{{ctrl.notification}}
در سفر چطوری کم خرج کنیم 2

چگونه ارزان سفر کنیم؟

“لحظه آخری‌ها” را از دست ندهید

برای داشتن سفری کم‌هزینه و ارزان قیمت خدماتی مثل تورهای لحظه آخری یا بلیت‌های لحظه آخری را از دست ندهید.

گسترش نفوذ اینترنت و اپلیکیشن‌ها در بین عموم مردم کار را ساده‌تر نیز کرده است. می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا سایت‌های خدمات گردشگری از آخرین اخبار و اطلاعات پرواز‌ها و هتل‌ها مطلع شوید.

مشکل بزرگ این نوع تخفیف‌ها غیرقابل برگشت دادن آن‌هاست که به تازگی برخی آژانس‌ها این مشکل را نیز برطرف کرده‌اند. برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروزهرگونه مشکلی از قبل برنامه سفر خود را با بقیه اعضا خانواده و یا همسفرتان هماهنگ کنید.

وقتی دیگران به سفر نمی‌روند

یکی از راه‌های داشتن مسافرت ارزان این است که زمان‌های خاصی را برای سفر انتخاب کنید.

فصل و یا زمان‌هایی را برای سفر انتخاب کنید که عموم مردم در آن زمان‌ها به سفر نمی‌روند. اینکار علاوه بر کاهش هزینه‌های شما مزیت‌های دیگری نیز دارد. بلیط ارزان هواپیما چارتر خود را می توانید از آس چارتر تهیه کنید.

اگر قصد سفر خانوادگی را دارید و در خانواده شما دانشجو یا محصل باشد این گزینه برای شما خیلی سخت محقق خواهد شد چراکه معمولا زمان‌های خالی سفر در ایام برگزاری دانشگاه‌ها و مدارس است.

کم کردن هزینه سفر

مقایسه قیمت‌ها قبل از خرید

اگر قصد سفر با هواپیما، قطار یا حتی اتوبوس را دارید حتما قبل از خرید بلیت به سایت‌های مختلف سر بزنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید.

برای داشتن سفر کم‌ هزینه می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها و چشم‌پوشی از برخی خدمات اضافه، گزینه‌های مناسبی پیدا کنید.

برای سفر کم هزینه، تبلیغات را از دست ندهید

اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفری طی ماه‌های آینده را دارید، سعی کنید کمی زودتر در سایت‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری عضو شوید تا از تخفیف‌ها و تورهای ویژه آن‌ها قبل از دیگران مطلع شوید.

غذای خود را با خود ببرید

اگر قصد دارید با خودرو شخصی، اتوبوس و قطار سفر کنید، سعی کنید قبل از سفر غذای مناسب خود یا خانواده‌تان را آماده کنید و در طول سفر همراه خود داشته باشید.

اینکار علاوه بر کاهش هزینه‌ها باعث حفظ سلامتی شما نیز خواهد شد.

استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی قابل حمل نیز می‌تواند به شما برای حفظ تازگی مواد غذایی کمک کند.

مسافت‌های کوتاه را برای سفر انتخاب کنید

به نظر بسیاری از افراد مسافرت یعنی سفر کردن به دورترین نقطات دنیا، اما گاهی سفر کردن به نقاط نزدیک به محل زندگی‌تان نیز جذاب است.

بسیاری از ما مکان‌های جذاب و دیدنی نزدیک به شهرو روستای خود را نمی‌شناسیم. برای برنامه‌ریزی مسافرت ارزانف می‌توانید سفر به این مکان‌ها را  در برنامه خود قرار دهید.

از مسیر سفر لذت ببرید

تمام لحظه‌های سفر جذاب است. سعی کنید از تمام لحظه‌هایی که در سفر هستید لذ ببرید و استفاده کنید.

از شهرهایی که بین مبداء و مقصد شما در سفر قرار دارد دیدن کنید. به طبیعت مسیرهایی که طی می‌کنید دقت کنید و سعی کنید با وقت گراندن در آن از سفر خود لذت ببرید. بلیط ارزان چارتر هواپیما خود را می توانید از آس چارتر تهیه کنید.

مسافرت ارزان با مجهز سفر کردن

هرچه در طول سفر نیاز کمتری به خرید داشته باشید برای داشتن سفر کم هزینه بهتر است. تا جایی ک امکان دارد مجهز سفر کنید. سعی کنید تمام نیازهای سفر خود را پیش‌بینی کنید و وسایل مورد نیازتان از قبل تهیه کنید.

چادر مسافرتی، پتو و زیرانداز، داروهای ضروری، لیوان، فلاسک چای، نان و … را همراه داشته باشید تا مجبور به خرید از فروشگاه های بین راهی نشوید.

مسافرت ارزان با گوشی تلفن هوشمند

در عصر تکنولوژی و فناوری، تلفن هوشمند می تواند نقش زیادی در صرفه جویی هزینه‌های مسافرت شما داشته باشد. همه برنامه‌های مرتبط با سفر از جمله راهنمای سفر، نقشه ها، بهترین مسیرهای ممکن برای رسیدن به مکان‌های مشهور را روی تلفن همراه خود نصب کنید تا در طول سفر، برای رفتن به مکانی خاصی مجبور نباشید چند مسیر مختلف را امتحان کرده و زمان و پول خود را هدر دهید.

سفر کم هزینه با استفاده از امکانات رایگان ویژه

در حین سفر به خدمات رایگان برخی موسسات تفریحی در بعضی از روزهای ماه یا سال دقت داشته کنید.

استفاده از برخی اماکن همچون موزه‌ها یا باغ وحش‌ها گاهی به دلایل مختلف و در روزهای خاصی رایگان اعلام می شود. از این فرصت‌ها استفاده کنید.

سفر کم هزینه بدون هتل

هتل‌ها به دلیل خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهند هزینه بالاتری نسبت به سایر اقامتگاه‌ها دارند. برای داشتن مسافرت ارزان به شما پیشنهاد می‌کنم از هتل‌ها استفاده نکنید.

استفاده از هتل یا دیگر انواع اقامتگاه‌ها یه انتخاب شخصی و سلیقه‌ای است ولی اگر به سفری کم هزینه فکر می‌کنید، اقامتگاه‌های بومگردی، خانه‌های روستایی و مواردی مانند این‌‌ها را در نظر بگیرید. با اینکار علاوه بر کاهش هزینه‌ها می‌توانید از فرهنگ شهر مقصدتان و طبیعت استفاده بیشتری ببرید..

مسافرت ارزان با خودرو شخصی

یکی از گزینه‌های سفر کم هزینه سفر با خودرو شخصی است. اگر قصد سفر با خودرو شخصی خود را دارید مواردی ایمنی قبل از سفر را حتما انجام دهید.

معاینه فنی خودرو، بررسی لاستیک‌ها، تعویض روغن موتور و روغن ترمز و بررسی روشنایی ماشین در کنار لوازم ایمنی مانند زنجیر چرخ را در برنامه خود قرار دهید.

مسافرت ارزان با خودرو اجاره‌ای؟

اگر بیش از یک خانواده هستید و نیاز است با دو خودرو به مسافرت بروید، اجاره کردن یک خودرو بزرگ‌تر به جای استفاده از دو خودرو می تواند تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های شما داشته باشد. بلیط چارتر لحظه آخری خود را می توانید از آس چارتر در کمتر از 3 دقیقه تهیه کنید.

سفر کم هزینه و پرهیز از خریدهای اضافه

خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان و یا حتی برای خودمان به عنوان یادگاری، رفتاری است که بسیاری از ما انجامش می‌دهیم.

خرید سوغاتی رفتار خوب و پسندیده‌ای است ولی در انجام آن افراط نکنید و تعادل را حفظ کنید. سعی کنید در طول سفر از محصولات خوراکی یا صنایع دستی مخصوص شهر مقصد سفرتان به عنوان سوغاتی استفاده کنید.

قیمت سوغاتی که به دیگران هدیه می‌دهید اهمیت ندارد. اینکه در طول سفر به یاد دوستان و آشنایان خود بوده‌اید برای آن‌ها ارزشمند است.

کاهش هزینه سفر

سفر کم هزینه با مقایسه قیمت‌ها

گاهی بین انتخاب روش سفر سردرگم می‌شوید و تصمیم‌گیری برای شما دشوار می‌شود.

همیشه به این نحو نیست که سفر با خودروشخصی ارزان‌تر باشد. گاهی ممکن است مسافرت با هواپیما از خودروشخصی برای شما ارزان‌تر تمام شود.

برای بررسی قیمت‌ها و انتخاب بهترین روش سفر مدام تمام گزینه‌ها را بررسی و مقایسه کنید.

اگر قصد اقامت در هتل را دارید…

اگر قصد سفر و اقامت در هتل را دارید به این نکته توجه کنید که در روزهای شلوغ‌ سال ممکن است قیمت‌ها نیز بالا برود. پس از قبل برنامه‌ریزی کنید و حجم سفرها را در برنامه‌ریزی خود در نظر بگیرید.

سفر کم هزینه و جستجو قبل از سفر

قبل از سفر شهر موردنظرتان به طور کامل بررسی کنید. تمام امکان دیدنی و یا مناطق طبیعی جذاب آن را مشخص کنید و برای طول سفر خود برنامه‌ریزی داشته باشید.

با اینکار هم از وقت خود بهترین استفاده را خواهید برد و هم از با پرهیز از کارهای بدون برنامه، هزینه‌های خود را کاهش خواهید داد.

داروها را فراموش نکنید

اگر شما یا کسی از اعضای خانوادتان بیماری خاصی دارد و یا داروی خاصی مصرف می‌کند، حتما قبل از سفر تمام داروها را همراه داشته باشید.

بررسی وضعیت راه‌ها و آب‌وهوا قبل از سفر

قبل از مسافرت حتما با مراجعه به سایت‌های معتبر از وضعیت آب و هوای مسیرها و مقصد مورد نظر در چند روز آینده مطلع شوید.

لوازم ضروری را همراه داشته باشید

لوازم ضروری از آب سرد تا پتو و زیرانداز و لوازم کودک را همراه ببرید تا مجبور نباشید در فروشگاه های بین راهی نسبت به تهیه آن ها اقدام کنید.

مدارک شناسایی و دفترچه بیمه

کارت‌های اعتباری و شناسایی و دفترچه بیمه خود را فراموش نکنید.

از وسایل عمومی استفاده کنید

تا جایی که امکان دارد در هزینه‌های حمل‌ونقل داخل شهری صرفه‌جویی کنید. از اتوبوس‌های در‌ون شهری و یا مترو  استفاده کنید.

سفر کم هزینه با چادر مسافرتی

چادر زدن هم یکی از راه‌های داشتن مسافرت ارزان است. علاوه بر ارزان بود در صورتی که آب‌وهوا خوب باشد و در طبیعت باشید لذت دوجندانی نیز به همراه دارد.

مسافرت ارزان و دسته‌جمعی

یکی از راه‌هایی که سفر را جذاب‌تر می‌کند سفر دسته‌جعی با دوستان یا اقوام است. در مورد هزینه‌های سفر هم حتما قبل از سفر با یکدیگر هماهنگ کنید تا در طول سفر و پس از آن مشکلی پیش نیاید.

کم کردن هزینه سفر

سخن پایانی درباره مسافرت ارزان

در این مطلب در مورد راه‌های داشتن مسافرت ارزان با شما صحبت کردم. سفر کم هزینه می‌تواند لذت سفر رفتن را بیشتر کند و تکرار سفرها را در طول سال افزایش دهد.

برای رفتن به سفر حتما قبل از آن برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید با اینکار و پس‌انداز کردن بدون کاهش هزینه‌ها نیز به سفر بروید.

برای اینکار کافی است از قبل برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری داشته باشید و برای سفر پیش خود روی سرمایه‌گذاری کنید.

تا مقصد رانندگی کنید

آژانس های گردشگری داخلی یک گزینه عالی برای برنامه ریزی تعطیلات آخر هفته شما در نزدیکی محل سکونت تان است. طبق گزارش نیویورک تایمز بسیاری از آژانس های گردشگری داخلی به افرادی که به دنبال مکانی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود هستند، کمپینگ را پیشنهاد می کنند. آن ها فاصله مناطق موردنظر برای گذراندن تعطیلات را به 300 مایل کاهش داده اند که به اندازه یک باک بنزین می شود. گذراندن تعطیلات در مکانی که می توانید تا آنجا رانندگی کنید باعث می شود بتوانید بودجه خود را برای وعده های غذایی و بازدید از جاذبه های توریستی پس انداز کنید که این یکی از معروف ترین راه ها برای داشتن سفری بدون مشکل مالی می باشد.

جمعه ها را انتخاب کنید

لگات پیشنهاد می کند جمعه ها را برای سفرهای برنامه ریزی نشده و ناگهانی تان انتخاب کنید. اگر رزرو لحظه آخری دارید، می توانید تخفیف های باورنکردنی در این روز بگیرید. همانطور که به طور کلی شنبه ها روزهای پرمشغله تری برای هتل ها هستند.

قیمت ها را مقایسه کنید

لیسا پوایرو، سردبیر Family Traveller USA می گوید:"برخی هتل ها برای داشتن رتبه بهتر در وبسایت مخصوص هتل تخفیف بیشتری برای مسافران نسبت به سایت های خدمات مسافرتی نظیر Expedia در نظر می گیرند. من یک هتل در Expedia و سایت های مشابه آن با قیمتی یکسان پیدا کردم سپس وبسایت هتل را چک کردم و آن اتاق را با نصف قیمت پیدا کردم. زمانی را برای چک کردن اختصاص دهید. این کار می تواند مقدار زیادی از هزینه هایتان را کاهش دهد.

چانه بزنید

پوایرو اضافه می کند: "از این که با هتلی که دوست دارید در آن اقامت داشته باشید تماس بگیرید و از آن ها درخواست تخفیف یا قیمت مناسب تر را داشته باشید، هراسی نداشته باشید. اگر هتل مشابه دیگری را با قیمت پایین تر پیدا کردید به هتلی که قصد اقامت در آن را دارید زنگ بزنید و آن قیمت را ذکر کنید. ممکن است قیمت را برای شما اصلاح کنند. تماس مستقیم با هتل می تواند برایتان تخفیف خوبی فراهم کند همانطور که آن ها نیز نیاز به پر کردن اتاق ها دارند. به هرحال پرسیدن هیچ ضرری نخواهد داشت."

از تورهای آژانس های گردشگری استفاده کنید

برای گرفتن بهترین پیشنهادات با آژانس های برگزارکننده ی تور تماس بگیرید. آژانس آس چارتر سفرهایی همه جانبه به مقصدهای عجیب و بومی در سرتاسر جهان را ارائه می دهد. پگی گلدمن، رئیس و بنیان گذار آژانس Friendly Planet Travel در جنیکتاون پنسیلوانیا می گوید: " همراه شدن با تورهای آژانس های گردشگری مانند Friendly Planet این امکان را می دهد تا مسافران تجربه سفر به یک مقصد جدید را بدون نگرانی برای برنامه ریزی و جستجو برای تخفیف های مختلف داشته باشند. پکیج های مسافرتی ما شامل تمام هزینه های پرواز، امکان رزرو صندلی فرست کلاس، ارائه خدمات منحصر به فرد و متفاوت برای هر شخص و برنامه ریزی کارشناسانه و دقیق برنامه ی سفر می شود تا گردشگران بتوانند بدون آن که دیگر نگرانی ای برای جستجو کردن داشته باشند، یک تور لحظه آخری باور نکردنی را رزرو کنند." یکی از بهترین راههای کاهش هزینه های سفر مراجعه به سایت آس چارتر و جستجو بلیط هواپیما ارزان چارتری و پیدا کردن کمترین قیمتها در بازه زمانی که قصد سفر دارید است.

date_range چهارشنبه 19 خرداد 1400 remove_red_eye 717 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0