{{ctrl.notification}}
راز های پرواز با هواپیما که آنها را نمی دانید

آیا رازهای پرواز را می دانستید؟

دنیای پرواز و سفر هوایی هم هیجان انگیز است و هم پیچیده. اینکه بتوانیم سوار بر یک وسیله نقلیه هزاران متر بالاتر از سطح زمین پرواز کنیم نیازمند فرآیندی پیچیده و حساب شده است. اگر زیاد اهل سفر هوایی باشید احتمالا اطلاعات خوبی در مورد پرواز دارید. با این حال، حقایقی وجود دارند که حتی مسافران دائم السفر هم از آنها بی خبرند. برخی از این حقایق بسیار جالب، بعضی عجیب و برخی دیگر واقعا باورنکردنی هستند. در ادامه با آس چارتر همراه باشید تا با رازهای پرواز آشنا شویم.

این روزها سفر با هواپیما به خصوص در مسافت های طولانی یکی از شایع ترین روش های حمل و نقل است و جالب اینجاست که خلبانان همه رازهای پرواز را به شما نمی گویند زیرا شما نباید آنها را بدانید! وظیفه خدمه پرواز حصول اطمینان از امنیت شما در طی پرواز است و برای انجام این کار آنها می بایست دانش زیادی درباره پرواز و نحوه عملکرد آن داشته باشند. بلیط چارتر ارزان هواپیما خود را می توانید از سایت آس چارتر تهیه کنید.

رازهای هواپیما

به منظور حفظ فضایی آرام و باثبات در پرواز هر چقدر که مردم درباره موارد بلقوه ای که امکان دارد در طی پرواز مشکل ساز شوند یا شرایط بدی که ممکن است پیش بیاید، کمتر بدانند بهتر است. با این حال این بدین معنا نیست که برخی از این رازهایی که خلبانان نمی خواهند شما بدانید به بیرون درز پیدا نکرده اند. برای مثال آیا می دانستید که برای فرودی خوب و راحت خلبان پرواز باید در کارش خبره باشد؟ یا اینکه هواپیماها بنزین و سوخت زیادی را برای استفاده در پروازی طولانی تر از آنچه برایشان مقرر شده است، ندارند؟

این ها حقایقی هستند که اگر در پرواز با هواپیما حساس هستید شاید ترجیح بدهید که از این موارد اطلاعی نداشته باشید. افسانه های زیادی در مورد پرواز وجود دارد اما این ها حقایقی هستند که شاید برای شما جالب باشند و درک شما را از پرواز تغییر دهند. می خواهیم درباره رازهای سفرهای هوایی حرف بزنیم، در ادامه آس چارتر را همراهی کنید

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

هواپیما می تواند بدون موتور هم فرود بیاید

در آگوست ۲۰۰۱ پرواز ۲۳۶ ایر ترانست در موتورهای توربوفن رولز رویسش دچار مشکل شد و هر دو موتورش از کار افتاد. ایرباس ای ۳۳۰-۲۰۰ با ۳۰۱ مسافر بر فراز اقیانوس اطلس در حال پرواز بود و مسافران و سرنشینان از تورنتو کانادا به سمت لیسبون پرتغال در حال پرواز بودند که ناگهان یک نشتی در مخزن سوخت هواپیما ایجاد شد. خلبان ها مجبور شدند حدود ۱۰۶ کیلومتر را بدون نیروی موتور در آسمان سر بخورند تا بالاخره به نزدیک ترین فرودگاه در جزایر آزور برسند. با وجود مشکلاتی که برای هواپیما به وجود آمد خلبان ها توانستند با استفاده از توربین اورژانسی به نام RAT  هواپیما را به سلامت به زمین بنشانند. توربین RAT انرژی مورد نیازش را از جریان هوا تأمین می کند و می تواند برای کوتاه مدت انرژی برق و الکتریسیته تولید کند. این توربین که یکی از رازهای پرواز است در مواقع اورژانسی استفاده می شود و به خلبان ها فرصت می دهد هواپیما را به سلامت فرود بیاورند. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری ارزان هواپیما و رزرو هتل آژانس مسافرتی آس چارتر می توانید از اهمیت سفر کردن و تاثیری که بر سلامت روان فرد می گذارد آگاه شوید.

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

در دستشویی واقعاً قفل نمی شود!

فکر کنید در طول پرواز به سرویس بهداشتی رفته اید و در دستشویی را از داخل قفل کرده اید. با این حال، به اندازه ای که فکر می کنیم حریم خصوصی نخواهید داشت. چرا؟ چون در دستشویی واقعا قفل نشده است و از بیرون می توان همچنان در را باز کرد! بله این مورد یکی از عجیب ترین رازهای پرواز است که مطمئناً از شنیدنش خوشحال نخواهید شد.

در کمال تعجب باید بدانید که در دستشویی به دلایل امنیتی از بیرون هم قفل می شود و هم باز! فکر کنید سانحه ای برای مسافر داخل دستشویی پیش بیاید و مهمانداران نتوانند به داخل دستشویی دسترسی داشته باشند؛ یا آنکه سانحه هوایی رخ بدهد و لازم باشد سریعا همه مسافران را تخلیه کنند. به این ترتیب، در مواقع اورژانسی مهمانداران می توانند به سرعت به داخل سرویس بهداشتی دسترسی پیدا کنند.

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

میز غذاخوری هواپیما به شدت آلوده است!

اگرچه ایرلاین ها تمام تلاششان را می کنند تا هواپیماها را تمیز نگه دارند، باز هم تعداد ناوگان بالا و دفعات پرواز زیاد باعث می شود همیشه برخی سطح آلودگی زیادی داشته باشند. اما بر طبق تحقیقاتی که انجام شده است در هر اینچ از میز غذاخوری هواپیما هزاران میکروب وجود دارد. به این ترتیب، میز تاشو و کوچکی که موقع غذاخوردن باز می شود و روی آن غذایمان را می گذاریم آلوده ترین قسمت هواپیماست! بنابراین دفعه بعد که خواستید نان یا غذایتان را مستقیما روی میز بگذارید دوباره به این موضوع فکر کنید.

بهتر است خوراکی ها را در تماس مستقیم با میز نگذارید چون تنها باعث آلوده شدن آن می شود

 

میز غذاخوری هواپیما

در برخی هواپیماها محفظه ای برای اجساد وجود دارد!

سالانه میلیون ها و میلیاردها مسافر با استفاده از هواپیما از این سر دنیا به آن سر دنیا می روند. با یک حساب سرانگشتی می توانیم به این نتیجه برسیم که در بین این حجم بالای مسافر احتمال فوت مسافر نیز قطعاً وجود دارد. البته در صورت بروز حادثه برای مسافر، خلبان و مهمانداران نهایت تلاششان را برای نجات جان و رساندن او به نزدیک ترین بیمارستان انجام می دهند. با این حال، باز هم ممکن است مسافری در طول پرواز فوت کند. یکی از اولین کارهایی که مهمانداران پس از فوت مسافر انجام می دهند این است که شخص متوفی را با احترام از بقیه مسافران جدا کنند. اگر در هواپیما فضای خالی وجود داشته باشد جسد را به آنجا منتقل می کنند. با این حال در پروازهای شلوغ ممکن است هیچ فضای خالی برای قرار دادن شخص فوت شده وجود نداشته باشد و شاید ایرلاین ها مجبور شوند جسد را روی همان صندلی اش نگه دارند. می توانید ارزان ترین بلیط ارزان هواپیما چارتری را در آس چارتر تهیه کنید و سفر خود را با ما تجربه کنید.

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

هوای کابین ممکن است شما را بیمار کند

آلودگی هوای کابین توسط دودهای ناشی از موتور، موضوع جدیدی نیست. تا به حال خلبان های زیادی درباره تاثیر تنفس گازهای سمی موتور هواپیما صحبت کرده و صنعت هواپیمایی را متهم کرده اند که نتوانسته برای حل این مشکل کاری انجام دهد. در ژانویه سال ۲۰۱۶ کمپین هایی خواستار نصب دستگاه هایی در هواپیما برای شناسایی گازهای سمی شدند. تصمیم بوئینگ ۷۸۷ برای حذف سیستم «بلید ایر»، ریسک آلودگی هوای کابین را از بین برد و تغییری بزرگ به وجود آورد اما در مدل های جدیدتر همچنان از این سیستم استفاده می شود.

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

صندلی های کلاس اکونومی امن تر هستند

تحقیقات نشان می دهد که در صورت سقوط هواپیما کسانی که در صندلی های جلو نشسته اند (یعنی همان فرست کلاس) احتمال بیشتری برای مرگ دارند. اگر در ردیف های خروج اضطراری نشسته باشید شانس بیشتری برای زنده ماندن دارید. آس چارتر ارائه کننده بلیط چارتری و بلیط ارزان هواپیما انتخابی مناسب برای سفر شما می باشد. صندلی های اکونومی هم امن تر و هم قیمت مناسب تری خواهند داشت.

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

شما هم می توانید هواپیما را در باند فرود آورید

نشاندن هواپیما به آن سختی ای که شما فکر می کنید نیست، کافیست کسی از روی زمین به شما کمک کند و به یک فرودگاه مناسب برسید. یاد بگیرید که چگونه با رادیو کار کنید، معمولا بر روی دسته، دکمه ای برای فشار دادن و حرف زدن وجود دارد که با آن می توانید کمک بخواهید. برج مراقبت، شما را به سمت نزدیک ترین فرودگاه راهنمایی می کند. نگران نباشید هواپیما خودش در آنجا فرود می آید به شرطی که طبق دستورات، خلبان اتوماتیک را فعال کنید. حتی می توانید ترمز اتوماتیک را هم روشن کنید تا هواپیما خودش متوقف شود.

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

فقط حدود 15 دقیقه می توانید از ماسک اکسیژن استفاده کنید

اگر مقدار فشار کابین از مقدار مشخصی پایین تر برود باید از ماسک اکسیژن استفاده کنید البته خوشبختانه خیلی زود هواپیما به ارتفاع امن برمی گردد چون فقط چند دقیقه اکسیژن پشتیبان برای هر نفر وجود دارد.

فرود اضطراری در هر زمانی اتفاق می افتد

شاید فکر کنید حتما باید اتفاق خیلی ناخوشایندی بیفتد تا هواپیما مجبور به فرود اضطراری شود اما جالبه بدانید که در فرودگاه هیترو لندن به تنهایی هفته ای یک مورد فرود اضطراری اتفاق می افتد! و این یعنی در طول ۵ سال ۲۶۶ فرود اضطراری در این فرودگاه ثبت شده است. با خرید بلیط هواپیما چارتری از آژانس آس چارتر می توانید به راحتی سفر کنید.

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

احتمالا هیچ وقت چاله های هوایی شدید را تجربه نمی کنید

شاید در روزهای منتهی به پرواز از ترس تکان های شدید هواپیما دچار کابوس شوید اما واقعیت این است که تکان های شدید و برخورد با چاله های هوایی شدید اتفاقی بسیار نادر است. خلبانی با سابقه ی ۱۰ هزار ساعت پرواز، در تمام  این سال ها فقط حدود ۵ دقیقه تکان های شدید ناشی از برخورد با چاله های هوایی را تجربه کرده است.

چاله های هوایی

می توانید چمدان های گم شده را بخرید

همه ما ممکن است در فرودگاه یا هواپیما وسایلی را جا بگذاریم اما اگر به دنبال آن ها نرویم، این وسایل بعد از ۹۰ روز نگهداری به خیریه بخشیده و یا به مزایده گذاشته می شوند. اگر به خرید اجناس نصف قیمت علاقه دارید سه شنبه ها به خانه مزایده لندن بروید البته توقع نداشته باشید که در این خانه همه وسایل، نو باشند! آژانس آس چارتر یکی از بهترین ارائه کننده بلیط هواپیما لحظه آخری چارتر می باشد که با خرید بلیط چارتر از آن می توانید مطمئن سفر کنید.

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

برخورد رعدوبرق به هواپیما اتفاق متداولی است

هواپیما بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید به هواپیما برخورد می کند به طوری که این برخورد هر دو تا سه سال یک بار در هواپیماهای جت بزرگ اتفاق می افتد و طراحی هواپیماها هم طوری است که در مقابل این برخورد کاملا ایمنی خود را حفظ می کند. بارهای الکتریکی توسط پوسته آلمینیومی هواپیما تخلیه می شوند و به داخل راه پیدا نمی کنند. گاهی رعدوبرق ها صدماتی را به بدنه هواپیما وارد می کنند و گاهی هم می تواند در سیستم های الکتریکی هواپیما اختلالاتی را ایجاد کنند اما معمولا هیچ اثر یا نشانه ای از آن ها بر جای نمی ماند.

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

حتی اگر تمام موتورهای هواپیما از کار بیفتد باز هم می توانید جان سالم بدر ببرید

اینکه تمام موتورها در طول پرواز از کار بیفتد اتفاق نادری است اما در طول تاریخ صنعت هواپیمایی این اتفاق افتاده است مقصر ماجرا هم عواملی مثل تمام شدن سوخت است اما حتی در این شرایط هم هواپیما قادر است تا مسافت معینی بدون نیروی موتور به پرواز ادامه دهد تا به نزدیک ترین فرودگاه برسد.

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

باز کردن درب هواپیما در طول پرواز غیر ممکن است

فشار کابین، اجازه باز شدن در هواپیما را نمی دهد. به در هواپیما به چشم یک سرپوش نگاه کنید که در اثر فشار داخلی در جای خود ثابت شده است. تقریبا درب بیشتر هواپیماها به سمت داخل باز می شود و در ارتفاع معمولی فشار زیادی به هر اینچ مربع از بدنه داخلی هواپیما وارد می شود به طوری که حتی قوی ترین افراد هم قادر به باز کردن در هواپیما نیست.

راز های هواپیما که خلبانان و مهمانداران آنها را پنهان می کنند

در هواپیما توقع غذاهای خوشمزه نداشته باشید

در ارتفاعات بالا قوه ی چشایی ما به درستی کار نمی کند چون رطوبت پایین، مجرای بویایی را خشک می کند برای همین است که ایرلاین ها معمولا در غذاها از نمک و ادویه های زیادی استفاده می کنند اما شما خیلی طعم غذا را حس نمی کنید و باعث می شود غذاها خیلی خوشمزه نباشند.. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط ارزان چارتری می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد.

غذاهای داخل هواپیما

در روزهای شلوغ ۱۶ هزار هواپیما در آسمان است

تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که در آسمان چه تعداد هواپیما وجود دارد؟ آن هم در روزهای شلوغ تابستان که افراد زیادی راهی سفر می شوند. شهرهای محبوبی مثل فرانسه و لندن چطور؟ شهرهایی که با داشتن جاذبه های معروف، تعداد گردشگران شان به چند ده میلیون نفر در سال می رسد. تعداد هواپیما در آسمان بسته به زمان روز و سال متغیر است اما در ماه های شلوغ مثل تیر و مرداد در ساعت های ۲ تا ۴ عصر بیش از ۱۶ هزار هواپیما در آسمان است.

 

منبع:   telegraph.co.uk

date_range جمعه 21 خرداد 1400 remove_red_eye 2786 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0