{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری تبریز

جاذبه های گردشگری تبریز

شهر تبریز پایتخت تاریخی و بزرگ ترین شهر شمال غربی ایران مدرن مي باشد . شهری بزرگ سرسبز و دارای آب و هوای کوهستانی و از مناطق بكر! می باشد . در شهر تبریز دیدنی های زیادی وجود دارد، از بناهای تاریخی گرفته تا جاذبه های گردشگري تبریز دیگر  و جاذبه هاي توريستي تبريز و جاذبه هاي طبيعي تبريز كه فوق العاده است . اگر قصد بليط هواپيما چارتري تبریز گرفته ايد و قصد سفر به شهر تبریز را دارید با آس چارتر همراه شوید تا با این شهر و حومه آن آشنا شوید و بتوانید برای اقامت خود در تبریز برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

جاذبه های گردشگری تبریز

بازار بزرگ تبریز

یکی از معروفترين جاذبه هاي گردشگري تبريز بازار اين شهر است . بازار تبریز یک کیلومتر مربع مساحت دارد و بزرگ ترین بازار سرپوشیده موجود در  جهان است. یکی از زیباترین بازارهای ایران که در میراث تاریخی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده است همين بازار است . بازار در زمان جاده ابریشم از اهمیت تجاری بالایی برخوردار بود و پس از آن در زمان پادشاهی صفویان رونق بيشتري گرفت. این بازار در سال ۱۱۹۳ هجری قمری بر اثر زلزله با خاک یکسان شد اما طولی نکشید که  توسط نجفقلی خان دنبلی حاکم وقت تبریز بازسازی شد و مجدد رونق گرفت .در بازار مدرسه، مسجد و کاروان سراهای جاذبه هاي توريستي زیادی وجود دارد که با نماهای آجری و گنبد ها و طاق های زیبا ساخته شده اند و بر جذابیت های آن افزوده اند.

جاذبه های گردشگری تبریز

ارگ تبریز (علیشاه)

يكي از جاذبه هاي توريستي تبريز ارگ تبريز لست كه سال ساخت آن بهقرن هشتم میلادی برمی گردد. هدف از احداث آن ساخت مسجد بود که با فرو ریختن سقف هنگام ساخت و مرگ علیشاه ساخت آن نیمه کاره رها شد. در هنگام جنگ میان ایران و روسیه سال ۱۸۰۴ تا ۱۸۲۴ میلادی این سازه نیمه کاره را تبدیل به دیواره نظامی كردند و در واقع تغيير كاربري دادند. در سال های اخیر بیشتر قسمت های این سازه زيبا و بي نظير تخریب شدند. امروزه تنها دیوارهای شبستان این مورد از جاذبه هاي گردشگري تبریز باقی مانده است.

جاذبه های گردشگری تبریز

مسجد جامع تبریز (مسجد جامع کبیری)

این سازه تاريخي از زمان تاسیس اش در دوران سلجوقیان ، مسجد جامع شهر تبریز بوده و پیرامون آن بازار تبریز ساخته شده است. این مسجد قدیمی نیز مانند اکثر بناهای تبریز از زلزله های متعدد این شهر در امان نبوده و دچار خرابی هایی شده و چندین بار مورد بازسازی قرار گرفت است و همچنان از جاذبه هاي گردشگري تبريز محسوب مي شود . در نتیجه آن چه امروز در اين بنا مشاهده می کنید ترکیب خاصی از معماری قدیم با جدید است. گلدسته های این مسجد مشهور در کنار کاشی کاری منحصر به فرد ورودی آن مشهورترین قسمت های اين جاذبه توريستي تبريز مي باشند .

جاذبه های گردشگری تبریز

موزه آذربایجان تبریز

موزه آذربايجان در نزدیکی مسجد کبود واقع شده است. در سال ۱۳۰۷ هجری نمایشگاهی از سکه های تبریز برگزار شد پس از آن تا سال ۱۳۳۷ طول کشید تا این مکان تبدیل به موزه آذربایجان شود و سرانجام در سال ۱۳۴۱ ساختمان آن افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت . در این موزه ۱۲۰۰ شی عتیقه وجود دارد که تعداد اندکی از آن نمایش داده می شود. قدیمی ترین شي موجود در اين موزه متعلق به عصر آهن است. موزه آذربایجان شهر تبریز دومین موزه باستان شناسی ایران پس از موزه ملی تهران است كه از اهميت زيادي بزخوردار است .اين موزه در حال حاضر با سه سالن نمایش به ابعاد ۳۷ در ۱۲ متر و چند اتاق اداری و کتابخانه، یکی از بزرگترین موزه ها و يكي از جاذبه هاي توريستي تبريز  کشور ميباشد .

جاذبه های گردشگری تبریز

مقبره الشعرا (قبرستان سرخاب)

تاریخ این گورستان به پیش از قرن هشتم هجری قمري باز می گردد. این گورستان نیز گرفتار گذر زمان و بلایای طبیعی شد و پس از تخریب ها تا سال ۱۳۵۰ هجری شمسي تقریبا متروکه شده بود. غلام رضا فرزان مهر توانست در مسابقه اي كه آن سال برگذار شد ، برنده شود و هم اکنون طرح او یکی از نمادهای تبریز است. در هشتصد سال گذشته بیش از ۴۰۰ فرد نامی و عمدتا شاعر در این محل دفن شده اند که مشهورترین آن ها حکیم اسدی طوسی و سید محمد حسین شهریار است و يكي از جاذبه هاي گردشگري تبريز شده است. شما می توانید با خرید بلیط لحظه آخري تهران تبریز خود را به تبریز برسانید و از دیدن این جاذبه هاي توريستي تبريز  لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری تبریز

پارك ایل گلی (شاه گلی)

شاه گولی در فرهنگ لغت به معنی استخر شاه ترجمه شده است. گول در زبان ترکی به معنی استخر به كار رفته است. عمق دریاچه این پارک ۱۲ متر است و امروزه بر روي آن قایق سواری می شود. این پارک ۷ کیلومتر با مرکز شهر تبریز فاصله دارد و تاریخ احداث آن به زمان آق قویونلوها بر مي گردد. اگر به دنبال گذراندن اوقاتي آرام در ساعت یک بعد از ظهر به بعد  همراه خانواده، پیکنیک با دوستانتان یا حتی بازی کردن بدمینتون هستید این پارک را به شما پیشنهاد می کنیم.

جاذبه های گردشگری تبریز

روستای کندوان

يكي از جاذبه هاي طبيعي تبريز روستاي كندوان است كه به خاطر خانه هایی است که مانند لانه زنبور در دل کوه های آتشفشانی سهند جای گرفته اند. این بافت سنتی با ساخت خانه های مدرن تر روستایی گسترش یافته است و همچنان منطقه منحصر به فردي محسوب مي شود.روستا تنها ۴۸ کیلومتر با شهر تبریز فاصله دارد و پیشنهاد می کنیم از این روستای دیدنی به عنوان یکی از بهترین جاذبه هاي گردشگري تبریز دیدن کنید. روستای کندوان بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت دارد و به خاطر سبک معماری خاصش در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. خیلی ها این روستا را با کاپادوکیه در ترکیه مقایسه می کنند تفاوت اصلی آن ها در این است که آن شهر خالی از سکنه شده اما هنوز حدود ۱۱۷ خانوار درون این صخره ها زندگی می کنند و اين روستا را بي نظير كرده است.

جاذبه های گردشگری تبریز

كليساي استفانوس مقدس

برای رسیدن به کلیسای استقانوس كه يكي از جاذبه هاي توريستي تبريز است یک ساعت و نیم رانندگی در پیش دارید چرا که ساختمان آن در فاصله ۱۷ کیلومتری شهر جلفا کنار رود ارس قرار دارد. در زمان دقيق ساخت آن شک و تردید وجود دارد برخی آن را برای دوران اوائل مسیحیت می دانند و دسته دیگر قرن چهارم تا ششم هجری. بنای کلیسا نیز در زلزله های تبریز تخریب شد و صفویان مرمت آن را بر عهده گرفتند و اين كليسا را بازسازي كردند. کلیسا متعلق به ارمنی هاست و دومین کلیسای بزرگ آن ها در سراسر ایران به شمار می رود. آن ها در کلیسا مناسبت های خاصی را برگزار می کنند و در روز خاصی هزاران نفر برای اجرای مراسم به اين كليسا می آیند. این کلیسای زیبا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تبریز همیشه بین مردم معروف بوده .

جاذبه های گردشگری تبریز

پارک کوهستانی عون بن علی (عینالی)

پیاده، با ماشین یا تله کابین فرقی نمی کند چطور به این جا بیایید کوه های عینالی به تمام بازدید کنندگانشان منظره ای فوق العاده از شهر تبریز را هدیه می دهند كه جزء خاص ترين جاذبه هاي طبيعي تبريز است . حواستان باشد که هوای قله کوه سرد است و هنگام بازدید از آن لباس گرم حتما همراه داشته باشید. در این کوهستان دلپذیر یک فنجان چای کافی است تا روزتان کامل شود و آرامش را تجربه كنيد .

پس بهتر است بدون اتلاف وقت بليط هواپيما لحظه آخري مشهد تبریز بگيريد و از تبريز ديدن كنيد.

جاذبه های گردشگری تبریز

مسجد کبود یا مسجد جهانشاه

مسجد کبود در زمان ابومظفر جهانشاه قراقویونلو به دستور دخترش صالحه خانم در قرن نهم هجری بنا شد و از آن موقع تا كنون به يكي از ديدني ترين جاذبه هاي توريستي تبريز تبديل شده است .متاسفانه این مسجد نیز در زلزله ۱۱۹۳ هجری قمری آسیب جدی دید، فقط ایوان و ورودی اصلی آن از تخریب زلزله در امان ماندند و اغلب قسمت های آن در ۵۰ سال گذشته بازسازی شدند و مورد بازديد قرار گرفته اند. این باقی مانده ها هرچند ناچیز ولی شاهدی بر شکوه و زیبایی این مسجد ساخته شده در آن سالهاست. روی کاشی های ایوان می توانید طرح های آبی پیچیده ای که مسجد کبود نامش را از آن گرفته است مشاهده كنيد و به هنر دست سازنذه اين مسجد پي ببريد . درون اين مسجد انواع خطاطی های زیبا و هنرمندانه نیز وجود دارد. بازسازی کاشی کاری درونی و خارجی مسجد هنوز هم ادامه دارد كه اگر شما هم بليط چارتري تبریز به مقصد تبريز گرفته اید مي توانيد از آن بازديد كنيد.

جاذبه های گردشگری تبریز

date_range دوشنبه 14 تیر 1400 remove_red_eye 2107 بازدید favorite_border 0 chat 2
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 2
Ghasem pil payeh :

Such a wow ????????????

ملیحه :

سلام. عالی.. بلیط لحظه آخری هم میتونید برام اوکی کنید؟چون اکثر سفرهای من لحظه اخر پیش میان