{{ctrl.notification}}
جاذبه های دیدنی بیروت

جاذبه های دیدنی بیروت

بیروت، بزرگترین شهر و پایتخت کشور لبنان می باشد. این شهر به عروس خاورمیانه یا پاریس خاورمیانه بیروت نیز معروف می باشد. این شهر یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه به حساب می آید. بیروت همچنین از شهرهای قدیمی خاورمیانه نیز می باشد که از گذشتگان دور و در دوران حکومت امپراطوری های سلوکیان، بیزانس و رومیان نیز وجود داشته است. بیروت از سده 15 پیش از میلاد برقرار و دارای تمدن بوده و از همان زمان سکونت پذیر بوده است.

بیروت

زبان مردم لبنان عربی، واحد پول آنها نیز لیر عربی می باشد. آب و هوای لبنان در اکثر مواقع سال معتدل می باشد و فقط از ماه جولای تا سپتامبر داغ و شرجی است. بنابراین بهترین فصل برای سفر به بیروت، فصل پاییز می باشد که دارای هوایی معتدل می باشد و شاهد بارش های زیادی هم نمی باشیم. امروزه لبنان یکی از شهرهای توریست پذیر خاورمیانه محسوب می شود و سالانه پذیرای تعداد زیادی از توریستان می باشد. در این مطلب می خواهیم تعدادی از جاهای دیدنی بیروت را به شما معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید. شما نیز می توانید بلیط هواپیما تهران بیروت خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید.

بیروت

کلیسای بانوی مقدس ما، حریصا

حریصا نام روستایی کوهستانی است که در ارتفاع 650 متری از سطح دریا قرار گرفته است. کلیسای بانوی مقدس ما نیز در این روستا واقع شده است. این کلیسا در سال 1904 و در زمان حکومت مارونی ها ساخته شده است. کلیسای بانوی مقدس ما، تنها کلیسایی در بیروت است که برای ستایش حضرت مریم ساخته شده است و سالانه میزبان تعداد زیادی از مسیحیان و حتی مسلمانان می باشد که برای گرامیداشت حضرت مریم به آنجا مراجعه می کنند.

بیروت

ازبالای تپه ی جونیه با سوار شدن بر تله کابین و طی کردن مسیری 10 دقیقه ای، به روستای حریصا و کلیسای بانوی مقدس ما می رسیم. بالای ساختمان این کلیسا مجسمه ای از حضرت مریم قرار دارد که 15 تُن وزن و 5.8 متر ارتفاع دارد. دست های این مجسمه رو به شهر بیروت گشوده شده است؛ گویی شهر بیروت را در آغوش گرفته است. بعد از قرار گرفتن در بالای ساختمان و پایین پای مجسمه، می توانید منظره ای زیبا از شهر ساحلی بیروت را مشاهده کنید.

آدرس: لبنان، بیروت، حریصا

کلیسای بانوی مقدس ما، حریصا بیروت لبنان

موزه ملی بیروت

موزه بیروت در سال 1941 افتتاح شد. ساختمان این موزه در 3 طبقه ساخته شده است. بیروت در کنار مناظر طبیعی و زیبایی که دارد، دارای جاذبه های تاریخی و باستانی نیز می باشد. اگر شما به موزه گردی علاقه دارید، بازدید از موزه ملی بیروت انتخاب مناسبی برای شما می باشد. موزه ملی بیروت، بزرگترین موسسه فرهنگی این شهر محسوب می شود. اگرچه این موزه در مقایسه با موزه های بزرگ دنیا، موزه ای کوچک به حساب می آید اما با داشتن بیش از 100 هزار قطعه تاریخی نشان دهنده تاریخ و تمدن یونان و همینطور تاثیر حکومت های حاکم در بیروت بر فرهنگ این مردم می باشد.

بیروت

بیشتر این آثار مربوط به یافته های قرون وسطایی می باشد.  ساخت و جمع آوری آثار این موزه به سال های بعد از جنگ جهانی اول باز می گردد. حدود 1300 قطعه از آثار این مجموعه نیز مربوط به دوران باستان تا زمان قرون وسطا می شود. بیشتر آثار این مجموعه را مجسمه ها، عتیقه ها، زیورآلات، تابوت‌ های سنگی پرنقش و نگار و.. تشکیل می دهد. سایت آس چارتر بهترین ارائه کننده بلیط ارزان چارتری تهران بیروت می باشد.

بیروت

از دیگر موارد موجود در این موزه مجسمه های برنز درخشان مربوط به دوره فنیقیان است که در نزدیکی معبد ابلیسک که در شهر بیبلوس دفن شده بودند و سالها بعد پیدا شدند می باشد. سنگ قبری نقاشی شده و تابوت هایی به شکل صورت انسان نیز در این موزه جمع آوری و به بازدید مردم گذاشته شده است. بهتراست بازدید از موزه را از طبقه سوم ساختمان شروع کنید. شما می توانید بعد از ورود به ساختمان، با تحویل پاسپورت خود به نگهبانان موزه، آی پدی را به امانت بگیرید و بارکدی را که در کنار هر کدام از آثار موجود است اسکن کنید و مشخصات مربوط به آن را مطالعه کنید.

بیروت

از ساعت 9 صبح تا 4 بعداظهر در اتاق سمعی بصری این موزه، ویدیویی 12 دقیقه ای پخش می شود که پیشنهاد می کنیم تماشای آن را از دست ندهید چرا که ویدیو حاوی اسناد مهمی از چگونگی حفظ موزه در سال های جنگ جهانی دوم و بازسازی آن بعد از سال های جنگ می باشد.

آدرس: بیروت، خیابان موزه

ساعت بازدید: همه روزه 9 صبح تا 5 عصر(دوشنبه ها تعطیل)

بیروت

صخره های کبوتر بیروت

صخره های عشق، صخره های روشه یا صخره های عشق نام دو صخره بزرگ و غول پیکر درغربی ترین نقطه بیروت می باشد. اغراق نیست اگر بگوییم یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بیروت همین دو صخره آهکی می باشند. این دو صخره طوری قرار دارند که گویی در حال نگهبانی از بیروت می باشند. یکی از صخره های کبوتر بر اثر گذر زمان، شیاری پیدا کرده که محل گذر قایق ها می باشد.

بیروت

تماشای غروب آفتاب در کنار این صخره ها یکی از زیباترین مناظر را می سازد که همه روزه گردشگران زیادی برای تماشای غروب آفتاب و عکاسی به این محل مراجعه می کنند. لازم به ذکر است که اگر قصد تماشای غروب آفتاب در این محل را دارید کمی زودتر به این محل مراجعه کنید چرا که ازدحام زیادی از مردم محلی و گردشگران در این محل ایجاد می شود.

بیروت

در نزدیکی این صخره ها تعدادی کافه و رستوران نیز وجود دارد که اگرچه شاید از کیفیت خوبی برخوردار نباشند اما به تماشای منظره ی زیبای این صخره ما می ارزد. اگر شما نیز علاقه مند به عکاسی از این منظره زیبا هستید، می توانید کمتر از 3 دقیقه بلیط هواپیما مشهد بیروت خود را از سایت آس چارتر رزرو کنید.

آدرس: بیروت، سواحل روشه

بازدید: امکان بازدید 24 ساعته

صخره های کبوتر بیروت صخره های روشه

غار جعیتا بیروت

غار جعیتا، غاری آهکی است که در 20 کیلومتری بیروت و در دره نهرالکلب واقع شده است. آثار برجای مانده در این غار نشان می دهند که انسان های اولیه در این غار پناه می گرفته اند. اولین بار این غار توسط یک مبلغ مذهبی کشف شد اما سپس یک شرکت بیروتی گروهی را برای اکتشاف این غار فرستاد که موفق به پیشروی 1060 متری درون غار شدند. غار جعیتا دو طبقه دارد که هر دو بخش آن به یکدیگر متصل می باشند. برای بازدید از این غار ابتدا باید با ون خود را به ورودی غار برسانیم و سپس با قایق به اعماق غار سفر کنیم. در بستر این غار رودی زیبا وجود دارد که آب آشامیدنی یک میلیون از مردم بیروت را تامین می کند.

بیروت

طبقه دوم این غار را می توان تالار بزرگی از قندیل‌های بزرگ، تالاب، ستون‌ ها و اشکال کریستالی دانست. بزرگترین قندیل دنیا در این غار واقع شده است. این غار دارای دو ورودی به نام های دالان سفید و قرمز می باشد. غار جعیتا یکی از جاذبه های گردشگری اصلی و مهم لبنان است به طوری که به عنوان نماد کشور لبنان شناخته می شود از این رو امکانات رفاهی اقامتی در اطراف این غار مثل قطار، باغ وحش، فروشگاه سوغاتی صنایع دستی لبنان، رستوران غذاهای محلی و سنتی لبنان نیز وجود دارد.  دمای داخل غار در بیشتر اوقات سال 16 درجه می باشد. ساعت بازدید از غار نیز بستگی به آب و هوا و بالا آمدن آب می باشد اما معمولا در تمام روزهای هفته به جز دوشنبه ها تعطیل است. در آخر باید یادآوری کرد که عکاسی از این غار ممنوع می باشد و به محض ورود باید دوربین خود را درون کیف بگذارید.

بیروت

حمام های رومی

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی شهر بیروت، حمام های رومی می باشد که در مرکز شهر بیروت قرار گرفته است و توسط ساختمان های دولتی احاطه شده است. ارزان ترین راه سفر به این شهر زیبا، تهیه بلیط هواپیما لبنان از سایت آس چارتر می باشد. قدمت این حمام به دوران حکومت و استعمار روم باستان بر بیروت باز می گردد. امروزه ویرانه هایی بیشتر از این حمام باقی نمانده است. حمام رومی ها در سال های 1968 تا 1969 کشف و در دهه 1990 مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

بیروت

ساختمان این حمام به صورتی بود که کف پوش های زیرین حمام که از جنس سفال بود گرما را به سطوح سقف نیز منتقل می کرد. این قابلیت باعث میشد تا فضای داخلی حمام، دارای هوایی گرم و مطبوع باشد. این سیستم گرمایش را زیرسوز یا هایپوکاست می گویند که این نشان از خلاقیت رومی ها در معماری می باشد.  بخشی از این مجموعه را به باغ گیاهان درمانی اختصاص داده اند که برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. در گذشته رومی ها از این مکان برای گردهمایی استفاده می کردند اما امروزه برای اجراهای هنری نیز از آن استفاده می شود. این شهر دارای 6 حمام رومی دیگر نیز بوده است اما دیگر اثری از آنها باقی نمانده است. از دیگر جاذبه های گردشگری بیروت که در نزدیکی حمام رومی ها قرار دارد می توان به کلیسای سنت جورج و مسجد الامین اشاره کرد.

حمام های رومی بیروت

بعلبک

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و تاریخی بیروت، شهر بعلبک می باشد که به شهر خورشید نیز معروف می باشد و در فاصله 80 کیلومتری غرب بیروت قرار گرفته است. این شهر یکی از شهرهای تاریخی لبنان است که قدمت آن به 9000 سال قبل از میلاد باز می گردد. امروزه تنها چند معبد از این شهر تاریخی باقی مانده است که نام آنها عبارت است از:  معبد ژوپیتر، معبد باخوس، معبد ونوس و ویرانه‌ های معابد هرمِس

بیروت

این شهر یغار کی از آثار ثبت شده در فهرست آثار جهانی یونسکو می باشد. حدود 150 سال قبل از میلاد و در دوره فنیقی ها، معبد بعلبک به الهه ی آستارته که الهه باروری، حاصلخیزی و جنگ بود تقدیم شد اما بعد از تسلط رومی ها بر لبنان به الهه ی زیبایی یونان یعنی ونوس تقدیم شد. این مکان، فضایی برای عبادت رومی ها، مسلمانان و مسیحیان بود. بعد از به قدرت رسیدن امپراطوری عثمانی، این مکان تبدیل به مخروبه شد و دیگر کسی در این معبد عبادت نمی کرد. در گذر زمان و قرار گرفتن در مجاورت بلایای طبیعی مثل: زلزله، باد و باران و .. ساختمان این معبد دستخوش تغییرات و آسیب هایی قرار گرفت. سپس در زمان امپراطوری آلمانی به نام ویلهلم دوم، به دستور او بنای معبد بازسازی و مرمت گشت. سایت آس چارتر همراه شما در تهیه بلیط هواپیما خارجی خواهد بود. عظمت و زیبایی معابد بعلبک همیشه باستان شناسان را شگفت زده می کند که چطور چنین ستون های بلندی در آن زمان حکاکی و برافراشته شده است.

بیروت

date_range یکشنبه 07 آذر 1400 remove_red_eye 469 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0