{{ctrl.notification}}
سوغات ارمنستان

سوغات ارمنستان

ارمنستان در منطقه قفقاز جنوبی قرار دارد و این کشور بیشترین مرز مشترک را با کشورمان ایران دارد. ارمنستان کشوری باستانی با تاریخ و فرهنگ غنی است، این کشور دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی می باشد، که سالنه گردشگران زیادی را جذب خود می کند، علاوه بر این جاذبه های دیدنی در این کشور صنایع دستی و آثار هنری زیادی وجود دارد، صنایع دستی یکی از مهم ترین سوغاتی های هر کشوری است که نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور می باشد. امروز از آس چارتر قصد داریم لیستی از بهترین سوغاتی های ارمنستان را به شما ارائه دهیم، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان تهران ایروان را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

 

معرفی سوغات ارمنستان

همانطور که در بالا گفتیم سوغات هر کشور نشان دهنده فرهنگ و سنت آن کشور است، ارمنستان نیز کشوری باستانی که دارای سوغات و صنایع دستی و خوراکی بسیار زیادی از جمله: شال ابریشم، سفال، میوه های خشک مانند زردآلو، فرش و جواهرات، جعبه جواهرات طلا و چوب، لباس هایی با زیورآلات محلی، نقاشی‌های منحصربه ‌فرد، سفال کاری، گلدوزی‌های زیبا، سنگ، حجاری فرش، چلیپا سنگ و قهوه و شکلات که از معروف ترین سوغات های ارمنستان محسوب می شود، که در بین گردشگران این کشور زیاد مورد استقبال قرار گرفته است. لازم اسن بدانید بیشترین فروشگاه های سوغاتی را شما می توانید در ایروان ببنید. در ادامه توضیحات مختصری درباره ی این سوغات خواهیم داد.

سوغات ارمنستان

خاچکار

معرفی سوغات ارمنستان را با خاچکار شروع می کنیم که از معروف ترین آثار با ارزش هنری در این کشور می باشد، خاچکار از صنایع دستی قدیمی ارمنستان می باشد، خاچکار کلمه ای است که از دو بخش خاچ صلیب و کار هم به معنی سنگ تشکیل شده است. این نام ارمنی به معنای فارسی چلیپا سنگ است.  چلیپا به سنگ‌هایی گفته می شود که روی آن‌ها طرح صلیب حکاکی شده است. خاکچار نوعی سنگ تراشی و کنده کاری با نقش و نگارهایی از گل‌ها، گیاهان و اشکال هندسی است، این چلیپا سنگ‌ها در ارمنستان حکم زیارت گاه دارند و برای مردم ارمنستان و سایر ارمنیان قابل ستایش هستند. در سفر به ارمنستان می توانید نمونه های خیلی زیبا و کوچکی از این خاچکار ها را بعنوان نماد یا سوغات کشور ارمنستان تهیه نمایید.

 

شکلات

از دیگر سوغات معروف ارمنستان شکلات های خوشمزه است، ارمنستان یکی از بهترین و بزرگ ‌ترین تولید کنندگان شکلات در جهان می باشد، شکلات‌های ارمنی طعم بسیار خوب و دلپذیری دارند، این شکلات ها قیمت های مناسبی نیز دارند و شما می ‌توانید از قهوه و شکلات های خوشمزه ارمنستان به عنوان یک سوغات ارزان‌ قیمت و خوشمزه تهیه نمایید.

سوغات ارمنستان

لباس ارمنی

لباس های ارمنی از زیباترین سوغاتی های جذاب این کشور می باشد، اگر شانس آورده باشید سفرتان به ارمنستان همزمان با جشن‌های سنتی مردم این کشور باشد، بیشتر مردم این کشور را با لباس های سنتی خواهید دید؛ لباس های زیبایی با پارچه‌های رنگی متنوع و جذاب که متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور است. پارچه هایی که در دوخت این لباس های محلی استفاده شده است قیمت بالایی دارند، شما می توانید از لباس های سنتی این کشور بعنوان سوغات تهیه نمایید و یا اگر به دنبال لباس های مدرن و برند هستید می توانید از فروگاه های این کشور لباس های با مارک های برند تهیه نمایید.

 

سفال ارمنستان

یکی از دیگر صنایع دستی قدیمی ارمنستان سفال می باشد، سفال از گذشته های خیلی دور بعنوان یکی از قدیمی ترین صنایع دستی این کشور بوده است، بر روی این سفال های زیبا و خیلی با خلاقیت و هنرمندانه طراحی و تزئین شده است، از طراحی های زیبایی همچون نقشه کشور یا نمادهای مذهبی این کشور می باشد. این سفال ها از جذاب ترین سوغات این کشور است که می توانید تهیه نمایید.

سوغات ارمنستان

مربای گردو ارمنستان

یکی از سوغاتی‌های معروف و خوشمزه در ارمنستان مربای گردو است، این سوغاتی محبوب بسیار خوش طعم و دارای فواید زیادی نیز می باشد، مربای گردو از نظر طعم شبیه آلبالو و تقریبا زرشکی رنگ است، مصرف روزانه ی این مربا در ارمنستان بسیار بالاست و به تازگی در میان ایرانیان نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از خواص درمانی این مربا می توان به کاهش کلسترول و پیشگیری از خطر حمله قلبی، تقویت سیستم ایمنی، بهبود حافظه و عملکرد مغز، جلوگیری از ابتلا به سرطان، بهبود بیماری های التهابی مثل آسم و اگزما، کاهش استرس، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، پاکسازی دستگاه گوارش، شفاف سازی و با طراوت ساختن پوست و درمان عفونت های قارچی اشاره کرد. اگر به ارمنستان سفر کردید مرغوب ترین نوع این مربا را می توانید در روستاهای توریستی گقارت  و گارنی تهیه کنید، اما در دراکثر سوپرمارکت‌ها این مربا نیز در دسترس است.

 

فرش ارمنستان             

یکی از کالاها و صنایع دستی محبوب و معروف در ارمنستان که بسیار ارزشمند است، فرش دستبافت این کشور می باشد، محصولی گرانبها و ظریف با طراحی خاص با نخ‌های ابریشمی طبیعی که توسط هنرمندان ارمنی بافته شده‌اند و از آثار هنری بی‌ نظیر این کشور می باشند. در ارمنستان قدیم از این فرش ها همچنین بعنوان کفپوش، تابلو فرش، دیوارپوش، پتو، پشتی و... نیز استفاده می شده است. فرش های ارمنی کیفیت و طراحی های فوق العاده و منحصر به فردی دارند. فرش های ارمنی یکی از گران بها ترین سوغاتی های ارمنستان است که باید هزیمه ی زیادی را بابت آن پرداخت نمایید.

سوغات ارمنستان

ساز دودوک

از صنایع دستی دیگر این کشور می توات به دودوک اشاره کرد، دودوک نوعی ساز است که ساز ملی ارمنی ها محسوب می شود، این ساز از چوب بادام ساخته شده است که در واقع مدل نی به حساب می آید؛ این ساز توسط دو نوازنده به طور همزمان نواخته می شود و در ارمنستان اهمیت زیادی داردو بسیار محبوب است، ارمنی ها ساز دودوک را یک هدیه با ارزش می دانند و معتقدند که اگر کسی یک ساز دودوک را به کسی هدیه دهد، برای آن فرد ارزش زیادی قائل هستند.

                                                                                                                                                                                                                      سوغات ارمنستان                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

جواهرات نقره ارمنستان

از دیگر سوغات با ارزش ارمنستان جواهرات نقره است، جواهرات نقره در این کشور دارای طراحی و جلوه خاصی می باشند، خرید جواهرات به عنوان سوغاتی خریدی لوکس و گران محسوب می شود که می تواند هدیه ی ماندگار برای کسانی که دوستشان دارید باشد. زیورآلات نقره سوغات و صنایع دستی مجلل و گران قیمتی در این کشور است که بسیار محبوب است. جواهراتی سنتی از فلزی گران بها تهیه شده اند و بر روی آنها نمادهای ارمنی طراحی شده است. این جواهرات را می توانید در مراکز تجاری ارمنستان و در بازارهای سنتی این کشور تهیه نمایید فقط این را بدانید قیمت ها در بازار سنتی مناسب تر و ارزان تر از مراکز تجاری می باشد.

سوغات ارمنستان

میوه های خشک شده

میوه های خشک شده یکی دیگر از سوغاتی های ارمنستان است که طرفداران بسیار زیادی را دارد، گردشگرانی که علاقه مند به شیرینی از تنوع میوه های خشک شده همچون: میوه‌های آلو، زردآلو و هلو هستند، در هر سوپرمارکت محلی یا بازار مرکزی با میوه خشک فروشی هایی می توانند آن را بعنوان سوغات تهیه نمایند.  

 

عروسک های ارمنی

از جذاب ترین سوغاتی ها برای کودکان عروسک های ارمنی است. این عروسک های پارچه ای نماد مردان و زنان ارمنی هستند. از این عروسک ها بعنوان تزیینات برای اتاق خواب خود نیز استفاده می کنند، این عروسکها دارای طرح و رنگ زیبایی می باشند و جنس لباس عروسک ها نخی و موهای آن ها از کاموا و نخ های دمسه  تهیه شده است.

سوغات ارمنستان

ابسیدین

یکی از معروف ترین سوغاتی های ارمنستان نوعی سنگ آتشفشانی سیاه است که به ابسیدین معروف است، از این سنک برای ساخت اشیاء و تزئینات ظریف همچون: خودکار ابسیدین، جاکلیدی، جعبه جواهرات و ...  استفاده می شود. این سنگ ها را می توانید در مرکز هنری کافسجیان در ایروان خریداری نمایید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری خارجی ارزان در شهر مشهد می باشد.

سوغات ارمنستان

طرح کوه آرارات

یکی دیگر از نمادهای ارمنستان کوه آرارات است که بسیار زیبا و شامل دو قله آتشفشانی است. ارامنه بر این باورند که کشتی نوح پس از طوفان در کوه آرارات غرق شده است، بنابراین این کوه در بین ارامنه ارزش معنوی بالایی دارد. با توجه به جایگاه ویژه کوه آرارات در بین ارامنه، هنرمندان این دیار محصولات و صنایع دستی زیادی با نقوش کوه آرارات تولید کرده اند که می توانید بنا به سلیقه خود آنها را به عنوان سوغات ارمنستان تهیه نمایید.

سوغات ارمنستان

جزوه

جزوه یکی دیگر از صنایع دستی ارمنستان است، این سوغاتی برای عاشقان قهوه است. جزوه همان ظرف قهوه ای است که برای دم کردن قهوه استفاده می شود، اما از نظر طراحی و ظاهر با هم تفاوت دارند و این ظروف را به انتخاب مناسبی برای سوغات تبدیل می کند. ارمنی ها اغلب نمادهایی مانند کوه آرارات را روی ظروف سفره خود حک می کنند تا تصویر زیبایی به آن ها ببخشند.

سوغات ارمنستان

نان گاتا

ارمنستان نیز مانند بسیاری از مناطق ایران نان مخصوص خود را به نام گاتا دارد. این نان به روش‌های مختلفی درست می‌شود، برخی ارمنی‌ها انواع آجیل را به نان اضافه می‌کنند. این نوع نان را می توان به عنوان غذا نیز میل کرد، نان گاتا بسیار خوشمزه است و برای سوغات بسیار مناسب است.

 

گیاهان دارویی

ارمنستان کشوری است که دارای طبیعت بی نظیر و پوشش گیاهی زیادی است. بنابراین گیاهان زیادی در این رشد می کند، رشد بسیاری از گیاهان دارویی در ارمنستان برای درمان بیماری های خاص مناسب است، شما می توانید در سفر به ارمنستان از گیاهان دارویی و گیاهان با خواص درمانی به عنوان سوغاتی تهیه و استفاده نمایید.

 

نویسنده: شادی شادکام

 

date_range جمعه 29 اردیبهشت 1402 remove_red_eye 1805 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0