{{ctrl.notification}}
جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

مازندران یکی از استان های شمالی کشور که دارای شهرها و روستاهای سرسبز و جذاب زیادی می باشد، این استان دارای جاذبه های طبیعی بسیاری می باشد، از جمله شهرهای پرطرفدار و توریستی در این استان تنکابن است، تنکابن هم مانند دیگر شهرهای ساحلی استان مازندران دارای طبیعت بی ‌نظیری می باشد، از جذاب ترین جاهای دیدنی در تنکابن می توان به جنگل های دوهزار و سه هزار، دشت دریاسر، روستای قلعه گردن، پلاژ ساحلی عباس آباد، آبگرم فلک ده، پارک ملی خشکه داران، قله سیالان، آبشارهای کوه سر، آبشار جلیسان، پارک جنگلی چالدره، و قلعه مارکوه اشاره کرد. تنکابن دارای آب و هوای مطبوع و ییلاقی می باشد، در ادامه آس چارتر به معرفی یکی از معروف ترین جاذبه های تنکابن جنگل های دو هزار و سه هزار می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما لحظه آخری را در این سامانه به راحتی دریافت نمایید.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

معرفی جنگل دو هزار و سه هزار

جنگل های دو هزار و سه هزار جزو جنگل‌های هیرکانی و از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان مازندران می باشد، سراسر این جنگل ها را درختان هیرکانی شمال ایران پوشانده است، این جنگل ها از معروف ترین و جذاب ترین جاذبه های دیدنی در تنکابن محسوب می شوند و مقصدی محبوب برای کوهنوردان و طبیعت گردان حرفه‌ای به شمار می ‌روند، جنگل های دو هزار و سه هزار گردشگران و توریست های زیادی را سالانه به سوی خود می کشاند، در گوشه و کنار این جنگل‌ های سرسبز جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیاری ازجمله چشمه‌ها و آبشارهای خروشان، اماکن زیارتی، آب ‌گرم سه هزار، رودخانه لیرسر، قلعه نرگس، آبشار عروس، امامزاده قاسم، امامزاده میانکوه، امامزاده صالح، منطقه حفاظت شده بلس کوه، روستای قلعه گردن، موزه مردم شناسی برسه، روستای عسل محله، آبگرم فلکده، پل چشمه کیله، دشت دریاسر، قله سیالان، هرسنگ، ییلاق وینی، پارک جنگلی چالدره، استخر پرورش ماهی دو هزار و ... وجود دارد که در ادامه با این جاذبه ها بیشتر آشنا خواهید شد.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

نام گذاری جنگل های دوهزار و سه هزار

دلیل نامگذاری این جنگل ها به دو هزار و سه هزار به دلیل ارتفاع آنها از سطح دریا می باشد، جنگل دو هزار در حدود 2000 متر و جنگل سه هزار در حدود 3000 متر از سطح دریا ارتفاع دارند. در گذشته به این ارتفاعات در گویش مازنی هراز می گفتند، هراز به معنی رود و سه هراز یعنی سه رود که شامل: شلف‌ رود، گرما رود، مرانرود بوده است، که به مرور به نام های دو هزار و سه هزار تغییر کرده است.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

استخرهای پرورش ماهی جنگل دو هزار

یکی از جاذبه های دیدنی در جنگل دوهزار استخر پرورش ماهی قزل‌آلا می باشد، در این استخر بهترین و با کیفیفت ترین ماهی های قزل آلا پرورش داده می شود، آن هم به دلیل آب چشمه و رودخانه ای که در آن نزدیکی وجود دارد، در نزدیکی این استخرها محیطی مرفه برای استراحت و صرف ناهار برای گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده است، شما می توانید علاوه بر بازدید از استخرها، ماهی تازه هم بخرید و یا به ماهیگیری بپردازید و یا روش سنتی و پختن ماهی را آموزش ببنید بازدید از استخرهای پرورش ماهی می تواند تجربه بسیار خوبی برایتان باشد.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

پارک جنگلی چالدره

در میان رود دو هزار و سه هزار پارک جنگلی زیبایی قرار گرفته است که به چالدره معروف می باشد، این جنگل جزو مناطق حفاظت شده می باشد، پارک جنگلی چالدره دارای امکانات متنوعی برای گردشگران و مسافران می باشد که از این امکانات می توان به رستوران، کلبه جنگلی مجهز، کافی شاپ، آلاچیق جنگلی، نمایشگاه اختصاصی آثار هنری، میز و نیمکت، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی و انواع تفریحات اشاره کرد. اگر می خواهید به این پارک جنگلی بروید باید از سمت جاده دو هزار خود را به این پارک جنگلی برسانید. جالب است بدانید در میان این پارک جنگلی زیبا چند قلعه تاریخی هم وجود دارد که می توانید ازآنها نیز بازدید نمایید.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

رودخانه دو هزار

رودخانه دو هزار یکی از مشهورترین و جذاب ترین جاهایی دیدنی در این جنگل ها است. این رودخانه فوقالعاده زیبا و دیدنی است، و از بکر ترین دیدنی های و مناظر منحصربفرد در این جنگل می باشد که طرفداران بسیار زیادی را دارد، این رود زیبا از آبشاری جذاب بنام ماهی‌ورزان سرچشمه می گیرد، و از شگفت انگیز ترین مناظر طبیعی در این منطقه است، درکنار این ابشار و رودخانه به راحتی می توانید ساعاتی را استراحت کنید و همچنین این منطقه یکی از بهترین مکان‌ها برای کمپ کردن می باشد.

 

روستای عسل محله

روستای عسل محله روستای ییلاقی است، که یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی و پرطرفدار در جنگل دو هزار می باشد، ییلاقات زیادی در اطراف این روستا قرار دارد، این روستا یکی از محبوب ترین مناطق برای کوهنوردان است، که نقطه شروع مسیر صعود به قله سیالان محسوب می شود. کوهنوردان حرفه ای حدود 2 روز می توانند آن را طی کنند و به قله سیالان صعود کنند.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

روستای قلعه گردن

در 8 کیلومتری تنکابن یکی دیگر از جاذبه های جنگل دو هزار و سه هزار قرار دارد که به روستای قلعه گردن معروف است. روستای قلعه گردن یک روستای ییلاقی و بکر می باشد، برای رسیدن به این روستا باید به‌ سمت جاده سه هزار حرکت نمایید. این روستا به حدی زیبا است که به آن لقب بهشت کوچک شمال ایران را داده‌اند، در این روستا می توانید از آبشار زیبای فرهاجوی که در نزدیکی این روستا قرار دارد نیز دیدن نمایید.

 

قله سیالان

از جذابترین جاهای دیدنی که خیلی موردعلاقه مندان به کوهنوردی می باشد، قله سیالان می باشد، ارتفاع این قله حدود 4250 متر است و بلندترین کوه منطقه تنکابن بشمار می رود، این کوه در میان دو شهر مازندران و قزوین قرار گرفته است، و از پرطرفدارترین جاهای دیدنی در جنگل های دوهزار و سه هزار است.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

امام زاده قاسم

همانطور که می دانید در میان جنگل های شمالی کشورمان زیارتگاه های زیادی وجود دارد، در میان جنگل های دو هزار و سه هزار این منطقه نیز زیارتگاه های زیادی وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به زیارتگاه‌ امام زاده قاسم ع اشاره کرد. زیارتگاهی در دل جنگل که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

موزه مردم شناسی دو هزار یا برسه

در جنگل دو هزار موزه ای قرار دارد که مردم شناسی این منطقه و به نام برسه معروف می باشد، در این موزه شما می توانید با با نوع پوشش، آداب و رسوم، فرهنگ مردم و ابزارآلات مربوط به زندگی مردمان قدیمی و بومی این منطقه بیشتر آشنا شوید. با تهیه بلیط چارتر هواپیما ارزان اهواز ساری از سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

ییلاق ونی

ییلاق ونی، ییلاقی با چشم اندازی بی نظیر و شگفت انگیز که از دیدنی ترین جاذبه های این منطقه محسوب می شود، ر در نزدیکی روستای هرسنگ قرار دارد و دارای آب و هوا بسیار دل انگیز و مطبوعی می باشد، این ییلاق در بهار و تابستان دارای هوای معتدلی می باشد اما در زمستان هوای بسیار سرد و برفی را دارد، این ییلاق همچنین استراحتگاه کوهنوردانی است که برای فتح قله سیالان از این مسیر عبور می کنند، بسیاری از دامداران نیز دام‌های خود را برای چرا به این ییلاق می‌ آورند.

 

آبشارعروس

در نزدیکی روستای مران در جاده جنگلی سه هزار به الموت  آبشار بسیار زیبا و چشم نوازی قرار دارد که به آبشار خبکندی یا عروس مران معروف می باشد. آبشار عروس از زیباترین و بلندترین آبشارهای ایران محسوب می شود و ارتفاع این آبشار حدود 62 متر است.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

آبگرم سه هزار

یکی  دیگر از جذاب‌ترین جاهای دیدنی در این منطقه می توان به آبگرم سه هزار اشاره کرد، این آبگرم در دامنه‌های آهکی کوهستان‌های سه هزار قرار دارند. مساحت حوضچه ی این آبگرم پنج متر مربع و عمق آن کمتر از 1 متر و درجه حرارت آب این چشمه حدود ۴۰ سانتی ‌گراد می باشد، آب این چشمه بسیار زلال و دارای مواد معدنی همچون: گوگرد، اسید کربنیک و آهن می باشد، که خواص درمانی فوق العاده ای می باشد، و برای امراض پوستی و گوارشی بسیار مفید است. از دیگر چشمه های آبگرم این منطقه می توان به چشمه آب معدنی فلکده اشاره کرد که در ارتفاعات جنگل سه هزار قرار دارد.

 

امکانات جاده و جنگل دو هزار و سه  هزار

جنگل های زیبای دو هزار و سه هزار به دلیل جذابیتی که دارد گردشگران زیادی هزساله به بازدید از آن راهی این جنگل ها می شوند، بنابراین در این جنگل ها امکاناتی نظیر: پارکینگ، سرویس بهداشتی و آلاچیق، پارک جنگلی، هتل، کافه‌های سنتی، استخر پرورش ماهی و… وجود دارد. همچنین اگر خواستید در این جنگل اقامت کنید می توانید در اقامتگاه پارک جنگلی چالدره اقامت کنید.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

اقامتگاه‌های جنگل دو هزار و سه  هزار

در بخش‌هایی از جنگل دو هزار و سه هزار برای اقامت کلبه‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و حتی هتل آپارتمان‌هایی وجود دارد، که می توانید به سلیقه خود هر اقامتگاهی را که دوست دارید را انتخاب نمایید و اقامت کنید، همچنین می توانید برای خود کمپینگ بزنید و شبی را در چادر اقامت کنید. از اقامتگاه های جنگل دو هزار و سه هزار می توان به هتل جنگلی چالدره، هتل آپارتمان سیالان، هتل ویلا دو هزار، هتل چام و چاشت اشاره کرد.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

نکات لازم برای سفر به جنگل های دوهزار و سه هزار

گردشگران و مسافرانی که قصد دارند به جنگل های دوهزار و سه هزار سفر کنند، قبل از رفات باید چندین نکته را رعایت کنند، در ادامه این نکات را باهم مرور می کنیم:

در نقاط دورافتاده و پرت جنگل نروید و اتراق نکنید.

در حاشیه رودخانه ها اتراق نکنید زیرا احتمال وقوع سیل در این نواحی بسیار است.

به همراه خود وسایلی ضروری همچون: آب آشامیدنی، مواد خوراکی، لباس مناسب، کفش مناسب، کیسه خواب و نقشه ی جنگل و… داشته باشید.

در ضمن در دل جنگل تلفن های همراه آنتن دهی ضعیفی دارند.

برای راهنمایی در مسیر حرکتتان می توانید از راهنما یا افراد محلی که با مسیرها و مناطق جنگل آشنایی دارند کمک بگیرید.

 

سوغات جنگل‌های دو هزار و سه هزار مازندران

مردم بومی و محلی در جنگل‌های دو هزار و سه هزار مازندران دارای صنایع‌دستی نظیر: چادر شب، کلاه ‌پشمی، چوخا، جاجیم، کول ‌گیر، جوراب پشمی پوستین کلاه، گل گاو زبان و فندق، گردو، سیب و گندم می باشد که می توانید به عنوان سوغات از آنها تهیه نمایید.

جنگل های دو هزار و سه هزار مازندران

بهترین زمان سفر به جنگل‌ های دوهزار و سه هزار

جنگل‌ دو هزار و سه هزار از زیباترین جاذبه های شمال کشور که به دلیل قرارگیری در ارتفاعات، دارای آب و هوای کوهستانی و خنکی می باشد، بهترین فصول برای بازدید از این جنگل ها فصل بهار و پاییز است. در فصل بهار این منطقه به اوج سرسبزی می رسد و درختان پر شکوفه و رودها پرآب می شود، در فصل تابستان هوای این منطقه شرجی است، در پاییز نیز این منطقه دارای طبیعت رنگارنگی می باشد که بسیار دیدنی و جذاب است، در فصل زمستان نیز هوا بسیار سرد و بارندگی فراوان است. بنابراین فصل بهار یکی از زیباترین فصول برای بازدید محسوب می شود. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده قیمت بلیط هواپیما ارزان چارتری کیش ساری در مشهد می باشد.

 

آدرس جنگل های دو هزار و سه هزار: استان مازندران، تنکابن، خرم آباد، روستای خشکه رود، جاده دو هزار، جنگل های دو هزار و سه هزار

 

نویسنده: شادی شادکام
date_range شنبه 06 خرداد 1402 remove_red_eye 313 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

مسیر دسترسی به جنگل‌های دو هزار و سه هزار چگونه است؟

برای دسترسی به جنگل‌های دو هزار و سه هزار می توانید از تنکابن و خرم آباد مازندران به این جنگل ها خود را برسانید، می‌شود، اما لاز است بدانید جاده‌ها و مسیرهای فرعی بسیار زیادی وجود دارد که می توانید خود رابه جاده دوهزار برسانید. از قدیمی ترین جاده های کوهستانی که شما را به جنگل سه هزار می رساند جاده الموت می رساند.

جنگل‌های دو هزار و سه هزار مازندران کجا قرار دارند؟

جنگل‌های دو هزار و سه هزار مازندران در جنوب تنکابن و ارتفاعات قله سیالان قرار دارند.

تفاوت جنگل‌های دو هزار و سه هزار در چیست؟

این دو جنگل در امتداد یکدیگر قرار دارند. جنگل سه هزار ارتفاع بیشتری نسبت به جنگل دو هزار دارد، برای ورود به این جنگل حدود 10 کیلومتر ابتدایی را از میان جنگل دو هزار عبور کنید تا به جنگل سه هزار برسید.

آیا در جنگل دو هزار و جنگل سه هزار می‌توان اقامت کرد؟

جنگل های دو هزار و سه هزار از جاذبه های پرطرفدار در مازندران است، شما می‌توانید در کلبه‌های چوبی یا هتل آپارتمان که در این جنگل‌ها قرار دارد شبی را اقامت داشته باشید. همچنین می توانید در مسیر جنگل چادر بزنید.

آب و هوای جنگل های دو هزار و سه هزار چگونه است؟

به دلیل قرارگیری جنگل های دوهزار و سه هزار در ارتفاعات و فاصله آن ها با دریا،‌ آب و هوای این منطقه بسیار خنک و مطبوع است.