{{ctrl.notification}}
باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز

شیراز بی‌شک مهم‌ترین شهر تاریخی ایران است و سالهاست که رتبه یک گردشگری ایران را به ‌دست آورده است؛ طبیعتی دل‌چسب، آثار باستانی و فرهنگی و مکان‌های زیارتی، همگی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شیراز هستند. باغ جنت شیرازیکی از زیباترین جاهای دیدنی شیراز است که هر سال گردشگران زیادی از سراسر کشور برای بازدید به شیراز سفر می کنند، باغ جنت یکی از ده ها باغ زیبای شیراز است و مطمئناً یکی از قدیمی ترین باغ های جنت شیراز که قدمت آن به دوره قاجار می رسد. در این مقاله آس چارتربه معرفی یکی دیگر از زیباترین باغ های شیراز باغ جنت می پردازد، تا پایان مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر تهران شیراز در شهر مشهد می باشد.

باغ جنت شیراز

معرفی باغ جنت شیراز

باغ جنت یکی از باغ های قدیمی و سنتی شیراز است. باغ جنت یکی از این باغ‌هاست که از عهد قاجار برای ما به‌جامانده و تاریخ ساخت آن به بیش از یک قرن پیش برمی‌گردد. باغ جنت در فضائی به وسعت ۲۷ هکتار اجرا شده و هزینه آن بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال بوده است. مساحت کل باغ جنت ۵۴ هکتار می باشد. که ۲۷ هکتار آن متعلق به شهرداری است وهم اکنون ۱۱ هکتار آن زیبا سازی شده است .

باغ جنت شیراز

امکانات باغ جنت شیراز

باغ جنت یا پارک جنت به قدری زیبا ودیدنی است، که گردشگران بسیار زیادی را جذب خود کرده است، به همین خاطراین پارک پر از گردشگردارای امکانات تفریحی زیادی می باشد، از جمله امکانات این باغ کمپ هایی در ایام نوروز است که برای رفاه حال مسافران فراهم شده است در کنار امکانات رفاهی باغ مانند پارکینگ، توالت عمومی، نمازخانه، آلاچیق‌ و فضای سبز گسترده، امکانات تفریحی و ورزشی باغ نیز قابل‌توجه است، در داخل باغ، هتل، استخر و سالن‌های ورزشی نیز در دسترس هستند. همچنین امکانات تفریحی دیگری نظیر: چمن مصنوعی، زمین فوتسال، زمین والیبال، زمین بسکتبال، زمین بازی پتانک، میزهای پینگ پنگ، وسایل ورزشی فضای بازی کودکان، زمین بازی پتانک و سینمای چند بعدی می باشد. یکی از امکانات رفاهی هوشمند و کاربر پسند این باغ در شیراز، سازگاری کامل وسایل بازی باغ جنت شیراز با معلولین است.

باغ جنت شیراز

هتل امیرکبیر درباغ جنت

هتل امیر کبیر شیراز که به هتل باغ جنت معروف است، در سال 1396 افتتاح شد، این هتل سه ستاره با 46 اتاق در دو طبقه، به مسافران عزیز خدمات ارئه می‌کند. هتل باغ جنت شیراز، با چشم انداز پانوراما از باغ بهشت ​​و مناطق سرسبز آن است، علاوه بر این، پارک جنت امکاناتی مانند مکان های ورزشی و استخرهای شنای ممتاز را نیز در نظر گرفت، علاوه بر این، شما به یک اتاق غذاخوری خصوصی برای 100 نفر، یک پارکینگ برای 50 ماشین و البته دسترسی به اینترنت رایگان دسترسی دارید.

باغ جنت شیراز

استخر باغ جنت

استخر باغ جنت با نام ایثار یکی از مجهزترین استخرهای شهر است که درست پشت این باغ قرار دارد، از امکانات آن می توان به جکوزی، سونای خشک، سالن بدنسازی، استخر کودکان، تی آر ایکس، پیلاتس و ایروبیک، پارکینگ و ... اشاره کرد، این استخر در پشت مجموعه باغ جنت در خیابان متهم نزدیک دروازه جنوبی آن واقع شده است، کلاس های بانوان و آقایان جداست، کلاس های بانوان پنجشنبه ها تعطیل است.

باغ جنت شیراز

ساعات بازدید از باغ جنت شیراز

این پارک هیچ گونه محدودیتی ندارد و باغ جنت شیراز ۲۴ ساعت ۷ روز شبانه روز باز می باشد.

مسیر دسترسی به باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز واقع در منطقه 4 جنوب غربی شیراز، صحرای کشان، نقطه شروع جاده بوشهر واقع شده است، مسیر دسترسی باغ جنت شیراز از شمال از طریق بلوار امیرکبیر، از غرب، بلوار میثم، از شرق، خیابان فرازندگی و ‏از جنوب از طریق بلوار فراشبندی است.‏ آس چارتر این امکان را به شما می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بتوانید بلیط پرواز بندرعباس شیراز خود را از اسن سامانه دریافت نمایید.

آدرس باغ جنت شیراز

ورودی غربی شهر، ابتدای ورودی غربی، بلوار امیرکبیر، روبروی خیابان شهید ابوالفتحی

باغ جنت شیراز

اماکن و جاذبه های دیدنی در نزدیکی باغ جنت شیراز

شیراز یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در ایران است، که امکان تاریخی و باستانی و طبیعی دیدنی زیادی را ر خود جای داده است، در ادامه به معرفی چند مورد از این جاذبه ها می پردازیم.

باغ جنت شیراز

عمارت شاپوری شیراز

عمارت شاپوری یکی از جاهای دیدنی شیراز است که شاید خیلی قدیمی نباشد. این خانه در دوره پهلوی اول یعنی دوره رضاخان ساخته شده است، اما معماری این بنا بسیار دیدنی و منحصر به فرد است زیرا توسط استاد بزرگ ایرانی ابوالقاسم مهندسی ساخته شده است، عمارت شاپوری بین سالهای 1310 تا 1315 به سفارش «عبدالصاحب شاپوری» ساخته شد و تا سال 1378 متعلق به همین خانواده بود.

آدرس عمارت شاپوری: شیراز، خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی

باغ جنت شیراز

باغ خلیلی شیراز

از دیگر نقاط دیدنی شیراز باید به باغ خلیلی اشاره کرد، این باغ خیره کننده یکی از جدیدترین باغ ها است، اما باید بدانید که در آن انواع درختان کهنسال وجود دارد که قدمت آن به قبل از ساخت باغ می رسد، باغ زیبای خلیلی در شرق شهر شیراز توسط یکی از تجار مشهور ایرانی به نام محمد خلیل خلیلی و پسرش ابراهیم خلیلی ساخته شده است، شهرت و زیبایی خیره کننده باغ خلیلی به دلیل درختان کمیاب و کهنسال آن است، وجود گونه های کمیاب و فراوان از گل ها و درختان میوه این باغ را از هر نظر دیدنی کرده ات در سفر به شیراز این از این باغ زیبا نیز دیدن نمایید.

آدرس باغ خلیلی: شیراز، بلوار پاسارگاد، بلوار سرا

باغ جنت شیراز

باغ تخت شیراز

باغ تخت که به باغ قراچه نیز معروف است، از دیگر مکان های دیدنی شیراز، بسیار جذاب و دیدنی است، قدمت این باغ دیدنی به قرن پنجم میلادی برمی گردد و توسط یکی از مردم اتابکان شیراز ساخته شده است، این باغ باستانی سندی از تمدن کهن شیراز به شمار می رود و با داستان های فراوانی در دل خود تا به امروز پا برجا مانده است، اگر می خواهید از یک مکان منحصر به فرد و خاص در شیراز دیدن کنید، باغ نخت شیراز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

آدرس باغ تخت شیراز: استان فارس، سه راهی باغ تخت شیراز، بلوار جمهوری

باغ جنت شیراز

رصد خانه ابوریحان بیرونی

همانطور که می دانید دانشگاه شیراز یکی از برترین دانشگاه های ایران از گذشته تا به امروز است. به همین دلیل است که پس از رصدخانه مراغه، دومین رصدخانه ایران در سال 1355 در دانشگاه شیراز می باشد، این رصدخانه همچنان فعال است و به صورت حرفه ای کار می کند، پروفسور یوسف ثبوتی پروفسور ادوارد فرانسیس گاینن را می توان پایه گذاران این رصدخانه می باشند.

آدرس رصدخانه ابوریحان بیرونی: شیراز، مجتمع دانشگاهی ارم دانشگاه شیراز، بر فراز تپه ای در شمال غربی شهر شیراز

باغ جنت شیراز

مسجد مشیر

یکی دیگر از آثار دوران قاجار مسجد مشیر نام دارد، این مسجد در خیابان قاآنی، نزدیک بازار ارامنه، بین سال‌های ۱۲۲۷ تا ۱۲۳۶ ساخته شده است. میرزا ابوحسن خان محیرالمرق وزیر زمان قاجار دستور ساخت این مسجد زیبا را صادر کرد. این مسجد را به دلیل معماری منحصربفرد و کاشی کاری های هنری خود می توان یکی از مکان های دیدنی شیراز دانست. سردرها، ایوان‌ها، ایوان‌ها و صحن‌های این مسجد بسیار دیدنی و منحصربه‌فرد است و از نقاط تمایز مسجد مسجد نسبت به سایر مساجد شیراز است. مسجد محیر در 5 اردیبهشت 1394 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و به تدریج شهرت جهانی یافت.

آدرس مسجد مشیر شیراز: شیراز، منطقه ارامنه، خیابان کانی شمالی

باغ جنت شیراز

آب انبار وکیل

آب انبار زیبای وکیل بقایای به جا مانده از دوران زندیه است و هنوز هم پابرجا هستند، برای این آب انبار بزرگ در شرق قلعه کریم خان، سیستم تهویه بزرگی طراحی و با آجرهای زیبا تزئین شده است، از یک طرف باد وارد مخزن می شود و آب را خنک می کند و از سوراخ های فیلتر خارج می شود، مهندسی این آب انبار بسیار منحصر به فرد است و نشان می دهد که دانش ایرانیان در دوره زندیه تا کجا رسیده است. برای بهتر نشان دادن این موضوع، شهر شیراز ماکت هایی از سازه های آبی باستانی ایران را در این موزه به نمایش گذاشته است تا بتوانید سازوکار آنها را بهتر درک کنید، پس بازدید از موزه آب شیراز را از دست ندهید.

آدرس آب انبار وکیل: شیراز، میدان توپخانه، ضلع شرقی قلعه کریمخانی

date_range شنبه 09 مهر 1401 remove_red_eye 424 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0