{{ctrl.notification}}
جزیره موش یا جزیره دزدان دریایی آنتالیا

جزیره موش یا جزیره دزدان دریایی آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای توریستی در ترکیه است، که طرفداران بسیار زیادی دارد، سالانه گردشگران و توریست های زیادی برای بازدید جاذبه های تفریحی و تاریخی به این شهر سفر می کنند. از جاذبه های آنتالیا می توان به دروازه هادریان، قلعه رومی، مناره یوولی، بندر قدیمی آنتالیا، موزه انتالیا، آسپندوس، ترمسوس، پرژ، روستاهای دوقلوی اولیمپوس و چیرالی، ساحل کنیالتی، چشمه‌های کارست، ساحل لارا، غار کارائین، فازلیس، کوکین ماگاراسی، پارک ملی کوپرولو کانیون و... اشاره کرد، از دیگر جاذبه هایی که امروز آس چارتر به معرفی آن بپردازد جزیره موش است، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان تهران آنتالیا را از سایت به راحتی دریافت نمایید.

 

جزیره موش یا جزیره دزدان دریایی آنتالیا

معرفی جزیره موش آنتالیا

جزیره ای بکر و زیبا  بنام جزیره موش آنتالیا یک جزیره ی کوچک خالی از سکنه است، این جزیره 15 کیلومتر مربع وسعت دارد که در میان آب های دریای مدیترانه قرار گرفته است. این جزیره از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می آید بخشی از شهرستان کاس می باشد، این جزیره دارای قدمت بسیار بالایی است، و در آن حاذبه های تاریخی وجود دارد که نشان دهنده تاریخ و قدمت این جزیره است، قلعه ای تاریخی کوچک که متعلق به زمان پادشاهی سلطان محمد است و محل رفت و آمد دزدان دریایی بوده که در ان دزدان دریایی وسایل و غنائم را نگهداری می کردند. جزیره موش آنتالیا دایره ای شکل است و همچون مرواریدی در میان آب های مدیترانه ای در جنوب خلیج کالکان می درخشد. این جزیره کمتر مورد توجه توریست‌‌ها است و چندان مشهور نیست.

 

دلیل نام گذاری بنام موش

جزیره موش آنتالیا در زبان ترکی سیچان آداسی می باشد و به این نام در میان مردم ترکیه معروف است، یکی از دلایلی که به این جزیره موش می گویند، شکل ظاهری و کوچک بودن آن است که به اسم جزیره موش معروف شده است.

جزیره موش یا جزیره دزدان دریایی آنتالیا

تفریحات در جزیره موش آنتالیا

این جزیره در جنوب غربی جزیره موش واقع شده و مکانی ایده‌آل برای ورزش‌های زیر آب است. حتی مبتدیان هم می‌توانند از ورزش‌ها و تفریحات این جزیره لذت ببرند. جزیره زیبای موش آنتالیا دارای تفریحات جذابی از جمله غواصی، طبیعت‌گردی، پیاده روی، قایق سواری، قدم زدن در ساحل، شنا، صخره ‌نوردی و کوه‌نوردی، شیرجه، تماشای دریای مدیترانه و ... می باشد. با این که این جزیره خالی از سکنه است، اما غواصان زیادی را به خود جذب کرده است. عمق آب در اطراف این جزیره حدود 8 و 22 متر می باشد. یکی از جذاب ترین مناظری که در زیر آب وجود دارد و جود غاری در زیر آب است که در هنگام غواصی می توانید آن را مشاهده نمایید. از تفریحات لذت‌بخش جزیره موش هستند. همچنین قلعه ی تاریخی کوچکی که متعلق به زمان پادشاهی سلطان محمد رشاد بوده و می توانید از این قلعه تاریخی که زمانی دزدان دریایی برای غنایم خود از آن استفاده می کردند. در نزدیکی این جزیره، جزیره کوچک دیگر نیز قرار دارد که به جزیره مار معروف است و در جنوب غربی جزیره موش آنتالیا قرار گرفته است، این جزیره مکان مناسبی برای ورزش ها و تفریحات آبی می باشد. همچنین همچنین پوشش گیاهی و پرندگان زیبا در این جزیره از دیگر زیبایی ها و جذابیت های این جزیره می باشد که می توانید از آنها دیدن نمایید.

جزیره موش یا جزیره دزدان دریایی آنتالیا

مسیر دسترسی به جزیره موش آنتالیا

همانطور که گفته شد این جزیره در میان دریا قرار دارد و برای رسیدن و دسترسی به جزیره موش آنتالیا باید با کشتی سفر کنید، شما می توانید از نزدیک ‌ترین اسکله در ساحل کالکان استفاده کنید، مسیر جزیره کوش تا این اسکله حدود  40 تا 50 دقیقه زمان می باشد. جالب است بدانید این کشتی ها در این اسکله شما را تا نزدیکی این جزیره نمی برند و مابقی راه را باید با قایق طی کنید، به این خاطر که در نزدیکی این جزیره صخره های دریایی زیاد قرار دارد و امکان برخورد کشتی به آنها را دارد و نمی تواند عبور کند به همین دلیل از قایق استفاده می شود.

جزیره موش یا جزیره دزدان دریایی آنتالیا

بهترین زمان برای بازدید از جزیره موش آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا از اوایل اردیبهشت تا اواسط مهرماه است. که از لحاظ آب و هوایی بسیار مناسب است، برای بازدید از این جزیره ی زیبا می توانید روزها به بازدید و تفریح در این جزیره بپردازید زیرا این جزیره در شب نا امن است و برای تفریح شبانه مناسب نیست. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی چارتر آنتالیا در شهر مشهد می باشد. مجموعه آس چارتر با پشتیبانی 24 ساعته خود همراه و پشتیبان شماست.

 

آدرس جزیره ی موش: ترکیه، آنتالیا، منطقه ی کالکان

جزیره موش یا جزیره دزدان دریایی آنتالیا

جاذبه های دیدنی نزدیک به جزیره موش

جزیره زیبا و گردشگری موش در آنتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در این منطقه محسوب می شود، که علاوه بر آن می توانید به بازدید از دیگر جاذبه های این شهر زیبا بپردازید در ادامه چند مورد از این جاذبه های دیدنی را برایتان معرفی خواهیم کرد.

جزیره موش یا جزیره دزدان دریایی آنتالیا

مناره یولی

یکی از برجسته‌ترین بناهای تاریخی در آنتالیا که قدمت آن به دوره سلجوقی باز می گردد، مناره یولی می باشد، این مناره دارای معماری منحصر به فرد است و توسط شاه علاءالدین کی قباد ساخته شده است، این مناره در مسجد علاءالدین قرار دارد، این مسجد مربوط به قرار چهاردهم میلادی است. این بنا دارای معماری خیره کننده ای است و دارای 6 گنبد و 2 در است و مناره یولی با کاشی های آبی تیره تزئین شده است، این مسجد تاریخی شامل بخش های دیگری همچون: مدرسه غیاث‌الدین کیخسرو، خانقاه دراویش، منزل درویش سلجوقی، حمام سلجوقی، مدرسه آتابی و مقبره نگار خاتون و مهمت بی نیز می باشد ومناره یولی به مناره شیاردار نیز معروف است، این مسجد امروزه عبادتگاه محلی ها و گردشگران است، و ازجاذبه های پرطرفدار در انتالیا می باشد، این برج در سال 1974 به مکانی فرهنگی و آموزشی تبدیل شد.

جزیره موش یا جزیره دزدان دریایی آنتالیا

بندر قدیمی اولد هاربر آنتالیا

یکی از معروف‌ ترین جاذبه های آنتالیا بندر قدیمی اولد هاربر است، این بندر قدیمی قدمتی حدود دو هزار سال پیش را دارد، که در دوره های حکومتی همچون بیزانس ‌ها، ترک‌ ها، عثمانی ‌ها، سلجوقیان و بوده است، این بندر دارای موقعیت جغرافیایی فوق‎‌العاده ‌ای می باشد. این بندر یکی از مهم‌ ترین مراکز تجاری اقتصادی منطقه محسوب می شده است و امروزه بعنوان یکی از فعال ترین مراکز تجاری منطقه محسوب می شود و این بندر تجاری با وجود مراکز خرید، فروشگاه‌ ها، بازار ها، رستوران ‌ها، کافه ‌ها وبه یک بندر تفریحی تبدیل شده است. این بندر دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیار زیادی می باشد که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، این بندر زیبا و جذاب توریستی بهترین گزینه برای سفر در آنتالیا می باشد.

 

غار کارائین

غار کارائین یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب می شود، این غار متعلق به دوره پارینه سنگی می باشد حدود 25000 هزار سال پیش بازمی گردد، این غار در گذشته سکونتگاه های انسان در آنتالیا بوده است. در این غار آثاری همچون ابزار شکار و زندگی که از عاج و سنگ ساخته شده است و همچنین استخوان‌ها و دندان‌های انسان های دوران نوسنگی نیز یافت شده است، که قدمت برخی از آنها به 160 هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد .

جزیره موش یا جزیره دزدان دریایی آنتالیا

دروازه هادریانوس

دروازه هادریانوس از دیگر بناهای تاریخی در آنتالیا است، این دروازه  در منطقه باستانی کالیچی در ۴۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد. دروازه هادریانوس یکی از آثار باستانی با ارزش در جهان بشمار می رود، دروازه هادریانوس در میان دیوار باستانی این شهر قرار دارد که دورتا دور شهر کشیده شده است که در گذشته بعنوان یک دژ دفاعی بوده است. این دروازه با شکوه در سال ۱۳۰ پس از میلاد مسیح روم باستان است که به افتخار امپراطور وقت روم ورود هادریانوسوس ساخته شده است. این دروازه دارای معماری بی نظیری می باشد و دارای۳ قوس به طول ۶ متر و عرض ۴ متر و از سنگ مرمر سفید و ۸ ستون گرانیتی تشکیل شده است. در سفر به آنتالیا از این دروازه ی تاریخی دیدن نمایید.

موزه های آنتالیا

آنتالیا دارای موزه های بسیار زیادی از جمله موزه باستان شناسی، موزه مینی سیتی، موزه و خانه آتاتورک، موزه سونا اینان کرک، موزه اسباب بازی، موزه زیرآبی، موزه کاشی، موزه زیست شناسی دریایی می باشد. در سفر به آنتالیا می توانید از این موزه ها دیدن نمایید. و با تاریخ غنی و آثار باستانی این شهر آشنا شوید.

جزیره موش یا جزیره دزدان دریایی آنتالیا

ساحل آرا

ساحل لارا یکی از جاذبه های توریستی و جذاب دیدنی در 15 کیلومتری شرق آنتالیاست، این ساحل گردشگری و توریستی دارای امکانات رفاهی و گردشگری بسیار زیادی از جمله: زمین فوتبال، والیبال ساحلی، تورهای قایق سواری و غواصی و محوطه باربیکیو، پیک نیک، دوش های آب، اتاق های تعویض لباس، محوطه هایی برای برپایی پیک نیک و صندلی های ساحلی همراه با چتر و چندین کافه و رستوران می باشد. خط ساحلی این ساحل بسیار طولانی است، و محیط امن و آرامی برای تفریح می باشد، و می توانید بدون هیچ محدودیتی به تفریح و گردش در این ساحل بپردازید.

نویسنده: شادی شادکام

date_range یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 remove_red_eye 7452 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

جزیره موش کجاست؟

جزیره ی موش در غرب مرکز شهر آنتالیا، بین ساحل کنییالتی و شهر بلدیبی، تقریباً 1000 متر از ساحل واقع شده است.

علت نامگذاری جزیره ی موش چیست؟

جزیره موش ها نام خود را به این دلیل گرفته است که نمای دور آن شبیه به یک موش است.

بندر قدیمی آنتالیا کجاست؟

بندر قدیمی آنتالیا یکی از تفریگاه‌های ساحلی این شهر است. این بندر در منطقه کالیچی یکی از مناطق قدیمی آنتالیا که یکی از مناطق شلوغ و پر تردد آنتالیا است قرار دارد. این منطقه دارای معماری سنتی و بافت قدیمی می باشد که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.