{{ctrl.notification}}
عجیب ترین مناطق کره زمین

عجیب ترین مناطق کره زمین

زمین سیاره‌ای عجیب‌وغریب است و در آن مدلهای مختلف جغرافیایی پیدا می‌شود. بسیاری از بخش‌های زمین، از جنس دیگر مناطق آن نیستند و بیشتر به دیگر سیاره‌های کهکشان یا سرزمین‌های افسانه‌ای والت دیزنی شبیه هستند که باعث شگفتی انسانها می باشند . سرزمین‌هایی که برای خود فصلی از کتاب جهان هستند و اکتشاف و ماجراجویی در آنها، هر پژوهشگر و گردشگری را به وجد می‌آورد و باعث تعجب آنها می شود در این مقاله با آس چارتر همراه باشید تا به چند مورد از عجیب ترین مناطق کره زمین سفر کنیم .

دریاچه ناترون تانزانیا

دریاچه ناترون تانزانیا (Lake Natron) یکی از عجیب ترین جاهای دنیا است که سطحی سرخ و به شدت قلیایی دارد. این دریاچه در تانزانیا و در خاک آفریقا قرار گرفته است . جریان زندگی در این دریاچه متوقف شده است و حال‌وهوای عجیبی در آن بوجود آمده است . این دریاچه اسرارآمیز هیچ شباهتی به یک دریاچه معمولی در دل کوهستان ندارد و بیشتر شبیه لوکیشن فیلم‌های تخیلی هالیوود می باشد .

میزان PH این دریاچه قلیایی برابر ۱۰٫۵ است و تبخیر آب سبب می‌شود غلظت قلیایی دریاچه افزایش پیدا کند و مواد معدنی آتشفشانی کوه‌های اطراف نیز به کمک آن می‌آید تا میزان کربنات سدیم آن افزایش یابد . کربنات سدیم  ماده مشهوری که برای فرآیند مومیایی کردن در مصر باستان استفاده می‌شده است . بنابراین اینجا به سرزمینی سرخ و سوزان تبدیل می‌شود و با خاصیت سوزانندگی به استقبال حیواناتی می رود که به این کشور مهاجرت می کنند .

ناگفته نماند که این دریاچه یک مجسمه‌ساز پُرسرعت نیست و بلافاصله از کالبد حیوانات موجودات سنگی نمی‌سازد بلکه بیشتر پوست و چشم موجودات دچار سوختگی می‌شوند و این حیوانات بداقبال با گذشت زمان مومیایی می‌شوندو در واقع این منطقه را به یکی از عجیب ترین مناطق کره زمین تبدیل کرده است .

جالب است بدانید کشور تانزانیا از تهران پرواز دارد  و شما می توانید با مراجعه به بخش بلیط هواپیما خارجی سایت آس چارتر بلیط به مقصد این کشور را چک بفرمایید .

نیک برنت عکاس معروف انگلیسی عکس های مختلفی از پرندگان فسیل شده گرفته است ، فسیل پرندگان مختلفی همچون عقاب و خفاش را روی شاخه درختان قرار داد و سپس از آنها عکاسی کرده است . حاصل این خلاقیت، تصاویر پرندگانی را نشان می‌دهد که در همان لحظه که روی شاخه درخت نفس می‌کشیده‌اند، و تبدیل  به سنگ تبدیل شده‌است .

دریاچه ناترون تانزانیا

دریاچه جوکولسارلون

دریاچه‌ بی نظیری  را تصور کنید که در آن تکه‌های یخ از کوچک تا غول‌پیکر بر سطح آب دیده می‌شوند و این دریاچه سرزمینی از آب و یخ باشد. دریاچه جوکولسارلون در ایسلند دقیقا دارای این ویژگی است. این دریاچه حاصل آب شدن یخچال‌های طبیعی می باشد که از اقیانوس اطلس فاصله گرفته‌اند. وسعت این دریاچه با تغییر یخ به آب بزرگ شده است و به ۱۸ کیلومتر مربع رسیده است. رنگ آبی و سفید در این دریاچه ایسلندی جریان دارد و ساختار آن سبب شده تا به یکی از عجیب ترین جاهای دنیا  تبدیل شود.

دریاچه جوکولسارلون در کنار پارک ملی وانتایوکول واقع شده است .  اکنون موقعیت جغرافیایی این تالاب آب و یخ در جنوب شرقی ایسلند و در فاصله ۱٫۵ کیلومتری از اقیانوس اطلس تعیین شده است . عمق دریاچه به بیش از ۲۵۰ متر می‌رسد و می‌توان آن را عمیق‌ترین دریاچه ایسلند به حساب آورد. ترکیب خاکسترهای حاصل از کوه‌های آتشفشانی با تکه‌های یخ، به ویژگی اسرارآمیز و غیرمعمول بودن دریاچه اضافه کرده  است. شما هم می توانید با تهیه بلیط چارتر از بسیاری از مناطق دیدنی دنیا بازدید کنید .

دریاچه جوکولسارلون

پارک ملی لینسویز ماراینسز

برای دانستن در مورد یکی دیگر از عجیب ترین مناطق کره زمین ، این‌بار سراغ ایالت مارانو در شمال شرقی برزیل می‌رویم و شاهد تکرار زیبای همجواری تپههای شنی و چاله‌های آب می‌شویم .

تالاب‌های فصلی در ماه ژوئن میلادی پرآب می‌شوند و نتیجه این فرآیند حیرت‌انگیز خواهد بود. در واقع بارش‌های فصلی سبب پر شدن فضای خالی میان این تپه‌های سفید می‌شوند تا یکی از عجیب ترین جاهای دنیا خلق شود.

دریاچه‌هایی کوچک با فاصله‌های بسیار کم به‌وجود می‌آیند و تپه‌ها مرز میان آنها می‌شوند. گاهی عمق این دریاچه‌ها تا سه متر هم می‌رسد. رودخانه‌های اطراف می‌توانند سبب اتصال تالاب‌ها به هم شوند . ماهی‌های اقیانوس از این اتصال استفاده می‌کنند و از طریق مسیر ایجاد شده وارد این حوض‌های فیروزه‌ای می‌شوند و زندگی  در این حوضچه ها جریان دارد. درخشش دریاچه‌های کوچک در میان تپه‌های درخشان و سفید، این منطقه را به یک اثر هنری  بی نظیر تبدیل می‌کند.

کافی است شما با تهیه بلیط هواپیما خارجی به برزیل سفر کنید تا از دیدن این منظره بی بدیل سرمست شوید .

پارک ملی لینسویز ماراینسز

غارهای کرم شب تاب

غارها از مهیج‌ترین و مرموزترین پدیده‌های زمین هستند که دنیایی از زیبایی اسرارآمیز را درون خود مخفی کرده‌اند و تنها کسانی که به درون آنها سفر می کنند می توانند آنها را ببینند .  غارهایی در نیوزلند وجود دارد که بدون شک یکی از عجیب ترین جاهای دنیا هستند. تکه‌ای از کهشکشان نورانی و ستاره‌باران آسمان شبها را میتوانید در غارهای کرم شب‌تاب وایتومو نیوزلند ببینید و از تماشای انعکاس نور آبی این ستاره‌ها در آب زلال غار به وجد بیایید.

این جهان رویایی یک اکوسیستم بی‌نظیر از تجمع کرم‌های شب‌تاب می باشد که سقف غار را آراسته‌اند و هر قندیل را به یک آویز نورانی تبدیل کرده‌است . این غارهای کهکشانی در نیوزلند نزدیک به ۳۰ میلیون سال قدمت دارند و صخره‌هایی مزین به قندیل و کرم شب‌تاب آبی‌رنگ، این جاذبه عجیب‌وغریب را بوجود آورده‌اند.

این کرم‌های شب‌تاب جثه کوچکی دارند، اما تجمع آنها در کنار هم  سبب شده تا غار روشن و درخشان باشد. این کرم‌های درخشان با همدستی انعکاس آینه‌ای آب، جهانی رویایی پدید آورده‌اند که می‌توانند هر گردشگری را میخکوب زیبایی اسرارآمیز و خاص خود کنند. در این غار قایق‌سواری آرامی را در یک شب پرستاره تجربه خواهید کرد و همزمان از تماشای سقف کهکشانی غار و دو برابر شدن زیبایی آن به‌وسیله انعکاس در آب، لذت بسیاری خواهید برد.

این غارها که در نیوزیلند واقع شده اند به راحتی با تهیه بلیط هواپیما از آس چارتر قابل دسترسی هستند .

غارهای کرم شب تاب

غار آبی دوس اوجوس در مکزیک

غارهای آبی همیشه عجیب و شگفت‌انگیز  و زیبا هستند. یکی از این پدیده‌های منحصربه‌فرد، غار آبی دوس اوجوس در منطقه ساحلی کارائیب مکزیک واقع شده است و بدون شک یکی از عجیب ترین جاهای دنیا محسوب می‌شود.

این غار شگفت‌انگیز در واقع دریایی درون کوه است و تمام صخره‌ها و قندیل‌های آن در آب غرق شده اند و یکی از خاص ترین مناظر را در مقابل دیده گان هر بازدیده کننده ای قرار می دهد . غواصی و ماجراجویی در گذرگاه‌های آب‌گرفته این سرزمین شگفت‌انگیز، مهیج و مخوف است.

در سفر ماجراجویی به این منطقه علاوه بر آنکه از زیبایی سرزمین پنهان شده در کوه لذت می‌برید و هیجان و آدرنالین را نیز تجربه خواهید کرد. ورودی اصلی غار در حدود ۴۵۰۰ متر می باشد و بیشترین عمق گذرگاه‌های آن تقریبا ۱۱۹ متر و طول مناطق کشف شده تا به امروز در حدود ۸۲ کیلومتر تخمین زده شده است.

غار آبی دوس اوجوس در مکزیک

چشمه های باداب سورت مازندران

یکی از عجیب ترین جاهای دنیا در ایران خودمان واقع شده است و برای رفتن به آن باید سری به مازندران بزنید. باداب سورت مازندران چشمه‌ای پلکانی است که هزاران سال از حیات این منطقه‌ زیبا و عجیب می‌گذرد. این شاهکار طبیعت با طبقات بسیار در ارتفاع ۱۸۴۱ متری از دریا قرار گرفته است .

جالب است بدانید که هر گوشه آن چشمه‌ای با رنگ و بوی متفاوت از سایر نقاط این منطقه وجود دارد و در نتیجه پلکانی رنگارنگ خواهید دید. باداب سورت داروی بسیاری از امراض است و دومین میراث طبیعی ملی ایران و دومین چشمه آب شور جهان   می باشد که شناخته شده است. این منطقه حیرت‌انگیز طی هزاران سال، به مدد جابه‌جایی آب توسط وزش باد، رسوبات مواد معدنی و قدرت تابش خورشید، به شکل امروزی خود درآمده است. رسوبات انواع مواد معدنی، رنگ‌هایی همچون قرمز، زرد، سبز، سفید، نارنجی و کرم را از خود در باداب سورت باقی گذاشته‌اند.

شما تنها با تهیه بلیط چارتر ساری می توانید به یکی از عجیب ترین مناطق کره زمین  سفر کنید .

چشمه های باداب سورت مازندران

چشمه پاموک کاله ترکیه

همزاد باداب سورت مازندارن در حوالی شهر دنیزلی ترکیه جا خوش کرده و به چشمه پاموکاله معروف می باشد. چشمه‌های پاموک کاله نیز ساختار پلکانی دارند و نظم تکرار در پیدایش آن، به زیبایی جاری می باشد . حوضچه‌های سفیدرنگ این اثر شگفت‌انگیز خلقت، نمایی فوق‌العاده دارند و سفیدی آن ظاهری برف‌پوش و پنبه‌ای به این منطقه بخشیده است که یکی از عجیب ترین جاهای دنیا می باشد .

دیواره‌های حوضچه‌های پنبه‌ای با مهارت جذابی توسط دستان هنرمند طبیعت طراحی شده و تراش خورده‌اند که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کنند . پاموک جواهری درخشان در میان جاهای دیدنی ترکیه است و ترکیب سفیدی حوضچه‌ها و فیروزه‌ای آب، ظاهری افسانه‌ای به این منطقه از ترکیه داده است. زیبایی و ساختار شگفت‌انگیز آن سبب استقبال گردشگران از این منطقه بکر  شده است. شما تنها با خرید بلیط چارتر استانبول می توانید به یکی دیگر از عجیب ترین مناطق دنیا سر بزنید .

چشمه پاموک کاله ترکیه

چشمه آب گرم گرند پریسماتیک

در ایالت متحده آمریکا یکی از خاص‌ترین چشمه‌های آب گرم جا خوش کرده که خاص‌ترین جاذبه خلقت  نیز می باشد . چشمه آب گرم گرند پریسماتیک ، سومین چشمه آب گرم دنیا می باشد که مثل یک منشور شکست نور، رنگ‌های رنگین‌کمانی از خود به نمایش می‌گذارد. آب‌های دورتادور این چشمه بنا به فصل، با حلقه‌های رنگی زرد، قرمز، نارنجی، آبی و سبز پوشیده می‌شود و بخار برآمده از سطح آن، جذابیت و اسرارآمیز بودن آن را برای ببیننده  بیشتر می‌کند. این پدیده منحصربه‌فرد زمین، بزرگ‌ترین چشمه آب گرم آمریکا است که در پارک ملی یلواستون قرار گرفته است .

وسط این دریاچه به دلیل دمای بالای آب، بسیار استریل است و رنگ ذاتی آب، یعنی آبی را به نمایش می گذارد. اما ماجرا در لبه‌های چشمه متفاوت است و مواد معدنی و تشک‌های میکروبی، رنگ دیگری به آن می‌بخشداز قبیل رنگ‌هایی از خانواده نارنجی و قرمز در بهار و رنگ‌هایی از تناژ سبز در زمستان، با شدت بیشتری قاب این دریاچه را رنگ‌آمیزی می‌کنند.

دمای وسط این دریاچه از اطراف آن بیشتر و در حدود ۷۰ درجه سانتی‌گراد می باشد . در این منطقه حلقه‌های رنگین‌کمان را روی زمین خواهید دید که این‌بار به‌جای آسمان، در مرکز دریاچه به رنگ آبی پیوند می‌خورند و بخار‌های متوالی از سطح آب، جای ابرهای سفید و پنبه‌ای آسمان را پُر کرده‌اند و مننظره ای خاص به وجود آورده است . به راستی که این منطقه یکی از مرموزترین و عجیب ترین جاهای دنیا است و ماجراجویی در این منطقه بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

چشمه آب گرم گرند پریسماتیک

دره ماه شیلی

سفر به کره ماه از آرزوهای دیرینه بشر تا به امروز است که برای کسانی که برای کسانی که در ایستگاه فضایی فعالیت می‌کنند، تحقق یافته است. اما بدون خارج شدن از جو زمین و سفرهای فضایی هم می‌شود، به کره ماه سفر کرد. فقط کافی است بلیط هواپیما به مقصد شیلی بگیرید و سری به دره ماه بزنید.

دره ماه در میان دره‌های سان پدرو در شیلی، یکی از عجیب ترین جاهای دنیا است که بافت سنگی آن شبیه به ماه است. سفر به این منطقه کم از ماجراجویی در کره ماه ندارد و به‌نوعی یک ماه زمینی می باشد . آب و باد به جان این منطقه افتاده‌اند و با گذشت زمان آن را به شکل پستی و بلندی‌های پوسته ماه تراش داده‌اند. شاهکار این منطقه و اوج شباهت آن به ماه، رگه‌های سفیدی است که روی زمین آن دیده می‌شوند است .این بسترهای سفید، در واقع نمک دریاچه‌های خشک شده می باشند.

دره ماه شیلی

جزیزه سقطرا

جزيره سقطرا (Socotra) در يمن با بافت گياهي عجيب‌وغريبش در حاشيه اقيانوس هند، میان آفریقا و آسیا جا خوش کرده است که بسیار خاص می باشد . درخت خون اژدها، يکي از عجيب‌وغريب‌ترين گياهان سقطرا است که ما را به ياد سرزمين‌هاي فانتزی در فيلم‌هاي تخيلي هاليوود مي‌اندازد و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند . اين جزيره مجموعه‌اي از جذابيت‌هاي خلقت است و تنوع بی‌نظیری از گیاهان عجيب‌وغريب در  آن یافت می شود .

در حدود یک‌سوم از این گونه‌ها، خاص سقطرا است و در هیچ نقطه از کره زمین وجود ندارد. درخت خون اژدها نمونه‌ای از این گیاهان خاص و نادر و زیبا  است. در واقع فقط جغرافیای خشک این جزیزه قادر به پرورش این درختان افسانه‌ای و فانتزی است و بسیاری از آنها بعد از سقطرا، فقط می‌توانند در والت دیزنی و هالیوود و در تخیل  دیده ‌شوند. این جزیزه به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است که یکی از عجیب ترین مناطق دنیا می باشد .

جزیزه سقطرا

 

date_range یکشنبه 10 مرداد 1400 remove_red_eye 2490 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
سعیده تکلو :

چه جالب!!!!!!!!!از بعضی هاش اطلاعی نداشتم