{{ctrl.notification}}
زیباترین مناطق ایران

زیباترین مناطق ایران

ایران کشوری گسترده و چهار فصل می باشد  و مناطق طبیعی و تاریخی متنوعی دارد. خیلی از جاذبه های گردشگری ایران در داخل و خارج از کشور شناخته شده هستند و خیلی دیگر از جاذبه ها نا شناخته و بکر باقی مانده اند. در میان جاذبه های گردشگری ایران ، مناطقی بسیار زیبا با طبیعت بکر وجود دارند که موجب شگفتی و حیرت هر بازدیدکننده ای می شوند

برخی از مناطق طبیعی ایران به قدری زیبا و منحصر به فرد هستند که مثال آن ها را در دنیا نیز نمی توان پیدا کرد . در ادامه ی این مقاله قصد داریم زیباترین مناطق ایران را به شما معرفی کنیم پس با آس چارتر همراه باشید .

دشت لوت

کویر لوت یا دشت لوت از زیباترین مناطق طبیعی ایران می باشد که در جنوب شرق کشور واقع شده است . تنها جاذبه ی طبیعی میراث جهانی یونسکو موجود در ایران دشت لوت می باشد. جالب است بدانید که این منطقه یکی از گرم ترین مناطق زمین محسوب می شود. بیابان لوت بیش از ۴۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و در میان استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرار گرفته است . کافی است با خرید بلیط هواپیما مشهد کرمان یا بلیط چارتری تهران زاهدان قدم به اسن کویر زیبا بگذارید و از دیدن مناظر طبیعی لذت ببرید .

دشت لوت ایران

کویر ورزنه

کویر ورزنه یا کویر خارا مکانی بکر و زیبا در فاصله ى ١١٠ کیلومترى اصفهان واقع می باشد که از زیباترین مناطق طبیعی ایران می باشد . ورزنه از شهرهای مرکزی ایران و در واقع از توابع بن رود اصفهان می باشد. با قدم گذاشتن در این کویر بی انتها و تماشای عظمت آن می توانید پی ببرید که چرا کویر ورزنه یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایران محسوب شده است . این کویر منطقه ای عالی برای تماشای ستارگان درخشان و لذت بردن  از هوای پاکیزه می باشد . پیشنهاد ما به شما این است که با خرید بلیط چارتری مشهد اصفهان از این کویر بکر بازدید کنید .

کویر ورزنه اصفهان

دریاچه ارومیه

بزرگترین دریاچه ی آب شور خاورمیانه در شمال غرب کشور عزیزمان ایران، بین استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی واقع شده است. این دریاچه همان دریاچه ی معروف ارومیه است که یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران و بزرگترین دریاچه ی ایران به حساب می آید.

متاسفانه به علت گرم شدن کره ی زمین، کمبود بارش برف و باران، احداث بزرگراه روی دریاچه، استفاده ی بیش از اندازه از منابع آبی منطقه و عواملی از این قبیل، آب دریاچه ارومیه خشک شده است و اکنون اثری از آن باقی نمانده است . اگر شما هم به دیدن این دریاچه بی نظیر علاقه دارید کافی است بلیط چارتر مشهد ارومیه یا تبریز بگیرید و از آن بازدید کنید .

دریاچه ارومیه

آبشار مارگون استان فارس

در استان فارس، شهرستان سپیدان، آبشاری به نام مارگون وجود دارد که یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران محسوب می شود. چیزی که این آبشار را از سایر جاذبه های طبیعی ایران جدا کرده ، این است که آب آبشار مارگون از رودخانه جاری نمی شود. جالب است بدانید که داخل دیوار کوه چندین چشمه وجود دارد و آب این چشمه ها از منافذ صخره ای به بیرون جاری شده است  و آبشار زیبای مارگون را ایجاد کرده است .

آبشار مارگون استان فارس

تنگ دم اسب

در استان فارس، جنوب شیراز می توانید یکی دیگر از زیباترین مناطق طبیعی ایران که کم تر شناخته شده است را پیدا کنید . جاذبه ی طبیعی و زیبای تنگ دم اسب در منطقه کوهمره سرخی واقع شده است . وجود رودخانه، درختان بلوط و گیاهان سرسبز به همراه کوه ها، زیبایی این منطقه را دو برابر کرده است. برای رسیدن به این آبشار باید در دریاچه شنا کنید و یا اینکه از قایق های بادی استفاده نمایید ، پس همین حالا بلیط چارتر شیراز بگیرید و به این تنگه زیبا سفر کنید .

تنگه دم اسب

جاده خلخال و اسالم

جاده ای که استان گیلان و اردبیل را به هم مرتبط می کند، جاده ی اسالم به خلخال می باشد. این جاده ی پر پیچ و خم با درختان و مناظر سرسبز که اغلب پوشیده از مه می باشند، همانند مسیری رویایی به سمت بهشت می باشد. اسالم بخشی از تالش محسوب می گردد و هوا در این منطقه اکثرا خنک است. اگر شما هم بلیط چارتر به اردبیل گرفته اید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از زیباترین مناطق طبیعی ایران بازدید کنید .

جاده خلخال به اسالم

دیزان

روستای دیزان در دهستان جوستان، از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران می باشد که کم تر شناخته شده است و جزء مناطق بکر ایران می باشد . این روستا در دامنه ی رشته کوه  مرکزی البرز واقع گردیده و از توابع شهرستان طالقان محسوب می شود. این منطقه به همراه آب و هوایی دلپذیر، دیزان را به محلی عالی برای سپری کردن لحظاتی آرام مبدل ساخته است. شما با خرید بلیط چارتری می توانید به راحتی اوقات آرامی را سپری کنید .

دیزان

دریاچه شط تمی

یکی از بزرگترین دریاچه های ایران که مقر آن در منطقه ای کوهستانی در شمال استان خوزستان می باشد ، دریاچه ی شط تمی نام دارد. این دریاچه از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران محسوب می شود و محلی عالی برای عکاسی و طبیعت‌گردی می باشد. کوه های سر به فلک کشیده در اطراف شط تمی، چمن زارها و پوشش های گیاهی منحصر به فردی که دارد که زیبایی بکر این منطقه دو چندان کرده است .

دریاچه شط تمی

باداب سورت

چشمه های باداب سورت دومین اثر ملی طبیعی ایران می باشد ،که  در شهرستان ساری، بخش چهاردانگه واقع شده است . چشمه های پلکانی آب شور باداب سورت به رنگ های مختلف از قبیل قرمز، نارنجی، زرد و آبی می باشند. یکی از نکته های جالب در مورد باداب سورت این است که به خاطر دارا بودن ساختار زمین شناسی پیچیده هیچ وقت دچار خشکسالی نمی گردد.

استخرهای رنگی پلکانی باعث منحصر به فرد شدن و تبدیل این مکان به یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایران شده است. در سال های اخیر گردشگران  زیادی برای بازدید از سراسر دنیا به این منطقه سفر کرده اند. ارتفاعات اطراف این چشمه ها پوشیده از گیاهان و درختان متنوع از جمله درختانی با برگ های سوزنی و درختچه های زرشک وحشی می باشد. همچنین باداب سورت از زیباترین مناطق ایران می باشد ، و  شما می توانیدعکس هایی خاص در آنجا  بیندازید. فقط کافی است سایت آس چارتر را باز کنید و بلیط هواپیما به مقصر ساری بگیرید.

باداب سورت

کالپوش

در سفر به استان سمنان، شهرستان شاهرود، می توانید به یکی دیگر از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران سر بزنید. از معروف ترین دیدنی های کالپوش دشت شقایق های سرخ می باشد . این دشت تقریبا در فاصله ی ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی واقع شده است . دشت شقایق ها در نزدیکی پناهگاه حیات وحش و پارک ملی گلستان قرار دارد، به همین دلیل امکانات گردشگری مناسبی در آنجا فراهم شده است .

بهترین زمان بازدید از شقایق های سرخ کالپوش در فصل بهار، اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد ماه می باشد . از دیگر جاذبه های طبیعی کالپوش می توان به آبشارها، چشمه ها و مناطق جنگلی موجود در ان  آن اشاره کرد.

کالپوش

ایران جاذبه های طبیعی متنوع و زیادی دارد که بیشتر آن ها یا شناخته شده نیستند و یا اینکه دسترسی به آن ها برای هر گردشگری امکان پذیر نمی باشد. به جرات می توان گفت به خاطر موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی، جاذبه های طبیعی ایران بهشت طبیعت‌گردان محسوب می شود. در مطلب بالا تنها به تعدادی از زیباترین مناطق طبیعی ایران اشاره کردیم که بازدید از آن ها برای هر گردشگری شگفت آور و لذت بخش خواهد بود.

date_range دوشنبه 04 مرداد 1400 remove_red_eye 2195 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0