{{ctrl.notification}}
باغ گلهای اصفهان

باغ گلهای اصفهان

باغ گلهای اصفهان، یک مکان تفریحی و آموزشی است که برای علاقه مندان به گل و گیاه تهیه شده است. معمولا همه اصفهان را به خاطر آثار تاریخی منحصر به فرد آن می شناسند ولی طبیعت اصفهان هم به زیبایی آثار تاریخی آن می باشد. با وجود اقلیم خشک اصفهان، این شهر درطول تاریخ ازهنرباغ سازی ایرانیان بهره برده است. باغ گلهای اصفهان نیز به همت جوانان اصفهان هنر باغ سازی وصنعت پرورش گیاه را درهم آمیخته و با استفاده از تکنولوژی روز واستفاده بهینه از آب فضایی منحصر به فرد، بیش از 300 نوع گیاه مناسب با اقلیم اصفهان را پرورش می دهد. شما می توانید برای بازدید از این باغ زیبا بلیط چارتر اصفهان را از سایت آس چارترتهیه نمایید، وسپس سفرکنید.

باغ گلهای اصفهان

گونه های مختلف گل در باغ گلهای اصفهان

باغ گلهای اصفهان یک مجموعه بزرگ از باغ هایی با کارکردهای مختلف است. باغ گلهای اصفهان در حاشیه زاینده رود قرار دارد و بیش از بیست سال است که بخش های متعددی در قالب پروژه های مختلف به آن اضافه شده است. یکی از جذاب ترین این بخش ها باغ هایی است که به سبک باغ های معروف جهان ساخته شده اند. همانطور که ایران هنر باغ سازی را در طول تاریخ خود داشته است، کشورهایی مثل ژاپن و فرانسه هم در جهان به این امر معروفند. باغ های فرانسوی از دورۀ قاجار و پهلوی جای خود را در فرهنگ ایرانی باز کرد و باغ های ژاپنی هم در چند دهۀ اخیر با گیاهان مینیاتوری و نوع خاص تزئینات آن توجه علاقه مندان به گل و گیاه را به خود جلب کرده است. باغ گلهای اصفهان نیز برای آن دسته از علاقه مندانی که دوست دارند با فرهنگ های گل و گیاه در سراسر دنیا آشنا شوند مجموعه منحصر به فردی از این باغ ها را آماده کرده است.

باغ گلهای اصفهان

محوطه باغ گل های اصفهان

محوطه ی باغ از دیگر بخش های باغ گلهای اصفهان است. سطح این مکان به طور کامل با چمن پوشیده شده است، محوطه باغ از گل های مختلف پوشانده شده، در این بخش تنوع وسیعی از گل ها و گیاهان در اختیار شما خواهد بود. از کل فضای مربوطه ۵۰۰۰ متر به این بخش اختصاص گردیده و جالب است بدانید در این بخش از باغ  از نورپردازی به روش متمرکز استفاده شده است به همین دلیل نور ملایمی هنگام شب برقرار بوده و فضای شیک و رمانتیکی ایجاد شده است.

باغ گلهای اصفهان

برکه ها و آبشار باغ اصفهان

برکه و آبشار باغ از دیدنی ترین بخش های باغ گلهای اصفهان است و با توجه به زیبایی هایی که دارد همه را شیفته خود ساخته است. از ارتفاع زیادی این آبشار جاری می گردد و برای این که طبیعی به نظرآید برای ساخت آن از انواع سنگ ها استفاده شده است. برکه و آبشار باغ در ضلع جنوب شرقی جا گرفته است و مساحتی بیش از ۳۵۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است. وجود برکه و آبشارفضای زیبایی را ایجاد کرده و هوا را بسیار مطلوب لطیف ساخته است. آبشار موجود نه تنها زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کرده است بلکه فرصتی برای پرورش برخی از گیاهان آبزی از جمله نیلوفر آبی نیز می باشد. به همین دلیل از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. حتما سعی کنید ازاین بخش دیدن کنید. آس چارتراین امکان را به شما می دهد تا باکمتر از سه دقیقه به صورت آنلاین بلیط هواپیما گرگان اصفهان را رزرو نمایید.

 باغ گلهای اصفهان

فرش ایرانی

از دیگر زیبایی های این باغ می توان فرش ایرانی اشاره کرد. این طرح بی نظیر دقیقا در مرکز باغ گل های اصفهان قرار گرفته است، از تنوع وسیعی از گل ها برای ایجاد آن استفاده شده است به گونه ای که هر بخش تجلی دهنده ی یک فصل می باشد. این اثر یکی از زیباترین دیدنی در باغ گل ها است. فرش ایرانی از جمله مهمترین طرح های اصیل شهر اصفهان می باشد. مساحات این بخش ۱۸۶۰مترمربع می باشد. گل و بوته های مختلفی برای ساخت آن به کار رفته است.

باغ گلهای اصفهان

آمفی تئاتر روباز

آمفی تئاتر رو باز از دیگر زیبایی های باغ گل های اصفهان می باشد که در ساخت آن از تنه ی درختان استفاده شده است. از این مکان برای برای برگزاری نمایشگاه های مختلف و البته جشنواره ها استفاده می شود. طراحی ویژه ای برای ساخت آمفی تئاتر روباز در نظر گرفته شده است. این مکان حدود ۲۵۰ نفر ظرفیت داشته و سخنرانی های ویژه برای معرفی این مکان و برخی از گونه ها در این بخش برگزار می شود. می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را با حضور در این مکان کسب کنید.

باغ گلهای اصفهان

گلخانه

از آن جا که شرایط و اقلیم شهر اصفهان به گونه ای است که امکان رشد گل ها در فصل زمستان فراهم نیست این بخش نیز زیبایی های ویژه ی خود را دارد و از توجه بسیاری برخوردار است. برای ساخت این بخش از انواع گل های مختلف استفاده شده است که در حالت طبیعی امکان رشد و پرورش آن ها موجود نیست.

باغ گلهای اصفهان

باغ صخره ای

باغ صخره ای از دیگر بخش های محبوب و موجود در باغ گل ها است. در این مکان بیش از ۲۵۰ گونه ی مختلف را می توان مشاهده کرد. ناگفته نماند با وجود این همه گونه در این بخش از می توان جلوه ای از طبیعت را در باغ گل ها احساس کرد. زمانی که به این مکان می روید حتما سعی داشته باشید از این بخش دیدن کنید. مساحت این بخش ۲۵۰۰ مترمربع می باشد و به ارتفاع ۳ متر احداث گردیده شده است. آس چارتربهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما دوحه اصفهان  در مشهد می باشد.

باغ گلهای اصفهان

باغ رز

باغ رز از دیگر بخش های محبوب و زیبای باغ گلها است. در این بخش می توان تنوع وسیعی ازگل های رز به رنگ های مختلف را مشاهده کرد. در باغ رز باغچه های متفاوتی ‌موجود است که هر کدام از آنها به کاشت یک نوع از گل رز اختصاص داده شده است. لازم به ذکر است که این بخش در بین بخش های مختلف باغ گلها از محبوبیت و توجه ویژه ای برخوردار است به ویژه توریست های خارجی توجه بسیاری به این بخش دارند.

باغ گلهای اصفهان

باغ گیاهان دارویی و خوراکی

باغ گیاهان دارویی و خوراکی در بخش شمالی قرار دارد در این بخش تنوع بسیاری بالغ بر ۱۳۲ گونه ی مختلف که دارای خواص دارویی و خوراکی است موجود می باشد، این بخش مساحتی نزدیک به ۱۱۸۰ مترمربع را به خود اختصاص داده شده است. افرادی که به طب سنتی علاقه مند هستند و تمایلی به انواع داروهای گیاهان دارند به طور ویژه از این بخش دیدن می کنند. بهتر است بدانید که همه ی گونه های گیاهی موجود در این بخش طی یک مطالعه ی عظیم و وسیع انتخاب شده اند. به همین دلیل اطمینان کامل را برای بازدید کنندگان فراهم ساخته وازاین لحاظ توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.  

باغ گلهای اصفهان

باغ سوزنی برگان

انواع درختان سوزنی برگ در این بخش قابل مشاهده است. باغ سوزنی برگان یکی دیگر از بخش های زیبای باغ گل های پرندگان است که در کنار دریاچه ای جا گرفته و توانسته است زیبایی ویژه ای را به ارمغان بیاورد. در یک مساحت ۶۶ ۲۱ بیش از ۸۶ گونه درخت سوزنی برگ موجود است. این تنوع بی نظیر ارزش دیدن را دارد. حتما در طول بازدید خود از این بخش سعی کنید مدت زمانی را در کنار دریاچه ی زیبا زیر درختان سوزنی برگ قدم بزنید بدون تردید لحظات بی نظیری نصیب شما خواهد شد.

باغ گلهای اصفهان

باغ  گیاهان پیازی

مساحت باغ پیازی ۷۴۰ متر است و در ابن بخش از باغ گل های اصفهان نزدیک به ۳۸ نوع گونه ی پیازی قابل مشاهده است. همه ی گونه های موجود در این بخش شرایط رشد بسیار عالی در آب و هوای اصفهان را دارند. فرصت افزودن تعداد بیشتر گونه های پیازی موجود نیست زیرا با شرایط آب و هوایی موجود امکان رشد موجود نخواهد بود. فضای بسیار دلپذیر در این بخش فراهم است، باغ گیاهان پیازی بر اساس ایده ی باغ گیاهان خوراکی ایجاد شده است.

باغ گلهای اصفهان

مجموعه گونه های زنبق

دراین مجموعه به مساحت ۹۰۰ متر مربع می توان بالغ بر ۴۶ گونه ی زنبق را مشاهده کرد. در تهیه ی انواع گونه های زنبق موجود در این بخش تلاش بسیاری انجام شده است و هر کدام از آن ها از نواحی مختلف گردآوری شده و برای بازدید در اختیار شما قرار گرفته است. بازدید از مجموعه گونه های زنبق یک تجربه ی بی نظیری برای شما خواهد بود.

باغ گلهای اصفهان

مجموعه پرچین

بخش های مختلف باغ گل های اصفهان توسط پرچین های مختلف ازهم جدا شده است. پرچین ها درواقع باغی از شمشاد یا زرشک می باشد که به ارتفاع ۱۵۴۰ برای جداسازی بخش های مختلف در نظر گرفته شده است. پرچین های یاد شده علاوه بر اینکه زیبایی خاصی را به وجود آورد بلکه سبب جدایی بخش های مختلف نیز گردیده است. ایده ی استفاده از پرچین ها در ابتدا آن بود که بتوان بخش های مختلف را از هم جدا کرد ولی بعد از احداث آن ها زیبایی به وجود آمده بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

باغ گلهای اصفهان

مجموعه گونه های داوودی

مجموعه گونه های داوودی از دیگر بخش های دلخواه و محبوب باغ گلهای اصفهان است. دراین بخش که مساحتی نزدیک به ۹۰۰ متر مربع اختصاص یافته ۲۶ گونه ی داوودی مختلف جا دارد. زیبایی بی نظیری از مشاهده ی گونه های داوودی نصیب شما خواهد بود. همه ی بخش های این مکان به رسیدگی ویژه نیازمند است و هر گونه کم توجهی در یک بخش می تواند به زیان های زیادی و البته از بین رفته زیبایی آن بخش منجر شود. با تهیه بلیط هواپیما ارزان از سایت آس چارتر ازتخفیفات ویژه ای برخوردارشوید.   

باغ گلهای اصفهان

معماری ایرانی در باغ گلهای اصفهان

استفاده از بنا و مخصوصا بناهایی با کاکرد مرتبط با نگهداری گیاهان در باغ سازی ایران پیشینه ای طولانی تا دوره ایران باستان دارد. باغ گلهای اصفهان از این ذوق ایرانی به دور نمانده است و آب نمایی زیبا و جوی های آبی که رطوبت محیط را حفظ کنند با سبک معماری ایرانی در آن ساخته شده است. در کنار آن ها پرچین ها و نرده هایی برای نشان دادن راه و جدا کردن محوطه های مختلف باغ گلهای اصفهان طراحی شده اند که زیبایی و هماهنگی هر چه بیشتر محوطه را باعث شده است.

باغ گلهای اصفهان

date_range پنجشنبه 30 دی 1400 remove_red_eye 593 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0