{{ctrl.notification}}
خروج از کشور برای آقایانی که سربازی نرفته اند

نحوه خروج از کشور بدون داشتن کارت پایان خدمت

دریافت گذرنامه یکی از شرایط الزامی برای خروج از کشور است. اما طبق قوانین کشور، آقایان به منظور خروج از کشور و دریافت گذرنامه باید کارت پایان خدمت سربازی داشته باشند. این مسئله برای بسیاری از افرادی که هنوز به خدمت سربازی اعزام نشده اند و مشمول هستند، به نظر دشوار بوده اما طبق شروطی امکان پذیر است.

مشمولان با آگاهی از شرایط خروج از کشور بدون پایان خدمت می توانند با ارائه مدارک لازم، گذرنامه خود را دریافت کرده و طبق قوانین و زمان تعیین شده به خارج از کشور سفر کنند. در این مطلب شرایط خروج از کشور مشمولان را بررسی خواهیم کرد. حتماً شما نیز در دور و اطراف خود کسانی را دیده اید که به جهت اینکه دوره سربازی خود را به اتمام نرسانده و کارت پایان خدمت خود را دریافت نکرده اند، مجاز به دریافت گذرنامه و خروج از کشور نیستند. این افراد می توانند از راه های قانونی دیگری که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند. بر این اساس می توان گفت که تجربه یک سفر خارجی بدون کارت پایان خدمت دیگر یک رویا نیست و در شرایطی نیز می توان بدون دریافت این کارت، برای یک سفر خارجی برنامه ریزی کرد. اما آیا می دانید برای فراهم کردن این شرایط می بایست چه چیزهایی را آماده کنید؟ در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان چارتری همراه باشید.

شرایط سنی خرید بلیط خارجی بدون کارت پایان خدمت

با اینکه قانون سفر به خارج از کشور به شرط دارا بودن کارت پایان خدمت، یک قانون تماماً مردانه است اما باید بگوییم که این قانون تمامی سنین را در برنمی گیرد. بنابراین شما یا فرزند پسرتان قبل از رسیدن به 18 سالگی می توانید بدون کوچکترین مشکلی گذرنامه خود را دریافت کرده و بدون محدودیت قانونی به هر کشور دلخواه سفر کنید. اما در صورتی که به 18 سال تمام رسیده و مشمول خدمت باشید، می بایست حتماً جهت خروج از کشور کارت پایان خدمت خود را دریافت کنید و یا از طریق راه هایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، گذرنامه خود را دریافت نمایید.

 

شرایط دریافت گذرنامه بدون کارت پایان خدمت

اگر شما مشمول فاقد غیبت باشید و یا به عنوان دانش آموز، دانشجو یا طلبه، فارغ التحصیل شده اید می توانید با تامین وثیقه مورد نیاز برای سازمان وظیفه عمومی، گذرنامه خود را بدون کوچکترین مشکلی دریافت نمایید. این وثیقه در حال حاضر برای سفرهای علمی، سفرهای غیر علمی، سفرهای نیمه علمی، سفرهای مطالعاتی، سفرهای زیارتی و دوره های مشترک تعریف شده است که هر یک از آنها مبلغ مشخصی دارد. به طور مثال شما برای تجربه یک سفر خارجی علمی می بایست ۵ میلیون تومان وثیقه بگذارید در حالی که این مبلغ برای سفرهای غیر علمی و سفرهای نیمه علمی به ترتیب معادل ۱۵ میلیون تومان و ۸ میلیون تومان است. وثیقه سفرهای مطالعاتی نیز 5 میلیون تومان است در حالی که اگر شما بخواهید به یک سفر زیارتی در یکی از کشورهای عراق یا عربستان بروید تنها باید 500 هزار تومان وجه نقد به علاوه تعهدنامه محضری ضامن را وثیقه قرار دهید. وثیقه مورد نیاز برای سفر به سوریه و دوره های مشترک نیز 15 میلیون تومان است. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری هواپیما آس چارتر می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

البته این تمام شرایطی نیست که بر اساس آن قادر به دریافت گذرنامه موقت خود می باشید. چرا که اگر شما در دسته دانشجویانی که در سنوات ارفاقی مازاد بر سنوات مجاز تحصیل هستند، قرار نداشته باشید و یا دارای گواهی اشتغال به تحصیل یا درخواست مجوز خروج از کشور باشید نیز می توانید با تامین وثیقه، مقدمات خروج خود از کشور را فراهم سازید. فراموش نکنید که اگر دارای برگه اعزام بدون غیبت هستید و یا مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیل برای شما به پایان نرسیده است نیز می توانید از قانون تامین وثیقه استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که شما با تامین وثیقه، موفق به دریافت مجوز خروج از کشور و گذرنامه موقت شده اید و اگر در موعد مقرر به کشور بازنگردید، وثیقه ای که به عنوان ضمانت در سازمان وظیفه عمومی به امانت گذاشته اید به نفع دولت ضبط می شود.

شرایط خروج از کشور مشمولان چیست؟

آقایان در سن ۱۸ سالگی مشمول خدمت سربازی می شوند و به منظور خروج از کشور باید گذرنامه دریافت کرده و کارت پایان خدمت سربازی ارائه دهند. افراد زیر ۱۸ سال نیازی به دریافت مجوز ندارند. مشمولان در صورت داشتن شرایط زیر می توانند بدون نیاز به پایان خدمت و یا مجوز از نظام وظیفه به خارج از کشور سفر کنند:

مشمولین باید فاقد غیبت برای اعزام به خدمت باشند.

دانشجویان و دانش آموزان ۱۸ سال تمام، باید گواهی اشتغال به تحصیل از مدارس، دانشگاه یا حوزه علمیه استان مربوطه و یا کارت معافیت تحصیلی از دفاتر پلیس + ۱۰ در اختیار داشته باشند.

برگه اعزام به خدمت مشمولین باید فاقد غیبت باشد.

مهلت معرفی مشمولین فارغ التحصیل در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی به نظام وظیفه نباید تمام شده باشد.

مشمولین فاقد غیبت که دارای برگه ثبت درخواست معافیت پزشکی و یا کفالت از نظام وظیفه هستند.

اما از دیگر شرایط خروج از کشور بدون پایان خدمت، گذاشتن وثیقه با توجه به نوع سفر است. وثیقه در واقع به منظور تضمین برگشت و جایگزینی برای کارت پایان خدمت است.

توجه داشته باشید که خروج از کشور به منظور زیارت اربعین، شرایط متفاوتی دارد.

برای گذاشتن وثیقه به منظور خروج از کشور، مشمولان باید از قبل در بانک قوامین حساب باز کرده و با مشخص کردن نوع سفر خود که علمی، زیارتی، سیاحتی و … است، مبلغ مربوطه را به عنوان وثیقه پرداخت کنند. آژانس مسافرتی آس چارتر با ارائه بلیط ارزان چارتر خارجی و بلیط هواپیما چارتری می تواند گزینه ای مناسب برای سفر های شما باشد.

 

سفرهای زیارتی

برای سفرهای زیارتی مانند: عتبات عالیات در عراق یا انجام مناسک حج و عمره و تمتع در کشور عربستان، مشمولین باید دارای معافیت تحصیلی بوده و در سنوات اولیه تحصیلی یا سنوات ارفاقی باشند و یا تحصیلات آنها به اتمام رسیده باشد.

 همچنین تاریخ مراجعت فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی که مهلت معرفی آنان تمام نشده است، باید حداقل تا ۴۵ روز قبل از تاریخ اعزام به خدمت باشد.

دانشجویان و طلاب علوم دینی برای دریافت مجوز خروج به منظور سفرهای زیارتی باید با درخواست دانشگاه یا مدیریت حوزه علمیه استان محل تحصیل و تعیین محدوده زمانی خروج از کشور صورت بگیرد و مدت سفر حداکثر ۳۰ روز خواهد بود و برای حج تمتع این مدت ۵۰ روز است.

مدت سفر زیارتی برای روحانیون و کاروان‌های زیارتی حداکثر ۶۰ روز و برای مبلغین ۱۸۰ روز در نظر گرفته شده است. و اما مقدار وثیقه برای سفرهای زیارتی 30 میلیون ریال وجه نقد و یا ضمانت نامه بانکی است. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما چارتری را از آس چارتر تهیه کنید.

سفرهای سیاحتی

خروج از کشور برای سفرهای سیاحتی، حداکثر به مدت ۲۰ روز است. این مدت برای دانشجویان با درخواست دانشگاه محل تحصیل و تعیین محدوده زمانی خروج از کشور حداکثر به مدت ۳۰ روز صادر خواهد شد.

 

سفرها و فرصت های مطالعاتی

برای سفرهای مطالعاتی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، حداکثر مدت زمان سفر برای کارشناسی ارشد ۶ ماه و برای دکترا یک سال است. ورود و خروج مشمولین در این مدت به داخل کشور، با ارائه درخواست و موافقت نامه وظیفه عمومی بلامانع می باشد.

سفر های مطالعاتی و دوره های مشترک با درخواست دانشگاه و تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت و یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد صورت گرفته و وثیقه سفرهای مطالعاتی ۸۰ میلیون ریال وجه نقد و نیز وثیقه دوره‌های مشترک ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی است.

لازم به ذکر است که خروج از کشور مشمولان به منظور ادامه تحصیل، تابع قواعد جداگانه ای است. آس چارتر ارائه کننده بلیط چارتری انتخابی مناسب برای سفر شما می باشد.

 

سوالات متداول برای خروج از کشور

1.  خروج از كشور تاچه سني نياز به مجوز از سازمان وظيفه عمومي ندارد؟

قبل از سن مشموليت، سن مشموليت از ابتداي ماه 18 سالگي تمام مي باشد خروج قبل از سن مشموليت نياز به اخذ مجوز ندارد.

 

2. دانش آموزان و دانشجويان خارج از كشور در صورت فراغت ، اخراج و يا ترك تحصيل تا چه مدت باید خود را به وظيفه عمومي معرفي نمايند؟

اينگونه مشمولان حداكثر 1 سال از تاريخ وقوع فراغت ، اخراج يا ترك تحصيل فرصت معرفي خود به وظيفه عمومي را دارند.

3. آيا مشمولي كه داراي معافيت تحصيلي دانش آموزي يا دانشجويي خارج از كشور است مي تواند به دفعات متعدد به كشور مسافرت نمايد؟

هيچگونه محدوديتي ازسوي وظيفه عمومي دراين زمينه وجود ندارد. با خرید بلیط چارتری از آژانس آس چارتر می توانید به راحتی سفر کنید.

 

4. سنوات تحصيل دانشجويان در خارج از كشور چگونه مي باشد؟

سنوات  همانند دانشگاه هاي داخل كشور مي باشد و فرقي باهم ندارند.

 

5. آيا دانشجويان انصرافي در خارج از كشور حق تحصيل مجدد را دارند؟

به شرط اينكه 1سال ازتاريخ انصراف آنان سپري نشده باشد واين حق رافقط 1 بار درطول تحصيل براي دانشگاه هاي داخل وخارج از كشور خواهند داشت.

 

6. انواع سفرهايي كه مورد استفاده مشمولان مي باشد كدام است؟

سفرهاي علمي – سفرهاي غير علمي – سفرهاي نيمه علمي – سفرهاي مطالعاتي – سفرهاي زيارتي – دوره هاي مشترك

 

7. ميزان وثيقه سفر هاي مورد استفاده مشمولان چقدر مي باشد؟

سفرهاي علمي : 5 ميليون تومان

سفرهاي غير علمي: 15 ميليون تومان

سفرهاي نيمه علمي :8ميليون تومان

سفرهاي مطالعاتي : 5 ميليون تومان

سفرهاي زيارتي عراق وعربستان : 20میلیون ریال وجه نقد

8. شرایط کلی مشمولان برای خروج از کشور کدام است؟

الف : مشمول فاقد غيبت باشد.

ب : وضعيت تحصيلي مشخصي داشته باشد(دانش آموز- دانشجو – طلبه فارغ التحصيل باشد).

پ : وثيقه مورد نياز را به سازمان وظيفه عمومي پرداخته باشد.

ت : گواهي اشتغال به تحصيل يادرخواست مجوز خروج از كشور را ارايه نمايد.

ث :مهلت معرفي مشمولان فارغ التحصيل به پايان نرسيده باشد يا داراي برگ اعزام بدون غيبت باشند.

 

9. مدت اعطايي جهت سفرهاي مطالعاتي حداكثر چه بازده زماني را در بر ميگيرد؟

براي دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد 6 ماه ودانشجويان مقطع دكتري 1 سال مي باشد. بلیط هواپیما ارزان خود را می توانید از آس چارتر تهیه کنید.

 

10. صدور مجوز خروج از كشوربراي سربازان وظيفه چگونه است ؟

صدور مجوز خروج از كشور براي سربازان از سوي وظيفه عمومي ممنوع مي باشد و امور مربوط به خروج از كشور آنان از سوي يگان خدمتي قابل پيگيري وانجام است.

 

11. آيا صدور مجوز خروج براي دانشجويان از سوي وظيفه عمومي محدوديت دارد؟

خير صدور مجوز خروج در هر ترم تحصيلي از نظر وظيفه عمومي هيچ محدوديتي ندارد.

 

12. دربازگشت از سفر و استرداد وديعه ،آيا حضور مشمول در وظيفه عمومي الزامي است؟

درحال حاضر بله – صرفا باحضور مشمول ورويت گذرنامه وي وديعه استرداد مي گردد.

 

13. دربازگشت از سفر هاي خارج از كشور با مشمولاني كه به موقع به كشور وارد شده ولی با تاخير خود را به وظيفه عمومي معرفي نموده اند چگونه رفتار خواهد شد؟

از شش ماه تا يكسال از خروج مجدد ايشان جلوگيري خواهد شد .

 

14. با مشمولي كه با صدور مجوز به خارج از كشور سفر نموده و در موعد مقرر به كشور بازنگشته است چگونه رفتار خواهد شد؟

وديعه وي به نفع دولت ضبط خواهد شد و در صورت ورود به غيبت همانند ساير غايبين با آنان رفتار مي شود . خرید بلیط چارتری هواپیما و خرید بلیط ارزان چارتری را با آس چارتر تجربه کنید.

 

date_range سه شنبه 08 تیر 1400 remove_red_eye 1911 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
رضا بیکی :

سلام . مرسی کامل بود.داشتم دنبال این میگشتم منی که هنوز سربازی نرفتم چطور میتونم با خانواده سفر برم که خداروشکر تا حدودی مشکلم حل شد