{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری یزد 2

جاذبه های گردشگری یزد

ساباط يا بادگير

همه ی آنچه در یزد می بینید به بناهای تاریخی كه از آنها نام برديم ختم نمی شود. آنچه که این شهر را نسبت به بسیاری از شهرهای ایران متمایز کرده، وجود بافت سنتی آن است که هر کسی را به قدم زدن و تماشای گوشه گوشه ی آن وا می دارد.  در این شهر کافیست تا در زیر بادگیری قرار گیرید تا نسیم خنکی را در گرمای طاقت فرسای تابستان لمس کنید كه اين بدون استفاده از هیچ گونه انرژی و تنها در اثر هوش و هنر معماران در خانه هایی در میان اقلیم کویری جریان پیدا می کند. تعداد بادگیرهای یزد به حدی زیاد است که نامش را شهر بادگیرها گذاشته اند و همين بادگيرها يكي از جاذبه هاي يزد است. از بادگیرها که بگذریم به کوچه هایی می رسیم که سقفی بر فراز خود دارند تا ساکنان و میهمانان شهر را از گزند بارقه های سوزان خورشید کویر در امان نگه دارند. گاه در گوشه و کنار این ساباط ها سکوهایی برای استراحت وجود دارد تا رهگذران برای لحظه ای بر روی آن بنشینند و خستگی را از تن به در كنند و مجموعه اين موارد هر گردشگري را به يزد مي كشاند . بلیط هواپیما یزد خود را می توانید در کمتر از سه دقیقه از سایت آس چارتر تهیه کنید.

جاذبه های گردشگری یزد

نخل امیرچخماق

نخل امیر چخماق یکی بزرگترین نمادهای شهر یزد و يكي از جاذبه هاي گردشگري یزد مي باشد که با تنه های چوب ساخته شده است و توسط اهالی شهر یزد در مراسم سوگواری محرم می چرخاندند. در دهه ی اول این ماه، تابوت پوشیده شده از پارچه‌های مشکی و سبز ، توسط عزاداران حمل می گردد و در بقیه روزهای سال در حسینیه‌ها و مساجد اين شهر نگهداری می‌شود. این نخل یکی از دیدنی ترین جاذبه هاي يزد است که دارای قدمت ۴۵۰ سال بوده و به عنوان یکی از قدیمی ترین نخل های ایران به شمار می رود.

جاذبه های گردشگری یزد

برج خاموشان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری یزد برج خاموش اين شهر است. برجی که بر روی یک کوه رسوبی به نام کوه دخمه قرار گرفته و محلی برای عبادت زرتشیان در آن زمان بوده است كه اكنون به عنوان يكي از آثار بينظيريزد مي توان از آن نام برد . این برج، در واقع مکانی است که زرتشتیان جسد مردگان خود را در آن می گذاشتند تا توسط درندگان و پرندگان خورده شود. اگر شما هم از بليط چارتري مشهد يزد استفاده كرده ايد بهتر است حتما از اين برج ديدن كنيد .

جاذبه های گردشگری یزد

برج و باروی قدیم شهر

از آنجایی که یزدی ها بهترین معماران ایران بوده اند و در ساخت و سازهای خودشان فکر تمام جوانب را می کردند از برج و باروی به منظور در امان ماندن و حفظ جان ساکنان شهر از هجوم غارتگران و دشمنان می ساختند تا در مقابل هر گونه دشمن خارجي و حمله ای دفاع خوبی از خودشان بتوانند نشان دهنداين اثر يكي از جاذبه هاي گردشگري يزد شده است.

جاذبه های گردشگری یزد

بقعه دوازده امام

در محله ی فهادان بنایی است كه از دوره ی سلجوقیان باقی مانده است و به آن بقعه ی دوازده امام گفته می شود. این بنا، بر اساس اسناد تاریخی و شناسنامه ای، قدیمی ترین بنای یزد می باشد و از حیث سبک بنا و نقش و نگار و کتیبه کوفی رنگی، اهمیت خاصی در معماری اسلامی دارد كه يكي از مهمترين جاذبه هاي يزد نيز هم همين اثر است.

جاذبه های گردشگری یزد

موزه آب یزد

همانطور که می دانید شهر یزد به دلیل کویری بودن همواره با مشکل آب روبرو بوده است از قديم تاكنون و قنات های بسیاری در این شهر وجود دارد که حاکی از این حکایت می باشد. از همین رو برای نشان دادن این موضوع موزه آب یزد در این شهر تاسیس شده تا در آن وسايلي که برای تامین آب مورد نیازشان استفاده می کردند را در این موزه به نمايش گذارند .

جاذبه های گردشگری یزد

عمارت بوستان ناجی

از دیگر باغ های مشهور یزد در دوران قاجار بوستان ناجی است که پس از این که به شهرداری اهدا شد به صورت بوستان بازسازی شد و اكنون مورد بازديد عموم قرار دارد. عمارتی در میان این بوستان قرار دارد که دارای یک تالار با بادگیر، ۲ اتاق و قسمت های مختلف دیگری است که این عمارت و باغ با کاربری مسکونی از املاک فردي به نام ناجی بوده است. این بوستان در مسیر قنات نجف آباد واقع شده است. شما با خرید بلیط چارتری تهران یزد می توانید از همه جاذبه های گردشگری یزد استفاده کنید .

جاذبه های گردشگری یزد

عمارت قصر آینه یا موزه آینه و روشنایی

عمارت دیگری در شهر یزد به نام قصر آیینه وجود دارد که به موزه آیینه و روشنایی شهرت یافته است. این عمارت در سال ۱۳۲۰  به صورت یک مهمانسرای خصوصی ساخته شده و بعد از انقلاب در سال ۱۳۷۷ موزه در آن برپا شد كه اكنون از جاذبه هاي يزد مي باشد .

جاذبه های گردشگری یزد

خانه تهرانی ها

از دیگر جاذبه های گردشگری یزد خانه تهرانی ها است که متعلق به یکی از تاجرهاي ایرانی می باشد. خانواده ای تهرانی حدود ۲۵۰ سال پیش در این خانه زندگی می کردند و از تجار فرش در شهر يزد  بوده اند. زیبایی این خانه به اندازه ای است که تا مدت ها به عنوان کنسول گری اقتصادی برخی کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گرفته است و از زيبايي بي نظيري برخوردار است . ساختمان این هتل دارای حیاط اصلی، نارنجستان و عمارت کلاه فرنگی، سه بادگیر زیبا، تالار بزرگ، چاه خانه، سرداب زیبا و فعال، هشتی و پشت بامی بزرگ و مشرف به بافت تاریخی شهر یزد مي باشد .

جاذبه های گردشگری یزد

بازار و حمام خان

مجموعه بی نظیر دیگری که در لیست جاذبه های گردشگري یزد قرار دارد، بازار و حمام خان یزد است که مجموعه ای زیبا و قدیمی از بازار خان و حسینیه و آب انبار و حمامی مجاور آن می باشد. ساخت این مجموعه ی چشم نواز در شهر یزد در زمان ناصرالدین شاه بوده است و بازار خان به عنوان طولانی ترین و عریض ترین بازارهای شهر یزد شناخته شده است و مصالح به کار رفته در آن خشت و گل است.

جاذبه های گردشگری یزد

خانه ملک التجار

خانه ملك التجار كه قدمت آن حدود ۱۲۰ سال است و متعلق به حاجی علی اکبر شیرازی از تجار باسابقه یزد بوده است. لقب ملک التجار به دلیل عملکرد مناسب وی توسط ناصرالدین شاه به وی داده شد و نوادگان وی تا ۴ نسل بعد در این امارت زندگی می کردند كه بسيار زيباست . این خانه از اتاق های متعددی تشکیل شده که هر یک ویژگی منحصر به فرد خود را دارند. بر دیوار و سقفِ اکثر اتاق ها نقاشی هایی تماشایی به چشم می خورد که اثر هنرمندان شیرازی هستند و طی روایتی، کشیدن آنها ۱۰ سال به طول انجامیده است و اثري خاص به يادگار گذاشته اند.

امروزه این ساختمان به عنوان مکانی برای اقامت گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد و لقب اولین هتل خشتی جهان را به خود اختصاص داده است و اقامت خاطره انگيزي را براي مهمانان اين هتل به يادگار مي گذارد ، شما می توانید با دریافت بلیط چارتری یزد از همه جاذبه های گردشگری یزد دیدن کنید .

جاذبه های گردشگری یزد

date_range چهارشنبه 23 تیر 1400 remove_red_eye 1589 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0