{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری یزد1

جاذبه های گردشگری یزد

یزد یکی از شهرهای تاریخی ایران می باشد، جاذبه های گردشگری یزد  قدمت زیادی دارد که این شهر را به  اولین شهر تاریخی خشتی ایران و دومین شهر تاریخی جهان قرار دارد. با توجه به فراوانی جاذبه های یزد و بناهای خشتی این شهرباعث شده که نام این شهر تاریخی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده و از آن به عنوان یک شهر بین المللی هم یاد می شود. یزد به شهر بادگیر ها و قنات ها شهرت دارد و در گوشه گوشه ی این شهر می توان به نظاره تاریخ نشست و از غرق شدن در زیبایی های آن لذت برد. در این مقاله آس چارتر قصد دارد تا بخشی از جاذبه های گردشگری یزد را معرفی کند تا در صورتی که از بلیط های لحظه آخری یزد استفاده می کنید بتوانید سفر لذت بخشی داشته باشید .

جاذبه های گردشگری یزد

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد یکی از شاهکارهای معماران هنرمند ایرانی است که در دل کویر ایران در استان یزد رخ نمایی می کند و یکی از جاذبه های گردشگری یزد می باشد  که مسافران زیادی از داخل و خارج آن را برای گشت و گذار در یزد انتخاب می کنند. این مسجد حدود ۱۰۰ سال و در طول ۳ دوره ساخته شده و یکی از پایه های اصلی حکومت ساسانیان به شمار می رفته است. موردی که سبب شده این مسجد به نسبت دیگر مساجد ایران تفاوت داشته باشد خوابیدگی گنبد، سردر رفیع و بلند و همچنین کاشی کاری زیبا و منحصر به ‌فرد آن می باشد که هر چشمی را به خود خیره می کنند و باعث جلای روح هر بیننده ای می شود ..

مسجد جامع یزد در سال ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

جاذبه های گردشگری یزد

میدان وقت الساعت

از دیگر جاذبه های گردشگری یزد میدان وقت الساعت است. در این میدان یکی از قدیمی ترین برج های ساعت ایران و جهان قرار دارد و اولین ساعت شهری ایران به شمار می آید . ساخت برج ساعت به زمان قاجار برمی گردد و طاق و قوس ها، تزیینات آجری و کاشی کاری های منقوش به خطوط آیات و … به آن جلوه ای خاص داده است . سازنده  برج ساعت  ابوبکر یکی از ساعت سازهای ماهر یزدی است  و امروز به عنوان یکی از جاذبه های یزد مطرح است . .

میدان وقت الساعت در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

جاذبه های گردشگری یزد

میدان امیر چخماق

یکی از نمادهای شهر یزد که کمتر کسی نام آن ها را نشنیده است میدان امیرچخماق است. در این میدان مجموعه ای از بناهای تاریخی و ارزشمند وجود دارند . یکی از شاخص ترین جاذبه های یزد این میدان است که تکیه ای است با مناره های بلند که به عنوان اصیل ترین قسمت این شهر به یادگار مانده است. . میدان امیرچخماق یا به گویش مردم یزد میرچخماق محلی برای گردهمایی مردم یزد می باشد  و به شما پیشنهاد می کنیم اگر بلیط هواپیما چارتری مشهد یزد گرفته اید حتما از این میدان هم دیدن کنید .

جاذبه های گردشگری یزد

باغ دولت آباد

یکی از جاذبه هایی که شهر یزد را جهانی کرده است؛ باغ دولت آباد! این باغ جزء یکی از ۹ باغ ایرانی است که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. عمارت بلند این باغ بلندترین بادگیرهای جهان را دارد و از نظر معماری بسیار ارزشمند است است و یکی از جاذیه های گردشگری یزد می باشد . این باغ یکی از قدیمی ترین باغ های ایرانی است که ۲۶۰ سال قدمت دارد و در وسعت ۶.۴ هکتاری خود، نشانه هایی از بهشت را در خود جای داده است تا بیننده را به دنیایی دیگر ببرد. زمانی وارد این باغ می شوید احساس نمی کنید که در شهر کویری یزد هستید و بوی گل و گیاهان شما را مدهوش خواهند کردو این باغ را هیچ جا نمی توان دید .

جاذبه های گردشگری یزد

خانه لاری ها

جاذبه های یزد را قطعا نمی توان در یک مطلب جای داد چرا که هر طرف این شهر زیبا و دیدنی می تواند برای خودش به عنوان جاذبه ای به شمار برود. خانه لاری ها یکی دیگر از جاذبه های شهر یزد است که دارای قدمتی حدود ۱۵۰ سال می باشد، در زمان های گذشته حدود ۲۷۰ سال پیش لاری ها از سمت فارس به شهر یزد به منظور تجارت می آمدند و در جای جای این شهر سکونت کردند . خانه ی لاری ها با وجود اتاق آیینه با آیینه کاری هایی با قدمت حدود پنجاه یا شصت سال، اعیانی بودن خود را به نمایش می گذارد این خانه در سال 1375 در آثار ملی ثبت شده است  . .

این خانه یکی از جاذبه هایی است که به تنهایی ارزش این را  دارد که بلیط هواپیما چارتر کیش یزد را بگیرید و فقط از این اثر بازدید کنید .

جاذبه های گردشگری یزد

آب انبار شش بادگیر

آب انبار شش بادگیر نام یکی از آب انبارهای شهر یزد از بین ۷۵ آب انباری است که ۱۸۰ سال پیش در دوره قاجاریه ساخته شده بوده اند. این بنا به شکل ۸ وجهی ساخته شده و دلیل آن این بوده که بتواند با شرایط اقلیمی و جهت باد در این منطقه کویری کنار بیاید و بهترین بهره گیری را داشته باشد . این آب انبار یکی از بزرگترین آب انبارها در شهر یزد است که حجم آن تقریبا ۲۰۰۰ متر مکعب است. این آب انبار دارای ۲ خروجی است یکی برای زرتشتیان و دیگری برای مسلمانان است که این خود نشان دهنده فرهنگ بالای مردم شهر یزد است که می توانند با درک با هم کنار بیایند و کنار هم زندگی کنند.

جاذبه های گردشگری یزد

مدرسه ضیائیه یا زندان اسکندر

بنایی در شهر یزد با دو نام متفاوت وجود دارد که نشان دهنده کاربرد دوگانه ی این بنای ارزشمند تاریخی می باشد و یکی از جاذبه های گردشگری یزد می باشد .برخی بر این عقیده هستند که این بنا در قرن هشتم در سال ۶۳۱ هجری شمسی بنا شده و در سال ۷۰۵ هجری شمسی نیز ساخت آن تکمیل شده است. مدرسه ضیائیه بیش از هفتصد سال پیش محلی برای تدریس بوده است  و میزبان مجالسی نظیر بحث و بررسی بزرگان و علما را بر عهده داشته است. گفته می شود نام زندان اسکندر در نتیجه ی آمدن گروهی از تبعیدیان اسکندر مقدونی به یزد به وجود آمده است  و البته عوامل دیگری همچون ویژگی های اقلیمی، دور افتادگی یزد از مراکز بزرگ و پر رفت و آمد در گذشته بر شهرت بیشتر این نام افزوده اند..

اگر شما هم از بلیط های لحظه آخری یزد استفاده کرده اید و فرصت کمی برای گردش یزد دارید بهتر است با ما همراه باشید

جاذبه های گردشگری یزد

آتشکده ورهرام

آتشکده ی ورهرام که به آتشکده ی بهرام مشهور است محلی برای نگهداری آتش مقدس زرشتی و نیایشگاهی برای زرتشتیان می باشد که 1500 سال است آتش آن خاموش نشده است . بازدیدکنندگان این آتشکده می توانند از پشت شیشه که آتش در آن قرار دارد را ببیند این آتشکده یکی از جاذبه های گردشگری یزد به حساب می آید .

جاذبه های گردشگری یزد

date_range سه شنبه 22 تیر 1400 remove_red_eye 1871 بازدید favorite_border 0 chat 1
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 1
Ghasem pilpayeh :

Yazd ziba mmnon as charter ????????????