{{ctrl.notification}}
سواحل شب تاب چابهار

سواحل شب تاب چابهار

چابهار یکی از شهرهای زیبای جنوب ایران است که در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.  استان سیستان و بلوچستان استانی جنوبی با آب و هوایی گرم می باشد. چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. برای سفر به این استان زیبا و پراز مناظر طبیعی و بکر، می توانید بلیط هواپیما چابهار خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید.

سواحل شب تاب چابهار

چابهار یکی از بنادر تجاری و مهم ایران است که در مجاورت سواحل عمان و خلیج فارس و در فاصله 738 کیلومتری از مرکز استان قرار گرفته است. چابهار تنها بندری است که مستقیما به اقیانوس وصل می شود.

سواحل شب تاب چابهار

چابهار در منتهی الیه جنوب شرقی ایران و درهمسایگی آب های گرم اقیانوس دارد. نام این بندر از اینرو چابهار(چهاربهار) گذاشته شده است که در بیشتر مواقع سال آب و هوایی معتدل و بهاری دارد. می توان گفت ارتباط چابهار با آب های آزاد و اقیانوس هند، باعث شده است تا این ساحل برخلاف دیگر سواحل حنوبی که آب و هوای گرم و طاقت فرسایی دارد، از هوای مطلوب تری برخوردار باشد. شما هم برای دیدن جاذبه های چابهار می توانید بلیط هواپیما زاهدان چابهار خود را تهیه کنید و با خیال راحت سفر کنید.

ساحل چابهار

این شهر به دلیل اتصال به آب های آزاد و همسایگی با کشور پاکستان، راه ارتباطی بسیار خوبی برای تجارت می باشد و جز بنادر آزاد تجاری می باشد. اسکله چابهار محل پهلوگیری کشتی هایی است که اقیانوس را پیموده اند. مردم این منطقه دارای آداب و رسوم خاصی می باشند از جمله اینکه لباس مخصوص به خود را دارا می باشند و با گویش بلوچی صحبت می کنند. اکثر مردم این شهر مذهب، پیرو مذهب اهل سنت هستند.

سواحل شب تاب چابهار

چابهار به دلیل موقعیت عالی تجاری بازرگانی که دارد، بندری مهم و حائض اهمیت تلقی و منطقه ای قابل توجه برای سرمایه گذاری محسوب می شود. این بندر دارای فرودگاه بین المللی نیز می باشد. سایت آس چارتر شما را برای خرید بلیط و سفر به این بندر کمک می کند. ازغذاهای مخصوص این بندر می توان به بریانی و انواع مختلف نان مثل: شلو، بربری نام برد.

سواحل شب تاب چابهار

گرچه که اکثریت مردم، سواحل شمالی ایران را به علت هوای معتدل تر، برای مسافرت انتخاب می کنند اما طبیعت بکر و فوق العاده زیبای جنوب باعث می شود تا از سفر به آن پشیمان نشوید. چابهار دارای مناظر بکر و طبیعی می باشد که در هیچ نقطه ی دیگری از ایران نمی توانید آن را بیابید. بهترین فصل برای سفر به این شهر، فصل زمستان می باشد. در تابستان ممکن است هوای این شهر برای افراد غیربومی از جهت گرمای زیاد، غیرقابل تحمل باشد.

سواحل شب تاب چابهار

برای تردد در چابهار باید از ماشین های خاص استفاده کرد چرا که ماشین های شهری برای استفاده در چابهار ممکن نیست و بهتر است برای سفر به این بندر از تور و راهنما استفلده کنیم تا اسکله ها را راحت تر پیدا کنیم. حالا میخواهیم یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این بندر یعنی ساحل شب تاب را به شما معرفی کنیم.

ساحل شب تاب چابهار

ساحل شب تاب چابهار

ساحل شب تاب، در مجاورت دریای عمان و 120 کیلومتری بندر چابهار قرار دارد. این ساحل، از سواحل روستای تنگ به حساب می آید. ساحل شب تاب یکی از پدیده های نادر جهان می باشد و به جز ساحل چابهار در نقاط دیگری از جهان همچون سوئد، پورتوریکو، مالدیو، هاوایی و .. نیز وجود دارد ولی در ایران، تنها در ساحل چابهار شاهد چنین پدیده زیبایی می باشیم. اگر بعد از غروب خورشید به سواحل چابهار مراجعه کنیم، شاهد منظره ی زیبایی از نورهای آبی زیر امواج دریا خواهیم بود. در ابتدا شاید تصور کنیم که چراغ هایی آبی رنگ زیر آب دریا قرار گرفتاه است اما در واقعیت آنها موجودات ریز و میکروسکوپی هستند که در دریا زندگی می کنند و با تاریک شدن پدیدار می گردند.

سواحل شب تاب چابهار

این نقاط آبی رنگ که در زیر آب دریا شناور هستند گاهی تا ساحل هم می آیند و بر روی خاک شنی ساحل باقی می مانند و خیلی زود هم از بین می روند. اگر شما هم می خواهید که از این پدیده جذاب دیدن کنید و به این استان زیبا سفر کنید، می توانید بلیط هواپیما بندرعباس چابهار خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید. در فصول سرد مثل زمستان بعد از تاریک شدن هوا و غروب خورشید سواحل چابهار تبدیل به سواحلی آبی رنگی می شوند که در واقع موجودات ریز دریایی به نام فیتوپلانکتون ها هستند که همراه امواج دریا خود را به ساحل میرسانند و ساحلی آبی رنگ را به وجود می آورند. هرچه ساحل تاریک تر باشد، می توانیم تعداد بیشتری از این موجودات را مشاهده کنیم.

سواحل شب تاب چابهار

این ساحل امروزه میان مردم به ساحل شب تاب معروف شده است چرا که در شب و بعد تاریکی هوا، به رنگ آبی زیبایی می درخشد. برای مشاهده این پدیده زیبا بعد از ورود به سواحل چابهار، مناسب ترین بندر، بندر تنگ می باشد که می توان تعداد زیادی از این موجودات دریایی را مشاهده کرد. بندر تنگ در واقع روستایی در غرب شهرستان کنارک می باشد که 80 کیلومتر با این شهر فاصله دارد. بندر تنگ ساحلی شنی و صخره ای می باشد و زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد.

سواحل شب تاب چابهار

این روستا محل تلاقی دریا و کویر می باشد چرا که از یک طرف به سواحل چابهار و دریای عمان و از سویی دیگر به کویر ختم می شود. مجاورت کویر و دریا در کنار هم منظره ی زیبایی را به وجود آورده که چشم هر بیننده ای را نوازش می کند. در این بندر برای سرگرمی گردشگران، قایق های موتوری نیز وجود دارد که مسافران را از این سمت آب به آن سمت آب جابه جا می کنند و می توانید تلاقی دریا و کویر را به خوبی مشاهده کنید.

سواحل شب تاب چابهار

 این روستا هم مانند هر روستای ساحلی دیگری، محل صید ماهی می باشد و مردم این منطقه از ماهیگیری و صید امرار معاش می کنند. در این منطقه انواع ماهی ها، پرندگان ماهی خوار و خرچنگ ها را نیز می توانید مشاهده کنید. شما می توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما شیراز چابهار ازسایت آس چارتر از تخفیفات ویژه ای بهره مند شوید.

سواحل شب تاب چابهار

بعد از ورود به این روستا و گذر از آن به سواحل دریای عمان می رسید که می توانید با پدیده ای شگفت انگیز همچون ساحل شب تاب روبرو شوید. اگرچه که این پدیده در کل شب تنها 2 ساعت طول می کشد ولی باز هم ارزش این را دارد که برای دیدنش صبوری کرد. البته باید گفت که متاسفانه امروزه تعداد این فیتوپلانکتون ها بسیار کمتر از گذشته شده است. در اینجا می خواهیم برخی از هتل های خوب چابهار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید برای اقامت به آنها مراجعه کنید و از مناظر زیبا و دیدنی شهر چابهار که در بالا به آن اشاره کردیم، دیدن کنید.

هتل 5 ستاره لیپار

هتل 4 ستاره گدروشیا

هتل 4 ستاره فردوس

هتل 4 ستاره شاهان

هتل 3 ستاره آذین

هتل 3 ستاره ونوس

سواحل شب تاب چابهار

date_range یکشنبه 30 آبان 1400 remove_red_eye 763 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0