{{ctrl.notification}}
بهترین زمان سفر به دبی و دلیل سفر به آنجا

بهترین زمان سفر به دبی 

فصل پر سفر دبی

دبی، آب‌وهوایی کویری دارد و در نتیجه در تمام طول سال، آب‌وهوای آن گرم و خشک است. از آنجایی که فصول دبی به دو فصل گرم و گرم‌تر تقسیم می‌شوند، بهترین زمان سفر به دبی حد فاصل ماه‌های نوامبر تا آوریل (ماه آبان تا فروردین) است که آب‌وهوای مطبوع‌تری بر شهر حاکم می‌شود. در زمستان‌ها میانگین دمای هوا حداکثر به ۲۳ درجه می‌رسد که در شب تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد پایین می‌آید. این زمان از سال، به اصطلاح فصل پر سفر دبی (های سیزن) است و گردشگران زیادی با تور یا با برنامه‌ریزی خودشان، به این شهر سفر می‌کنند. در واقع، در طول کریسمس و تعطیلات سال نو و همچنین فصل‌های پرگردشگر یعنی از اواخر سپتامبر تا اواخر آوریل (از مهر تا فروردین)، هزینه‌ها به گران‌ترین حد خود می‌رسند و علاوه بر ازدحام گردشگران، ‌با افزایش چشمگیر هزینه تور دبی، بلیط هواپیما، هتل و غیره نیز مواجه خواهید شد.

در ایام تعطیلات نوروز، شهر دبی مملو از گردشگران ایرانی می‌شود و با اینکه نوروز جشنی ایرانی است؛ طی چند سال اخیر صنعت گردشگری دبی توجه ویژه‌ای به این جشن باستانی داشته است و آن را همانند ایران، جشن می‌گیرد. خرید اینترنتی بلیط هواپیما و خرید بلیط هواپیما مشهد دبی را با آس چارتر تجربه کنید.

بیشتر جشنواره‌ها و فستیوال‌های دبی در نیمه دوم سال برگزار می‌شوند و بهترین زمان برای کسانی است که به‌دنبال تخفیف‌های حسابی هستند. جشنواره بین‌المللی جاز در فوریه (بهمن)، ماراتن دبی در ژانویه (دی)، جشنواره غذا در مارس (اسفند) و روز ملی دبی در دسامبر (آذر) از جمله جشنواره‌های جذاب دبی هستند. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما چارتری مشهد دبی را از آس چارتر تهیه کنید، قیمت بلیط هواپیما خود را بررسی کرده و سفر خود را با ما تجربه کنید.

فصل کم سفر دبی

در فصل تابستان به‌خاطر گرما و شرجی بودن هوای شهر، گردشگران بسیار کمی به دبی سفر می‌کنند؛ لذا اکثر هتل‌ها تخفیف‌های مختلفی لحاظ می‌کنند، ضمن اینکه قیمت بلیط هواپیما و تورها هم کاهش می‌یابد. در کنار کاهش قیمت‌ها، آفرهای مختلفی هم روی انواع تورها اعمال می‌شود و از همین رو فصل کم سفر دبی (آف سیزن)، بهترین زمان برای سفر ارزان به این شهر به شمار می‌رود. یکی دیگر از مزیت‌های سفر به دبی در تابستان، جمعیت کم گردشگران است و در نتیجه دیگر خبری از صف‌های طولانی و مراکز خرید شلوغ نیست. پارک‌های آبی متعدد و پیست اسکی دبی نیز گرمای هوا را از ذهن شما پاک می‌کنند.

تابستان‌های دبی با میانگین حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد که در طول شب تا حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، به‌شدت گرم و مرطوب است.

اگر مهم‌ترین هدفتان از سفر به دبی، خرید باشد، جشنواره سورپرایز تابستانی دبی را نباید از دست بدهید که از اول تا هشتم اوت (۱۱ تا ۱۸ مرداد) برگزار می‌شود؛ هرچند علاوه بر تجربه خرید، نمایش‌های سرگرم‌کننده و تفریحی، کنسرت، نمایشگاه، زمین بازی و محوطه‌های تفریحی نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

 

سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما دبی

تعداد زیادی از گردشگران ترجیح می‌دهند که به‌سراغ خرید تور دبی نروند و خودشان تمام مراحل سفر به دبی را برنامه‌ریزی کنند. پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو بلیط ارزان هواپیما دبی را پیدا کرده و از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید. استفاده از کجارو باعث می‌شود تا نیازی نباشد برای پیدا کردن بهترین قیمت پروازهای خارجی، چندین سایت را بررسی کرده و آخرین قیمت‌ها از آژانس‌های سرشناس را یک‌جا مشاهده کنید. با خرید بلیط چارتری و بلیط هواپیما خارجی ارزان از آژانس آس چارتر می توانید به راحتی سفر کنید.

حمل و نقل درون شهری در دبی

دبی، مقصدی فوق‌العاده برای یک سفر امن و تجملی به شمار می‌آید که برای رفت‌وآمد در آن، گزینه‌های زیاد و البته مدرنی پیش رو دارید که برحسب میزان بودجه‌ای که برای جابه‌جایی در شهر در نظر گرفته‌اید، می‌توانید وسیله نقلیه موردنظر خود را انتخاب کنید. به‌طور کلی با مترو و اتوبوس می‌توانید به اکثر نقاط دیدنی دبی رفت‌وآمد داشته باشید. 

 

مترو شهر دبی

بهترین وسیله نقلیه برای مسافرت‌های داخل شهری به‌منظور خرید و گشت زدن در پاساژها، استفاده از مترو دبی است؛ به‌خصوص که در برخی از پاساژهای بزرگ، ایستگاه دارد. متروی دبی تمیز، کارآمد و سریع است و طولانی‌ترین متروی بدون راننده و کاملا اتوماتیک در دنیا به حساب می‌آید که در حال حاضر دو خط سبز و قرمز دارد. ایستگاه تقاطع خطوط قرمز و سبز مترو دبی، در ایستگاه‌های اتحاد (Union) و خالد بن الولید (Khalid bin al-Waleed)، نزدیک به مرکز خرید برجمان است.

 

مونوریل دبی

مونوریل، یکی از جدیدترین گزینه‌های اضافه شده به سیستم حمل‌ونقل دبی است که مخصوص جزیره نخل جمیرا است. ایستگاه اول مونوریل جمیرا درست قبل از ورود به جزیره قرار دارد و در ۱۰ دقیقه منوریل‌سواری می‌توانید از تماشای مناظر باشکوه هتل برج العرب، خط افق دبی، هتل ساحلی آتلانتیس، پارک آبی و خانه‌های مجلل نخل جمیرا لذت ببرید. مونوریل بدون راننده نخل جمیرا، منطقه نخل جمیرا را به دبی مارینا وصل می‌کند و ایستگاه آخر آن به پارک آبی آتلانتیس در کنار هتل آتلانتیس جمیرا منتهی می‌شود. آژانس آس چارتر یکی از بهترین ارائه کننده بلیط هواپیما چارتر تهران دبی می باشد که با خرید بلیط چارتر از آن می توانید مطمئن سفر کنید.

تاکسی دبی

شرکت‌های تاکسیرانی متعددی در دبی فعالیت می‌کنند که به‌طور کلی در چهار رنگ صورتی و سفید، زرد و سفید، آبی و سفید و سبز و سفید هستند. تاکسی‌های شهر دبی، کیفیت بالایی دارند و در مقایسه با سایر وسایل نقلیه عمومی، گران هستند و گزینه امنی برای گردشگران، به‌ویژه خانم‌های تنها به شمار می‌آیند. تاکسی‌های با سقف صورتی به بانوان خدمات می‌دهند.

تاکسی‌های آنلاینی مثل «اوبر» (Uber) و «کاریم» (Careem) نیز در دبی فعالیت می‌کنند که به‌طور کلی قیمت آن‌ها گران‌تر از تاکسی است؛ اما در زمان اوج ترافیک برای رفتن به مسیری دور، گزینه ارزان‌تری نسبت به تاکسی محسوب می‌شوند. درمجموع، کاریم برای مقاصد نزدیک‌تر و اوبر برای مقاصد دورتر، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

تاکسی‌های دبی شامل تاکسی فرودگاه، تاکسی بانوان و خانواده، تاکسی عمومی، تاکسی خاص (مخصوص افراد کم‌توان جسمی و با صندلی چرخدار)، تاکسی لوکس و... می‌شود. بلیط هواپیما ارزان و بلیط لحظه آخری مشهد دبی خود را می توانید از آس چارتر تهیه کنید.

 

اتوبوس دبی

سیستم اتوبوسرانی دبی (RTA) از بیش از ۶۰۰ ایستگاه در دبی و حومه آن تشکیل شده است که کلیه اتوبوس‌ها و بیشتر ایستگاه‌های اتوبوس مجهز به سیستم خنک‌کننده هستند. این سیستم، راهی ارزان برای دسترسی به نقاطی است که امکان تردد به آن‌ها با مترو وجود ندارد. بیشتر اتوبوس‌ها به ایستگاه بازار طلا می‌روند و از طریق این ایستگاه می‌توانید به جاذبه‌هایی مثل بازار طلا، بازار ماهی، بازار عطر و بازار ادویه دسترسی پیدا کنید. با وجود ارزان بودن این وسیله نقلیه عمومی، از نظر شلوغی و ماندن در ترافیک ممکن است انتخاب اول همه گردشگران نباشد.

۱۱۴ مسیر اتوبوس در دبی وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد از شهر دبی را پوشش می‌دهند و اتوبوس‌ها از اویل صبح تا اواخر شب خدمات‌رسانی دارند که این زمان برای هر مسیر متفاوت است. در سفر به دبی از خوردن، آشامیدن، خوابیدن و جویدن آدامس در اتوبوس بپرهیزید.

 

تاکسی‌ آبی

تاکسی‌ آبی یکی دیگر از وسایل نقلیه عمومی در دبی است که علاوه بر داشتن استانداردهای بالا و لوکس بودن، چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر را پیشکش گردشگران می‌کند. این تاکسی‌ها از اواخر صبح تا شب در دو منطقه فعال هستند که شامل دبی مارینا و نخل جمیرا (منطقه یک) و کانال آبی دبی و کریک (منطقه دو) می‌شود.

date_range دوشنبه 24 خرداد 1400 remove_red_eye 1698 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0