{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری ایروان

جاذبه های گردشگری ایروان

ایروان شهری بسیار قدیمی  و تاریخی است که قدمت آن به قرن هشتم پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد و ازاین‌رو، جاذبه های گردشگری ایروان بسیار زیاد است  و سالانه هزاران گردشگر از اقصی نقاط جهان برای بازدید از این میراث تاریخی به  پایتخت ارمنستان یعنی ایروان می آیند ، گروهی از این گردشگران با تهیه بلیط چارتر ارزان مشهد ایروان و گروهی به صورت زمینی به این شهر سفر می کنند .

به هنگام پیاده روی در خیابان‌های شهر تاریخی ایروان ، وجود خیابان‌های عریض با درختان بلندقامت، کافه‌های کنار پیاده‌روها، ساختمان‌های گران‌قیمت و بسیاری از بناها با سبک نئوکلاسیک، در نگاه اول تصویری از پاریس را در ذهن هر گردشگری تداعی می‌کند و شما را به سفر زمان وا می دارد. ولی با دقت بیشتر می‌توان جلوه‌های معماری تامانیان (معمار معروف ارمنستان) را در جای‌جای شهر مشاهده کرد که بسیاری از جاذبه های گردشگری ارمنستان مربوط به این دوره تاریخی می باشد . البته به‌دلیل قدمت تاریخی ارمنستان، آثار تاریخی نیز در این شهر به‌وفور یافت می‌شوند و حتی امکان بازدید از همه آن‌ها در یک روز امکان‌ پذید نیست. بنابراین، برای سهولت بازدید از مناطق دیدنی ایروان در داخل و خارج از شهر و نیز جلوگیری از اتلاف وقت و سردرگرمی در  و سفر به ایروان، می‌توان این جاذبه‌ها را در چند گروه مختلف طبقه‌بندی کرد شما تنها با خرید بلیط چارتر ایروان می توانید  سفری به زمان گذشته داشته باشد . به شما پیشنهاد می کنیم با آس چارتر در این مقاله همراه باشید .

دژ اربونی

دژ اربونی یک دژ تاریخی  و یکی از مناطق دیدنی ایروان است که متعلق به ۳۰۰۰ سال پیش بوده و در ارتفاع ۱۰۱۷ متری در شهر ایروان واقع است. این دژ در دوره حکومت آرگیشتی یکم ساخته شده و یکی از بهترین دژهای ساخته شده در دوران پادشاهی اورارتو (آرات) می باشد این دژ تاریخی گردشگران زیادی را وادار می کند تا با خرید بلیط چارتر به این شهر سفر کنند .

دژ آرب.نی شهر ایروان کشور ارمنستان

میدان جمهوری

در صورت خرید بلیط چارتر به ایروان فرصت بازدید از این میدان مشهور را از دست ندهید. این میدان یکی از شاهکارهای زیبای تامانیان (معمار ارمنی) و نمادی از معماری سبک شوروی می باشد. در این میدان می‌توان بناهای جدید از جمله ساختمان وزارت امور خارجه و گالری هنر را در کنار سایر مناطق دیدنی ایروان مانند وزارت ارتباطات و هتل ماریوت را مشاهده کرد.

میدان جمهوری شهر ایروان ارمنستان

خیابان شمالی

این خیابان عابرگذر از جمله بخش‌های جدید شهر ایروان  می باشد که در سال ۲۰۰۸ به بهره‌برداری رسیده و خانه اپرا را به میدان جمهوری وصل می‌کند. خیابان شمالی با سبک معماری رایج در دوره پس از جنگ جهانی دوم ساخته شده و یکی از مراکز خرید در شهر ایروان به حساب می آید .

خیابان شمالی شهر ایروان کشور ارمنستان

خیابان آبوویان

در این خیابان می‌توان بسیاری از بناهای  تاریخی متعلق به دوره لابل اپوک (La Belle Époque) را مشاهده کرد. البته تعدادی از این بناها به‌دلیل بی‌توجهی و کهولت وضعیت چندان مناسبی ندارند  ولی به هر حال تعداد زیادی ازجاذبه های گردشگری ایروان در این خیابان واقع شده است .

خیابان آبوویان شهر ایروان کشور ارمنستان

خانه اپرا

سیل عظیمی از مسافرینی که بلیط چارتر ایروان تهیه کرده اند حتما سری به خانه اپرا هم می زنند . خانه اپرا یکی از زیباترین مناطق دیدنی ایروان است که ورودی نخست آن از سمت میدان آزادی به تالار اپرا و باله اختصاص داشته و ورودی دوم آن متعلق به تالار کنسرت خاچاطوریان می باشد .

خانه اپرا شهر ایروان کشور ارمنستان

میدان آزادی

میدان آزادی ایروان  بخشی از محوطه خانه اپرا محسوب می‌شود. در واقع، خانه اپرا در ضلع شمالی قرار داشته. در این پارک نیز مجسمه‌ای از آرنو باباجانیان (آهنگساز و خالق دریاچه قو) نصب شده است. همچنین سالانه نمایشگاه‌های متعددی در محوطه این پارک برگزار می‌شوند.ضمنا این  میدان از جاذبه های گردشگری ایروان محسوب می شود .

میدان آزادی شهر ایروان کشور ارمنستان

کلیسای جامع سارکیس مقدس

این کلیسا تقریبا در حومه شهر قرار دارد و ازاین‌رو، نمای بسیار زیبایی از شهر و مناظر اطراف را از آنجا می‌توان مشاهده کرد. ساخت‌وساز این ساختمان در سال ۱۸۴۲ میلادی به پایان رسیده و در اغلب اوقات شلوغ است و این دلی این اتفاق است که روزه مسافرین زیاد با تهیه بلیط چارتر ارزان به ایروان سفر می کنند و به این جاذبه گردشگری ایروان هم سر می زنند .

کلیسای سارکس شهر ایروان کشور ارمنستان

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

این کلیسا در سال ۲۰۰۱ به مناسبت بزرگداشت هزار و هفتصدمین سال پیدایش مسیحیت در ارمنستان و با الهام از اصول معماری سبک ارمنستان طراحی و ساخته شده است. برخلاف سایر کلیساها فضای داخلی کاملا نورانی بوده و اثری از شمع در آن دیده نمی شود . این کلیسا از مناطق دیدنی ایروان می باشد و تنها با تهیه بلیط چارتر تهران ایروان می توانید از این کلیسا بازدید کنید .

کلیسای سنت گریگور شهر ایروان کشور ارمنستان

موزه شهر

در این موزه نیز آثاری از زمان پیدایش مدنیت ایروان متعلق به ۵۰۰۰ سال قبل تا عصر حاضر مانند عکس‌ها، نقشه‌ها و... برای بازدید علاقه‌مندان جمع‌آوری شده است  که شما می توانید با خرید بلیط چارتر ایروان از موزه شهر ایروان بازدید کنید .

موزه شهر ایروان کشور ارمنستان

گالری ملی هنر

گالری ملی هنر در میدان جمهوری و در جایگاه موزه ملی هنر ارمنستان واقع شده است . در این موزه می‌توان آثار ارزشمندی از هنرمندان روسی به‌همراه مجموعه آثار هنرمندان اروپایی دیدن کرد که از مناطق دیدنی ایروان محسوب می شود .

گالری ملی هنر شهر ایروان کشور ارمنستان

آب نمای موزیکال

این آب‌نما در میدان جمهوری و در مقابل گالری هنر قرار دارد و از ابتدای بهار تا شروع فصل سرما در پاییز نمایش فواره‌ها به‌همراه موسیقی پاپ، جاز و راک اجرا می‌شود و صحنه های تماشایی برای همه علاقه مندان به وجود آورده است . تماشای این نمایش زیبا برای عموم آزاد و رایگان است و در واقع با تهیه بلیط چارتر می توانید از این آبنما بازدید کنید .

آب نمای موزیکال شهر ایروان کشور ارمنستان

پارک عشاق

پارک عشاق قدیمی‌ترین پارک در شهر ایروان است که در آن مناسبت‌های مختلفی از جمله نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها برگزار می‌شوند. این پارک در نزدیکی ایستگاه مترو مارشال باقرامیان (Marshal Baghramian) قرار گرفته است  که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایروان به سبک مدرن است.

پارک عشاثق شهر ایروان کشور ارمنستان

پارک مجسمه

پارک مجسمه فضای سبز کوچکی است که در بخش شمالی خانه اپرا واقع شده است  و مجسمه‌هایی از هنرمندان مشهور جهان مانند بوترو (Botero) در آنجا نصب شده‌اند. البته این پارک بخشی از موزه هنری کافسچیان است که در آن آبشارها، فواره‌ها، مجسمه‌های سبز و... در معرض دید عموم قرار دارند و تنها با خرید بلیط چارتر می توانید از  پارک مجسمه هم بازدید کنید .

پارک مجسمه شهر ایروان کشور ارمنستان

خیابان ماشتوتس

یکی از مشهورترین و طولانی‌ترین خیابان‌های ایروان (به طول ۲/۶ کیلومتر و ۴ باند) که در ناحیه کنترون قرار دارد که اغلب به‌دلیل ترافیک سنگین بسیار شلوغ می باشد ؛ در این خیابان دو باب بنای مشهور و قدیمی ایروان به نام‌های ماتناداران (Matenadaran) و مسجد کبود قرار دارند که از زیباترین جاذبه های گردشگری ایروان است .

خیابان ماشتوس شهر ایروان کشور ارمنستان

بازار سرپوشیده

این ساختمان نیز یکی از جاذبه های گردشگری ایروان می باشد که  به سبک معماری نئوکلاسیک است که در آن محصولات غذایی به‌صورت تازه و کنسرو به فروش می‌رسد.

بازار سرپوشیده شهر ایروان کشور ارمنستان

ایستگاه راه آهن

ساختمان ایستگاه نیز یکی دیگر از شاهکارهای معماری نئوکلاسیک است  که از مناطق دیدنی ایروان نیز محسوب می شود که در میدان دیوید ساسون (David of Sasoun)، قهرمان افسانه‌ای ارمنستان قرار دارد و مجسمه یادبود وی نیز در این ایستگاه نصب شده است. متاسفانه میدان، ایستگاه و مجسمه در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار نداشته و به‌دلیل عدم استفاده از شبکه ریلی ایستگاه تقریبا متروکه شده است .

استگاه راه آهن شهر ایروان کشور ارمنستان

date_range چهارشنبه 30 تیر 1400 remove_red_eye 2199 بازدید favorite_border 0 chat 2
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 2
Ghasem pilpayeh :

???????????????? Aali

مدیر سایت :

ممن.ن از شما. ما در آس چارتر همیشه به دنبال جلب نظر شما هستیم جهت خرید بلیط چارتر هواپیما.

سعید هدایتی :

سلام . چه تایم هایی هستید من حضوری بیام ؟