و کاربردی چندگانه داشته باشد. مانند چاقوی سوئیسی.

وسای پل مجاز در پرواز

وسایل غیرمجاز در هواپیما

حالا وقت آن رسیده که به موارد غیرمجاز در هواپیما نگاهی بیاندازیم. در ادامه با آس چارتر همراه باشید:

قبل از بستن چمدان هایتان باید حواس‌ خود را به خیلی چیزها جمع کنید. از وزن چمدان ها تا بار غیرمجاز هواپیما در کابین و قسمت بار آن. اگر بخواهید چمدانی به قسمت بار هواپیما تحویل ندهید نیز باید مواظب وسایل ساک دستی خود باشید. زیرا لیست لوازم غیرمجاز در کابین هواپیما بیشتر از قسمت بار می باشد. هر شرکت هواپیمایی، فهرستی از لوازم غیرمجاز در کابین هواپیما دارد اما یک سری از وسایل هستند که در همه ایرلاین‌ها مشترک‌ می باشند. در زیر لیست آن وسایل که ممنوعه را می بینید. آس چارتر ارائه کننده بلیط چارتری و بلیط ارزان هواپیما چارتر انتخابی مناسب برای سفر شما می باشد.

وسایل مجاز داخل کابین هواپیما

حمل مایعات در قسمت بار هواپیما

حمل مایعاتی از جمله عطر یا ادکلنی، اگر کمتر از ۱۰۰ میل باشد می‌توانند همراه خود به کابین هواپیما ببرید. در غیر این صورت باید آن را داخل چمدان خود قرار داده و به قسمت بار هواپیما تحویل دهید.

مواردی که در هواپیما می توانید ببرید

لوازم ورزشی

لوازم ورزشی از جمله چوب بیسبال، چوب بیلیارد، باتوم اسکی، تیر و کمان، هاکی، چوب گلف و هر وسیله ورزشی دیگری که دارای چوب یا باتوم باشد، جز لوازم غیرمجاز در هواپیما هستند و باید قبل از شروع پرواز آن‌ها را به قسمت بار تحویل دهید.

قبل از تحویل بار، می توانید محافظ درستی برای آن ها در نظر بگیرید که از هرگونه آسیب احتمالی در زمان جابه‌جایی بار، در امان باشند. با خرید بلیط لحظه آخری چارتری از آژانس آس چارتر می توانید به راحتی سفر کنید.

وسایل مجاز داخل کابین هواپیما

برخی لوازم ورزشی غیرمجاز در کابین هواپیما:

چوب بیسبال

چوب بیلیارد

باتوم اسکی

تیر و کمان

هاکی

چوب گلف

وسایل برنده در پرواز

وسایل برنده و تیز

کلیه لوازم تیز و برنده مانند چاقو، قیچی یا کاتر را نمی‌توانید به داخل کابین ببرید. شاید فکر کنید که این خیلی واضح است ولی ممکن است بسیاری از مسافران برای سوغاتی یا مصرف شخصی خریده و در آخرین مرحله فراموش کرده‌اند آن را داخل بار اصلی بگذارند. همین امر باعث می شود تا این لوازم توسط ماموران امنیتی فرودگاه ضبط شود. برخی از ایرلاین‌ها قیچی‌های کوچک لوازم آرایشی یا ناخن‌گیر را جز لوازم غیرمجاز در کابین هواپیما اعلام کرده‌اند.

برای کاهش ریسک ضبط شدن قیچی آرایشی، در مسافرت از قیچی هایی که بخش انتهایی منحنی دارند و نوک تیز نیستند استفاده کنید. آژانس آس چارتر یکی از بهترین ارائه کننده بلیط هواپیما چارتر می باشد که با خرید بلیط هواپیما چارتر از آن می توانید مطمئن سفر کنید.

وسایل مجاز داخل کابین هواپیما

ابزارآلات

تمام ابزارآلات از جمله پیچ گوشتی ساده تا یک چکش یا دریل برقی تقریبا جز لوازم غیرمجاز در کابین هواپیما هستند اما این وسایل را می توان جز وسایل مجاز در قسمت بار هواپیما قرار داد. این وسایل در هر شکل و اندازه باید به قسمت بار تحویل داده شوند و اجازه حمل به داخل کابین را نخواهند داشت.

اسباب‌بازی‌های کودکان نیز گاهی به شکل ابزار بوده و توسط ماموران امنیتی فرودگاه ضبط خواهد شد. نیاز هست تا این وسایل را بسته‌بندی کرده و به قسمت بار هواپیما تحویل دهید.

وسایل مجاز داخل کابین هواپیما

 تمامی وسایل آتش زا مانند فندک، کبریت و سایر

به همراه داشتن فندک یا کبریت برای ماموران فرودگاه معمولی نیست و همراه داشتن این لوازم برای ورود به هواپیما امکان دارد دردسر ساز باشد؛ این نوع وسایل آتش‌زا جز لوازم غیرمجاز در کابین هواپیما هستند، شایان ذکر است این وسایل را در دسته ی وسایل غیر مجاز در قسمت بار هواپیما نیستند و باید آن‌ها را به همراه چمدان، تحویل بخش بار بدهید.

وسایل مجاز داخل کابین هواپیما

محصولات کشاورزی مانند میوه و گوشت

خوراکی هایی نظیر میوه، گوشت و سایر محصولات کشاورزی امنیت مسافران را تحت تاثیر قرار نمی دهد. اما بسیاری از ایرلاین‌ها این خوراکی‌ها را هم در فهرست اشیای ممنوعه در کابین هواپیما قرار داده‌اند.

حتی در بسیاری از مقاصد مانند کانادا و امریکا به هیچ عنوان اجازه ورود محصولات کشاورزی حتی تخم گیاه را هم نمی دهند. این قانون چنان سخت گیرانه است که در صورت عدم اظهار در گمرک ورودی، می تواند تا چندصد دلار جریمه برای شما به همراه داشته باشد.

اشیا ممنوعه در پرواز

لیست اشیا ممنوعه در هواپیما تحت هر شرایط

برخی از اشیای ممنوعه در کابین هواپیما، ممنوعیت‌شان آن قدر ساده است که شاید حتی نیازی به آوردن اسمشان در قوانین نباشد. مثل اسلحه، مواد محترقه و آتش‌زا، باتوم، کپسول گاز، مواد رادیو اکتیو، فشفشه، موادی که خود به خود آتش می‌گیرند و… همگی از این نوع اشیای ممنوعه هستند. برای رفاه حال مسافران و حفظ امنیت پرواز، ورود برخی از وسایل تحت هر شرایطی به داخل هواپیما ممنوع است و شما به هیچ وجه نباید این وسایل را همراه خود داشته باشید.

ترقه

دینامیت

ماده منفجره پلاستیکی یا غیر پلاستیکی

باروت

بمب

مواد مشتعل

کلر

کیسه هوای اتومبیل

ایربگ

وسایل رادیواکتیو

وسایل عفونی

مواد آلی

انواع سموم

سموم

 

منبع: ghasrangasht

date_range شنبه 22 خرداد 1400 remove_red_eye 7633 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0