{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری کاشان 2

جاذبه های گردشگری کاشان

بقعه خواجه تاج الدین

این بقعه تاریخی به مسجد آقابزرگ بسیارنزدیک است. بنا مجموعه‌ای ازمدرسه، خانقاه، آب انبار، مسجد و بقعه بوده است اما هم ‌اکنون فقط دو گنبد بقعه وخانقاه باقی‌ مانده است که به صورت قرینه می‌باشند. خواجه تاج‌ الدین شیروانی یکی ازافراد مشهورقرن نهم دردوره آق ‌قویونلوها بوده است. او به همراه دو برادردیگرش بناهای مهم و ارزشمندی درکاشان احداث کردند که این بقعه و خانقاه تنها یکی از آن‌ها است. معماری و کاشی‌کاری‌های بنا به همراه تزئینات بسیار زیبای درون بقعه وخانقاه موجب شده تا گردشگران بسیارزیادی با دیدن این مکان تاریخی حیرت ‌زده شوند. برای بازدید از این مکان تاریخی می توانید بلیط هواپیما چارتر کاشان دریافت کنید و از این زیبایی های بی نظیر آن استفاده کنید.

آدرس: میدان کمال الملک کاشان، خیابان فاضل نراقی، جنب مسجد آقابزرگ

جاذبه های کاشان

پل گبرآباد کاشان

این پل که در بخش مرکزی شهرکاشان قرارگرفته است، قدمتی برابرباعصرصفویه دارد. درحقیقت روستای گبرآباد این پل را در دل خود جای داده و نامش بر روی پل مانده است. در تیر ماه سال ۱۳۸۴ پل تاریخی گبرآباد به عنوان اثری ملی به ثبت رسیده است.

جاذبه های کاشان

مدرسه سلطانیه کاشان

قدمت این مدرسه به دوره قاجاربازمی‌گردد. درسال 1221هجری قمری به دستور فتحعلی شاه کلنگ مدرسه سلطانیه زده شد و در سال 1229هجری قمری ساخت آن به پایان رسید. معماراین بنای تاریخی محمد شفیع بوده است. مدرسه سلطانیه در مجاورت بازار کاشان قرار دارد. سبک بنا شباهت زیادی به مدارس چهار باغ و صدر اصفهان دارد. حیاط مدرسه پوشیده از درختان کاج است و یک آب ‌نما در وسط حیاط به چشم می‌خورد. دور تا دور صحن حدود ۵۰ حجره وجود دارد که به منظور اسکان طلاب ساخته شده‌اند. تزئین مدرسه با کتیبه‌های گچی و کاشی‌کاری‌های رنگارنگ، گنبد آجری و سردر که با اسلوب زیبایی کاشی‌کاری شده، نگاه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

بلیط هواپیما مشهد اصفهان

موزه ملی کاشان

در سال 1205هجری شمسی داماد فتحعلی شاه به نام علی ‌محمد خان صدراصفهانی حاکم کاشان بود. او درضلع غربی باغ فین کاشان خلوت ‌سرایی می‌سازد که در طول زمان تبدیل به مخروبه ‌ای بدون استفاده گشت. سال1337هجری‌ شمسی عده‌ای از سرشناسان کاشان و نطنز به منظور حفظ آثارتاریخی کاشان گرد هم آمدند. یکی ازتصمیم‌ های مهم این گروه ساخت موزه ‌ای در باغ فین کاشان بود. درپی این تصمیم بر روی خلوت‌ سرای مخروبه به مدت پنج سال بنایی ساخته شد و یک ایوان با هفده ستون نیز بعدها به آن اضافه گردید. این موزه در سال 1346هجری شمسی افتتاح شد.

موزه ملی کاشان یکی از قدیمی‌ ترین موزه‌هایی است که ساختمانش برای موزه طراحی و ساخته شده است. اشیاء داخل موزه حدود 400قطعه می‌باشد و تاریخ آثارمربوط به هزاره هفتم قبل ازمیلاد تا امروزاست. مساحت این موزه حدود ۷۰۰ متر مربع است. این موزه دو طبقه همکف وزیرزمین دارد. فضای نمایشی موزه درقسمت همکف بنا گردیده است. مسیر بازدید در فضای نمایشی از قسمت باستان‌ شناسی آغاز و در قسمت معاصر به پایان می‌رسد. سقف بنا به شکل گنبد می‌باشد و چهار نور گیردر چهار سوی زیر گنبد به چشم می‌خورد که این خود گویای معماری اصیل ایرانی است. دوکتیبه که دریکی تاریخ احداث موزه حک شده و دردیگری عبارت «موزه ملی کاشان، بنیاد 1346» حکاکی گردیده، شناسنامه موزه ملی کاشان هستند.

مناره زین‌الدین کاشان

مناره زین‌ الدین از آثارقرن 5 تا 7هجری قمری می‌باشد و بانی ساخت آن فردی به نام خواجه زین‌الدین بوده است. البته درباره زمان ساخت این مناره نظرات مختلفی وجود دارد. مادام دیولافوا باستان‌شناسی است که درزمان قاجار به ایران سفر کرده است. او درکتابش این مناره را مربوط به قرن سیزدهم میلادی می ‌داند که مقارن با دوره ایلخانیان است. این مناره که به مناره تاریخی کاشان مشهوراست از آجرساخته شده و آن را با کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ تزئین کرده‌اند.

درداخل مناره یه ردیف پله وجود دارد که به صورت مارپیچ به سمت بالای مناره می‌ رود و هیچ‌گونه تزئین و معماری خاصی در آن فضا به چشم نمی‌خورد. بالای مناره نیز اتاق کوچکی بوده که هم به منظوردیده‌بانی وهم اعلام اخبارمهم ازبالای مناره به مردم شهرساخته شده بود. دربخش پایینی مناره باقی‌ مانده کتیبه‌ای به چشم می‌خورد که بسیار تخریب شده است. البته طی سالیان دراز و براثرعوامل طبیعی به همراه بی‌توجهی‌های انسانی، این مناره آسیب بسیار زیادی دیده است. این اثر تاریخی که در خیابان دروازه اصفهان یا همان ملا حبیب‌ الله شریف شهر کاشان قرار دارد، در سال1310هجری شمسی به ثبت آثارملی رسیده است. جاذبه های کاشان جزء بی نظیرترین مناطق ایران است که درصورت خرید بلیط چارتری هواپیما مشهد اصفهان بازدید ازآن قطعا شما را متحیر می کند.

سید ضیاءالدین و قدمگاه حضرت علی (ع)

کاشان پراست از اماکن زیارتی قدیمی که نشان از فرهنگ مذهبی مردم این شهر، از گذشته‌های دور دارد. بقعه سید ضیاءالدین و قدمگاه حضرت علی (ع) یکی از این اماکن مذهبی وتاریخی است که قدمت آن برابر با عصرسلجوقیان می‌باشد. این مکان مذهبی بدون گنبد است و وقتی داخل آن می‌شوید با ضریحی از جنس چوب روبرو خواهید شد که سنگ مزار سید ضیاءالدین را پوشانده است. با فاصله حدود صد متر جایگاهی قرار دارد که بنا بر روایت مردم محل گذر حضرت علی (ع) بوده است و به قدمگاه حضرت علی (ع) شهرت یافته است. در واقع زیارتگاه سید ضیاءالدین و قدمگاه حضرت علی (ع) نه تنها یک جاذبۀ مذهبی و آیینی ارزشمند است بلکه ازحیث هنرمعماری و جاذبۀ تاریخی نیز مورد توجه قرارمی‌گیرد.

آدرس: کاشان، محله سرسنگ، ابتدای خیابان غیاث الدین جمشید کاشانی

کاروانسرای سن سن کاشان

این کاروانسرای زیبا که دارای معماری ایرانی و تزئینات بسیار زیبا است، در زمان صفویان ساخته شده است. کاروانسرای سن سن در چهار کیلومتری جاده قم به کاشان قرار دارد. دو روستای آب شیرین و مشکان نیز در دو سوی کاروانسرا واقع شده‌اند. با توجه به معماری کاروانسرا، می‌توان آن را از کاروانسراهای حیاط ‌دار چهارایوانی دانست که به شکل مربع ساخته می‌شوند. این بنای تاریخی در سال1364هجری شمسی در لیست آثارملی ایران به ثبت رسیده است.

جاذبه های کاشان

روستای ون کاشان

ون روستایی سرسبز درمیان دشتی دل انگیزاست که منظره ای زیبا وبکری دارد. روستا نام خود را ازدرخت ون گرفته است. درون روستا بناهای تاریخی ای وجود دارد که دیدنشان لذت بخش است، شنیدن داستان های تاریخی مربوط به بناها یکی ازجذاب ترین لحظه های سفربه ون خواهد بود. قدمت این روستا بالغ برهزارسال می باشد. دررستوران ها محلی این روستا می توانید با غذاهای محلی آشنا شوید و ازآن ها لذت ببرید.

جاذبه های کاشان

قلعه جلالی کاشان

درداخل شهرکاشان بقایایی از حصار دوران سلجوقی وجود دارد که شهرت زیادی دارند. قدمت این دژ به قرن پنجم هجری قمری بازمی گردد. این حصارتاریخی توسط مجدالدین ابوالقاسم کاشانی درزمان سلجوقیان ساخته شد. قلعه ای قدیمی در کنار این حصار باقی مانده که بنا به اظهارات تاریخی به دستور سلطان جلال الدین ملکشاه سلجوقی ساخته شده است. این قلعه در دوره ای مقر حکومتی کاشان بوده است و بعدها به قلعه جلالی شهرت یافته ودرکنارحصارسلجوقی یک مجموعه تاریخی بی‌نظیررا تشکیل داده‌اند.

آدرس: کاشان، انتهای خیابان علوی

جاذبه های کاشان

روستای آذران برزک

این روستای کوهستانی حدود 72کیلومتر با کاشان فاصله دارد. کوه های کرکس به روستا زیبایی خاصی بخشیده اند. مردم این روستا به شغل دامپروری، کشاورزی وقالیبافی مشغولند و پرورش گل محمدی در روستا بسیار زیاد است. ازهمین رو باغ عای گل محمدی یک یاز زیباترین جاذبه های این روستا است. مناظر این روستا بسیار روح نواز و دوست داشتنی هستند خنکای آب چشمه های فراوان این روستا گرمای تابستان را از تن و رروح هرمسافری می شوید.

جاذبه های کاشان

خانه رزاقیان کاشان

خانه رزاقیان مربوط به دوره قاجاریه است. این خانه دارای اندرونی و بیرونی جدا ازهم بوده و دو حیاط اندرونی و بیرونی در دو سوی بنا ساخته شده‌اند. شاه‌ نشین نیزدروسط اندرونی وبیرونی قرار گرفته است. خانه رزاقیان شامل بخش‌های دیگری مثل ایوان تابستانی، سرداب، مهتابی، بادگیر و هشتی ورودی می‌شود. رزرو بلیط لحظه آخری درسایت آس چارترمیسرمی باشد.

جاذبه های کاشان

روستای کمال الملک کله

این روستا با شمال شرق کاشان حدود 40کیلومتر فاصله دارد. این روستا با حرم مطهر حضرت  سلطان علی ابن محمد باقر همجواراست. روستای کمال الملک به روستای کله نیزمعروف است و این روستا ازگذشته به مهد فرهنگ و علوم شهرت داشته است. بناهای تاریخی زیادی در این روستا وجود دارد بناهایی بی نظیر و زیبا با طبیعت چشم نواز. درمیان این بناهای تاریخی می توان به قدمگاه حضرت علی، ابجه کهره و سور رامشهورترین آن ها هستند اشاره نمود.

جاذبه های کاشان

مسجد میرعماد کاشان

این مسجد قدیمی درقسمت جنوبی بازارمس فروشان روبروی میدان بازارقراردارد، این بنا مربوط به سال 842هجری شمسی است و بانی ساخت این مسجد خواجه امیرعماد الدین شیروانی است. مسجد شامل بخش‌هایی چون: هشتی، جلوخان، صحن دو طبقه، شبستان‌ها، گنبد آجری، منبر، آب‌انبار و دو سردر با کتیبه تاریخی می‌شود. احکامی شاهانه روی سنگی نگاشته شده و این سنگ در جلوخانه مسجد قرار گرفته است.

جاذبه های کاشان

کاروانسرای مرنجاب کاشان

این کاروانسرا مربوط به دوران صفویه است و جزء جاذبه های فرهنگی کاشان می باشد. این کارنوانسرا به دستور شاه عباس بنا شده است، این کاروانسرا به قلعه و دژ نیز شباهت دارد زیار در زمان حمله ازبکان به عنوان مقری دفاعی از آن استفاده می شده است. کاروانسرای مرنجاب درست دردل کویرمرنجاب قرارگرفته است. این کاروانسرای زیبا در مسیر جاده ابریشم ساخته شده است. با وجود قدمت زیاد کاروانسرا، هنوز هم مسافرمی‌پذیرد. درحال حاضر سفره‌ خانه‌ای سنتی درون کاروانسرا ازمسافران پذیرایی می‌کند.

آدرس: کاشان، پنجاه کیلومتری شمال شرق آران وبیدگل

جاذبه های کاشان

خانه حشمت الله خان کاشان

خانه حشمت‌ الله خان قدمتی برابر با دوره قاجاریه دارد. این خانه زیبا حیاط بزرگی دارد که درمرکز بنا قرارگرفته و قسمت‌های اندرونی و بیرونی ازهم جدا نیستند. ازمهم‌ترین قسمت‌های خانه می‌توان به شاهنشین، سرداب، هفت دری و هشتی ورودی اشاره کرد. هفت ‌دری خانه حشمت ‌الله خان از قسمت‌های برجسته خانه می‌باشد. دهانه بزرگ شاه نشین هفت دری بیشترازهشت متراست و ازتمام شاهنشین‌های خانه‌های قدیمی کاشان بزرگترمی‌باشد. این خانه زیبا توسط میراث فرهنگی کاشان ترمیم شده و با خانه عامری‌ها ادغام گردیده است. شما میتوانید با وارد شدن به سایت آس چارتر و تهیه بلیط پرواز چارتر بندرعباس اصفهان ازتخفیفات ویژه ای برخوردارشوید.

جاذبه های کاشان

date_range پنجشنبه 18 آذر 1400 remove_red_eye 381 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0