{{ctrl.notification}}
قلعه روملی حصار استانبول

قلعه روملی حصار استانبول

استانبول بزرگترین شهر و مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه است، این شهر با تنگه بسفر و دریای مرمره هم مرز است، تنگه بسفر قاره های آسیا و اروپا را از هم جدا می کند، یکی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استانبول، قلعه روملی حصار است که به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است. قلعه روملی حصار استانبول یک بنای تاریخی جذاب با چشم‌اندازی فوق‌العاده است. قلعه روملی حصار مجموعه‌ ای منحصربه ‌فردی از چند قلعه است که بر روی تپه‌های مجاور تنگه بسفر بنا شده‌‌اند. در این مقاله آس چارتر به معرفی این بنای تاریخی بسیار زیبا و جذاب خواهد پرداخت، آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر تهران استانبول در شهر مشهد می باشد.

بلیط چارتر تهران استانبول

تاریخچه قلعه روملی حصار

این قلعه یکی از سمبل های شهر استانبول است و امروزه بازدیدکنندگان زیادی را از سرتاسر دنیا به سمت خود می کشاند، قلعه روملی حصار در زمان سلطنت سلطان محمد فاتح حاکم وقت قسطنطنیه در سال 1452 برای حفاظت از غنیمت ارزشمند خود و جلوگیری از یورش‌ها و حملات حاکمان دیگر ساخته شد.

بلیط چارتر تهران استانبول

معماری قلعه رومی حصار

استانبول با بناهای تاریخی، موزه، محله‌های قدیمی و مراکز خرید مدرن، شهرت بسیاری دارد؛ به همین دلیل، گردشگران سعی بر این دارند که در هریک از سفرهای خود به یکی از مناطق این شهر زیبا بروند و از دیدنی‌ها و تفریحات آن محله بازدید کنند. قلعه روملی حصار در مدت حدود ۴ ماه ساخته شده اما دارای معماری بی نظیری است و چشم هر بیننده ای را خیره می سازد، معمار این قلعه باشکوه که یکی از زیباترین دژهای نظامی جهان به شمار می رود فردی به نام مصلح الدین بوده که با هنر خود همه را مجذوب خود کرده و بیشتر متوجه این امر شده است. بنای باشکوه و زیبا قلعه مستطیل شکل توسط «سلطان مهمت فاتح» با سبک معماری خاص ساخته شده است. قلعه روملی حصار از یک برج کوچک، سه برج اصلی و سیزده برج مراقبت تشکیل شده ‌است. شکل برج‌های مراقبت قله روملی حصار با هم متفاوت است. یکی از این سنگرهای دیدبانی به شکل چهارضلعی، شش تای آن ها به شکل منشوری و شش تای دیگر هم به صورت استوانه ای ساخته شده اند.  قلعه روملی حصار شامل سه دروازه اصلی، یک دروازه جانبی و دو دروازه مخفی دارد؛ دروازه‌‌های مخفی به انبارهای قلعه راه داشته ‌اند.

بلیط چارتر تهران استانبول

برج های قلعه روملی حصار

برج اصلی به نام برج ساریسا پاشا در شمال قرار دارد و شکل استوانه ای دارد، قطر این برج 23.30 متر و ضخامت دیوارها 7 متر است و ارتفاع 9 طبقه برج در نهایت به 28 متر می رسد، امروزه این برج به افتخار سلطان محمد فاتح به برج فاتح معروف است. به علاوه برج بزرگی که در وسط اسکله و قلعه رو ملی حصار قرار دارد، برج خلیل پاشا نام دارد، دوازده منشوری است، این برج در مجموع 9 طبقه دارد، برج خلیل پاشا 22 متر ارتفاع، 23.30 متر قطر و دیوار شهر حدود 6.50 متر ضخامت دارد، برج اصلی ضلع جنوبی به نام برج زغانوس پاشا نیز 8 طبقه می باشد، این برج استوانه ای شکل 21 متر ارتفاع، 26.70 متر قطر و دیوارهایی به ضخامت 5.70 متر دارد.

بلیط چارتر تهران استانبول

بازسازی قلعه روملی حصار

قلعه روملی حصار در سال 1509 در اثر زلزله قسمت زیادی از آن ویران شد. و در سال 1955 این قلعه مورد بازسازی قرار گرفت که تا سال 1958 به طول انجامید، در سال 1746 در اثر آتش‌سوزی قطعات چوبی دو برج اصلی از قلعه روملی حصار آتش گرفت و از بین رفت. و بعد از سقوط قسطنطنیه، تا مدتی از قلعه روملی حصار به‌عنوان پاسگاه گمرکی برای کنترل عبور کشتی‌ها از تنگه بسفر استفاده می ‌شد وبعد ها در قرن هفدهم قلعه روملی حصار زندانی برای نگه‌ داری اسیران جنگی خارجی شده بود و سرانجام در سال 1960 به موزه تبدیل شد.

بلیط چارتر تهران استانبول

بهترین فصل بازدید از قلعه روملی حصار

بهتر است در فصل با بارندگی کمتر از روملی حصار دیدن کنید، همچنین به خاطر داشته باشید که برای بازدید از قلعه باید از پله های طولانی بالا بروید، بنابراین بازدید از روملی حصار برای کودکان، سالمندان و افراد دارای محدودیت حرکتی مناسب نیست.

بلیط هواپیما مشهد استانبول

جاذبه های گردشگری در نزدیکی قلعه روملی حصار

این قلعه در بخش اروپایی استانبول با ساختمان های تاریخی و محله های معروف در نزدیکی آن واقع شده است. به عنوان مثال: موزه آشیان، محله ی ببک و آرناووت کوی در کنار قلعه و سواحل بسفر واقع شده است همچنین در نزدیکی این قلعه امکانات رفاهی مانند: کافه ها و رستوران های خوبی وجود دارد که بهترین صبحانه سنتی ترکی و غذاهای ترکی خوشمزه را می توانید سرو کنید. در ادامه به توضیح مختصری از جاذبه های دیگر استانبول خواهیم پرداخت.

شما با خرید بلیط هواپیما خارجی می توانید به استانبول سفر کنید و از جاذبه های آن لذت ببرید.

بلیط هواپیما مشهد استانبول

آرناووت کوی

آرناووت کوی نام محله‌ای تاریخی در استانبول است که به دلیل عمارت‌های چوبی عثمانی، رستوران‌‌های غذاهای دریایی و محوطه کالج رابرت با ساختمان‌های صد ساله‌اش شهرت بسیار زیادی دارد، محله قدیمی ببک استانبول در کنار تنگه بسفر و بخش اروپایی استانبول قرار دارد. قدمت محله‌ زیبای ببک که در زمان فتح استانبول روستایی کوچک برای ماهیگیران یونانی بوده است. در حال حاضر، ببک یکی از لوکس‌ترین محله‌های استانبول به شمار می‌رود که با خانه‌های مدرن، کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی، مراکز خرید فراوان و لذت گردش در کنار تنگه بسفر مشهور است در سفر به استانبول از این منطقه زیبا دیدن نمایید.

آدرس آرناووت کوی: استانبول، منطقه بشیکتاش، محله ببک

بلیط هواپیما مشهد استانبول

مسجد ایاصوفیا

مسجد ایاصوفیه از مهم‌ترین مسجدهای استانبول و یکی از معروف‌ ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه است. مسجد ایاصوفیا در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است و به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده است، اما درقرن پانزدهم توسط معمار عثمانی، سینان به مسجدی با‌شکوه در میان جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده است، مسجد باشکوه ایاصوفیه یکی از با‌ ارزش‌ترین نمونه‌های معماری بیزانس است و جلوه‌های خیره‌ کننده‌ای دارد، هم طراحی خارجی و هم طراحی داخلی ایاصوفیه دلفریب و باشکوه است.

آدرس مسجد ایاصوفیه: محله سلطان احمد، میدان ایاصوفیه

بلیط هواپیما مشهد استانبول

کلیسای چورا

کلیسای چورا یکی از شگفت ‌انگیزترین جاذبه های گردشگری در شهر استانبول است، کلیسای چورا در دوره بیزانس 330 تا 1453به عنوان یکی از کلیساهای ارتدکس مسیحیان در ترکیه امروزی ساخته شد، کلیسا چورا بر فراز تپه‌های گلدن هورن و در جنوب خلیج شاخه طلایی واقع شده است که پس از ورود اسلام در قرن 16 به مسجد تبدیل شد، کلیسای چورا دارای پنج بخش اصلی می‌باشد که شامل شبستان، کلیسای کوچک و دو بنای الحاقی در قسمت شمال و جنوب می‌باشد، همچنین در کل این بنا 6 گنبد دارد که ۲ گنبد آن در هشتی، ۱ گنبد در کلیسای کوچک و ۳ گنبد دیگر در بدنه ی اصلی می باشد، اما در نهایت به موزه ای برای بازدید گردشگران تبدیل شد.

آدرس کلیسای چورا: استانبول، خیابان درویسالی، خیابان کاریه کامی، منطقه فتحی

بلیط هواپیما مشهد استانبول

ساعات بازدید از قلعه روملی حصار

قلعه روملی حصار یکی از جاذبه های استانبول است و از سال 1960 به عنوان موزه و محل برگزاری جشنواره ها و کنسرت های در فضای باز استفاده می شود. موزه روملی حصار در تمام ساعات هفته به جز چهارشنبه ها باز است. بازدیدکنندگان می توانند از ساعت 9 صبح تا 19 از این مکان تاریخی دیدن کنند.

بلیط هواپیما مشهد استانبول

مسیردسترسی به قلعه روملی حصار

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم این قلعه در ساحل تنگه بسفر قرار گرفته است. برای دسترسی به این قلعه تاریخی سوار شدن به اتوبوس هایی است که از ایستگاه اتوبوس روملی حصار عبور می کنند. ایستگاه اتوبوس دقیقا در مقابل این قلعه قرار دارد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا باکمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما مشهد استانبول را بتوانید به راحتی و با کمترین هزینه و کمترین زمان از این سامانه تهیه نمایید.

بلیط هواپیما مشهد استانبول

هزینه بازدید از قلعه روملی حصار

هزینه بازدید از قلعه روملی حصار استانبول  حدودا 10 لیر ترکیه می باشد.

date_range پنجشنبه 07 مهر 1401 remove_red_eye 286 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
امیر راحتی :

ممنون از سایت بینظیرتون