{{ctrl.notification}}
شاهرود بهشت عاشقان طبیعت

شاهرود بهشت عاشقان طبیعت

اگر می خواهید سفری متفاوت داشته باشید و به یکی از شهرهای ایران سفر کنید پیشنهاد ما شاهرود است. بهترین زمان برای سفر به شاهرود فصل پاییز است زیرا اب و هوا بسیار مطلوب است و از قدم زدن و خش خش برگ ها لذت می برید. برای سفر به شاهرود می توانید بلیط چارتری و بلیط پرواز ارزان چارتری تهران شاهرود را از سایت اس چارتر دریافت کنید.در ادامه با ما همراه باشید.

 

در مورد شاهرود بیشتر بدانید

مردم شاهرود به زبان شاهرودی صحبت می کنند و بسیار بافرهنگ هستند.در قدیم نام شاهرود را با اسم هایی چون چخره، شخره، شاخره، می نامیدند .این مکان بخاطر اینکه در مسیر جاده ی ابریشم قرار گرفته بود از مهم ترین مکان ها محسوب می شد. این شهر بخاطر اینکه مقاصد گردشگری زیادی داشته است یکی از پر مسافر ترین شهر ها است.

 

بهترین مکان های دیدنی شاهرود کجاست؟

جنگل ابر

قطعا یکی از بکرترین و بهترین مناطقی که در سفر به شاهرود می خواهید بروید جنگل ابر است. وقتی به جنگل ابر می روید انگار بر فراز اسمان ها در حال قدم زدن هستید. جنگل ابر که در بیشتر زمان ها پوشیده از ابر است نام ان را (جنگل ابر ) نامیده اند.این جنگل یکی از قدیمی ترین جنگل های ایران است.

جنگل ابر شاهرود

خانه یغمایی ها

این خانه که به اسم ( اداره میراث فرهنگی و گردشگری شاهرود )  هم شناخته می شود تنها خانه ای است که بادگیر دارد. این خانه تاریخی را معمار یزدی در سال 1304 خورشیدی احداث کرده است.

 

روستای مجن

این روستا که بسیار زیبا است و معماری خاص و خیره کننده ای دارد لقب ان ( ماسوله کویر ایران ) است. در این روستا ابشاری بسیار چشم نواز در 35 کیلومتری غرب شاهرود قرار گرفته است.

این روستا بهترین مکان برای مسافران است که میتوانند سفری لذت بخش را تجربه کنند.

روستای مجن شاهرود

چشمه هفت رنگ مجن

این مکان در 25 کیلومتری شمال شاهرود قرار گرفته است. بهتر است بگوییم این مکان شبیه به نقاشی است که جلوه بسیار تماشایی دارد. چشمه هفت رنگ مجن یکی دیگر از دیدنی های شاهرود می باشد.

چشمه هفت رنگ مجن شاهرود

موزه شاهرود

این موزه در زمان های قدیم فرمانداری شهر شاهرود بوده است که بعد مدتها به موزه تغییر یافته است. این موزه اثار تاریخی مانند، شکل مختلف حیوانات، قبضه ساخته شده از استخوان گوزن، سوزن و سنجاق از شکل استخوان دارد.همچنین به جز اینها میتوانید اثار تاریخی دیگری را هم تماشا کنید. شما میتوانید در کمتر از سه دقیقه پرواز چارتری خود را از سامانه اس چارتر تهیه نمایید.

 

روستای رضا آباد شاهرود

اگرجزوه ان دسته از افرادی هستید که صحرا را دوست دارید می توانید سری به روستای رضا اباد که در فاصله ی 250 کیلومتری شاهرود قرار دارد بروید و یک روز عالی را در کنار خانواده یا دوستانتان بگذرانید.

 

باغ گردشگری اورس

این باغ هر امکانات رفاهی که بخواهید را دارد و یکی از جاذبه های گردشگری شاهرود است. پیشنهاد می کنیم سری هم به این باغ بزنید و لحظاتی را در انجا بگذرانید.

روستای اروس شاهرود

دشت گل های شقایق

برای رفتن به دشت گل های شقایق باید به سمت مشهد و بعداز 60 کیلومتر به میامی میرسید و  بعد باید به سمت شمال تغییر مسیر داده. بهترین زمان برای رفتن به دشت گل های شقایق از 20 اردیبهشت ماه تا پایان خرداد می توانید به این دشت بروید.

دشت گلهای شقایق شاهرود

آبشار مجن

ابشار مجن در 35 کیلومتری شمال غربی شاهرود  در تنگه داستان قرار دارد. ارتفاع این ابشار 12 متر و طول ان 25 متر است بهترین زمان برای رفتن به این ابشار بهار و تابستان می باشد. معمولا بیشتر صخره نوردان بخاطر داشتن صخره این مسیر را انتخاب می کنند. در دیواره های این ابشار چندین اب نما هم وجود دارد که باعث زیبایی دوچندان این ابشار شده است.

آبشار مجن شاهرود

کویر چاه جم

این ریگزار انتهای ان به کویر حاج علی قلی میرسد. مسیر این کویر به سمت جاده جندق در 70 کیلومتری شاهرود واقع شده است. راه رفتن در این کویر حس بسیار خوبی را به ادم القا می کند طوریکه حتما مشتاق می شوید سری به کویر چاه جم بزنید. برای سفر به این کویر زیبا کافی است بلیط ارزان هواپیما خود را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

 

مسجد جامع شاهرود

این مسجد از قدیمی ترین مساجد شاهرود است که قدمت ان به دوره ی ایلخانی می رسد. در سال 1242 این مسجد را ساختد و در سال 1376 ثبت تاریخی شده است. روی دیوارهای این مسجد یادگاری های دوره قاجار را می توان دید.

 

پارک ملی خارتوران

به پارک ملی خارتوران لقب افریقای ایران  را داده اند به دلیل اینکه دومین منطقه بیوسفر جهان شناخته می شود. در این منطقه انواع حیوانات از جمله پرنده، خزنده، پستاندار، دوزیست زندگی می کنند که از دو زیست  میتوان به یوزپلنگ اسیایی و گورخرایرانی اشاره کرد. این منطقه حافظت شده دارای دو نوع پوشش گیاهی دوگانه است که نیمی از ان در گلستان ونیم دیگر ان در سمنان است.

پارک ملی خارتوران شاهرود

چشمه نکارمن

یکی دیگر از روستاهای جذاب شاهرود روستای چشمه نگارمن می باشد که دارای اب و هوای بسیارخوبی است و تابستان هوای مناسب و زمستان هوای ان سرد و خشک است.یک روستای دیگری هم با همین نام وجود دارد که از بین سنگ های اهکی خارج می شود و اب اشامیدنی دارد.

چشمه نکار من شاهرود

شهر بسطام

شهر بسطام در شش کیلومتری شاهرود که شهری بسیار قدیمی است و درخت های چنار ان زیبایی خاصی به ان بخشیده است زادگاه ایرج بسطامی بزرگ است که در زلزله بم فوت کرد. ایرج بسطامی عزیز که صدای ان با ترانه گلپونه ها به یادگار مانده است. در مقبره بایزید بسطامی که دور میدان اصلی شهر است را هم می توان یکی از مکان های دیدنی نام برد.

 

آبشار و قندیل های یخی آوستا

یکی از جاذبه هایی که در شاهرود زیاد ان را کسی نمی شناسد ابشار اوستا ابرسج است. این ابشار در فصل زمستان جلوه ی دیگری دارد که حتما باید ان را ببینید.

 

کاروانسرای شاه عباسی

این مکان در 110 کیلومتری شرق شاهرود و در جاده ی سبزوار به شاهرود واقع شده است. این کاروانسرا متشکل از سه کاروانسرا می باشد. کاروانسرای اول و دوم متعلق به دوران قاجاریه و کاروانسرای سوم متعلق به شاه عباس اول می باشد. این مجموعه شامل آب انبار، حمام، چاپارخانه، تلگراف‌خانه می باشد. اس چارتر یکی از بهترین مرجع ارائه کننده بلیط هواپیما چارتر در مشهد می باشد.

کاروانسرای شاه عباسی شاهرود

date_range شنبه 13 شهریور 1400 remove_red_eye 1659 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0