{{ctrl.notification}}
لار تنها شهر بدون کوچه در خاورمیانه

لار تنها شهر بدون کوچه در خاورمیانه!

بدون شک اسم لار یا لارستان را شنیده اید اما شاید چیزی از این شهر ندانید در این مقاله می خواهیم شما را با شهر لار کاملا اشنا کنیم پس اگر قصد سفر به این شهر را در اینده ای نزدیک دارید با ما همراه باشید همچنین شما می توانید بلیط هواپیما و خرید بلیط چارتر تهران لار را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

لار

آشنایی بیشتر با شهر لار

لار شهری در جنوب استان فارس و مرکز شهرستان لار که در فاصله ی 330 کیلومتری جنوب شرقی شیراز و 190 کیلومتری شمال غرب بندرعباس قرار گرفته است. جمعیت این شهر در سال 1395 بنا بر چیزی که تخمین زده شده 62،045 نفر است. این شهر نهمین شهر پر جمعیت فارس و پنجمین شهر پر جمعیت نیمه جنوبی استان است.شهرستان لار در استان فارس حد فاصل شهرستانهای داراب، زرین شهر، جهرم است.

نام لار در گذشته چه بوده است؟

در زمان های قدیم در افسانه ها گفته شده است که گرگین میلاد از پهلوانان باستان که نام ان را به (لاد ) خلاصه کرده بودند گفته می شده است اما کم کم به اسم (لار) تغییر یافت.

شهرستان لار

مسیر های ارتباطی لار چیست؟

این شهر فرودگاه ایت الله ایت الله اللهی لارستان را دارد که فعالیت ان از سال 1360 شروع شده است دسترسی به دریا  در کوتاه ترین زمان ممکن 160 کیلومتر می باشد که ان را به بندرپل متصل می کند .اکنون پرواز هایی به مقصد تهران، دبی ، کویت، مسقط، دوحه، شارجه دارد. این فرودگاه از لحاظ اینکه پرواز های خارجی زیادی دارد در رتبه پنجم کشور قرار دارد. این شهر تا شیراز 330 کیلومتر و تا بندرعباس 190 کیلومتر فاصله دارد.  همچنین شما تنها با تهیه بلیط هواپیما چارتر دوحه لار می توانید از فرودگاه لار به مقصد خود برسید.

همچنین مسیر راه اهن شیراز– بندرعباس در دست ساخت است این مسیر راه ان به صورت یک خط است که از بندرعباس شروع و بعد از گذشتن از لار و جهرم به منطقه شیراز-بوشهر وصل می شود.

بندرجاسک

ورزش شهر لار در گذشته ها

تیم های لار در هندبال کشور که هم اقایان و هم بانوان فعالیت دارند، تیم برادران لارستان در سال 90 توانست به لیگ برتر کشور راه پیدا کند اما بخاطر عدم حمایت مالی نتوانست ادامه دهد و باشگاه شهید چمران لارستان در لیگ برتر بانوان لارستان است.

لارستان چه دانشگاه هایی دارد؟

مجتمع اموزش عالی لارستان، دانشکده علوم پزشکی لارستان، دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی و فرهنگیان از دانشگاه هایی است که لارستان دارد.

آب و هوای لارستان چگونه است؟

لارستان از نظر اب و هوا جزوه گرم و خشک ترین شهر ها است و زمستان های ان معتدل و تابستان هایی بسیار خشک دارد.

بندرجاسک

زبان و مذهب مردم لار چیست؟

گویش مردم لارستان، لارستانی می باشد. گویش لاری از گویش های ایرانی جنوب غربی است که با گویش لاری و تاتی هم خانواده می باشد. دین مردم لارستان اسلام می باشد و از این جمعیت 60 درصد شیعه و 40 درصد اهل سنت می باشند. شما می توانید در کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما چارترمسقط لار خود را از سامانه اس چارتر دریافت نمایید و از سفر به این شهر زیبا لذت ببرید.

اقتصاد و صنعت مردم لار چیست؟

در شهرستان لار بخاطر کم ابی و اب و هوای نامساعد، کشاورزی و دامپروری رونق چندانی ندارد .بازرگانی ، صنعت و خدمات پیشه جزوه صنعت لار است. لارستان بعد از شیراز در رتبه دوم شهرستان های فارس قرار گرفته است.

لار

آشنایی با دیدنی های شهرستان لار

آتشکده آذرفرنبغ

این اتشکده از مهم ترین اتشکده در زمان ساسانیان بوده است اتشکده یزد که 1500 ساله است در عقدا یکی از شهرستان های اردکان است که از، اذرفرنبغ است. برای دیدن این اتشکده باید در 120 کیلومتری شمال غربی لار که نزدیک روستای کاریان است بروید.

لاز

قلعه اژدها پیکر

این قلعه از دوران ساسانیان در 2 کیلومتری شمال غرب لار است این قلعه به دلیل انکه شکل اژدها می باشد نام ان قلعه اژدها پیکر نام گذاری شده است. جالب است بدانید در ضلع شرقی این قلعه ارامگاه سنگی مادر نادرشاه که به اسم برج ننه نادر معروف است در ان کسی دفن نشده است. در زمان های قدیم مردم برای فرار از مالیات به نادرشاه این مکان را ساختند.

دریاچه هیرم

هیرم در زبان محلی به ان هی بای می گویند که اب این چشمه شور است و مسافران زیادی مخصوصا در تابستان برای درمان بیماری های پوستی به این دریاچه می ایند. در فصل سرما و زمستان پرندگان زیادی به این دریاچه می ایند و همچنین ماهیان در این دریاچه شور وجود دارند این دریاچه دربخش اوز در فاصله 100 کیلومتری لار واقع شده است.

بندرجاسک

بازار قیصریه

این بازار تاریخی قدمت بسیار زیادی دارد و به شکل صلیب ساخته شده است، این بازار را همانند بازارچه بلند اصفهان، بازارهای وکیل شیراز و بخارا ساخته اند در کنار این بازار کاروانسراهایی که قدمت ان به دوره ی صفویه میرسد را دربر گرفته اند. این بازار در ضلع شمالی شهر قدیم لار خیابان طالقانی قرار دارد. اگر شما هم قصد دارید سری به این بازارچه زیبا بزنید کافی است بلیط چارتری لار را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

بندرجاسک

گنبد های نمکی لارستان

این گنبد ها از رسوبات نمک به زمین رسیده اند و بعد از طی میلیون ها سال رشد می کنند این گنبدهای نمک از جاذبه های زیبای لارستان است که از ارتفاعات مهم شمرده می شود و تنوع رنگی دارد .به جز  این گنبدهای نمکی معادنی دیگری چون گوگرد، اورانیوم، اهن، سولفات، گرانیت را دارا است. همچنین لارستان رودخانه های زیادی هم دارد.

بندرجاسک

غار بنوو

این غار در جنوب روستای عماد ده مرکز بخش صحرای باغ از بخش های لارستان فارس می باشد.وسعت این غار 3000 متر مربع و ارتفاع ان نزدیک به 50 متر در دل کوه گاوبست از رشته کوه های زاگرس جنوبی است. طبق گفته ها می گویند این غار پیش از ورود به اسلام محل سکونت قبیله هایی بوده است که با امدن اسلام به جاهای خارج از ایران بوده است این غار بیش از 24 حوض دارد که تاکنون 15 حوض از ان مانده است.

بندرجاسک

سوغاتی ها و خوردنی های لارستان چیست؟

حلوا مسقطی لار یکی از سوغاتی های خوش رنگ و لعاب لار است و همچنین کباب کنجه لاری از ان غذاهایی است که شما را به وجد می اورد.علاوه بر این سوغات ها می توانید برای سوغاتی کلوچه تفتو، نان رگاگی، ادویه‌های محلی، حنا و پارچه‌های پر زرق و برق را هم تهیه کنید. البته به جز این ها مهوه ( مهویا ) که یک خوراکی جنوبی است که با ماهی درست می شود و اصطلاحا مردم محلی به ان ( موتو) می گویند و معمولا همراه نان و روغن زیتون ان را می خورند. و همچنین خوراکی پپلوس که با تیکه های نان و پیاز درست می شود اما خیلی وقت است که در این شهر محبوب نیست.

date_range شنبه 13 شهریور 1400 remove_red_eye 5371 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0