{{ctrl.notification}}
عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

ایران کشوری در قاره آسیا که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی می باشد، شهرهایی باستانی با قدمتی بسیار کهن، جاذبه های گردشگری بسیار دیدنی و جذاب که گردشگران زیادی را هرساله از خارج کشور به سمت خود می کشاند، ایران همچنین دارای عجیبت ترین و شگفت آورترین جاهای دیدنی نیز می باشد، که دانشمندان و محققان زیادی را کنجکاو خود کرده است، اگر علاقه مند به سفرهای هیجان انگیز به  مناطق عجیب و پر رمزو راز هستید حتما تا پایان مقاله آس چارتر همراه ما باشید. تا همراه هم با جاهای عجیب و مرموز ایران بیشتر آشنا شویم. همچنین شما می توانید بلیط چارتر ساری مشهد را از سایت آس چارتر ارائه دهنده ارزان ترین بلیط چارتر هواپیما تهیه نمایید.

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

ایران کشوری با قدمت بسیارطولانی که جاذبه های قدیمی و جاهای عجیبی از گذشته های دور در آن به جا مانده که درباره هرکدام افسانه ها و و قصه‌های مختلفی در میان مردم محلی رواج پیداکرده که دست به دست چرخیده و به ما رسیده است، عجایب و حقایقی که می تواند درباره جاذبه های تاریخی و حتی جاذبه های طبیعی اسزاز آمیز در ایران باشد، امروز به معرفی جند مورد از این عجایب و افسانه ها خواهیم پرداخت.

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

جنگل جیغ مشهد

یکی از جاذبه های طبیعی واسرار آمیز جنگل جیغ می باشد، این جنگل یکی از جاذبه های طبیعی در فاصله 28 کیلومتری در جنوب مشهد در روستایی از طرقبه واقع شده است، جنگل جیغ طبق روایات و داستان‌های محلی، جنگلی نفرین شده و محل زندگی اجنه و شیاطین است، صداهای آزاردهنده نزدیک به جیغ یا سوت از زمان غروب خورشید تا طلوع آن از این جنگل به گوش می ‌رسد که باعث ترس ساکنین و روستاها اطراف آن شده است.

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

روستاییان این صداها را به خاطر سکونت اجنه و شیاطین می دانند، و برخی نیز معتقدند صدای زنی است که در این جنگل در آتش سوخته و از آن موقع ‏صدای جیغ او به گوش می رسد.‏ اما کارشناسان محیط زیست صدای جیغ را به وجود جیرجیرک هایی بنام (کز) یا (چز) در جنگل می دانند، که تعداد آن ها را به چندین هزارعدد می رسد. در این جنگل درختانی همچون: درختان میوه گیلاس، گردو، سیب و چنارو حیواناتی چون گرگ، روباه و پرندگانی مانند: عقاب و قرقی وجوددارد.

آدرس جنگل جیغ: استان خراسان رضوی، طرقبه، روستای سربرج

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

منار جنبان اصفهان

یکی از زیباترین بناهای تاریخی و ارزشمند بنای منار جنبان اصفهان است که از دوره حکومت ایلخانیان به جا مانده است، منارجنبان با مساحتی حدود 146 متر مربع و مناره هایی به ارتفاع هفت و نیم متر از سطح بام قرار گرفته اند. از مهم ‌ترین دلایل اعجاب این بنا مناره‌های لرزان در این بنا است،

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

نکته جالب توجه وابستگی دومناره به هم می باشد، طوری که با لرزاندن یکی، مناره دیگر نیز به حرکت در می‌آید و این لرزش به سقف بنا نیز منتقل می ‌شود، این لرزش یکی از ویژگی منحصر‌به‌فردی و عجیب می باشد، که این بنا را به یکی از جاذبه‌های اصفهان تبدیل کرده است.

آدرس منار جنبان: استان اصفهان، 6 کیلومتری غرب شهر اصفهان، جاده نجف آباد، محله کارلادان، خیابان آتشگاه

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

غار نمکدان قشم

از دیگر دیدنی‌های اعجاب آور و طبیعی در ایران غار نمکدان در جزیره قشم است که در بخش غربی این جزیره قرار دارد. این غار یکی از کهن‌ترین و طولانی ‌ترین غارهای نمکی در جهان اب طول طول 6400 می باشد، طبق تحقیقات سن نمک‌های غار نمکدان قشم به 570 میلیون سال قبل (در دوره کامبرین) باز می ‌گردد؛ یعنی قبل از پیدایش دایناسور، درون غار نمکدان قشم را قندیل‌هایی با اشکال زیبایی وجود دارد، که قدمت برخی از این قندیل ها به 6 میلیون سال می ‌رسد،

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

در طول غار نمکدان تالارهای کوچک و بزرگی نیز قرار گرفته‌اند. این غاریکی از اعجاب انگیزترین جاذبه‌های طبیعی در تمام جهان است، نمک موجود در غار نمکدان از بهترین نوع نمک خوراکی است و در ترکیبات آن عناصر مانند منیزیم نیز وجود دارد، جالب است بدانید این نمک برای  بیماران تنفسی و مبتلا به ‌آسم بسیار مفید کی باشد. غارنمکدان در سال 1390 با شماره 173 به‌عنوان یک اثر طبیعی در فهرست میراث فرهنگی ایران به ثبت رسید.

آدرس غار نمکدان: استان هرمزگان، جزیره قشم، 100 کیلومتری شهر قشم

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

کوه های مریخی چابهار

از دیگر عجایب دیدنی در جنوب ایران کوه های مریخی یا کوه‌های مینیاتوری چابهار هستند، که در فاصله 50 کیلومتری از بندر چابهار قراردارند عمر این کوه ها به حدود 5 میلیون سال می رسد. این منطقه زیر حجم انبوهی از خاک مدفون بوده که بر اثر گذشت زمان و بارندگی های متداول به مرور پدیدار شدند، نکته‌ جالب توجه در این منطقه وجود فسیل های انواع ماهی و آبزی در این کوه‌ها است که ثابت می‌کند کوه‌های مینیاتوری در گذشته زیر آب قرار داشته ‌اند،

کوه های مریخی چابهار

شیارهای ریز و یک‌دست روی صخره‌های این منطقه، و فرسایش خاک باعث به وجود آمدن تندیس‌هایی زیبا می باشد که شبیه مجسمه‌های ساخت دست انسان هستند. وجود دریاچه صورتی لیپار نیز دراین منطقه بر جذابیت این منطقه افزوده است، این کوه ها ازمنحصر به فرد در فهرست آثار طبیعی و ملی ایران به ثبت رسیده شده است، و یکی از جاذبه های پرطرفدار در بین گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود.

آدرس کوه‌های مریخی: استان سیستان و بلوچستان، 40 تا 50 کیلومتری شهرستان چابهار

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

روستای صخره ای میمند

از جالب توجه ‌ترین جاذبه‌های تاریخی در استان کرمان خانه های سنگی در دامنه کوه در روستای میمند می باشد، این روستا حدود 420 کیلومتر مربع می باشد و بیش از 2000 اتاق در داخل صخره های سنکی بزرگ کنده شده اند، قدمت خانه های دست کند شده به حدود 12000 سال پیش  دو دوره مادها و اقوام آریایی می رسد، که در این منطقه سکونت داشتند.

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

همچنین این روستا پوشیده شده از درختان همچون: درختان پسته و بادام وحشی، درختان توت و شاه توت و انواع گیاهان دارویی از جمله آویشن سیاه، مریم گلی، بومادران، ختمی، آلاله، زیره، ترنجبین، اسطوخودوس، بارهنگ، رازیانه، پونه، پرسیاوشان، شیرین بیان، خاکشیر، شاتره، خارشتر، مخلسه، اسفند، ریواس و کنگر می باشد. دراین روستا هنوز هم زندگی جریان دارد و مردمانش سنت‌های پیشنیان خود را حفظ کرده‌اند. و اکثر آنها با شغل کشاورزی و دامداری روزگار می ‌گذرانند. نام روستای صخره ای میمند در سال 2015 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

آدرس روستای میمند: استان کرمان، شهر بابک، روستای میمند

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

قبرستان خالد نبی گلستان

یکی از عجیب ترین جاذبه های دیدنی بر فراز تپه‌های سرسبز ترکمن صحرا سنگ قبرهای عجیب قبرستان خالد نبی می باشد، این قبرستان در منطقه‌ای کوهستانی در در فاصله 55 کیلومتری از شهرستان کلاله استان گلستان قرار دارد. در گورستان خالد نبی در حدود 600 سنگ قبر با شکل دو نیم دایره، شاخ قوچ و استوانه ‌ای و چسبیده به هم و برخی برخی شبیه به صلیب می باشد، ارتفاع برخی از قبرها به دو متر می‌رسد، شکل عجیب این سنگ قبرها توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌ کند،

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

اشکال بزرگ سنگی نشانگر مردان است که کلاه بر سر و شال بر کمر دارند و همچنین سنگ های کوچک به‌شکل زنان هستند اما متاسفانه هیچ گونه اطلاعاتی بر روی این سنگ ها وجود ندارد. این گورستان در کنار زیارتگاه خالد نبی قرار دارد، همچنین دو قبر دیگر نیز در این گورستان وجود دارد، که متعلق به عالم بابا و چوپان عطا می باشد.

آدرس قبرستان خالد نبی: استان گلستان، 55 کیلومتری روستای کلاله، روستای گچی سو، کوه گوگجه داغ

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

کویر ریگ جن یا مثلث برمودای ایران

یکی از ترسناک ترین مناطق که به مثلث برمودای ایران نیز معروف کویر ریگ جن است. کویر شگفت‌انگیز با تپه‌های ماسه‌ای در کویر مرکزی ایران قرار دارد. که این کویر صعب‌العبورترین کویر ایران می باشد. افسانه ها و شایعات زیادی در مورد مثلث برمودای ایران وجود دارد؛ عده ای معتقد هستند که در مثلث برمودای ایران شیاطین و اهریمنی وجود دارند، عده‌ای نیز بر این باورند که مثلث برمودای ایران محل زندگی اجنه می ‌باشد،

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

کویر ریگ جن، کویری رمزآلود با وسعت 3800 کیلومترمربع بدون چشمه و چاه آب، ترسناک، اما زیبا و هیجانی می باشد. محققین زیادی درباره این  کویر تحقیق کردند و معتقدند این کویر از عجایب گردشگری ایران به ‌شمار می رود. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با تهیه بلیط لحظه آخری تهران مشهد از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید. 

آدرس کویر ریگ جن یا مثلث برمودای ایران: ایران، استان سمنان، شهر گرمسار، پارک ملی کویر، کویر ریگ جن

date_range شنبه 29 مرداد 1401 remove_red_eye 5389 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0